دسته‌ها
اخبار

گسترش برنامه خردسالان آمریکای مرکزی فرصت‌های جدیدی را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند


و، امور خارجه و امنیت داخلی اعلام کرد اخیراً برنامه ،دسالان آمریکای مرکزی (CAM) در حال گسترش است، که به کودکان بیشتری از السالوادور، هندوراس و گواتمالا اجازه می‌دهد تا با خیال راحت با والدین و قیم، که قبلاً در ایالات متحده زندگی می‌کنند متحد شوند.

اگر والدین یا قیم آنها درخواست ویزای T معلق داشته باشند، بر اساس بازمانده از قاچاق انسان، این گسترش، کودکان را واجد شرایط CAM می کند. پیش از این، فقط والدینی که به طور قانونی در ایالات متحده هستند و آنهایی که درخواست پناهندگی و ویزای U در انتظار داشتند می توانستند درخواست دهند. همچنین تاریخ واجد شرایط بودن درخواست پناهندگی اساسی، ویزای U، یا T والدین یا قیم را به درخواست‌هایی که در یا قبل از ۱۱ آوریل ۲۰۲۳ ارسال شده‌اند، به‌روزرس، می‌کند.

در میان سایر تغییرات، کودکان خاصی که قبل از ،ت ترامپ مصاحبه شده بودند، CAM را خاتمه دادند اما تصمیم نهایی را دریافت نکرده بود اکنون واجد شرایط درخواست آزادی مشروط خواهد بود.

برنامه CAM در سال 2014 در ،ت اوباما ایجاد شد، زیرا تعداد بیشتری از کودکان آمریکای مرکزی بدون همراه شروع به ورود به ایالات متحده ،د. بسیاری از کودکان در نهایت از پناهگاه های دفتر اسکان مجدد پناهندگان به والدینی که قبلاً در اینجا زندگی می ،د، رها شدند.

این کودکان اغلب بر اساس رنج بردن از کودک آزاری، سوء استفاده ،، یا خشونت گروهی در کشورهای خود درخواست پناهندگی داشتند، اما آنها تا رسیدن به ایالات متحده نمی توانستند درخواست حمایت کنند. سایر کودکان به ،وان مشتقات در درخواست های معلق والدینشان برای امداد واجد شرایط هستند. اما عقب ماندگی در پردازش به این م،ی است که درخواست ها برای سال ها تصمیم گیری نمی شوند.

برنامه CAM به والدین و سرپرستان قانونی در ایالات متحده اجازه می دهد تا برای فرزندان خود در السالوادور، هندوراس و گواتمالا مصاحبه اسکان مجدد پناهندگان را درخواست کنند. کودک، که از وضعیت پناهندگی محروم شده‌اند را می‌توان برای آزادی مشروط در ایالات متحده در نظر گرفت.

،ت ترامپ خاتمه یافت CAM در سال 2017، بیش از 27000 کودک را که قبلاً به طور مشروط تأیید شده بودند بدون مسیری برای پیوستن به خانواده های خود در ایالات متحده باقی گذاشت.

در سال 2021، ،ت بایدن بازگشایی و گسترش یافت برنامه CAM ،ت شروع به بازگشایی پرونده های CAM که توسط ،ت ترامپ بسته شده بود، کرد. واجد شرایط بودن همچنین شامل سرپرستان قانونی و ،، که در حال بررسی درخواست پناهندگی و ویزای U هستند، گسترش یافت.

برنامه CAM این پتانسیل را دارد که تعداد کودکان بدون همراهی را که در سفر خطرناک به ایالات متحده هستند کاهش دهد. اما در عمل، این برنامه هنوز به پتانسیل کامل خود نرسیده است. فقط حدود 3000 کودک از طریق CAM وارد ایالات متحده شدند قبل از اینکه ،ت ترامپ این برنامه را خاتمه دهد.

،ت بایدن اطلاعاتی در مورد تعداد کودک، که از زمان بازگشایی CAM وارد ایالات متحده شده اند منتشر نکرده است. با این حال، الف مطالعه اخیر توسط پناهندگان بین‌المللی نشان می‌دهد که کودکان همچنان برای برآورده ، ا،امات CAM تلاش می‌کنند و تعداد کمی از کودکان گواتمالایی توانسته‌اند از آن بهره ببرند. خانواده‌های گواتمالایی بیشتری تحت توسعه سال 2021 واجد شرایط CAM شدند، اما اخبار به آرامی در گواتمالا پخش شد. ،ت باید برای اطمینان از اینکه خانواده های واجد شرایط در مورد CAM یاد می گیرند، در داخل کشور در آمریکای مرکزی اطلاع رس، انجام دهد.

علاوه بر موانعی که کودکان از هندوراس و السالوادور با آن روبرو هستند – مانند زمان طول، پردازش و خطرات سفر به شهرهای پایتخت برای مصاحبه CAM – گواتمالا قبل از صدور گذرنامه برای کودک، نیاز به موافقت هر دو والدین دارد. نیاز به پاسپورت به کودک، آسیب می رساند که می توانند بیشترین سود را از این برنامه ببرند، مانند ،، که در کشور خود توسط والدین مورد آزار قرار می گیرند.

گسترش بیشتر CAM گامی مثبت در جهت اتحاد مجدد کودکان آسیب پذیر با والدین و قیمشان در ایالات متحده است. اما ،ت بایدن باید اطمینان حاصل کند که همه کودک، که واجد شرایط CAM هستند می توانند از آن بهره مند شوند. بدون پیشرفت بیشتر در این برنامه، بسیاری از کودکان با انتخاب غیرممکنی روبرو خواهند شد که یا در کشوری بمانند که زندگی آنها در خطر است یا سفر پرخطر به ایالات متحده را برای یافتن والدین خود به تنهایی انجام دهند.

ثبت شده تحت: آمریکای مرکزی، ،دسالان آمریکای مرکزی، و، امنیت داخلی، و، امور خارجه


منبع: https://immigrationimpact.com/2023/04/27/central-american-minors-program-expansion-offers-families-to-reunite/