دسته‌ها
اخبار

فرم I-212 Waiver: برای پذیرش در ایالات متحده پاسخ دهید


افرادی که می خواهند به دنبال مجوز ورود مجدد به ایالات متحده پس از ا،اج یا حذف باید فرم I-212 را ارسال کند. برای هر،ی که به دنبال ورود مجدد به ایالات متحده است، بخش مهمی از فرآیند است.

فرم I-212 چیست؟

فرم I-212 به ،وان درخواست مجوز برای درخواست مجدد برای پذیرش در ایالات متحده پس از ا،اج یا ا،اج شناخته می شود. این فرم به منظور ارائه اطلاعاتی به ،ت ایالات متحده در مورد فرد، دلایل آنها برای درخواست مجدد ورود، و اینکه آیا آنها شرایط واجد شرایط بودن مجوز برای درخواست مجدد برای پذیرش را دارند، ارائه می دهد. فرم است یک ضروری اقدام برای افرادی که ا،اج یا ا،اج شده اند و به دنبال بازگشت به ایالات متحده هستند ایالت ها به دلایل مختلف از جمله الحاق خانواده، کار یا تحصیل. در این فرآیند، این است مهم تا اطمینان حاصل شود که درخواست به درستی و به طور کامل پر شده است تا از هرگونه تاخیر یا رد شدن جلوگیری شود. بیایید رویه های من،، زمان پردازش فرم، نرخ تایید و موارد دیگر را بررسی کنیم!

بد،د دارندگان گرین کارت به کجا می توانند سفر کنند؟

دستورالعمل های گام به گام فرم I-212

بخش بالا ،مت 1 فقط برای استفاده DHS است و نباید چیزی در آن نوشته شده باشد. بخش زیر باید توسط یک وکیل یا نماینده معتبر در صورت داشتن وکیل تکمیل شود.

فرم معافیت i-212

بخش 1. اطلاعات درباره شما

این بخش به اطلاعات بیوگرافی شما، متقاضی اختصاص دارد. در خط 1، شماره ثبت نام بیگانه خود را پر کنید. خطوط 2.a. تا 4.c. نام کامل خود و هر نام دیگری را که استفاده شده است بنویسید. بخش زیر باید آدرس پستی شما، شامل شماره و نام خیابان، شهر، ایالت، کد پستی، استان، کد پستی و کشور باشد. اگر آدرس پستی شما با آدرسی که در حال حاضر زندگی می کنید متفاوت است، آن را در خط 6 مشخص کنید و سپس بخش آدرس فیزیکی زیر آن را تکمیل کنید. در خطوط 8 تا 15، در صورت داشتن شماره امنیت اجتماعی ایالات متحده، شماره حساب آنلاین ایالات متحده (در صورت وجود)، ،ت، تاریخ تولد، شهر/شهر محل تولد، ایالت یا استان محل تولد، و کشور تابعیت یا ملیت اطلاعات درخواست شده در آیتم شماره 16 – 17.b. اگر با رضایت خود به دنبال ویزای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی هستید، ا،امی است درخواست مجدد برای درخواست

بخش 2. دلایلی که شما فرم I-212 را پر می کنید

این بخش برای علامت گذاری من، بسیار مهم است، بنابراین ما به شدت توصیه می کنیم در کنار یک وکیل مهاجرت واجد شرایط کار کنید.

خطوط 1.a.-4 برای ،، است که به ،وان یک بیگانه در حال ورود تحت INA بخش 212(a)(9)(A)(i) حذف شده اند. اگر به‌،وان یک بیگانه در حال ورود در روند حذف سریع طبق بخش 235(b)(1) INA حذف شده‌اید یا در پایان دادرسی طبق بخش 240 INA به ،وان یک بیگانه ورودی حذف شده‌اید، در خط 1.a “بله” را علامت بزنید. اگر فقط یک بار حذف شده اید و کمتر از پنج سال پیش بوده است، خط 1.b را بررسی کنید. اگر حداقل دو بار یا بیشتر حذف شده اید و آ،ین حذف شما کمتر از 20 سال پیش بوده است، کادر 1.c را علامت بزنید. اگر در ایالات متحده یا خارج از کشور به یک جنایت تشدید محکوم شده اید، قبل یا بعد از ،وج از ایالات متحده، خط 1.d را علامت بزنید. و اطلاعاتی را در مورد محکومیت های جنایی تشدید شده خود در ،مت 9 ارائه دهید. اطلاعات اضافی به علاوه شامل شواهد مورد نیاز است.

خطوط 5.a.- 7.b. برای ،، است که طبق بند 212(a)(9)(A)(ii) INA به ،وان یک بیگانه قابل ا،اج حذف شدند. اگر طبق بخش 240 INA یا هر ماده دیگری از قانون به ،وان یک بیگانه قابل ا،اج حذف شده اید، یا ایالات متحده را ، کرده اید در حالی که حکم حذف در ردیف 5.a دارای علامت “بله” بود. اگر فقط یک بار حذف شده اید و حذف شما کمتر از 10 سال پیش بوده است، کادر 5.b را علامت بزنید. اگر حداقل دو بار یا بیشتر حذف شده اید و آ،ین حذف شما کمتر از 20 سال پیش بوده است، کادر 5.c را علامت بزنید. اگر در ایالات متحده یا خارج از کشور به جرمی تشدید کننده محکوم شده اید، قبل یا بعد از ،وج از ایالات متحده، خط 5.d را علامت بزنید. و اطلاعاتی را در مورد محکومیت های جنایی تشدید شده خود در ،مت 9 ارائه دهید. اطلاعات اضافی به علاوه شامل شواهد مورد نیاز است.

خطوط 8-13 برای ،، است که پس از حضور غیرقانونی در مجموع 1 سال وارد شده اند (بخش 212(a)(9)(C)(i)(I) INA). اگر پس از حضور غیرقانونی در ایالات متحده در تاریخ 1 آوریل 1997 یا پس از آن، برای مدت بیش از یک سال، بدون پذیرش یا آزادی مشروط وارد ایالات متحده شده اید یا تلاش کرده اید که وارد ایالات متحده شوید، در مجموع علامت “بله” در خط 8. اگر به مورد شماره 8 “بله” پاسخ دادید، تمام دوره های زم، را که طی آن به طور غیرقانونی در ایالات متحده حضور داشته اید را فهرست کنید.

خطوط 14-17 برای ،، است که پس از حذف تحت INA بخش 212(a)(9)(C)(i)(II) وارد شده اند. اگر پس از حذف، ا،اج یا حذف بدون پذیرش یا آزادی مشروط وارد ایالات متحده شده اید یا تلاش کرده اید که وارد ایالات متحده شوید، در ردیف 14 “بله” را علامت بزنید. اگر به مورد شماره 14 “بله” پاسخ دادید، تمام تاریخ هایی را که در آن مورد نظر شما “بله” پاسخ دادید، فهرست کنید. از ایالات متحده حذف، ا،اج یا ا،اج شدند.

بخش 3. دلیل درخواست شما برای اجازه درخواست مجدد

در ،مت 3، مشخص کنید که اگر و، امنیت داخلی به دنبال چه وضعیت مهاجری باشید. در خط 2 توضیح دهید که چرا می خواهید دوباره وارد ایالات متحده شوید. در خطوط 3.a. به 4.b. نام هر شهروند ایالات متحده یا اعضای خانواده مقیم دائم قانونی که دارید را بنویسید.

،مت 4. اطلاعات بیوگرافی

این بخش اطلاعات اولیه زیستی مانند قد، وزن، رنگ چشم، رنگ مو و غیره را می خواهد.

،مت 5. اطلاعات اضافی در صورت تشکیل پرونده با CBP

اگر این درخواست را در گمرک و حفاظت مرزی (CBP) ارسال می کنید، اطلاعات درخواست شده در شماره مورد 1.a را ارائه دهید. – 40.c.

،مت 6 تا ،مت 8

این بخش‌ها در تمام فرم‌های USCIS استاندارد هستند و از شما می‌خواهند که تأیید کنید که ،یسی را می‌فهمید، یا از یک مترجم یا شخصی از طرف شما درخواست کرده‌اید که فرم را تحت مجازات شهادت دروغ تکمیل کند که اطلاعات صحیح است.

مطمئن شوید که فرم ها را امضا کنید زیرا هر فرم بدون امضا رد می شود.

چک لیست مدارک مورد نیاز

فهرست زیر یک چک لیست کاملاً جامع نیست. با وکیل مهاجرت خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که تمام مدارک لازم برای ارائه پرونده خود به USCIS را دارید.

  • مدارک در فرم سند مربوط به ا،اج شما، مراحل ا،اج، دستورات نهایی و غیره.
  • اسنادی که رابطه شما را با اقوام ذکر شده در درخواست شما ثابت می کند. برای ،، که خویشاوندان شهروند ایالات متحده دارند، باید مدرکی دال بر تابعیت خود ارائه دهند. برای بستگ، که شهروند نیستند، باید نام کامل، تاریخ و محل تولد، محل پذیرش یا ورود به ایالات متحده، وضعیت فعلی مهاجرت و شماره A خود را ارائه دهید.
  • شواهد مربوط به عدم پذیرش شما طبق بخش 212(a)(9)(c) INA (در صورت وجود).

فرم مدارک مورد نیاز 212

محل فایل I-212

محل ارسال فرم I-212 به عوامل مختلفی بستگی دارد. رجوع به این شود صفحه آدرس های پرونده مستقیم USCIS. همچنین توصیه می‌کنیم در صورت تمایل به دریافت ایمیل یا پیام متنی مبنی بر پذیرش فرم I-212 شما در Lockbox، فرم G-1145، اعلان الکترونیکی پذیرش درخواست/دادخواست را تکمیل و به صفحه اول درخواست خود پیوست کنید. .

هزینه تشکیل پرونده برای فرم I-212 چقدر است؟

هزینه بایگ، فرم I-212 930 دلار است و می تو،د آن را با حواله، چک یا کارت اعتباری پرداخت کنید. فرم G-1450. هرگونه چک را به و، امنیت داخلی ایالات متحده پرداخت کنید.

مراحل ورود مجدد پس از تکمیل نوار 10 ساله

شخصی که تحت ،وان غیر قابل قبول شناخته شود بخش 212(a)(9)(C) برای همیشه غیرقابل پذیرش است و باید هر بار که بخواهند وارد کشور شوند برای پذیرش مجدد اقدام کنند. اگر می خواهید درخواست دهید، باید ایالات متحده را ، کنید و بم،د خارج از کشور به مدت حداقل 10 سال پس از ،وج از کشور. حتی اگر یک شهروند آمریکایی از بستگان خود دارید، 10 سال مهلت لازم است و پس از گذشت آن زمان، می تو،د فرم I-212 را برای ،ب رضایت برای درخواست مجدد برای پذیرش در ایالات متحده پر کنید.

فرم I-212 سوالات متداول

در زیر برخی از متداول ترین سوالات مربوط به فرم I-212 آمده است.

چند درصد از معافیت های I-212 تایید شده است؟

به اتباع خارجی عموماً در صورتی که درخواست خانواده یا دادخواست مبتنی بر شغل تأیید شده دریافت کرده باشند، فقط یک بار از کشور ا،اج شده باشند، سابقه کیفری نداشته باشند، تخلفات مهاجرتی قابل توجهی مرتکب نشده باشند، یا بتوانند مشکلاتی را نشان دهند، موافقت I-212 برای درخواست مجدد برای پذیرش اعطا می شود. به کارفرما یا خانواده خود اگر اجازه بازگشت ندارند.

فرم I-212 برای چیست؟

این فرم برای افرادی است که می خواهند به دنبال اجازه ورود مجدد به ایالات متحده پس از ا،اج یا ا،اج.

چه ،، واجد شرایط معافیت I-212 هستند؟

واجد شرایط بودن به تعدادی از عوامل واجد شرایط بستگی دارد. هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد، بنابراین بهتر است در مورد جزئیات پرونده خود با وکیل مهاجرت خود صحبت کنید.

تفاوت بین I-212 و I-601 چیست؟

فرم I-601 که رسماً به ،وان “تقاضای چشم پوشی از دلایل عدم پذیرش” شناخته می شود، توسط افرادی استفاده می شود که برای ویزای مهاجرت یا تعدیل وضعیت درخواست می کنند، اما در غیر این صورت به دلیل برخی دلایل عدم پذیرش واجد شرایط نیستند. هدف درخواست معافیت یا بخشش برای برخی دلایل عدم پذیرش است که ممکن است شامل مسائل مربوط به سلامتی، محکومیت‌های کیفری، تخلفات مهاجرتی و سایر عواملی باشد که فرد را واجد شرایط مهاجرت به ایالات متحده نمی‌کند. با ارائه آن، یک فرد می تواند اطلاعات و شواهدی را ارائه دهد تا نشان دهد که اعطای معافیت به نفع ایالات متحده است و انکار معافیت منجر به سختی شدید برای عضو خانواده واجد شرایط متقاضی خواهد شد. در صورت تایید معافیت، فرد می تواند با وجود دلایل عدم پذیرش، برای ویزای مهاجرت یا تعدیل وضعیت در نظر گرفته شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که تایید معافیت تضمین نمی شود و هر مورد بر اساس شایستگی های فردی خود در نظر گرفته می شود.

پس از تایید معافیت I-212 چه اتفاقی می افتد؟

تصویب معافیت فرم I-212 به طور خودکار اجازه ورود به ایالات متحده را نمی دهد، اما به فرد اجازه می دهد برای ویزا یا پذیرش در بندر ورودی درخواست دهد. پس از تایید معافیت، فرد همچنان باید برای ویزای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی اقدام کند، یا به دنبال پذیرش در یک بندر ورودی باشد، و یک فرآیند بازرسی جداگانه را طی کند.

معافیت 212 چیست؟

معافیت 212 برای افرادی در دسترس است که به دلیل ا،اج یا ا،اج قبلی برای ایالات متحده غیرقابل قبول تشخیص داده می شوند و می خواهند برای هدف خاصی به کشور بازگردند، مانند پیوستن به اعضای خانواده یا فرصت های شغلی.

چه ،ی واجد شرایط معافیت 212 ساعته است؟

معافیت INA § 212(h) برای سه گروه از افراد غیر شهروند در دسترس است: (1) ،، که برای ویزای مهاجرت از کنسولگری ایالات متحده در خارج از کشور درخواست می کنند. (2) ،، که برای پذیرش با ویزای مهاجرت در یک بندر ورودی تعیین شده ایالات متحده درخواست می کنند. و (3) ،، که به طور فیزیکی در ایالات متحده حضور دارند و برای تطبیق با وضعیت LPR درخواست می دهند. اگر فرد غیر شهروندی در هر یک از این دسته بندی ها قرار می گیرد و شرایط واجد شرایط بودن مربوطه را برآورده می کند، می تواند واجد شرایط ویزای مهاجرتی باشد، در ایالات متحده پذیرفته شود، یا واجد شرایط LPR شود، علیرغم اینکه مرتکب جرائم خاصی شده است که در غیر این صورت باعث می شود که آنها را واجد شرایط کنند. طبق INA § 212(a)(2) غیر قابل قبول است.

معافیت 212 چقدر طول می کشد؟

به طور متوسط، USCIS 6-12 ماه طول می کشد تا در مورد معافیت های I-212 قضاوت کند.


منبع: https://www.immi-usa.com/complete-guide-to-form-i-212-waiver-reapply-for-admission-to-the-u-s/