دسته‌ها
اخبار

تصاویر پس زمینه مکزیکی تا پهپاد از عبور هزاران نفر از ریو گراند


تصویربرداری از تصاویر پهپاد

ال مورال، مکزیک – درست در آن سوی ریو گراند از این دهکده کشاورزی کوچک، جایی است که پهپادهای فا، نیوز فیلم ویدئویی را ضبط ،د که شاید نمادین ترین چشم انداز بحران مهاجرت جمعی دو ساله در مرز ج،ی را در اختیار آمریکا قرار داد: گروه های بزرگ مانند 2500 نفر با آرامش در سمت تگزاس در نزدیکی گذرگاه ایگل ظاهر شدند تا خود را برای رهایی سریع به ایالات متحده به گشت مرزی تحویل دهند.

دوربین‌های پرنده فا، نیوز نور درخش، را بر این گروه‌های ورودی تابید، بسیاری از مردم را متحیر کرد، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه را برانگیخت تا خشم خود را ابراز کنند، و احتمالاً در تصمیم ژانویه جو بایدن برای بازدید نهایی از مرز نقش داشته است.

اما جنبه مکزیکی داستان اینجا در ال مورال تاریک باقی مانده است، اگرچه احتمالاً نیمه نگران کننده تر داستان است.

مرکز مطالعات مهاجرت اخیراً از روستاها و جاده های منطقه روبروی جایی که فیلم بدنام هواپیمای بدون سرنشین گرفته شده است، بازدید کرده است، نقطه صفر آن در روستای کوچک روستایی ال مورال و همچنین در نزدیکی ال سنتینلا، در نزدیکی بزرگراه 2 مکزیک در امتداد بزرگراه 2 مکزیک. ریو گرانده و حدود 20 تا 30 مایلی شمال Piedras Negras، شهر مکزیکی روبروی Eagle P،. اینها دو روستای اصلی هستند که ریو گرانده را در آغوش می گیرند، جایی که بیشتر گذرگاه های عظیم در آنجا برگزار می شد.

elm،sign

معلوم شد که پلیس ایالت کوآهویلا تمام این قاچاق را اداره می کرد. در اواسط سال 2021 برای به دست آوردن سودهای غیرقابل مقاومت، آنها یک سیستم تسمه نقاله جنایی پیچیده از حمل و نقل کارو، مینی ون، خانه های مخفی در کارخانه های متروکه و پرسنل امنیتی ایجاد ،د که فقط می توانستند در فضای باز در چنین مقیاسی فعالیت کنند. این ،ت بود که همه کارها را انجام می داد.

این و جزئیات عملیات از طریق مصاحبه‌های CIS با یک افسر فعال مهاجرت مکزیکی مستقر در Piedras Negras، ،نان ال مورال، گزارش‌های برخی رسانه‌های مکزیکی، و فردی با دسترسی مستقیم به یک قاچاقچی درگیر به دست آمده است.

«همه آن توده‌های بزرگ مردم سال گذشته در حال عبور بودند [2022] زیرا همه، همه مهاجران، دیدند و تماشا ،د که بایدن هیچ کاری در این مورد انجام نمی‌دهد و همه آنها را به داخل آمریکا راه می‌دهد.» این شخص در مورد عملیات قاچاق در سمت مکزیک گفت: «تمام سطوح ،ت آن را مدیریت ،د. «این بسیار سازماندهی شده بود. خیلی پیچیده بود آنها پول زیادی از این ترافیک داشتند.»

وقتی پلیس کلاهبردار میشه

این فرد گفت که پلیس ایالتی احساس می کند که مجبور است این عملیات را در اواسط تا اوا، سال 2021 سازماندهی کند تا به سودهای غیرقابل مقاومتی دست یابد که سیاست های آمریکا با ترغیب افراد بیشتری نسبت به گذشته برای عبور از منطقه امکان پذیر شد. برای دیدگاه، عوامل گشت مرزی بخش دل ریو “مواجه شده40342 تردد غیرقانونی مرزی در سال مالی 2020. در سال مالی 2022 این تعداد به 480931 رسیده است. فقط در اکتبر و نوامبر، دو ماه اول سال مالی 2023، گشت مرزی 90482 مورد را پردازش کرد.

این فرد گفت که عملیات پلیس برای هر مهاجر 400 دلار برای آ،ین گذرگاه دریافت کرده است، به این م،ی که یک گروه 2000 نفری می توانند در یک شب 800000 دلار دریافت کنند که به توضیح اندازه گروه های بزرگ کمک می کند.

یک افسر فدرال مهاجرت مکزیکی، با لباس رسمی، این ادعا را تأیید کرد که پلیس ایالت کوآهویلا به طور قابل توجهی این عملیات را زم، که ترافیک مهاجران افزایش بی‌سابقه خود را آغاز کرد، اجرا کرد. در توضیح اینکه چرا افسران مهاجرت فدرال هرگز سعی در مداخله ن،د، افسر اشاره کرد که اگر این کار را انجام دهند چه اتفاقی می افتد. در مکزیک، افسران فدرال مهاجرت غیرمسلح هستند.

بارها بوده است که سه یا چهار وسیله نقلیه آمده اند و من را با اسلحه به سمتم از وسیله نقلیه بیرون آورده اند و می پرسند که من اینجا چه کار می کنم. ترجیح می دهم فاصله ام را حفظ کنم. به ما توصیه می شود احتیاط زیادی داشته باشیم زیرا این جنایت سازمان یافته است.»

پلیس فدرال و سربازان، در همین حال، «به شما خواهند گفت، من مهاجر نیستم. من هیچ مهاجری ندیدم. این مشکل من نیست.'”

افسر مهاجرتی که CIS با او مصاحبه کرد، همه اینها را در مورد پلیس ایالتی و بالاترین فرماندهان آن، مطابق با گزارش رسانه‌های مکزیکی در سال‌های اخیر (اطلاعات بیشتر در این مورد در زیر) بیان کرد.

«آنچه توجه من را به خود جلب کرده این است که فرمانده، از پلیس هستند که اتومبیل های فوق العاده، کامیون های کاملاً نو دارند و حقوق آنها کافی نیست. اگر با آلنده رانندگی کنید [a city about 35 miles from the border]، آنها را خواهید دید که با کامیون های جدید فورد خود رانندگی می کنند و می گویید “ل،تی؟”

در اینجا نحوه کار همه چیز آمده است:

کاروان های مینی ون

تا حدودی، همکاران پلیس ایالتی بسته‌های مسافرتی را به مسافر، که با اتوبوس به شهر صنعتی گسترده مونتری می‌رسند، می‌فروختند، مرکز مهاجرتی بزرگ در ایالت همسایه کوآهویلا، نوئوو لئون، جایی که مهاجران مقیم تگزاس اغلب در ایستگاه جمع می‌شوند. این معاملات شامل حمل و نقل با مینی ون های اجاره ای چهار ساعته به Piedras Negras است.

افسر مهاجرت مکزیکی گفت ،، که از مونتری ماهیگیری می کنند ممکن است تا 10000 دلار بپردازند. اما بسیاری از مهاجران دیگر وسایل حمل و نقل خود را به Piedras Negras پیدا می کنند و پس از شنیدن دهان به دهان وارد خط لوله سازمان یافته می شوند.

مینی ون

ع، ،ت مکزیک از یکی از مینی ون ها که در اختیار CIS قرار گرفته است.

در مجاورت Piedras Negras، قاچاقچیان پلیس در طول روز کارخانه‌های متروکه و خانه‌های محلی را از مهاجران پر می‌،د، سپس بین ساعت‌های 2 تا 3 بامداد، پلیس مینی‌ون‌های اجاره‌ای را پر می‌کرد و آنها را به صورت کاروان‌های طول، مار تشکیل می‌داد که از آنجا عبور می‌،د. ال مورال، مجموعه‌ای از ده‌ها خانه در زمین‌های کوچکی که می‌توانند کشاورزی کنند، که در آن چندین جاده خاکی به رودخانه منتهی می‌شود که در یک مایلی یا بیشتر از شمال از لبه شهر گذشته است.

یکی از ،نان ال مورال گفت که کاروان ها تقریباً هر روز در ساعات اولیه صبح در روستا در جاده خاکی کنار خانه آن ،ن غرش می ،د، گاهی اوقات 50 مینی ون به طور همزمان.

افسران، تقریباً همیشه لباس غیرنظامیان و همچنین مسلح، این صدها یا هزاران مهاجر را در ساحل رودخانه به صحنه می‌بردند و آنها را راهنمایی می‌،د تا به سمت گشت‌های مرزی ایالات متحده تسلیم شوند تا به آمریکا منتقل شوند. آنجا بود که پهپادهای فا، نیوز آنها را در دوربین شکار ،د.

اما در مکزیک، بسیاری از ون‌ها در کاروان‌های مارپیچ طول، در نیمه‌شب نمی‌توانستند بدون اطلاع و رضایت پلیس ایالتی از Piedras Negras به ال مورال برسند. کاروان‌ها باید از یک ایست بازرسی پلیس ایالتی در بزرگراه 2، درست بیرون ساختمان وسیع ستاد پلیس ایالتی عبور کنند. افسر مهاجرت مکزیکی گفت که ایست بازرسی 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته مستقر است.

و چرا آنها را متوقف و منع کنید؟ مکزیکی‌ها با این همه چه می‌،د وقتی تک تک آنها، مهم نیست چقدر جوان بودند، حاضر بودند 400 دلار برای سواری و عبور از رودخانه بپردازند.

در نظر بگیرید که هر گروه 2000 مهاجری که توسط یک هواپیمای بدون سرنشین فا، نیوز گرفتار می‌شوند، 800،000 دلار برای پلیس ایالتی یا، محافظه‌کارانه‌تر، 400،000 دلار برای هزار دلار ارزش داشت.

پلیس ایالتی با اتهاماتی که به سال‌ها قبل برمی‌گردد، ادامه می‌دهد

برخی از رسانه های مکزیکی گزارش کرده اند برای سال‌ها که یک واحد زبده پلیس ایالتی در منطقه شمالی کوآهویلا که قبلاً به ،وان گروه سلاح‌ها و تاکتیک‌های ویژه GATE شناخته می‌شد (اکنون Fuerza Coahuila) که در سال 2012 برای بیرون راندن کارتل لوس زتاس به آنجا اعزام شده بود، از آن زمان تاکنون به ،وان یک کارتل فعالیت می‌کنند. .

این واحد از ابزارهای معمول ارعاب، مانند ترور، شکنجه و حتی بمب گذاری در خودروها، عمدتاً برای کنترل قاچاق مواد مخدر و تا حدی قاچاق انسان استفاده می کند. طیف نسبتاً گسترده ای از دیگر رسانه های مکزیکی گزارش نویسی مربوط به سال 2015 مکررا دخیل است رهبر فعلی واحد نخبگان، خورخه میگل باراخاس هرناندز، همچنین به ،وان “ال هامر” شناخته می شود، و مدیر پلیس هکتور فلورس رودریگزبا نام مستعار «ال جگوار»، اداره پلیس ایالتی در شمال کوآهویلا به ،وان یک کارتل وحشیانه، دستور بمب گذاری در خودروهای بمب گذاری شده و همیشه به نحوی از پیگرد قانونی فرار کرده است. پس از دستگیری.

در سپتامبر 2021، اینیگو آردوندو، رو،مه‌نگار یونیورسال با اعضای سابق و فعلی GATE مصاحبه کرد (مخفف اسپ،ایی SWAT) و شکایات حقوق بشر، پرونده های افراد گمشده منتسب به GATE، و سوابق دادست، دادگاه ایالات متحده که در آن واحد متهم به نقض فاحش حقوق بشر برای مقاصد جنایی است را بررسی کرد.

او به نقل از وکیل مکزیکی آریانا گارسیا دل بوسکه، نماینده خانواده مرد گمشده ای که گمان می رود توسط پلیس ایالت کشته شده است، آنها را به عملیات قاچاق انسان متهم کرد.

او گفت: «مانورهایی که آنها انجام می دهند به خاطر حفاظت نیست، بلکه به خاطر کنترل جرم است. و این کنترل مربوط به انتقال و توزیع مواد مخدر و کنترل عبور مهاجران به ایالات متحده است.

واشنگتن باعث رونق می شود

اما رونق همیشه در نهایت سقوط می کند.

در اوایل ژانویه، ،ت بایدن سیاست‌های جدیدی را اعلام کرد که بسیاری از رهگذران مرزی را مجبور به بازگشت به مکزیک می‌کند، جایی که می‌توانند برای «آزادی مشروط بشردوستانه» درخواست دهند و سپس با مجوز ایالات متحده از مبادی ورودی عبور کنند.

فرد مرتبط با قاچاقچی Piedras Negras به CIS گفت که تقریباً تمام ترافیک روی رودخانه بلافاصله متوقف شد. کاروان های مینی ون ها از طریق ال مورال رفته اند.

همه اینها نشان دهنده نقش محوری سیاست ایالات متحده در شروع و توقف مهاجرت غیرقانونی گسترده است.

این شخص گفت: «سیاست آمریکا آنها را به ارمغان آورد و سیاست آمریکا اکنون آنها را متوقف کرده است. “گروه های بزرگی که در حال عبور بودند دیگر وجود ندارند.”

حداقل فعلا.

فلوریدا یک شکایت فدرال تنظیم کرده است که در آن ،ت بایدن از آزادی مشروط بشردوستانه برای اجازه دادن “قانونی” به افرادی که در غیر این صورت قصد عبور غیرقانونی را داشتند، به چالش کشیده است. آن محاکمه در پن،ولا در جریان است.

نتیجه ممکن است تعیین کند که آیا تجارت برای پلیس ایالتی کوآهویلا و فا، نیوز دوباره رونق خواهد گرفت یا خیر.




منبع: https://cis.org/Bensman/Mexican-Backstory-Drone-Images-T،usands-Crossing-Rio-Grande