دسته‌ها
اخبار

USCIS یک مرکز خدمات جدید برای رسیدگی به پرونده بشردوستانه رو به رشد خود ایجاد می کند


خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) افتتاحیه را اعلام کرد مرکز خدمات بشردوستانه، تنظیم، حذف شرایط و اسناد سفر (HART)، یک مرکز خدمات کاملاً جدید که بر موارد بشردوستانه و سایر موارد حجم کاری تمرکز خواهد کرد. ایجاد این بخش جدید فشاری را که سیاست های فعلی و، امنیت داخلی بر سیستم مهاجرت قانونی تحمیل می کند، برجسته می کند.

در حال حاضر، مرکز خدمات HART، که ششمین اداره عملیات مرکز خدمات USCIS (SCOPS) است، تنها بر چهار نوع مورد تمرکز خواهد داشت:

  • فرم I-601A، درخواست برای معافیت موقت حضور غیرقانونی;
  • “تصمیمات خوب” برای فرم I-918، دادخواست برای وضعیت غیر مهاجرتی U.
  • فرم I-730 دادخواست بستگان پناهنده/آسایلی؛ و
  • فرم I-360 مبتنی بر VAWA، درخواست برای Ameriasian، Widow(er)، یا مهاجر ویژه.

مقامات آژانس در طول یک مشارکت عمومی اخیربا این حال، هنگامی که مرکز خدمات به اندازه کافی پرسنل و کار می کند، افسران مهاجرت منصوب به HART بارهای کار بشردوستانه اضافی را بر عهده خواهند گرفت، از جمله تعدیل برخی موارد مبتنی بر بشردوستانه با موارد اقامت دائم قانونی (گرین کارت).

USCIS گزارش می دهد که HART را به گونه ای طراحی کرده است که برای رسیدگی به این چهار فرم به حدود 480 موقعیت شغلی برسد و این آژانس در حال اجرای پنج مرحله استخدام برای جذب نیروی کار خود است. HART در حال حاضر با 150 موقعیت پرسنل است که در درجه اول تغییر انتساب داخلی پرسنل فعلی SCOPs است. USCIS انتظار ندارد که فرآیند استخدام را تا پایان سال 2024 تکمیل کند، زیرا باید 330 کارمند اضافی را استخدام و آموزش دهد. همچنین شایان ذکر است که USCIS این کار را می کند هزینه دریافت نکنید برای پوشش هزینه این حجم کاری به دلیل ماهیت انسان دوستانه این نوع موارد.

USCIS توضیح داد افزودن یک مرکز خدمات جدید پس از «بررسی زمان‌های پردازش USCIS» لازم بود، با بیان اینکه «HART تا حدی نتیجه بازخوردی است که ما از سهامداران مشارکت و گروه‌های اجتماعی دریافت کرده‌ایم». این آژانس گزارش می دهد که برای مثال، رسیدگی به درخواست برای معافیت موقت حضور غیرقانونی، تقریباً 43 ماه طول می کشد تا USCIS فقط 80 درصد پرونده های ثبت شده در مرکز خدمات پوتوماک را پردازش کند. داوری فرم I-730، دادخواست بستگان پناهنده/پناهجو، می تواند 22.5 ماه به مرکز خدمات تگزاس USCIS برای رسیدگی به 80 درصد پرونده ها نیاز داشته باشد، در حالی که قضاوت فرم I-918، دادخواست برای وضعیت غیرمهاجر U، می تواند به آژانس رسیدگی کند. تقریباً 60 ماه برای همان بخش.

USCIS زمان‌های پردازش خود را برای «تعیین‌های خیرخواهانه» برای فرم I-918، دادخواست برای وضعیت غیر مهاجر U منتشر نکرده است. این احتمالاً به این دلیل است که «تعیین‌های خیرخواهانه» برای وضعیت غیر مهاجر U یک مزیت مهاجرتی جدید است که توسط ،ت بایدن در سال 2021 ایجاد شده است. این برنامه به بیگانگ، که برای ویزای U درخواست می‌کنند اجازه می‌دهد تا اقدام به تعویق را دریافت کنند (به تعویق انداختن ،وج از ایالات متحده) و کار کنند. مجوز قبل از یک افسر مهاجرت USCIS در مورد درخواست ویزای U برای بیگانگان قضاوت می کند. (این برنامه یکی از برنامه های متعدد مزایای مهاجرت است که توسط ،ت بایدن ایجاد شده است که توسط قانون مجاز نیست و دارای نقص قانونی جدی است.)

زمان پردازش USCIS بر اساس نوع درخواست یا دادخواست و همچنین عوامل دیگری مانند پیچیدگی پرونده، حجم درخواست های دریافتی و هرگونه درخواست برای شواهد اضافی می تواند متفاوت باشد. با این حال، آژانس با زمان‌های پردازش تاریخی بالایی مواجه است بسیاری از انواع مورد آن، نه تنها ،، که در پرونده بشردوستانه هستند. برای مثال، پردازش فرم I-765، درخواست مجوز استخدام، بر اساس تعدیل وضعیت اقامت دائم قانونی، در حال حاضر افسران مهاجرت را به مدت 19 ماه در مرکز خدمات کالیفرنیا می‌برد. فرم N-400، درخواست تابعیت، ممکن است برای افسران مهاجرت 22 ماه طول بکشد تا بسته به محلی که درخواست در آن ثبت شده است، قضاوت کنند.

در حالی که افزایش زمان پردازش این موضوع به عوامل متعددی از جمله فشارهای مالی شدید و چالش‌های کارکنان ناشی از همه‌گیری کووید-19 و توقف سفرهای بین‌المللی در سال 2020 مربوط می‌شود، اولویت‌ها و تغییرات سیاستی ،ت فعلی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. ش،ت ،ت در اجرای سیاست های موثر بازدارندگی از تقلب و همزمان ایجاد برنامه های سود غیرمجاز برای اجازه دادن به صدها هزار بیگانه اضافی برای دریافت مزایای مهاجرت از USCIS به صورت سالانه، به طور چشمگیری بر توانایی USCIS برای اداره کارآمد سیستم مهاجرت قانونی تأثیر گذاشته است. این به ویژه در آژانس صادق است نمونه کار بشردوستانه.

من و همکارانم در کشورهای مستقل مش، المنافع به طور کامل سوء استفاده ،ت بایدن از اختیارات آزادی مشروط خود را برای آوردن صدها هزار بیگانه غیرقانونی به ایالات متحده تحت برنامه های مهاجرتی جدید اما غیرمجاز و از نظر ما غیرقانونی پوشش داده ایم. این برنامه ها همچنین هزینه های جدی برای سیستم مهاجرت قانونی و USCIS، آژانسی که وظیفه مدیریت برنامه ها را بر عهده دارد، دارد.

را نیویورک تایمز هفته گذشته از این استراتژی به ،وان باز ، درب پشتی برای اجازه دادن به صدها هزار مهاجر جدید به کشور یاد کرد و به طور خاص اشاره کرد که تا اواسط آوریل، حدود 300000 (عمدتاً غیرقابل قبول) اوکراینی تحت برنامه های مختلف وارد ایالات متحده شده اند. – تعداد افرادی که از سراسر جهان از طریق برنامه رسمی پناهندگی ایالات متحده در پنج سال گذشته پذیرفته شده اند، و همچنین 360000 ونزوئلایی، کوبایی، نیکاراگوئه ای و هائیتی که انتظار می رود “پذیرش شوند” بیشتر است ( حتی اگر از نظر قانونی غیرقابل قبول هستند)، از طریق برنامه های مشابه آزادی مشروط که در 5 ژانویه 2023 توسط کاخ سفید معرفی شد. در اینجا نیز نیویورک تایمز به درستی خاطرنشان کرد که این تعداد بیشتر از تعداد ویزای مهاجرتی این کشورها در 15 سال گذشته است.

این ارقام شامل برنامه‌هایی نمی‌شود که بدون مجوز قانونی ایجاد یا گسترش یافته‌اند، مانند برنامه Deferred Action for Child،od Arrivals (DACA) و برنامه Temporary Protected Status (TPS). USCIS باید این درخواست‌ها را نیز پردازش کند، از جمله درخواست‌های مربوط به سند مجوز کار. DACA از طریق یک یادداشت سیاستی تحت ،ت اوباما ایجاد شد تا به برخی از بیگانگ، که به طور غیرقانونی به ،وان ،دسال به ایالات متحده آمده‌اند، مهلت اداری از اسناد ا،اج و مجوز کار داده شود. در حالی که TPS توسط قانون مجاز است، ،ت بایدن به طور قابل توجهی تعداد بیگانگ، را که واجد شرایط حمایت موقت هستند، از طریق یک رویه مشکوک قانونی در «تعیین مجدد» کشورها برای تعیین نام‌های TPS، به جای اینکه صرفاً این نام‌گذاری‌ها را همانطور که قانون اجازه می‌دهد تمدید کند، افزایش داده است. . به طور معمول، بیگانگان باید در تاریخ یا قبل از تاریخ تعیین شده برای TPS در ایالات متحده حضور داشته باشند تا واجد شرایط بهره مندی شوند. تقریباً 670000 بیگانه از 16 کشور دارای TPS تمدید شده یا به تازگی واجد شرایط شده اند. از ژانویه 2021.

در حالی که این برنامه ها در درجه اول نگران کننده هستند زیرا تا حدی برای پنهان ، بحران مهاجرت غیرقانونی گسترده ای که ایالات متحده از ژانویه 2021 تجربه کرده است ایجاد شده اند، اما هزینه زیادی برای مهاجران قانونی و کارفرمای، که برای کارگران قانونی درخواست می کنند به همراه دارد. برنامه های کاری غیر مهاجر، که توسط USCIS نیز اداره می شود. این را می توان در آژانس های اخیر مشاهده کرد قانون هزینه پیشنهادی، که به طور نامتن،ی هزینه ها را برای دسته های خاص مهاجرت افزایش داد و هزینه های دیگر را کاهش داد. به ،وان مثال، قانون پیشنهادی کارفرمایان را م،م می‌کند که کارگران خارجی با مهارت بالا را 70 درصد بیشتر برای ذینفعان در دادخواست‌های H-1B، 201 درصد بیشتر برای کارکنان در دادخواست‌های L-1 و 129 درصد بیشتر برای بیگانگان در درخواست‌های O-1 استخدام کنند. (طومارهای H-1B از 460 دلار به 780 دلار افزایش می یابد، دادخواست های L-1 از 460 دلار به 1385 دلار افزایش می یابد، و دادخواست های O-1 از 460 دلار به 1055 دلار افزایش می یابد.)

علاوه بر قابل توجهی افزایش هزینه ها برای کارفرمای، که برای کارگران خارجی و سرمایه‌گذاران خارجی درخواست می‌کنند، برنامه هزینه پیشنهادی USCIS یک «هزینه برنامه پناهندگی» اضافی به همین کارفرمایان اضافه می‌کند تا هزینه‌های مرتبط با پرونده پناهندگی در حال گسترش و بدون بودجه USCIS را پوشش دهد. به طور خاص، برنامه هزینه پیشنهادی، هزینه برنامه پناهندگی جدید 600 دلاری را تحمیل می‌کند که باید توسط هر کارفرمای آمریکایی که فرم I-129، درخواست برای کارگر غیرمهاجر، یا فرم I-140، دادخواست مهاجر برای کارگر بیگانه را ارسال کند، پرداخت کند، علیرغم داشتن هیچ ارتباط یا تعامل با خدمات پناهندگی USCIS. در این پیشنهاد آمده بود که هزینه برنامه پناهندگی جدید باید پرداخت شود علاوه بر این به هزینه ای که این درخواست کنندگان با استفاده از روش های هزینه یابی و مح،ه هزینه استاندارد USCIS می پردازند. با این حال، نیاز به این هزینه مستقیماً با عدم موفقیت ،ت در جلوگیری از تقلب مرتبط است.

ایجاد برنامه‌های غیرمجاز و نامن،، منابع آژانس را از قضاوت و مدیریت برنامه‌های ویزای مجاز کنگره منحرف می‌کند. این منجر به افزایش نامتن، هزینه ها برای مزایا می شود در حالی که بسیاری از متقاضیان و ذینفعان تاخیرهای قابل توجهی را در پردازش تجربه می کنند – حتی زم، که USCIS هزینه هایی را برای برنامه های جدید دریافت می کند. بر این اساس، CIS از DHS می‌خواهد اصلاحاتی را برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و تقلب در پناهندگی به منظور افزایش کارایی آژانس اتخاذ کند. و حقوق صاحبان سهام در سیستم مهاجرت قانونی




منبع: https://cis.org/Jacobs/USCIS-Creates-New-Service-Center-Address-Its-Growing-Humanit،-Docket