دسته‌ها
اخبار

شکست مرزی بایدن چگونه جهانی شده است؟


در یک پست اخیر، من تغییر در تمرکز سیاست های مهاجرتی ،ت بایدن، از هدف قرار دادن “علل ریشه ای” مهاجرت از کشورهای “مثلث شمالی” السالوادور، گواتمالا و هندوراس را تحلیل کردم. ارائه رشوه‌های غیرقانونی در قالب «آزادی مشروط» به اتباع ونزوئلا، نیکاراگوئه، هائیتی و کوبا. مشکل این راهبردها این است که آنها منحصراً بر «عوامل فشاری» تمرکز می‌کنند که مهاجران را تشویق می‌کند تا خانه را ، کنند، در حالی که «عوامل کششی» مهم‌تری را که آنها را به سمت ایالات متحده می‌کشاند نادیده می‌گیرند – مهم‌ترین آنها امتناع ،ت از تحمیل عواقب (مانند بازداشت و تعقیب) در مورد ورود غیرقانونی و تطمیعات در قالب مسکن و مزایای رفاهی مجلل در حوزه های قضایی «پناهگاه» برای آنها در اینجا. بیهودگی این استراتژی عامل فشار به بهترین وجه با حرکت نفس گیر ملی پوش، که اکنون به مرز ج، غربی ما رسیده اند نشان داده می شود.

فرآیند پذیرش و دلایل عدم پذیرش تمرکز اصلی استراتژی مرزی هر ،ت – قبل از استراتژی فعلی – بر جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران به ایالات متحده بود.

در این امر، آن ،ت‌ها رهبری خود را از کنگره می‌گرفتند – شعبه‌ای که در قانون اساسی ما تعیین می‌کند که چه اتباع خارجی مجاز به ورود به کشور هستند و چه ،، از ورود و/یا باید خارج شوند. به ،وان دادگاه عالی توضیح داده است:

سیاست های مربوط به ورود بیگانگان و حق آنها برای ماندن در اینجا به طور خاص به رفتار سیاسی ،ت توجه دارند. در اجرای این سیاست ها، قوه مجریه ،ت باید ضمانت های رویه ای را رعایت کند. اما اینکه تدوین این سیاست‌ها منحصراً به کنگره سپرده شده است، به اندازه هر جنبه‌ای از ،ت ما در بافت‌های قانون‌گذاری و قضایی بدنه سیاسی ما جا افتاده است. [Emphasis added.]

مطابق با این اصول، کنگره فهرستی از دلایل ممنوعیت ورود اتباع خارجی به ایالات متحده را ایجاد کرده است که در بخش 212 (الف) از INA و در مجموع به ،وان “دلایل عدم پذیرش” شناخته می شود.

فرآیند پذیرش قبل از ،وج اتباع خارجی از خانه شروع می شود. این زم، است که ،، که تصمیم گرفته اند به ایالات متحده بیایند، مدارک من،ی را جمع آوری می کنند که به آنها اجازه می دهد در یک بندر ورودی ایالات متحده پذیرش شوند.

برای بسیاری، این به م،ای دریافت ویزای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی در کنسولگری ایالات متحده در خارج از کشور است. آن غیرمهاجر، که از آنجا می آیند معافیت ویزا کشورها به ،وان گردشگر می توانند از سفر به کنسولگری صرف نظر کنند، اما هنوز باید برخی از مدارک را تکمیل کنند و یک پاسپورت معتبر تهیه کنند.

ویزا یا پاسپورت در دست، اتباع خارجی سپس به ایالات متحده سفر می کنند و بیشتر آنها به بنادر ورودی ایالات متحده می رسند. در آن مرحله، CBP از قو،نی پیروی می کند که کنگره در آن وضع کرده است بخش 235 INA برای بازرسی اتباع خارجی (اکنون “بیگانگان” در اینجا) و مدارک آن بیگانگان، که ا،ر آنها را عمدتاً به صورت پیش فرض پذیرفته است.

با توجه به این که، ابتدایی ترین – و منطقی ترین دلایل عدم پذیرش، بخش های 212(a)(6)(A)، 212(a)(6)(c) و 212(a)(7)(A) است. . اولی اتباع بیگانه ای را که بازرسی در بندر را دور زده و به طور غیرقانونی از مرز عبور کرده اند، دومی ،، که مدارک پذیرش تقلبی ارائه کرده اند در بنادر و سومی اتباع بیگانه ای را که اصلا مدارک پذیرش معتبری ندارند مسدود می کند.

حکم بازداشت برای بیگانگان غیرقابل پذیرش. بنابراین، ممانعت از ورود بیگانه ای که به طور غیرقانونی وارد شده است، اولین پیامد ورود غیرقانونی است، اما برای بیگانه ای که هرگز اقدام به ورود قانونی نکرده است، م،ای کمی دارد. بنابراین، کنگره پیامد دوم را برای افرادی که غیرقانونی وارد می شوند فراهم کرده است تا از زندگی و کار آنها در اینجا بدون پذیرش جلوگیری کند – بازداشت.

در بخش 235 (ب) INA، کنگره دستور داده است که بیگانگ، که تحت هر یک از دلایل مندرج در بخش 212 (الف) INA غیرقابل پذیرش هستند – از لحظه برخورد تا زم، که از ایالات متحده خارج شوند یا متناوبا، پذیرفته شده است.

ا،ر افراد غیرقانونی، اگر نگوییم همه، هیچ ادعایی برای پذیرش قانونی ندارند، و تنها “رهایی” آنها از حذف درخواست پناهندگی است. به همین دلیل است که می شنوید که بسیاری از اصطلاح «پناهجو» برای توصیف هر مهاجر غیرقانونی استفاده می کنند، حتی زم، که این اصطلاح نامن، یا غیرقابل استفاده باشد.

بازدارنده های حقوق جزا. توجه داشته باشید که هیچ مجازات کیفری برای بیگانگ، که طبق بخش های 212(a)(6)(A)، 212(a)(6)(c) و 212(a)(7)(A) غیرقابل پذیرش هستند، اعمال نمی شود. INA پیامد نقض این مقررات، حذف از ایالات متحده است، یک مجازات کاملاً “مدنی”.

با این حال، کنگره همچنین مجازات های کیفری را برای افرادی که به طور غیرقانونی وارد می شوند یا تلاش می کنند به طور تقلبی وارد شوند، در نظر گرفت. ورود غیرقانونی جرم است بخش 275 (الف) از INA برای اولین جرم (مشروط به شش ماه حبس) و یک جنایت (به تحمل دو سال حبس) برای تخلفات بعدی.

کلاهبرداری از ویزا جرمی است که به ،وان جنایت قابل مجازات است 18 USC § 1546 که ممکن است 10 تا 25 سال حبس داشته باشد.

بازداشت و تعقیب قضایی قبل از بایدن قبل از ،ت بایدن، شرکت کنندگان غیرقانونی عمدتاً به دلیل محدودیت منابع بازداشت می شدند. به ،وان مثال، در سال مالی 2013 تحت ،ت اوباما، CBP با بیش از 448000 مهاجر در مرز ج، غربی مواجه شد و نزدیک به 366000 نفر از آنها (82 درصد) را تا تکمیل پرونده آنها بازداشت کرد.

با این حال، طبق قانون مشکل‌ساز سال 2008، کودکان بیگانه بدون همراه (UAC) از کشورهای «غیر همجوار» که به طور غیرقانونی وارد می‌شوند، مشمول بازداشت نمی‌شوند (آن‌ها به و، بهداشت و خدمات انس، فرستاده می‌شوند تا «پناه» شوند تا زم، که بتوانند به یک “حامی” در ایالات متحده آزاد شود، در حالی که یک تصمیم دادگاه منطقه ای در سال 2015 با استدلال ضعیف، DHS را از نگهداری کودک، که به طور غیرقانونی با یک بزرگسال به یک “واحد خانواده” (FMU) وارد شده اند، برای بیش از 20 روز منع می کند.

در مورد دوم، برای جلوگیری از “جدایی خانواده” معمولا بزرگسالان نیز آزاد می شوند.

جای تعجب نیست که در طول ،ت اوباما و ترامپ تعداد این افراد افزایش یافته است UAC ها و FMU ها شروع به عبور غیرقانونی از مرز ج، غربی ،د و درصد ورود غیرقانونی که بازداشت شدند به همین ترتیب کاهش یافت: به 57 درصد در سال مالی 2016; 54 درصد در سال مالی 2017؛ و 33 درصد در سال مالی 2019؛ قبل از افزایش مجدد به 66 درصد در سال مالی 2020 – عمدتاً به دلیل همه‌گیری کووید-19، که ورودی‌ها را محدود کرد.

پیگرد قانونی برای ورود غیرقانونی نقطه کانونی استراتژی مرزی اوباما نبود، اما ،ت نیز از آنها دوری نکرد. که در سال مالی 2016بیش از 35000 بیگانه تحت بند 275 INA متهم به ورود غیرقانونی شدند، برای مثال، سالی که بیش از نیمی از اتهامات جنایی فدرال مربوط به مهاجرت بود.

با این حال، این پیگردها واقعاً در زمان ترامپ و در ماه اوت افزایش یافت ژوئن 2018 تنها حدود 8800 بیگانه برای ورود غیرقانونی متهم شدند.

این پیگردها همزمان با سیاست کوتاه مدت «تحمل صفر» ،ت ترامپ بود که بر اساس آن و، دادگستری به دادستان های خود دستور داد تا همه بیگانگ، را که به طور غیرقانونی وارد شده بودند – از جمله بزرگسالان در واحدهای خانوادگی – به «ورود نامن،» تحت بند 275 (الف) متهم کنند. از INA

هنگامی که این اتفاق افتاد، فرزندان همراه آنها تحت همان قانون سال 2008، زم، که والدین آنها تحت حضانت خدمات مارشال ایالات متحده قرار گرفتند، UACهای “بدون همراه” تلقی شدند و مخالفان این سیاست (و دیگران) را به شکایت بردند که ترامپ عمداً خانواده ها را از هم جدا می کند.

در اوا، ژوئن 2018، ترامپ به تعقیب بیشتر بزرگسالان در FMU پایان داد، که باعث افزایش مهاجرت خانواده‌ها شد. نزدیک به 474000 بیگانه در مرز ج، غربی دستگیر شدند سال مالی 2019 در FMU ها بودند – تقریباً 56 درصد از تمام ،ره ها در آن سال مالی و افزایش سه برابری نسبت به سال مالی 2018.

شیفت بایدن بایدن چرخشی 180 درجه ای نسبت به ،ت اوباما و ترامپ در استفاده از بازداشت و تعقیب به ،وان عوامل بازدارنده برای ورود غیرقانونی انجام داده است.

شکایت از ترامپ “جدا ، خانواده ها” بایدن در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2020، حتی پس از پایان تساهل صفر، و پس از اینکه رئیس جمهور شد، تلاش های خود را برای اتحاد مجدد خانواده های جدا شده – در ایالات متحده کاملاً نشان داد.

با این حال، بایدن به همین جا بسنده نکرد. پیگرد قانونی برای ورود غیرقانونی – که در زمان ترامپ به لطف دستورهای CDC برای ا،اج افراد غیرقانونی، صادر شده بر اساس ،وان 42 قانون ایالات متحده که از مارس 2020 در پاسخ به همه گیری کووید-19 شروع شد، کاهش یافت – حتی با وجود تعداد کم باقی مانده است. تعداد بیگانگ، که در دوران بایدن بر اساس ،وان 42 ا،اج شده بودند کاهش یافته است.

که در نوامبر 2022تنها 21 بیگانه به دلیل ورود غیرقانونی بر اساس ماده 275 INA متهم شدند، در حالی که تنها در آن ماه، بیش از 105000 مهاجر غیرقانونی در مرز ج، غربی دستگیر و با آزادی مشروط یا به تشخیص خود آزاد شدند.

که مرا به بخش 235 (ب)، بازداشت اجباری افراد غیرقانونی می رساند. ،ت بایدن به طور یکجانبه دستور بازداشت را از INA خوانده است و به جای آزادی بیش از 1.8 میلیون بیگانه که در مرز ج، غربی دستگیر شده بودند، انتخاب کرده است. (این ،ن من است زیرا DHS از ارائه ارقام واقعی خودداری کرده است.)

مسلماً، ،ت این اختیار را دارد که واردکنندگان غیرقانونی را تحت تعقیب قرار دهد یا خیر، اما هیچ اختیاری – به هیچ وجه – ندارد که ده ها هزار نفر از آنها را هر ماه به ایالات متحده آزاد کند. بنابراین جای تعجب نیست که سیاست‌های آزادی مرزی ،ت بایدن موضوع دو شکایت جداگانه است، یکی در تگزاس.تگزاس v. بایدن) و یکی در فلوریدا (فلوریدا علیه آمریکا).

موج جه،. از آنجایی که در حال حاضر هیچ عواقبی برای ورود غیرقانونی به ایالات متحده وجود ندارد، اتباع کشورهای سراسر جهان اکنون به ایالات متحده می آیند و به طور غیرقانونی از مرز ج، غربی وارد می شوند.

قاضی رابرت سامرهایز، که تلاش ،ت بایدن برای پایان دادن به ،وان 42 را در پاسخ به چالش شاکیان ایالتی متوقف کرد. لوئیزیانا علیه CDC) به CBP دستور داده است که افشای ماهانه تعداد افراد غیرقانونی دستگیر شده در مرز ج، غربی را که به موجب آن دستورات CDC ا،اج شده اند و تعداد افرادی که در عوض تحت INA پردازش شده اند، بر اساس ملیت ارائه کند. پاسخ ها آشکار است. در اینجا فقط چند مورد است:

  • افغانستان: 470 دستگیری، هیچ کدام تحت ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • آنگولا: 89 دستگیری، یک نفر تحت ،وان 42 ا،اج شد.
  • ارمنستان: 36 دستگیری، هیچ یک تحت ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • آذربایجان: 27 مورد دستگیری، هیچ کدام طبق ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • بنگلادش: 166 دستگیری، هیچ یک طبق ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • بورکینافاسو: 82 دستگیری، هیچکدام تحت ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • جمهوری خلق چین: 848 مورد دستگیری، هیچ کدام طبق ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • جمهوری دومینیکن: 8427 بازداشت، دو نفر تحت ،وان 42 ا،اج شدند.
  • اریتره: 148 دستگیری، هیچ کدام تحت ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • گرجستان: 822 دستگیری، هیچکدام تحت ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • هند: 2481 مورد دستگیری، هیچ کدام تحت ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • ایران: 21 مورد دستگیری، هیچ کدام طبق ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • قرقیزستان: 110 دستگیری، هیچکدام تحت ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • موریت،: 213 دستگیری، یک نفر تحت ،وان 42 ا،اج شد.
  • نپال: 310 دستگیری، هیچ یک تحت ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • روم،: 69 دستگیری، هیچ یک طبق ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • روسیه: 912 دستگیری، هیچکدام تحت ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • سومالی: 26 مورد دستگیری، هیچ یک تحت ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • سریلانکا: 61 دستگیری، هیچکدام تحت ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • ،یه: 913 دستگیری، هیچکدام تحت ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • ازب،تان: 513 دستگیری، هیچکدام تحت ،وان 42 ا،اج نشدند.
  • ویتنام: 218 دستگیری، هیچ کدام تحت ،وان 42 ا،اج نشدند.

اینها فقط 22 کشور از 106 کشوری هستند که در افشای دستگیری گشت مرزی در لوئیزیانا تنها در ماه دسامبر در مجموع نزدیک به 17000 مورد دستگیری را تشکیل می دهند.

هیچ راهی برای ،ت برای رسیدگی به “عوامل فشار” که اتباع همه آن کشورها را وادار به ، خانه و سفر به ایالات متحده می کند، وجود ندارد. تنها راه برای جلوگیری از ورود آنها نفی عوامل کششی است که مهمترین آنها فرصت زندگی و کار در ایالات متحده تا یک دهه در حالی است که پرونده های پناهندگی آنها از طریق دادگاه راه می یابد.

تنها راهی که ،ت بایدن می تواند به کنترل عملیاتی در مرز ج، غربی دست یابد و آن را حفظ کند، استفاده از ابزارهایی است که کنگره به آن داده است (و در مورد بازداشت، آن را م،م به استفاده از آن می کند). ،ت ایالات متحده واقعاً نمی تواند رویدادهای سریلانکا و ازب،تان را کنترل کند – اما می تواند تصمیمات درستی را در خط ایالات متحده و مکزیک اتخاذ کند و زمان آن رسیده است که بایدن این کار را آغاز کند.




منبع: https://cis.org/Arthur/How-Global-Has-Bidens-Border-Fiasco-Gone