دسته‌ها
اخبار

بیش از 42000 غیر شهروند، از جمله شاید 20،000 مهاجر غیرقانونی، می توانند در انتخابات DC رای دهند


پاییز گذشته، شورای شهر دی سی لایحه ای را تصویب کرد که به افراد غیرشهروندی، از جمله مهاجران غیرقانونی، اجازه می دهد تا رای دادن در انتخابات محلی. اگر بازبینی کنگره باقی بماند، تأثیر قانون جدید بر انتخابات قابل چشم پوشی نخواهد بود. بر اساس نظرسنجی جامعه آمریکا در سال 2021، کمی بیش از 42000 غیرشهروند در سن رای دادن در منطقه زندگی می کنند و تقریباً نیمی از این افراد غیرشهروند غیرقانونی هستند.1 برای زمینه، شهردار دی سی، موریل بوزر، سال گذشته نامزدی حزب خود را به دست آورد کمتر از 11000 رای.

حتی اگر رأی‌دهی غیرشهروندی باعث تغییر در هیچ‌یک از انتخابات در دی سی نشود، نمادگرایی قابل توجه خواهد بود، زیرا پایتخت کشور این طرز فکر را در بر می‌گیرد که ،نان قبل از شروع رأی دادن که بر آینده آن تأثیر می‌گذارد، لازم نیست کاملاً به کشور متعهد باشند. در حالی که به اندازه کافی قابل اعتراض است که افراد غیرشهروند قانونی می توانند قبل از اینکه تابعیت آمریکایی شوند رای دهند، قانون دی سی فراتر از این است که به افرادی که حضورشان در ایالات متحده غیرقانونی است، حق رای اعطا می کند. این یک تحقیر حتی مهمتر از شهروندی و حاکمیت قانون است.

از آنجایی که قانون اساسی به کنگره کنترل «انحصاری» بر دی سی می دهد، قو،ن تصویب شده توسط شورای شهر منطقه تنها تا حدی معتبر است که اعضای کنگره آنها را تحمل کنند. هفته آینده کمیته قو،ن مجلس لایحه ای را بررسی خواهد کرد که توسط نماینده جیمز کومر حمایت می شود لغو می کند قانون انتخابات دی سی یک قط،امه همراه توسط سناتور تام کاتن حمایت شده است.

DCist نقل قول ها مخالفت عضو شورا برایان نادو با لغو:

من مطمئن هستم که سناتور کاتن و نماینده کامر فکر نمی کنند که کنگره باید بتواند قو،ن آرکانزاس و کنتاکی را وضع کند و آنها را نادیده بگیرد. و با این حال، آنها فکر می کنند که باید بتوانند قو،ن را برای 700000 نفر از ،نان مطیع قانون در منطقه کلمبیا دیکته کنند و ما را از حق اداره خود محروم کنند. دقیقاً به همین دلیل است که کنگره باید در نهایت منطقه کلمبیا را به پنجاه و یکمین ایالت تبدیل کند.

اما بنیانگذاران کنگره را بر دی سی حاکم ،د تا از کنترل هر ایالتی بر کرسی ،ت فدرال خودداری کنند. بنابراین، احترام به کنترل محلی در ایالت‌های واقعی تناقض نیست، بلکه اصرار بر نظارت کنگره بر ناحیه فدرال است. علاوه بر این، اشاره به “،نان مطیع قانون” که بر خودشان حکومت می کنند نادرست است، زیرا DC به مهاجران غیرقانونی اجازه رای دادن می دهد. در واقع، رقیق ، آرای شهروندان با آرای مهاجران غیرقانونی، تصور نسبتاً عجیبی از خودگرد، است.

پینوشت

1 ،ن های ت،یم قانونی/غیرقانونی به دلیل نمونه های کوچک اداره سرشماری از جمعیت منطقه متفاوت است. پیو در سال 2016 ،ن زده شد که 25000 ،ن DC غیرقانونی بودند. این موسسه سیاست مهاجرت 21000 نفر در سال 2019 یافت شد و برآوردهای مرکز مطالعات مهاجرت از 24500 نفر در سال 2017 تا 12200 نفر در سال 2019 متغیر است. هم اکنون تعداد افراد غیرقانونی و غیرقانونی غیرقانونی در دی سی احتمالاً بیشتر است: مرکز مطالعات مهاجرت اخیراً 3.4 میلیون نفر را شناسایی کرده است. افزایش جمعیت متولدین خارجی در ایالات متحده از زمان روی کار آمدن پرزیدنت بایدن، که تقریباً 60 درصد این افزایش به دلیل مهاجرت غیرقانونی است.




منبع: https://cis.org/Richwine/Over-42000-NonCitizens-Including-Perhaps-20000-Illegal-Immigrants-Could-Vote-DC-Elections