دسته‌ها
اخبار

روش های مهاجرت به عمان️شرایط اقامت در عمان + هزینه ها

با سلام، باید مقالات کاریابی در عمان رو مطالعه بفرمایید و با کارفرماهای عمانی از طریق اطلاعات سایت های کاریابی ارتباط بگیرید. هرچی رزومتون کامل تر باشه شانس دریافت پیشنهاد کاری بیشتر هست. مسلط به زبان عربی وانگلیسی هم هستم ودرعمان هم آشنادارم,بااین شرایط ایامیتوانم برای کاردرعمان اقدام کنم واینکه چقدهزینه لازمه. این شرایط همانند کشور ترکیه می باشد، با این تفاوت که قبل از دریافت بلیط سفر خود و ورود به کشور عمان، درخواست خود را باید ثبت کنید. برای دریافت این نوع اقامت باید بعنوان کارمند در یک شرکت خصوصی یا دولتی کشور عمان مشغول به کار شوید.

  • در ادامه برایتان انواع ویزاهای مهاجرتی به کشور عمان را شرح می‌دهیم که شامل موارد زیر می‌شوند.
  • برای ما افتخار است که شما مورد موفق بعدی ما برای مهاجرت به عمان باشید؛ مشاوره با مشاورین باتجربه و آموزش‌دیده ما را از دست ندهید.
  • شما برای مهاجرت به عمان از روش سرمایه گذاری باید نرخ مصادره اموال این کشور را نیز در نظر بگیرید.
  • شاید پیشرفتی که کشور عمان در سال‌های اخیر داشته است سبب استقبال از این کشور برای مهاجرت شده است.

تحصیل به روش‌های تمام‌وقت، نیمه‌وقت و یا غیرحضوری (آنلاین) در اکثر دانشگاه‌های عمان صورت می‌گیرد. یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور عمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاه سلطان قابوس عمان است. همسر فرد متقاضی اجازه کار در کشور عمان را به صورت تمام وقت دارد. برخی از ایشان نیز دارای هدف های مالی بوده و به دنبال سرمایه گذاری در دیگر کشورها می باشند. ایشان توان مالی مناسبی داشته و همچنین ممکن است، از فکر اقتصادی خوبی برخوردار باشند که قادر هستند، در شاخه های مختلف اقتصادی به سرمایه گذاری و ارائه طرح های مناسب اقتصادی در دیگر کشورها بپردازند.

آسان ترین راه های مهاجرت به عمان برای ایرانیان

از چه طریقی می‌توانم به کشور عمان مهاجرت کنم؟ شما می‌توانید از طریق کار، تحصیل، ازدواج یا پناهندگی به عمان مهاجرت کنید. با توجه به موقعیت مکانی کشورعمان و حضور در منطقه ای پرتنش ، در حال حاضر در رتبه هفتم امنیت در جهان قرار دارد. یکی از جذابیت های کار و زندگی درعمان دریافت حقوق و دستمزد بالا با سومین واحد پولی ارزشمند دنیا بدون پرداخت مالیات است.

در برخی از مواقع شخصی از یک خانواده به کشوری دیگر مهاجرت می‌کند. سایر اعضای خانواده نیز در صورتی که جزو افراد درجه یک باشند، می‌توانند برای همراهی او اقدام کرده و به کشور مقصد مهاجرت کنند. مسقط پایتخت کشور عمان یکی از بهترین شهرها برای زندگی بوده و این شهر دارای خانه‌ها و دروازه‌ها و مغازه‌های کوچکی است که جلوه‌های باستانی و تاریخی دارند. در این شهر دانشگاه‌های متعددی وجود دارد که مهاجران نیز می‌توانند در آن‌ها به تحصیل بپردازند‌.

در عمان فرد می تونه شرکتش رو در منطقه آزاد عمان و یا خارج از اون به ثبت برسونه. بنابراین، قبل از درخواست این ویزا لازمه که از طرف شخص حقیقی یا حقوقی پیشنهاد کاری داشته باشین. روند درخواست برای این ویزا، همانند بسیاری از ویزاهای دیگه نیاز به کاغذ بازی های زیادی داره، ولی خبر خوب برای مهاجران این می تونه باشه که کار اصلی بر عهده کارفرمای عمانیه و دردسر زیادی برای فرد متقاضی نداره.

مهاجرت به عمان و بررسی شرایط اخذ ویزا و اقامت این کشور

البته در صورت عدم ارائه مدرک مذکور می شه پذیرش گرفت، به شرط اینکه سطح زبان انگلیسی فرد متقاضی خوب و قابل قبول باشه. می دونیم که تنها با تحصیل در یک کشور نمی شه به اقامت دائمی در اون کشور رسید، بر طبق قوانینی که در علم مهاجرت وجود داره شما موظفین پس از اتمام تحصیلات خود در یک کشور خارجی باید به وطن خودتون برگردین. همه ی مدارکی که قراره به سفارت عمان تحویل داده بشه باید به زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده باشن. فرم درخواست الکترونیکی، فرمی که در دست فرد متقاضیه می‌بایست از طریق وب سایت تأیید شده و همینطور نیازه که نامه پذیرش به صورت تایپ و مهر شده از طرف دانشگاه نیز ارائه بشه.

با این وجود بهتر است اگر قصد سرمایه گذاری در عمان را دارید حتما با وکیل امور مهاجرت ماهری در این زمینه صحبت نمایید و تمامی نکات مثبت و منفی این کار را مد نظر قرار دهید. عمان، یکی از کشورهای سلطان نشین در حاشیه خلیج فارس است که در همسایگی ایران قرار دارد. مسقط، پایتخت و بزرگترین شهر عمان است و مردم این کشور به زبان عربی، صحبت می کنند.

درصورتی‌که فرزند، خارج از عمان متولد شود ولی والدین وی عمانی باشد، تابعیت فرزند عمانی خواهد شد. کشورهای مختلف برای تابعیت فرزندان متولد شده به دو صورت عمل می‌کنند. برای اینکه در مقطع دکتری دانشگاه‌های عمان پذیرفته شوید، باید رزومه‌ای قوی شامل معدل بالا در مقاطع قبلی، حداقل نمره 7.5 آیلتس، ریز نمرات ترجمه شده و فعالیت‌های پژوهشی و ارائه مقالات در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی داشته باشید.

دوست عزیز پس از قبولی در آزمون پرومتریک و مصاحبه نهایی شما می توانید برای کاریابی در این کشور اقدام کنید. به این منظور که اگر از پدر یا مادری که تابعیت عمان را دارند متولد شوید تابعیت این کشور را به شما اعطا می کنند. حتی اگر از پدر و مادر عمانی در خارج از خاک عمان تولد شده باشید. شما می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای مهاجرت بررسی کنند.

تحصیل در عمان تا پایان دوره متوسطه رایگان بوده و نکته قابل توجه این است که تحصیل در عمان در هیچ مقطعی اجباری نیست. دولت کشور عمان برنامه های گسترده ای برای مبارزه با بی سوادی در بزرگسالان در نظر گرفته است و به کمک آن ها قصد دارد نرخ بی سوادی در بزرگسالان که در این کشور بسیار بالا بوده است را کاهش دهد. همچنین تنها دانشگاه ملی عمان در نزدیکی شهر مسقط است که دانشگاه سلطان قابوس نام دارد. در جدول زیر چند دانشگاه دیگر در عمان را به همراه رتبه های آنان برای شما قرار داده ایم. سلام سارا عزیز…رشته شما در کشورهای حوزه خلیج فارس پذیرش نمیشود . برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ارشد ما صحبت بفرمایید .