دسته‌ها
اخبار

روش های مهاجرت به ترکیه شرایط هزینه لازم

هنگامی که شخصی اقامت کشوری را دارد یعنی در آنجا بصورت قانونی حضور دارد (شرط حضور دارد) اما هنگامی که شخصی تابعیت کشوری را دریافت می کند می تواند رأی بدهد و از سایر حقوق شهروندی استفاده نماید. این کار در مورد شرکت‌هایی امکان‌پذیر است که رئیس آن قصد واگذاری شرکت را داشته باشد. برای مثال، ابتدا هر کس که می‌خواست به جایی از شهر خود به صورت دربست حرکت کند، از طریق آژانس تاکسی کرایه می‌کرد.

سیستم خون، بدین صورت است که یکی از والدین کودک متولد شده در کشور مقصد باید تابعیت آن کشور را دارا باشد؛ اما در سیستم خاک حتی اگر هیچ کدام از والدین هم تابع آن کشور نباشند، به کودک متولد شده تابعیت تعلق می گیرد. سیستم تولد در ترکیه بر اساس خون است و تنها به کودکانی تابعیت می دهد که یکی از والدین آن شهروند ترکیه باشد. ارتباط نزدیک فامیلی با یک فردی که قبلاً تابعیت ترکیه را به دست آورده است.

در کنار روس‌ها، زنانی از کشورهای اروپایی مانند آلمان، اوکراین، بریتانیا یا لهستان نیز وجود دارند که با شهروندان ترکیه ازدواج کرده و به طور دائم به ترکیه نقل مکان کرده‌اند. افرادی که در مراکز تحصیلی ترکیه مشغول به تحصیل می شوند، می توانند برای مجوز اقامت ترکیه از طریق تحصیل اقدام کنند. این مجوز تنها برای شخص دانش آموز یا دانشجو و برای یک دوره آموزشی صادر می شود.

  • که جمعا میتونیم 1 میلیارد و 700 میلیون تهیه کنم .طبق جستجویی که از طریق اپلیکیشنهای خانه یابی معتبر که انجام دادم.
  • یکی از مزایای مهاجرت به ترکیه زندگی در بین آدم هایی با فکر باز است.
  • بی اعتبار بودن ازدواج تشخیص داده شود، بلافاصله موجب از دست رفتن تابعیت ترکیه نخواهد شد.
  • به موجب قراردادی که در دوران پهلوی بین رضا شاه و آتاتورک منعقد شد، اتباع هر دو کشور به مدت 100 سال می‌توانند بدون ویزا به این دو کشور سفر کنند.

ترکیه از نظر هزینه زندگی، در بین 197 کشور جهان در رتبه 188 و بهترین کشور برای زندگی در رتبه 60 قرار دارد. متوسط ​​حقوق پس از کسر مالیات در ترکیه، 429 دلار می‌باشد که برای تامین هزینه‌های زندگی افراد به مدت 1 ماه کافی خواهد بود. شما می‌توانید در بخش زیر، هزینه‌های زندگی در این کشور را به صورت جزئی مشاهده نمائید.

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

افرادی که از لحاظ مالی مشکلی نداشته و تنها به علت یافتن آرامش مهاجرت کرده اند می توانند در این شهر زیبا سکونت یابند. از دیگر جاذبه های گردشگری و تاریخی ترکیه، می توان به کلیسای چورا اشاره کرد. این کلیسا دارای معماری های منحصر به فرد و زیبایی است که از دوره بیزانس بر جای ماده است. این کلیسا چندان بزرگ نیست اما زیبایی های زیادی را در خود جای داده است.

شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

اما برای ورود به آن‌ها، باید در آزمون‌های مختلفی شرکت کنید و تا حدی نیز به زبان ترکی مسلط باشید. اولین چیزی که در مورد ترکیه در ذهن شما تداعی خواهد کرد، نزدیکی آن به ایران و عدم نیاز به اخذ ویزا جهت سفر توریستی به آن است. در واقع،‌ اگر قصد دارید دائم به کشور خودتان سر بزنید و با خانواده و دوستان در ارتباط باشید، ترکیه می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد. الواپلای در ادامه روش‌های مختلف مهاجرت به کشور ترکیه را به شما معرفی می کند. البته تمام مزایا و معایب آن را نیز صریحانه بیان می‌کنیم تا در تصمیم‌گیری به شما کمک کنیم. همان طور که گفتیم شرایط زندگی در ترکیه نسبت به ایران بسیار بهتر است و استانداردهای زندگی در آن بالاتر است.

نگاهی کلی به کشور ترکیه

اگر قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارید در همان اول از ایران اقدام کنید بهتر است. برای مهاجرت به ترکیه کارت پایان خدمت شما مورد بررسی قرار نمیگیرد. وقت بخیر، کاش مبلغ اجاره خانه در شهرهای دیگر ترکیه رو با استانبول به صورت مقایسه ای توی سایت قرار میدادین. لطفا برای آگاهی از شرایط اقامت ترکیه به مقاله لینک شده مراجعه کنید. لطفاهزینه هایی رو که اینجا در “هزینه های زندگی در ترکیه” درج کردین، آپدیت کنید. زیرا دولت ترکیه به هیچ عنوان در سال ۲۰۲۲ تمدید اقامت را انجام نداده است و خانواده هایی بودند که پس از چند سال زندگی در ترکیه مجبور به ترک خاک این کشور شده اند.

به طوری که 35% از نیروی کار این کشور در صنعت کشاورزی مشغول به کار هستند. همچنین تولید پوشاک، تجهیزات، مواد اولیه و حمل و نقل بین‌المللی نیز از جمله محصولات و خدمات صادراتی ترکیه هستند. ✔️ با توجه به این که متقاضی از چه طریقی برای مهاجرت اقدام می کند هزینه کاملا متغیر و متفاوت است که در مقاله هزینه هر یک از روش های مهاجرت به صورت حدودی ذکر شده است. لازم به ذکر است که اصل خون در ترکیه وجود دارد ولی اصل خاک خیر. یعنی اگر فرزندی در خاک ترکیه از پدر و مادر غیر ترک متولد شود از همان لحظه شهروند ترکیه به حساب نمی آید.