دسته‌ها
اخبار

راه‌ها بسیار آسان برای آموزش هر چیز درباره هوش مصنوعی

بهترین روش برای یادگیری و اجرای سئو چیست؟ ایسر هم مثل لنوو و دل، همه اقشار جامعه رو هدف قرار داده و برای هر بودجه و نیازی، یه لپ تاپ باکیفیت تولید کرده. لپ تاپ Lenovo Ideapad 3 – CAB به لطف پردازندهی نسبتاً جدید خود (نسل 11 اینتل) برتری قاطعی بر محصولات قبلی معرفی شده در لیست بهترین لپ تاپ شهر سخت افزار دارد، اما هنوز هم نمیتوان از آن انتظاری بیشتر از کارهای اداری و استفادههای روزمره داشت. ایسوس بیشتر روی لپتاپهای گیمینگ تمرکز کرده است، و سری ROG لپ تاپ ایسوس جزو بهترینهای دنیا هستند. هوش مصنوعی ضعیف در مقابل هوش مصنوعی قوی (به انگلیسی Strong AI) (که عبارتست از ماشینی دارای خودآگاهی، ادراک و ذهن) و هوش عمومی مصنوعی (به انگلیسی Artificial General Intelligence) (ماشینی با قابلیت به کاربردن هوشمندی برای هر مسئله ای بجای اینکه تنها روی یک مسئله خاص متمرکز باشد). هوش مصنوعی نمادین (به انگلیسی: Symbolic artificial intelligence) اصطلاحی است که به مجموعهای از تمام روشها در تحقیقات هوش مصنوعی گفته میشود که بر اساس نمایشهای نمادین سطح بالا (قابل خواندن برای انسان) و همچنین منطق و جستجو استوار است. به گفته گری مارکوس، مبلغی که سالانه صرف توسعه اخلاق ماشینی می شود ناچیز است.

این رویکرد بر این فرض استوار است که بسیاری از جنبههای هوش را میتوان با دستکاری نمادها به دست آورد، فرضیهای که با عنوان «سیستم نماد فیزیکی» در دهه ۱۹۶۰ توسط آلن نیوول و هربرت الکساندر سایمون تعریف شدهاست. او تاکید می کند که این اصول نباید صراحتاً به عنوان کد در ماشین ها استفاده شوند، بلکه این ها برای انسان ها در نظر گرفته شده اند. که هر احتمالی هر چند ناچیز، باید به اولویت های منطقاً ممکن برای انسان نسبت دهد. بعضی فلاسفه مدعی اند که هر عامل عقلائی، خواه مصنوعی یا انسان، طبیعتاً خیرخواه خواهند بود. در هر صورت نرخ ۶۰ فریم در لپ تاپهایی که این سه کارت گرافیک را دارند دور از انتظار نیست. این به این دلیل است که به نظر می رسد موهولهاوزر و بوستروم عقیده دارند که می توان ماشین های هوشمند را طوری برنامه ریزی کرد که در مورد ارزشهای اخلاقی انسانها خلاف واقع فکر کنند.

در مقاله AI & Society بویلز و خواکین اظهار کردند که با در نظر گرفتن موارد زیر، چنین هوش مصنوعی دوستانه نخواهد بود: مقدار نامحدودی از شرایط خلاف پیشینی که باید در یک ماشین برنامه ریزی شوند، دشواری تهیه پول از مجموعه ارزشهای اخلاقی – یعنی آنهایی که ایدهآل تر از آنچه در حال حاضر انسان دارد، و قطع ارتباط آشکار بین پیشینیان خلاف واقع و نتیجه ایدهآل. شولمن، ویراستاران ژورنال The new Atlantis، می گویند که این غیر ممکن است که بتوان رفتار دوستانه در هوش مصنوعی را تضمین کرد؛ زیرا مشکلات پیچیدگی اخلاقی به پیشرفت نرمافزار یا افزایش قدرت محاسبات منجر نمیشود. در حال حاضر این متد میتواند جهت حل بسیاری از مشکلات دنیای هوش مصنوعی به کار برده شود. برخی از مفسران بر این باورند که هوش مصنوعی ضعیف میتواند خطرناک باشد. این مراحل عبارتند از دوره معرفی، دوره رشد، دورهی بلوغ و دوره افول. سیری یک مثال خوب از هوش مصنوعی ضعیف است چون در یک محدوده از پیش تعیین شده عمل میکند و هوشمندی حقیقی و خودآگاهی ندارد گرچه یک سیستم پیچیده دارای هوش مصنوعی ضعیف است. تد گرینوالد (به انگلیسی Ted Greenwald) در سال ۲۰۱۱ در فوربس نوشت: «ترکیب سیری/آیفون نشان دهنده ظهور هوش مصنوعی هیبریدی است که چندین تکنیک هوش مصنوعی ضعیف را به همراه دسترسی عظیم به دادههای ابری را با هم ترکیب میکنند.» بن گویرتزل، پژوهشگر هوش مصنوعی، دربارهٔ سیری در وبلاگش نوشتهاست: سیری یک نشانه «یک محدود و شکننده» به همراه نتایج آزار دهنده است اگر سوالاتی خارج از محدوده برنامه بپرسید.