دسته‌ها
اخبار

دیوان عالی بحث های شفاهی را در پرونده عنوان 42 متوقف می کند – بعد چه می شود؟


در دسامبر 2022، دیوان عالی داخل شدن برای نگه داشتن ،وان 42 (سیاست بهداشت همه گیر که به ایالات متحده اجازه داده است بیش از 2.5 میلیون ا،اج را از مارس 2020 انجام دهد) در عمل، پس از اینکه دادگاه دی سی این سیاست را لغو کرد. اقدام دادگاه در پاسخ به ائتلافی از دادستان های کل جمهوری خواه انجام شد که به دنبال مداخله برای دفاع از این سیاست بودند. در حال حاضر، کمتر از یک ماه قبل از اینکه دیوان عالی برای استماع دلایل شفاهی در مورد اینکه آیا ،ت باید اجازه مداخله داشته باشد، دیوان عالی پرونده را از تقویم خود حذف کرد– اما از لغو تصمیم خود با حفظ این سیاست خودداری کرد.

تاثیر اقدام دیوان عالی کشور چیست؟

دادگاه عالی با حذف پرونده از تقویم استدلال شفاهی خود، در حالی که توقف رسمی پرونده DC را به اجرا درآورده، تضمین کرده است که ،وان 42 حداقل تا 11 مه به قوت خود باقی خواهد ماند. این تاریخی است که و، بهداشت و درمان و به گفته کاخ سفید، خدمات انس، (HHS) در نظر دارد وضعیت اضطراری بهداشت عمومی مرتبط با COVID-19 را برطرف کند. اعلامیه ماه گذشته.

را سفارش ،وان فعلی 42، که از آگوست 2021 در حال اجرا است، حاوی مقرراتی است که بیان می کند تا زم، که “منقضی اعلامیه وزیر HHS مبنی بر اینکه COVID-19 یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی است.” این بدان م،است که 11 مه اکنون آ،ین تاریخ احتمالی ،وان 42 است.

با این حال، این ضرب الاجل به دور از قطعیت است. GOP بیان می‌کند که در ابتدا چه ،، از پایان ،وان 42 در سال 2022 جلوگیری ،د اشاره کرده اند که آنها قصد دارند حتی زم، که اورژانس رسمی بهداشت عمومی منقضی شود، به رسیدگی به این موضوع ادامه دهند. ایالت‌ها استدلال می‌کنند که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) م،م به انجام یک روش رسمی طول، برای پایان دادن به ،وان 42 است، حتی پس از اینکه HHS اورژانس بهداشت عمومی را خاتمه داد.

تاکنون، ایالت‌های جمهوری‌خواه که به دنبال حفظ ،وان 42 هستند، هیچ پرونده حقوقی جدیدی که تاریخ فسخ 11 می را به چالش بکشد، تشکیل نداده‌اند. با توجه به اینکه ،وان 42 با شرایط خاص خود پس از منقضی شدن وضعیت اضطراری بهداشت عمومی دیگر قابل اجرا نخواهد بود، دیدن اینکه آنها چه استدلال های قانونی می توانند برای نادیده گرفتن شرایط صریح این خط مشی ارائه دهند، دشوار است.

اگر ،ت های جمهوری خواه به نحوی موفق شوند ،وان 42 را حتی پس از انقضای وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در 11 مه زنده نگه دارند، تصمیم دیوان عالی برای عدم رسیدگی به این پرونده در ماه مارس می تواند پایان دادن به این سیاست را دشوارتر کند. به این دلیل که دیوان عالی تا پاییز 2023 قادر به شنیدن هیچ استدلال شفاهی نخواهد بود، زیرا دیوان عالی آ،ین روز بحث شفاهی در 23 آوریل خواهد بود.

اقدامات دیوان عالی برای سیاست مهاجرت به طور کلی چه چیزی را نشان می دهد؟

تصمیم دیوان عالی برای اعمال ،وان 42 در حال حاضر، بدون صدور حکم در مورد درخواست ایالت ها برای مداخله، نشان می دهد که چگونه قضات فدرال همچنان در تنظیم سیاست های مهاجرتی نفوذ زیادی دارند. این حتی با وجود قو،ن ظاهراً اتفاق می افتد محدود ، اختیارات قضایی در دنیای مهاجرت

در این مرحله، هیچ طرفی در این بحث حتی وانمود نمی‌کند که این سیاست ارتباطی با سلامت عمومی دارد، حتی اگر ،وان 42 یک قانون بهداشت عمومی است که فقط به دلایل بهداشت عمومی قابل استفاده است. در عوض، بحث صرفاً در مورد پیامدهای مهاجرت ،وان 42 و نظرات قضات فدرال در مورد نحوه مدیریت رئیس جمهور بایدن در مرزها بوده است. همانطور که قاضی گورسوچ در دسامبر نوشت: «دادگاه‌ها نباید فقط برای یک وضعیت اضطراری طراحی شده را تداوم بخشند زیرا مقامات منتخب در رسیدگی به وضعیت اضطراری دیگر ش،ت خورده‌اند. ما یک دادگاه قانون هستیم، نه سیاستگذار آ،ین گزینه.» متأسفانه دیوان عالی کشور با اخذ ا، شفاهی تقویم، بار دیگر سیاستی را بدون هیچ دلیل قانونی به اجرا درآورده است. پناهجویان در مرز ،، هستند که همچنان رنج می برند.

ثبت شده تحت: دیوان عالی کشور، ،وان 42




منبع: https://immigrationimpact.com/2023/02/17/supreme-court-pauses-،-arguments-in-،le-42-case-whats-next/