دسته‌ها
اخبار

بایگانی‌های مهاجرت به عمان فارس مهاجر

همچنین شرایط اخذ اقامت کشور عمان را از طریق مهاجرت به عمان برای شما توضیح دادیم. امید است توانسته باشیم با تهیه این مقاله به سوالات شما درباره مهاجرت به عمان و شرایط و راه های آن توضیح داده باشیم. همچنین شما می توانید نظرات یا سوالات خود را در پایین این مقاله بنویسید یا در قسمت سوالات مهاجران در سایت بپرسید. برای مهاجرت به عمان از طریق تحصیل به صرف اشتغال به تحصیل در عمان شما نمی توانید تابعیت و اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید. شما می توانید در اغلب مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های معتبر عمان تحصیل کنید از جمله دلایل اعتبار برخی از دانشگاه­های عمان ارتباط آنها با سایر دانشگاه­های انگلیسی زبان همانند دانشگاه های آمریکایی و استرالیایی می باشد.

  • از این رو، افراد بین 21 سال تا 60 سال واجد شرایط هستند تا بتوانند در عمان مشغول به کار شوند.
  • بهترین سرمایه گذاری در میان این سه روش، ثبت شرکت در عمان است.
  • مسقط پایتخت عمان است و در لیست شهرهای پر جمعیت این کشور قرار دارد، این شهر در بخش جنوبی این کشور قرار دارد؛ به‌طور کلی یکی از جالب‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود.
  • حتی کشورهایی چون کانادا و استرالیا پروسه ای مثل اسکیل ورکر دارند که به مراتب ، گزینه ای بهتر از مهاجرت کاری به عمان هستند.
  • برای دریافت اقامت کاری عمان، شخص باید یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از کارفرمایان معتبر کشور عمان دریافت کند تا بتواند قرارداد کاری خود را تبدیل به اقامت کاری کند.

عمان به دلیل نیاز به نیروی کار و متخصص، روش‌های متنوعی برای جذب مهاجرین به این کشور، طراحی کرده است. از جمله این روش‌ها می‌توانیم به مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق کار و مهاجرت به کشور عمان و اخذ تابعیت از طریق تولد اشاره کنیم. اکثر درخواست‌های تأییدشده در این کشور حائز دریافت ویزای ده‌ساله یا کمتر شده‌اند.

برای انجام تغییر شغل، مهاجران نیاز به گواهی عدم اعتراض از کارفرمای خود دارن که البته این گواهی به سختی و خیلی به ندرت داده می شه. یکی دیگر از شرایط مهاجرت به عمان برای ایرانیان و سایر افراد اقدام از طریق تحصیل می‌باشد. دریافت گواهینامه NOC اولین اقدام جهت مهاجرت می‌باشد که دریافت آن به این معنی است که کارفرما در کشور عمان برای ورود فرد متقاضی هیچ‌گونه مخالفت یا ممانعتی را ندارد. قبل از بررسی شرایط مهاجرت به عمان برای ایرانیان ابتدا به معرفی خود کشور عمان می‎‌پردازیم. پس از اخذ اقامت عمان خواهید توانست به طور نامحدود به کشورهای امارات، قطر و کویت مسافرت کنید. مردم عمان بسیار مهمان‌نواز و خون‌گرم‌اند و بالاخص همواره با روی باز از مهاجران ایرانی که به دنبال اخذ اقامت عمان هستند استقبال کرده‌اند و ذهنیتی که از ایران دارند، بسیار مثبت است.

ویزای پیمانکاری عمان

در این ویزا فرد متقاضی قبل از ورود به خاک عمان، شغل مورد نظر را پیدا کرده است و با استفاده از ویزا توریستی به فرد فرصتی داده می شود تا برای بستن قرارداد به عمان سفر کند. توجه داشته باشید که واحد پول کشور عمان، ریال می باشد و ما برای راحتی بیشتر شما در مقایسه با میانگین درآمد مشاغل مختلف در این کشور نسبت به سایر کشور ها، آن ها را به دلار تبدیل کرده ایم. اگر می خواهید به طور کلی مشاغل مورد نیاز کشور عمان را بدانید، جدول پایین را مطالعه نمایید. از آنجا که کشور عمان در حاشیه خلیج فارس قرار دارد، صنعت ماهیگیری جز صنایع پر رونق این کشور محسوب می شود و عمده درآمد این کشور از این صنعت به دست می آید. البته ناگفته نماند که صنعت نفت نیز، درآمد قابل توجهی برای کشور عمان به ارمغان می آورد و همچنین جز صنعت ماهیگیری، صنعت نفت و کشاورزی نیز، در این کشور رونق قابل توجهی دارد.

مزایای مهاجرت به کشور عمان

دولت عمان به هنرمندان و ورزشکارانی که دعوت‌نامه ارسال کرده باشد، اقامت عمان و مجوز فعالیت در این کشور را می‌دهد. متقاضی باید در رقابت‌های جهانی دستاوردهای شگفتی داشته باشد تا واجد شرایط اقامت عمان باشد. هنرمندان و کارشناسان دیگر رشته‌ها برای شرکت در همایش‌های بین‌المللی و نمایشگاه‌ها می‌توانند با ویزای توریستی در مدت زمانی مشخص وارد خاک عمان شوند؛ اما اقامت عمان تنها به استعدادهای خاص و مطرح ارائه می‌شود. هزینه دریافت ویزای کاری 20 ریال عمان است که 3 ماهه می‎باشد و به ازای هر ماه دیرکرد جهت تمدید فرد خاطی 50 ریال عمان جریمه می‌گردد.

برای اخذ هر نوع از ویزا جهت مهاجرت به عمان، باید مدارک خود را به صورت آنلاین و یا حضوری به سفارت این کشور در تهران تحویل دهید. برای مهاجرت به عمان بهتر است ابتدا در مورد این کشور تحقیقات لازم را انجام دهید و شرایط خود را با موقعیت این کشور وفق دهید. سپس بر اساس نوع نیازی که دارید یکی از انواع مهاجرت به این کشور را انتخاب کرده و در این زمینه اقدام کنید. هدفی که برای مهاجرت به عمان دارید می‌تواند در این زمینه شما را یاری کند.