دسته‌ها
اخبار

قیمت هارد اکسترنال و اینترنال کامپیوتر و لپ تاپ با مقایسه مشخصات زومیت

در این گفتگوی تک تاک، درباره اینکه هارد چیست و چه اجزایی دارد، و این اجزای هارد با هم چگونه کار می‌کنند و چه وظایفی دارند، تکنولوژی HMAR چیست، صحبت می‌کنیم. سیگیت اولین شرکتی بود که هارد درایو 7200 RPM را در سال 1992 ارایه داد. سیگیت همچنین اولین هارد درایو RPM را در سال 1996 و اولین هارد درایو RPM را در سال 2000 ارایه داد. برند های محبوب هارد اینترنال به ترتیب الویت عبارتند از وسترن دیجیتال,سیگیت,توشیبا,خاویار, …

  • پس مهم‌ترین تفاوت هاردهای HDD و SDD سرعت و قیمت آن بوده که براساس حجم اطلاعات و فضای موردنظر و مکان استفاده یک از این دو نمونه را می‌توانیم انتخاب کنیم.
  • تقسیم بندی انواع hard disk امروزه تغییر کرده و انواع مختلفی دارند که در حال حاضر 4 نوع هارد وجود دارد.
  • در این تکنولوژی ذخیره سازی اطلاعات روی پلتر ذخیره شده و به کمک بازوی متحرک یا هد محتوای شما را می‌خواند.
  • کامپیوتر افق، فعالیت خود را از سال 1377 در زمینه قطعات کامپیوتر آغاز نمود و در حال حاضر به بزرگترین وارد کننده و توزیع کننده قطعات لپتاپ در کشور تبدیل شده است.
  • البته سرعت این محصول نیز بسیار بالا است و با خرید نسخه‌ی دیگری از این هارد که ۷۲۰۰ دور در دقیقه دارد، می‌توانید از این قابلیت نیز با پرداخت هزینه‌ی کمی بیشتر برخوردار شوید.
  • در راهنمای خرید بهترین لنز برای عکاسی صنعتی به شما می‌گوییم که هنگام خرید لنز …

اما زمانی که قصد خواندن داده ها را دارد برعکس حالت نوشتن، مقادیری را در هر یک از قسمت هایی که کنترل کننده مرکزی مشخص می کند قرار می دهد. این قسمت، قطعه ای بسیار ظریف و فلزی می باشد که هد بر روی آن نصب شده است. نحوه قرار گیری این بازو بدین گونه است که بر روی هر دیسک به ازای هر هد یک بازوی مکانیکی وجود دارد که پس از اتصال قسمت چرخان بازو به هسته اصلی یا همان مغز هارد دیسک منتهی می شوند.

ssd چیست – چرا نباید از واژه هارد برای SSD استفاده کرد؟

شما میتوانید برای خرید لپ تاپ و خواندن مطالب بیشتر به فروشگاه مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید. Seagate BarraCuda, Toshiba P300, WD VelociRaptor, این سه هارد به همراه چند هارد دیسک اینترنال جزء بهترین ها هستند که ما در این مقاله به معرفی آن ها پرداخته ایم. هارد توشیبا V 300 از سرعت بالایی در رد و بدل کردن اطلاعات استفاده می‌کند و کنترل دما نیز برند سازنده، روی آن کار گذشته شده است. تکنولوژی مورد استفاده در آن، عملکرد بی‌صدایی دارد و توشیبا از فناوری Silent Seeki خود برای این منظور استفاده می‌کند و کاملا اختصاصی است.

آشنایی با انواع هارد

این هارد دیسک نیروی بسیار قدرتمندی دارد و یک ترکیب عالی از امکانات عالی را در کنار قیمت پایین در اختیار شما قرار می‌دهد. این هارد درایو نسبت فوق‌العاده عالی از میزان ظرفیت ذخیره‌سازی نسبت به پولی که برایش می‌پردازید را ارائه می‌دهد و از مزایای دیگری مانند سرعت بالا نیز برخوردار است. افزایش نمایی وار در حافظه دیسکها و سرعت دسترسی به اطلاعات در هارد درایوها به تولیدکنندگان تجاری قابلیت تولید دیسکهای سخت با ظرفیت ذخیره‌سازی بالا برای کاربرد بهتر مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنند. همانند سیستم جستجو و ایمیلی که توسط شرکت‌های بزرگی همچون گوگل سفارش داده شده‌است. هارد دیسک یک قطعه مهم سخت‌افزاری است که در خرید آن باید دقت کافی داشته باشید. با مراجعه به بخش محصولات زومیت در قسمت هارد دیسک می‌توانید انواع هارد دیسک با ظرفیت‌های مختلف و همچنین کاربری متفاوت را مشاهده و مقایسه کنید.

هارد اینترنال وسترن دیجیتال WD Red Plus NAS 12TB

بهترین هارد NAS است و دارای قابلیت RAID و سرعت بالا و کارکرد 24 ساعته است و از هاردهای استاندارد و غیر NAS گران‌تر است. در چه کارها و کاربری هایی باید به مقدار کش هارد توجه کنیم؟ در ذخیره سازی های آنیِ کوتاه مدت مثل دانلود و ذخیره شیت اکسل، ذخیره یک دفعه‌ای دیتابیس های کوچک؛ که پس از آن خوانش انجام می‌شود. اگر مقدار رکورد کردن ها زیاد است ترجیح این است که از سیستم های RAID و انترپرایزی یک سویه استفاده شود. شرکت ها تعداد LBA را می‌فروشند اما نام تجاری آن را یک ترابایت می‌گذارند. پس هاردی که دو میلیارد LBA دارد در اصطلاح آن را هارد یک ترابایت می‌دانیم.