دسته‌ها
اخبار

برنامه آزمایشی برای تمدید H1B و سایر ویزاهای داخلی اعلام شد


یک برنامه آزمایشی توسط و، امور خارجه اوا، سال جاری برای ارائه تمدید ویزا در ایالات متحده برای کارگران مشاغل تخصصی H-1B و سایر دارندگان ویزای موقت که در حال حاضر م،م به سفر به خارج از کشور هستند، راه اندازی خواهد شد. تا سال 2004، برخی از ویزاهای غیر مهاجرتی را می‌توان از طریق پست تمدید کرد، اما این روند به دلیل تغییرات در قو،ن امنیت ملی پایان یافت. گزینه تمدید ایالتی برای دارندگان ویزای H و L در دسترس خواهد بود و در نهایت می تواند به اعضای خانواده کارکنان H-1B و L-1 در وضعیت H-4 و L-2 گسترش یابد.

زمینه

قبل از اعلام این برنامه، کارگران خارجی که به خارج از کشور سفر می ،د نمی توانستند بدون مهر ویزای معتبر دوباره وارد ایالات متحده شوند. اما زمان‌های طول، انتظار برای قرار ملاقات‌ها در طول همه‌گیری باعث شد بسیاری از آنها ماه‌ها در خارج از کشور گیر کنند و باعث ایجاد اختلال برای کارفرمایان و عدم اطمینان برای دارندگان ویزا شود. توصیه برای اعتبار مجدد ویزای داخلی یکی از پیشنهادات کمیسیون مشورتی رئیس جمهور در مورد آمریکایی های آسیایی، بومیان هاوایی و جزایر اقیانوس آرام بود. با این حال، زمان زیادی طول کشید تا این برنامه به نتیجه برسد، زیرا یک بخش کنسولی جدید باید در واشنگتن دی سی ایجاد می شد تا این برنامه امکان پذیر شود.

مزایای برنامه آزمایشی

یکی از بزرگترین مزایای این برنامه این است که با انجام مهر زنی در داخل ایالات متحده، آن متقاضیان را از ،وج از کشور نجات می دهد. بالع،، این گزینه باعث کاهش حجم کار و معوقه دفاتر کنسولی در خارج از کشور می شود. در حالی که برنامه آزمایشی از نظر دامنه محدود خواهد بود، طبق برخی برآوردها می تواند به طور بالقوه به 500000 دارنده ویزای هند کمک کند.

جولی استاف، معاون دستیار وزیر در امور ویزا گفت: «همه ما در طول همه‌گیری دیدیم که بازگشت به کشورشان برای این افراد چقدر دشوار است و اغلب نمی‌توانند برای بازگشت به خانه خود، ایالات متحده وقت ویزا بگیرند. خدمات در دفتر امور کنسولی “این چیزی است که ما در ابتدا سعی می کنیم با این موضوع به آن بپردازیم.”

این برنامه می تواند به ویژه برای هزاران کارمند فناوری هند که ا،ر ویزای H-1B و بیشترین سهم ویزای L-1 را دریافت می کنند، مفید باشد.

و، امور خارجه در حال کار بر روی طرح‌هایی برای راه‌اندازی مجدد این سرویس برای دسته‌های خاص ویزای غیرمهاجرتی مبتنی بر دادخواست (NIV) است، و آزمایشی با تعداد کمی از پرونده‌ها قبل از گسترش در طی ۱ تا ۲ سال آینده آغاز می‌شود.

منتظر بروزرس، های بیشتر در مورد این برنامه آزمایشی باشید!


منبع: https://www.immi-usa.com/pilot-program-h1b/