دسته‌ها
اخبار

استخدام کارگران خارجی | دیویدسون موریس


پایان جنبش آزادی اتحادیه اروپا و معرفی یک سیستم مهاجرتی جدید بر برنامه های استخدام کارفرمایان بریت،ا تأثیر گذاشته است. اصلاحات شاهد یک سیستم جدید مبتنی بر امتیاز بود که هم برای اتباع اتحادیه اروپا و هم برای اتباع غیر اتحادیه اروپا که به بریت،ا می آمدند قابل اجرا بود.

قو،ن ویزای کار بریت،ا پس از برگزیت

از 1 ژانویه 2021، ،نان غیر،یسی که برای کار به ،ستان می آیند در بیشتر موارد نیاز به ویزای کار دارند.

شهروندان اتحادیه اروپا که قبلاً تا 31 دسامبر 2020 در بریت،ا بودند، باید تا 30 ژوئن 2021 تحت طرح تسویه حساب اتحادیه اروپا ثبت نام کنند.

این بدان م،است که برای استخدام کارگران غیر مقیم بریت،ا، کارفرمایان باید برای دریافت مجوز حمایت مالی از و، کشور درخواست دهند که به آنها اجازه می دهد تا نوع کارگری را که می خواهند استخدام کنند، استخدام کنند.

درخواست به جزئیات قابل توجهی در مورد سازمان شما نیاز دارد، از جمله نشان دادن اینکه شما قادر به انجام وظایف انطباق با استخدام یک کارمند حمایت شده در محل کار خود هستید. بنابراین، در میان چیزهای دیگر، باید بتو،د ثابت کنید که عملکرد منابع انس، سازمان یافته و کارآمدی دارید.

پس از دریافت مجوز، همچنان باید هزینه مهارت های مهاجرت را بپردازید، که در حال حاضر 364 پوند اگر کارفرمای «کوچک» هستید یا 1000 پوند اگر کارفرمای متوسط ​​یا بزرگ هستید به ازای هر ویزای دوازده ماهه برای هر کارگر هزینه دارد.

اگر مجوزی از و، کشور به شما اعطا شود، می‌تو،د به نامزد تبعه خارجی یک گواهی حامی مالی بدهید که از آن برای ارائه درخواست ویزای خود استفاده می‌کند.

ا،امات واجد شرایط بودن مجوز حامی

قبل از متعهد شدن به فرآیند درخواست مجوز، توصیه می‌شود معیارهای و، خانه را که باید رعایت کنید، درک کنید. به طور خلاصه، باید نشان دهید که سازمان شما:

  • یک شرکت قانونی و عملیاتی است که به طور قانونی در بریت،ا فعالیت می کند.
  • در ،ستان واقع شده است
  • خطری برای کنترل مهاجرت ایجاد نمی کند (ی،ی کارگران غیرقانونی را استخدام نکنید) – کارفرمایان نباید هیچ گونه محکومیت معوقی برای تخلفات مهاجرتی، پولشویی، کلاهبرداری یا جرایم مشابه داشته باشند.
  • مجوز حامی در سال گذشته لغو نشده است.
  • دارای کارمندان قابل اعتماد و قابل اعتمادی است که رویه اسپانسر استخدام را مدیریت می کنند.
  • مطابق با استانداردهای انطباق کارفرمای حامی است

شما همچنین باید نشان دهید که وظایف انطباق را انجام می دهید که شامل موارد زیر است:

  • راه اندازی یک سیستم منابع انس، که به شما امکان می دهد سوابق دقیقی را در مورد کارمندان حمایت شده نگهداری کنید.
  • اجرای رویه هایی برای اطمینان از اینکه فقط کارگران خارجی من، و شایسته گواهی حمایت دریافت می کنند.
  • گزارش تغییرات قابل توجه در شرایط به UKVI در بازه های زم، تعیین شده (به ،وان مثال، اگر یک کارگر حمایت شده در روز اول کار خود نیاید یا اگر از کار شما دست بکشد).

،ستان ماهر ویزای کارگری

متداول ترین ویزای کاری ،ستان ویزای S،ed Worker می باشد، البته تعدادی از مسیرهای جدید بسته به نوع کار و کارگر در حال حاضر موجود است.

ویزای S،ed Worker برای افرادی است که توسط یک کارفرمای بریت،ا حمایت مالی می شوند و معیارهای خاصی را برای ،ب امتیاز دارند.

برای اینکه واجد شرایط درخواست ویزا باشید، کارمند احتمالی شما باید 70 امتیاز در سیستم مبتنی بر امتیاز ،ت ،ب کند. این به صورت زیر مح،ه می شود:


مشخصات

قابل معامله

نکته ها

پیشنهاد کار توسط اسپانسر تایید شده خیر 20
شغل در سطح مهارت من، خیر 20
به زبان ،یسی در سطح مورد نیاز صحبت می کند خیر 10
حقوق 20480 پوند (حداقل) – 23039 پوند آره 0
حقوق 23040 پوند تا 25599 پوند آره 10
حقوق 25600 پوند یا بالاتر آره 20
شغل در یک شغل کمبود (به ،وان تعیین شده توسط مک) آره 20
مدرک تحصیلی: دکتری در موضوع مرتبط با شغل آره 10
مدرک تحصیلی: دکترا در موضوع STEM مرتبط با شغل آره 20

علاوه بر این، برخی از ،اصر “قابل معامله” هستند. به ،وان مثال، اگر کارمند قرار نیست به اندازه کافی برای دریافت امتیاز ،ب کند، می تواند آن را با یک دکترا در یک موضوع مرتبط معامله کند.

ویزا تا پنج سال اعطا می شود – طول آن بستگی به مدت زم، دارد که می خواهید اسپانسر کارمند خود شوید، ی،ی مدت زم، که انتظار دارید بخواهید کارمند در پست خود بماند.

مانند اکنون، فهرستی از مشاغل کمبود که توسط ،ت منتشر خواهد شد. اگر شغلی در آن لیست باشد، متقاضی 20 امتیاز بیشتر برای آن دریافت می کند که می تواند برای معامله در برابر حقوق کمتر نیز استفاده شود. در حال حاضر، تعداد زیادی از مشاغل در علوم، مهندسی و NHS در این لیست قرار دارند.

برای افراد بسیار ماهر، به شرط داشتن تعداد امتیاز لازم، ممکن است تحت ترتیبات جدید برای آنها امکان پذیر باشد که بدون پیشنهاد شغلی به بریت،ا بیایند. چنین افرادی باید توسط یک مرجع ذیربط یا ذیصلاح تایید شوند. این برای موضوعات به اصطلاح STEM تمدید شده است، اما ،ت قصد دارد آن را تحت بررسی قرار دهد.


گزینه های جایگزین ویزای کار ،ستان

تعدادی از گزینه های ویزای کار در دسترس است، اما من، بودن به تعدادی از عوامل، از جمله مهارت فرد، دلیل آمدن به بریت،ا، مدت زمان مورد نظر برای اقامت و سایر عوامل بستگی دارد.

به ،وان مثال، ویزای Health & Care Worker به طور خاص برای متخصصان مراقبت های بهداشتی است، در حالی که ویزای Global Business Mobility مجموعه ای از مسیرهای ویزا برای انواع خاصی از کارگران مانند افرادی است که به صورت انتقال درون شرکتی به بریت،ا اعزام می شوند.

انطباق با مهاجرت

همه کارفرمایان بریت،ا مشمول پیشگیری از رژیم کاری غیرقانونی هستند، که آنها را م،م می‌کند تا حق کارگر را برای کار در بریت،ا تأیید کنند. این صرف‌نظر از اینکه شما از خارج از کشور استخدام می‌کنید یا نیروی کار شما فقط از کارگران بازار کار داخلی تشکیل می‌شود، اعمال می‌شود.

اگر فردی را به طور غیرقانونی استخدام کنید، ی،ی فردی که حق زندگی و کار در ،ستان را ندارد، مجازات های مدنی و کیفری دارد.

اگر فردی را در زم، که دلایل منطقی برای این باور داشته باشید که یک کارگر غیرقانونی است را استخدام کنید، مرتکب جرم جنایی خواهید شد. اگر مجرم شناخته شوید ممکن است با جریمه نامحدود و حدا،ر دو سال زندان روبرو شوید.

اگر تحت طرح مدنی به دلیل استخدام یک کارگر غیرقانونی تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید، ممکن است به ازای هر کارگر غیرقانونی تا 20000 پوند جریمه شوید. همچنین در صورتی که مجرم به کارگیری یک کارگر غیرقانونی شناخته شوید و قبلاً برای همان جرم جریمه هایی دریافت کرده اید، ،ب و کار شما نیز ممکن است تعطیل شود.

به کمک نیاز دارید؟

دیویدسون موریس می‌تواند با تیم متخصصان مهاجرت ،ستان ما که در تمامی ا،امات اسنادی و شواهدی که برای یک فرآیند سریع و بدون استرس در هنگام درخواست مجوز حامی، بسیار با تجربه هستند، خدمات کامل درخواست مجوز حمایت از کارفرما را به مشتریان ارائه دهد. ما همچنین راهنمایی هایی را در مورد بهترین عملکرد در مدیریت مجوز و اجتناب از مسائل اجرایی ارائه می دهیم. برای راهنمایی در مورد درخواست مجوز حامی، با ما تماس بگیرید.

استخدام سوالات متداول کارگران خارجی

چگونه فردی را از خارج از اتحادیه اروپا استخدام کنم؟

شما می تو،د فردی را از خارج از اتحادیه اروپا در بریت،ا استخدام کنید، مشروط بر اینکه مجوز کار در ،ستان را داشته باشد و اگر مسیر ویزای کاری این مورد را ایجاب کند، مجوز حامی معتبر داشته باشید. با این حال، سیستم مبتنی بر امتیاز بریت،ا، اکنون برای همه کارگران غیر،یسی، صرف نظر از اینکه از اتحادیه اروپا هستند یا خارج از اتحادیه اروپا، اعمال می‌شود.

آیا یک شرکت بریت،ایی می تواند فردی را از خارج از کشور استخدام کند؟

بله، یک شرکت بریت،ایی می‌تواند فردی را از خارج از کشور استخدام کند در صورتی که کارگر واجد شرایط ویزای کار باشد و به شرطی که کارفرما مجوز لازم برای استخدام فرد را داشته باشد، مانند داشتن مجوز حامی.

چگونه به یک کارمند خارجی حقوق بدهم؟

شما باید از طریق سیستم PAYE به یک کارمند خارجی که برای شما در ،ستان کار می کند پرداخت کنید و به روش معمول از آنها ،ر بیمه ملی بگیرید. این امر چه آنها به صورت موقت یا دائم برای شما کار می کنند صدق می کند. کارمندان اعزام شده نیز باید در سیستم PAYE گنجانده شوند، حتی اگر واقعاً به آنها حقوق نپردازید. آنها بسته به مدت زم، که قصد اقامت در بریت،ا را دارند، از جمله موارد دیگر، کد مالیاتی متفاوتی دریافت خواهند کرد.

آیا کارگران اتحادیه اروپا به ویزای ،ستان نیاز دارند؟

کارگران اتحادیه اروپا که دارای وضعیت مستقر معتبر یا از پیش مستقر شده تحت طرح تسویه حساب اتحادیه اروپا هستند، برای زندگی و کار در بریت،ا نیازی به ویزا ندارند. اتباع اتحادیه اروپا که این وضعیت را ندارند و پس از 1 ژانویه 2021 به بریت،ا آمده اند، باید اجازه داشته باشند که برای کار به بریت،ا بیایند، معمولاً به صورت ویزای کار.

آ،ین به روز رس،: 22 ژانویه 2023


منبع: https://www.davidsonmorris.com/employing-foreign-workers/