دسته‌ها
اخبار

گزینه های NY Times Buries در دسترس H-1B های از کار افتاده است


همانطور که انتظار می رود، مقاله 9 دسامبر در نیویورک تایمز نوشته میریام جردن درام و عوارض ناشی از ا،اج اخیر هزاران H-1B در صنعت فناوری پیشرفته را بازی می‌کند و تنها یک جمله را صرف گزینه‌هایی می‌کند که کارگران دارند، به جز بازگشت به وطن یا یافتن دیگری. تکلیف H-1B.

این مقاله به یک «راهکار» اشاره می‌کند: بیگانه (و خانواده، در صورت وجود) می‌توانند به دنبال ویزای توریستی یا ویزا برای تمدید زمان H-1B برای جستجوی شغل دیگری در سیستم H-1B باشند. جایگزین های متعدد دیگری وجود دارد. کارگران به هر دلیلی ا،اج نمی شوند، بلکه صرفاً به دلایل اقتصادی ا،اج می شوند. اینها برخی از جایگزین ها هستند:

  • کارگر می تواند برای مدرک دیگری (احتمالاً کارشناسی ارشد) در یک دانشگاه ایالات متحده ثبت نام کند و به ،وان یک کارگر آموزش عملی اختیاری (OPT) با هر کارفرمایی در کشور کار کند. او نیازی به جستجوی کارفرمای H-1B ندارد. این به کارمند یک یا دو سال وضعیت قانونی در حین شرکت در ک، های پاره وقت و پس از دریافت مدرک، سه سال دیگر وضعیت OPT می دهد، با فرض اینکه مدرک او در زمینه های STEM علوم، فناوری، مهندسی یا ریاضی.
  • او می تواند از شرایط یارانه چنین شغلی استفاده کند، شاید حقوق قبلی خود را حفظ کند، اما برای کارفرما حدود 8 درصد هزینه کمتری داشته باشد، زیرا کارفرما نیازی به پرداخت مالیات بر حقوق و دستمزد معمولی ندارد که از بیمه بیکاری مدیکر، تامین اجتماعی و بیمه بیکاری فدرال حمایت می کند. برنامه ها. او ممکن است به کارفرمای اصلی خود برگردد و بگوید: “در اینجا راهی برای نگه داشتن من در نرخ مقرون به صرفه وجود دارد.”
  • کارگر می‌تواند با کارفرمای سابق خود یا کارفرمای جدید، برای کار از راه دور از وطن، احتمالاً با نرخ دستمزد کمتر (در جامعه‌ای کم‌هزینه)، اما با حفظ ارتباط با کارفرمای ایالات متحده، هماهنگی کند.
  • این کارگر می‌تواند فرصت‌های شغلی با فناوری پیشرفته را در کانادا کشف کند، که حتی بیشتر از ایالات متحده از استعدادهای خارج از کشور استقبال می‌کند.
  • او می‌تواند فرصت‌های شغلی متعددی را با کالج‌ها و دانشگاه‌هایی که از ویزای J-1 (مبا،) علاوه بر ویزای H-1B استفاده می‌کنند، کشف کند. من در مورد ا،اج دانشگاه ها در همان سطحی که در سیلی، ولی وجود دارد چیزی نخوانده ام.
  • اگر او در نزدیکی شهر نیویورک یا واشنگتن زندگی می کند، می تواند فرصت های شغلی را با آژانس های بین المللی مانند سازمان ملل یا بانک جه، که می توانند با ویزاهای دیگری غیر از H-1Bs کار کنند، بررسی کند.
  • به شرطی که کارگر پس‌انداز یا قدرت وام‌گیری کافی داشته باشد، گزینه محدود دیگر استفاده از برنامه سرمایه‌گذار مهاجر EB-5 یا برنامه غیرمهاجر سرمایه‌گذار معاهده برای اقامت در ایالات متحده است.

واضح است که یک کارگر ا،اج شده H-1B ترجیح می دهد هیچ یک از سناریوهای ذکر شده در بالا را طی نکند، اما گزینه های زیادی به جز بازگشت به کشور قدیمی وجود دارد.

یکی دیگر از موارد حذف شده در مقاله تایمز، هرگونه گمانه زنی در مورد اینکه چگونه این ا،اج ها با دور استخدام H-1B در سال آینده تداخل خواهد داشت، زم، که 85000 اسلات کاملاً جدید H-1B در اختیار کارفرمایان بخش خصوصی قرار خواهد گرفت، در حالی که بخش غیرانتفاعی می تواند هر تعداد اسلات جدید که بخواهد داشته باشد. آیا توییتر که احتمالاً بیش از 1000 H-1B را از کار انداخته است، اجازه خواهد داشت برای مثال در سال آینده برای تعداد بیشتری و جوان تر پرونده تشکیل دهد؟

پیش‌بینی من این است که کمتر از 5 درصد از H-1Bهایی که در حال حاضر به کار گرفته شده‌اند به مناطق اصلی خود (عمدتاً هند و تا حدی چین) بازخواهند گشت و تعداد درگیر از مجموع ،ن زده‌شده بیش از 20000 نفر نخواهد بود. 800000 یا بیشتر H-1B در حال حاضر در وضعیت قرار دارند.

من همچنین پیش‌بینی می‌کنم که رئیس فعلی و عضو رتبه‌بندی کمیته فرعی مهاجرت مجلس نمایندگان، زوئی لوفگرن (D-Silicon Valley)، تلاش خواهد کرد تا یک عفو تخصصی برای کارگران یک بار H-1B پیدا کند. .

علاوه بر این، من گمان می‌کنم که هدیه معمول ،ت به صنعت 85000 H-1B کاملاً جدید، جوان‌تر و ارزان‌تر از دسته فعلی، در سال آینده ادامه یابد.

همچنین، چه زم، و اگر جردن چند ماه دیگر به این موضوع بازگردد – اگر نگاه کند – داستان های دراماتیکی در مورد H-1B های سابق خواهد یافت که برای پرداخت وام مسکن برای خانه های میلیون دلاری خود (با توجه به کاهش قیمت ها) تلاش می کنند. او این افراد را بیگانگان غیرقانونی نمی نامد، که آنها خواهند بود.




منبع: https://cis.org/North/NY-Times-Buries-Options-Available-LaidOff-H1Bs