دسته‌ها
اخبار

بایدن در علامت دو ساله: اقدامات مهم مهاجرتی تحت الشعاع اعداد مرزی رکورد – اخبار بیرونی – قانون مهاجرت


مظفر چشتی و کاتلین بوش جوزف، MPI Policy Beat، 26 ژانویه 2023

رئیس جمهور جو بایدن در اولین روز ریاست جمهوری خود، برنامه های گسترده ای را برای اصلاح قو،ن مهاجرتی ایالات متحده، لغو بسیاری از سیاست های محدودکننده ،ت سلف ترامپ، و ارائه مسیری به وضعیت قانونی برای حدود 11 میلیون مهاجر غیرمجاز این کشور اعلام کرد. دو سال بعد، تعداد کمی از آن جاه طلبی ها محقق شده است و ،ت تصویری از یکی ارائه می دهد که در تلاش برای یافتن پای خود بر روی مهاجرت است. علیرغم ا،ریت اندک دموکرات ها در هر دو مجلس کنگره در طول دو سال اول ریاست جمهوری، قانونگذاران در زمینه مهاجرت فلج شدند. در همین حال، مقامات ایالتی جمهوری خواه با موفقیت از دادگاه استفاده ،د تا بسیاری از تلاش های اجرایی ،ت را متوقف کنند.

با این حال، ،ت بایدن، مانند دوران ریاست جمهوری قبلی ترامپ و اوباما، برای اجرای اولویت های خود و تغییر ،اصر کلیدی سیستم گسترده مهاجرت، بر جعبه ابزار اقدامات اجرایی تکیه کرده است. در واقع، در اواسط دوره خود، ،ت بایدن به مراتب از سرعت اقدامات اجرایی انجام شده در دوران ،ت ترامپ که به ،وان فعال ترین فعال در زمینه مهاجرت تلقی می شد، پیشی گرفته است. طبق مح،ات مؤسسه سیاست مهاجرت (MPI) از 20 ژانویه 2021 تا 19 ژانویه 2023، ،ت بایدن 403 اقدام مرتبط با مهاجرت را انجام داد که به زودی از 472 اقدام اجرایی مرتبط با مهاجرت که MPI شمارش شده بود، پیشی گرفت. تمام چهار سال ،ت ترامپ

در حالی که برخی اقدامات اجرایی توسط دادگاه متوقف شده است، اقدامات بایدن با این وجود بر زندگی صدها هزار مهاجر، از جمله بسیاری از آنها که به دنبال حمایت هستند، تأثیر گذاشته است. از جمله این تغییرات، اجرای داخلی هدفمندتر بود. مقرراتی برای تقویت برنامه اقدام به تعویق افتاده برای ورود به دوران کودکی (DACA) که مجوزهای کار و محافظت در برابر ا،اج را برای مهاجران غیرمجاز که به ،وان ،دسال وارد شده اند فراهم می کند. گسترش حفاظت بشردوستانه از طریق وضعیت حفاظت شده موقت (TPS) و سایر برنامه ها؛ و رفع انسداد کانال های مهاجرت قانونی که در اثر همه گیری سرد شده بودند.

با این حال، چالش های ،ره آور در مرز ج،ی ایالات متحده، که شاهد سطوح بی سابقه ای از برخورد با مهاجران توسط گمرکات و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) است، اقدامات سایر نقاط حوزه مهاجرت را تحت الشعاع قرار داده است. مقامات فدرال و جوامع مرزی تحت فشار قرار گرفته اند و درک مرز هرج و مرج به ،وان یک چاقو سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است، از جمله از طریق حمل و نقل عمومی پناهجویان و سایر مهاجران به نیویورک، واشنگتن، دی سی و دیگر شهرها. در سال مالی 2022، مقامات 2.4 میلیون مهاجر را ثبت ،د که بدون مجوز از مرز ایالات متحده و مکزیک عبور می ،د که بیشترین تعداد در تاریخ بوده است. تلاش‌های ،ت بایدن برای پایان دادن به دو سیاست مرزی مشخص ترامپ – پروتکل‌های حفاظت از مهاجران (که به طور غیررسمی به ،وان باقی ماندن در مکزیک شناخته می‌شود) و ا،اج ،وان 42 که از دسترسی به پناهندگی جلوگیری می‌کند – توسط دادگاه متوقف شده است و فقط آب‌های مرز ج،ی را گل‌آلود کرده است. .

از قضا، این افزایش مرزها ممکن است تا حدودی ناشی از اقدامات ،ت در جاهای دیگر برای محافظت از مهاجران در برابر ا،اج و ارائه حمایت‌های بشردوستانه باشد، زیرا مهاجران پس از چهار سال ترامپ انتظار استقبال گرم در ایالات متحده را داشتند. بنابراین، برنامه جاه طلبانه بایدن در زمینه مهاجرت، ممکن است به یکی از آزاردهنده ترین چالش های سیاست او کمک کرده باشد. این مقاله اقدامات مهم مهاجرتی ،ت بایدن را در طول دو سال اول ریاستش، با تمرکز بر اجرای داخلی، مهاجرت قانونی، حفاظت بشردوستانه، و اجرای مرزها ارزیابی می کند. …”


منبع: https://www.lexisnexis.com/legalnewsroom/immigration/b/outsidenews/posts/biden-at-the-two-year-mark-significant-immigration-actions-eclipsed-by-record-border-numbers