دسته‌ها
اخبار

چک لیست I-485 برای برنامه های کاربردی خانواده محور


مدارک پشتیب، لازم

مانند تقریباً هر فرم USCIS، باید اسنادی را ارسال کنید که به پشتیب، از اطلاعاتی که در برنامه ارائه می کنید کمک کند. اسناد پشتیبان اساساً شواهدی برای تأیید حقایقی هستند که شما بیان می کنید. به ،وان مثال، ا،ر متقاضیان از شناسنامه برای اثبات تاریخ تولد استفاده می کنند.

درخواست شما برای شما منحصر به فرد است و لیست مدارک شما ممکن است با نفر بعدی متفاوت باشد. مگر اینکه یک سند اصلی به طور خاص در دستورالعمل های شما درخواست شده باشد، معمولاً می تو،د فتوکپی از همه اسناد ارائه دهید. برای یک متقاضی معمولی، چک لیست I-485 از مدارک پشتیبان باید شامل موارد زیر باشد:

  • شناسه ع،ی صادر شده توسط ،ت
    یک کپی از یک سند هویت ع،دار صادر شده توسط ،ت مانند گذرنامه یا گواهینامه رانندگی ارسال کنید.
  • ع، های به سبک پاسپورت
    دو ع، رنگی از خودتان بفرستید که مطابق با ع، و، خارجه باشد نیازهای ع،.
  • شناسنامه
    یک کپی از شناسنامه خارجی خود را ارسال کنید. اگر نمی تو،د یک گواهی تولد با فرم طول، ارائه دهید که حداقل یکی از والدین را در آن ذکر کرده باشد، ممکن است لازم باشد مدرک دیگری از تولد ارسال کنید.
  • I-94 ثبت ورود/،وج
    مدارک ورود قانونی خود را به ایالات متحده ارسال کنید. ا،ر مردم می توانند سوابق I-94 را ارسال کنند. اگر در مورد اثبات ورود قانونی خود مطمئن نیستید، به دستورالعمل های تشکیل پرونده CitizenPath مراجعه کنید یا با یک وکیل مهاجرت صحبت کنید.
  • اطلاعیه اقدام I-797
    اگر قبلاً فرم I-130 را ارسال کرده اید، باید یک اخطار رسید یا اعلامیه تأیید ارسال کنید. برای شرکت کنندگان K-1، I-797 باید نامه تایید باشد (که نشان می دهد فرم I-129F تایید شده است).
  • اثبات وضعیت قانونی
    ممکن است لازم باشد مدرکی ارائه دهید که نشان دهد از زمان ورود به ایالات متحده به طور مداوم وضعیت قانونی خود را حفظ کرده اید. با این حال، اقوام فوری ممکن است پس از مدت اقامت ویزا، فرم I-485 را به طور کلی ارسال کنند.

این یک لیست “معمولی” از مدارک پشتیب، است که متقاضیان باید با فرم I-485 ارسال کنند. همه موارد را در بر نمی گیرد. به عبارت دیگر، USCIS ممکن است از شما بخواهد که مدارک بیشتری برای وضعیت خاص خود ارائه دهید. به ،وان مثال، اگر وضعیت J شما را مشمول شرایط اقامت خارجی 2 ساله INA بند 212 (e) کرده است، باید مدارکی را ارائه دهید تا نشان دهید که شرایط اقامت خارجی را رعایت کرده اید، قبل از آن معافیت از این شرط داده شده است. فرم I-485 را پر کنید، یا قبل از پر ، فرم I-485، یک توصیه نامه چشم پوشی مطلوب از DOS صادر شد. CitizenPath می تواند به شما کمک کند تا مسائلی از این دست را شناسایی کنید و دستورالعمل های بیشتری را در مورد اسناد پشتیبان دقیق برای اضافه ، به چک لیست I-485 خود ارائه دهید.

البته، این فهرست چک I-485 شامل مدارک پشتیب، اضافی برای سایر فرم‌هایی که می‌تو،د با فرم I-485 ارسال کنید، نمی‌شود. لطفاً برای لیست خاصی از اسناد پشتیبان برای هر فرم، به دستورالعمل های بایگ، CitizenPath مراجعه کنید.




منبع: https://citizenpath.com/i-485-checklist-family/