دسته‌ها
اخبار

تابعیت مشتق برای فرزندان شهروندان ایالات متحده


چگونه کودکان شهروندی ایالات متحده را از والدین خود می گیرند؟

،نان دائم بزرگسالان با پر ، فرم N-400، درخواست تابعیت برای شهروندی ایالات متحده درخواست می کنند. اما کودکان ،دسال (زیر 18 سال) ممکن است از این فرم استفاده نکنند. بر اساس بخش 320 قانون مهاجرت و تابعیت، همچنین به ،وان قانون شهروندی کودک 2000کودکان زیر 18 سال به طور خودکار از والدین خود وضعیت شهروندی را دریافت می کنند در صورتی که سه شرط زیر رعایت شده باشد:

  • حداقل یکی از والدین کودک به دلیل تولد یا تابعیت شهروند ایالات متحده باشد.
  • کودک مقیم دائم زیر 18 سال باشد.
  • کودک در حضانت قانونی و فیزیکی والدین شهروند ایالات متحده در ایالات متحده اقامت دارد یا در آن اقامت داشته است.

هنگامی که هر سه شرط به طور همزمان برآورده شود، کودک طبق قانون یک شهروند ایالات متحده است. ترتیب وقایع فرقی نمی کند. اگر کودکی مقیم دائم و زیر 18 سال باشد و حداقل یکی از والدین تابعیت خود را دریافت کند، کودک به طور خودکار شهروند ایالات متحده می شود. اگر یکی از والدین تابعیت خود را دریافت کند و سپس کودک اقامت دائم دریافت کند، در صورتی که قبل از ۱۸ سالگی کودک اتفاق بیفتد، کودک از لحظه ای که اقامت دائم می شود، شهروند ایالات متحده می شود.

این قانون شامل کودکان خوانده و همچنین کودکان بیولوژیک می شود. اما فرزندان ناتنی نمی توانند تابعیت خود را از نامادری یا ناپدری تحت این ماده دریافت کنند

تاریخ های لازم برای تابعیت مشتق

تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون شهروندی کودک 27 فوریه 2001 است. بنابراین، افراد زیر 18 سال در این تاریخ یا پس از آن که شرایط قانون را برآورده می‌کنند، به طور خودکار تابعیت ایالات متحده را دریافت می‌کنند. با این حال، قانون شهروندی کودک، افرادی را که تا 27 فوریه 2001 18 سال یا بیشتر داشته اند، تحت پوشش قرار نمی دهد. با این حال، این افراد ممکن است تابعیت ایالات متحده را مطابق با نسخه های قبلی قانون مهاجرت ایالات متحده به دست آورده باشند. اگر فکر می کنید که ممکن است در شرایط شما صدق کند، لطفاً با یک وکیل مهاجرت مشورت کنید.




منبع: https://citizenpath.com/derivative-us-citizen،p-for-children/