دسته‌ها
اخبار

چه “مسیرهای قانونی”؟


،ت بایدن به مهاجران می‌گوید اگر بدون استفاده از «مسیرهای قانونی» که برای ورود بیگانگان غیرقانونی به ایالات متحده ایجاد کرده‌اند، از مرز عبور کنند، عواقبی در پی خواهد داشت – اما ما هیچ قانونی در مورد گزینه‌های جدید نمی‌بینیم.

و، امنیت داخلی (DHS) پنجشنبه، 27 آوریل 2023، اعلام کرد به روز رس، استراتژی خود برای پایان استفاده از ،وان 42، دستور بهداشت عمومی که (به درجات مختلف) برای ا،اج برخی از مهاجران که از مارس 2020 به طور غیرقانونی از مرز عبور کرده اند، استفاده شده است. DHS می گوید که این اصلاحات را برای ساختن مرزها صادر می کند. استراتژی DHS در 5 ژانویه 2023 اعلام شد. با این حال، این طرح عملاً مانع از مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده نمی شود. در عوض، به بحران اجازه می دهد تا به شکلی جدید و مبهم تر ادامه یابد.

در طرح مرزی ،ت بایدن چیست؟

ابتدا، DHS اعلام کرد که تحمیل خواهد شد “پیامدهای سخت تر” به دلیل عدم استفاده از “مسیر قانونی” ورود به ایالات متحده. به طور خاص، DHS بیان می کند که قصد دارد “به ،وان 8 برگردد [immigration] پردازش برای همه افرادی که در مرز با آنها مواجه می شوند [that] بلافاصله زم، که ،وان 42 قابل اجرا خواهد بود [public health] سفارش آسانسور». تحت این استراتژی، که آینه طرح DHS در 5 ژانویهبیگانگان غیرقانونی که به طور غیرقانونی از مرز ج، غربی ایالات متحده عبور می کنند:

  • به طور کلی تحت ،وان 8 مقامات حذف سریع در عرض چند روز پردازش خواهد شد.
  • اگر دستور حذف داده شود، حداقل به مدت پنج سال از ورود مجدد به ایالات متحده منع خواهد شد. و
  • فرض بر این است که تحت مقررات پیشنهادی دور زدن مسیرهای قانونی، فاقد یک استثناء قابل اجرا، برای پناهندگی واجد شرایط نیستند.

دوم، DHS از گسترش قابل توجه “مسیرهای قانونی” به ایالات متحده خبر داد. این شامل:

  • دسترسی گسترده به برنامه موبایل CBP One. هنگامی که سفارش ،وان 42 لغو می شود، مهاجران از هر ملیتی که در مکزیک مرکزی و شمالی واقع شده اند به برنامه CBP One دسترسی خواهند داشت تا به جای تلاش برای ورود بین بنادر، قرار ملاقاتی را برای معرفی خود در بندر ورودی تعیین کنند. با این برنامه، DHS به مهاجران احتمالی اجازه می دهد تا ورود غیرقانونی خود را با گمرکات و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) برای پردازش و رهاسازی احتمالی به ایالات متحده برنامه ریزی کنند.
  • یک برنامه کاملاً جدید آزادی مشروط اتحاد مجدد خانواده، که به بیگانگان غیرقابل پذیرش از السالوادور، گواتمالا، هندوراس و کلمبیا اجازه می دهد تا از طریق آزادی مشروط وارد ایالات متحده شده و مجوز کار در ایالات متحده دریافت کنند. و
  • برنامه هایی برای دو برابر ، تعداد پناهندگان از کشورهای نیمکره غربی. از میان تمام «مسیرهای قانونی» ارائه شده توسط DHS در ژانویه یا این اطلاعیه، این تنها مسیری است که دارای مبنای قانونی قانونی است. اما مشکل اینجاست که مهاجران باید ثابت کنند که در واقع پناهنده هستند. INA § 101(a)(42) پناهندگان را به ،وان افرادی تعریف می کند که به دلیل “آزار و شکنجه یا ترس موجه از آزار و اذیت به دلیل نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک کشور خاص، قادر نیستند یا نمی خواهند به کشور مبدا خود بازگردند. گروه اجتماعی یا عقیده سیاسی». ا،ریت قریب به اتفاق مهاجر، که به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده شده اند، مشخص شده است که واجد شرایط وضعیت پناهندگی به دلیل عدم نشان دادن آزار و اذیت یا ترس موجه از آزار و شکنجه در یکی از آن دلایل محافظت شده نیستند (و بر این اساس واجد شرایط پناهندگی نیستند).

این “مسیرها” در حال ایجاد هستند بعلاوه را چهار برنامه آزادی مشروط که به تازگی توسط DHS در ژانویه برای اتباع کوبا، هائیتی، نیکاراگوئه و ونزوئلا ایجاد شده است. DHS اعلام کرد که تحت این برنامه ها به پذیرش 30000 بیگانه در ماه (یا 360000 در سال) ادامه خواهد داد. DHS از کلمه “پذیرش” برای اشاره به ورودی این بیگانگان استفاده نکرده است زیرا فرض می شود که آنها طبق قانون غیر قابل قبول.

،ت بایدن نیز اخیراً این را گسترش داده است برنامه ،دسالان آمریکای مرکزی (CAM).که در ابتدا در ،ت اوباما ایجاد شد. CAM به برخی از اعضای خانواده و افراد زیر سن قانونی از السالوادور، گواتمالا و هندوراس اجازه می دهد تا به دنبال وضعیت پناهندگی یا آزادی مشروط به ایالات متحده باشند.

در مجموع، ،ت بایدن در حال فعالیت است شش برنامه آزادی مشروط آوردن مهاجران غیرقابل قبول از کشورهایی که نرخ عبور از مرز نسبتاً بالایی دارند. این استراتژی با توجه به اینکه در سال‌های اخیر با اتباع سراسر جهان در منطقه مرزی مواجه شده‌اند، نگر،‌های بیشتری ایجاد می‌کند. CBP مقامات تایید ،د برخورد با مهاجران از بیش از 160 کشور در مرز ج،ی از سال 2021. در چند ماه، اتباع غیر مکزیکی و غیر آمریکای مرکزی 43 درصد مناطق مرزی با هم برخورد می کنند – در مقایسه با تنها 4 درصد پنج سال پیش. در نوامبر 2022، به طور خاص، 63 درصد از برخوردها در مرز از کشورهایی غیر از مکزیک و منطقه مثلث شمالی بود.

بر این اساس، برنامه CBP One به‌،وان یک دستگاه «همه‌چیز» عمل می‌کند تا همچنان به اتباع غیرقانونی کشورهای دیگر اجازه ورود به بندر ورودی را برای ادعای استثنایی از اجرای قانون می‌دهد. هنگامی که یک قرار ورودی دریافت می شود، یک بیگانه غیرقابل پذیرش می تواند یک درخواست پناهندگی ارائه دهد و با پتانسیل دریافت مجوز کار.

تفاوت اصلی بین ورود یک بیگانه غیرقابل قبول از طریق برنامه آزادی مشروط و عبور غیرقانونی از مرز این است که در مورد آزادی مشروط، این ،ت ایالات متحده است که مرتکب عمل غیرقانونی می شود – نه بیگانه غیرقانونی که با اجازه ظاهری وارد می شود. .

برای روشن بودن، به استثنای برنامه پناهندگان، کنگره هیچ یک از این مسیرهای “قانونی” را مجاز نکرده است. نامیدن آنها “مشروع” مس،ه است. تفاوت اصلی بین ورود یک بیگانه غیرقابل قبول از طریق برنامه آزادی مشروط و عبور غیرقانونی از مرز این است که در مورد آزادی مشروط، این ،ت ایالات متحده است که مرتکب عمل غیرقانونی می شود – نه بیگانه غیرقانونی که با اجازه ظاهری وارد می شود. .

کنگره فقط به DHS اختیارات محدودی برای آزادی مشروط بیگانگان به ایالات متحده داده است “به صورت موردی به دلایل “انس، فوری یا منافع عمومی قابل توجه”. آزادی مشروط صراحتاً برای دور زدن محدودیت‌ها یا مک،سم‌های تعیین‌شده توسط کنگره یا در غیر این صورت برای استفاده به ،وان مکمل سیاست مهاجرت ایجاد نشده است. ،ت صرفاً بیان می‌کند که آزادی مشروط بر اساس «مورد به مورد» اعطا می‌شود، وقتی هر برنامه معیارهای واجد شرایط بودن مزایای مهاجرت را مشخص می‌کند، نقص‌های قانونی برنامه را برطرف نمی‌کند.

حتی نیویورک تایمز از این استراتژی به ،وان مهاجرت “در پشتی” برای “اجازه دادن به صدها هزار مهاجر جدید به کشور” تنها از طریق اقدامات اجرایی یاد کرده است. نیویورک تایمز به درستی اشاره کرد که برنامه‌های آزادی مشروط برای اجازه دادن به 360000 مهاجر از کوبا، هائیتی، نیکاراگوئه و ونزوئلا در سال برای ورود و کار در ایالات متحده، تعداد افراد بیشتری نسبت به آنچه صادر شده بود را شامل می‌شود. ویزای مهاجرتی از این کشورها (طبق قو،ن مهاجرت) در آ،ین 15 سال با هم.

حتی بیشتر نگران‌کننده‌تر، DHS هیچ محدودیت عددی یا محدودیتی برای تعداد بیگانگان غیرقانونی اعلام نکرده است که ممکن است در هر سال تحت برنامه جدید آزادی مشروط اتحاد مجدد خانواده اجازه ورود و کار در ایالات متحده را بدهد. این برنامه آزادی مشروط این پتانسیل را دارد که مجوز کار را به افراد بیگانه بیشتری در سال نسبت به هر برنامه ویزای کاری غیرمهاجرتی که توسط کنگره ایجاد شده است، ارائه دهد.

آنچه طرح نمی گوید

بسیار مهم است که طرح DHS هیچ چیزی در مورد اینکه آیا آژانس قصد دارد مهاجر، را که به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده می شوند، مطابق با بخش 235 قانون مهاجرت و تابعیت بازداشت کند، نمی گوید. رویه‌های ،وج سریع مؤثر نیست مگر اینکه ،ت بیگانگان را تا پایان مراحل رسیدگی بازداشت کند، زیرا در دسترس بودن آزادی به ایالات متحده یکی از قوی‌ترین عوامل کششی برای عبور غیرقانونی مرزها است. در حالی که این اطلاعیه می گوید که DHS تصمیمات حذف سریع (که عموماً شامل غربالگری های ترس معتبر است) را در چند روز اتخاذ خواهد کرد، که به نوعی بازداشت یا بازداشت بیگانگان در جریان رسیدگی است، وزیر DHS مایورکاس هفته گذشته شهادت داد که آژانس گسترش بازداشت به واحدهای خانواده نخواهد بود.

عدم تمایل DHS برای بازداشت مهاجر، که به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده می شوند، در سال های اخیر، یکی از بزرگترین عوامل کششی را تشکیل داده است که به طور مش، مهاجران را تشویق می کند تا کودکان را با خود به ایالات متحده قاچاق کنند. DHS واحدهای خانوادگی تحت ،وان 42 را ا،اج نکرده است یا تا زمان ،وان 8 (مرجع مهاجرت) آنها را بازداشت نکرده است. به ،وان همکارم جسیکا وان شهادت در برابر کمیته فرعی قضایی مجلس در مورد یکپارچگی، امنیت و اجرای مهاجرت در این هفته: «مهاجران توسط سیاست‌های ایالات متحده فریفته می‌شوند تا خود و فرزندانشان را در موقعیت‌های مخاطره‌آمیز قرار دهند تا به طور غیرقانونی از مرز عبور کنند، که توسط سازمان‌های قاچاق و قاچاق جنایتکار رهبری می‌شود، و سازمان‌های ،تی و پیمانکار، که به این کشور نگاه کرده‌اند، این امکان را داده‌اند. سوء استفاده و استثماری که اغلب در مسیر ایالات متحده و پس از اسکان مجدد رخ می دهد. این امر توسط DHS و و، دادگستری تشدید شده است پیشنهاد نظارتی جدید، که شامل جداسازی برای معافیت واحدهای خانواده ای است که به طور غیرقانونی بدون دنبال ، یک “مسیر قانونی” (به ،وان مثال، ورود از طریق CBP One یا پس از دریافت آزادی مشروط) وارد ایالات متحده می شوند از عدم صلاحیت پناهندگی.

مقامات DHS همچنین نگفته اند که قصد دارند پس از پایان آزادی مشروط این بیگانگان چه کاری انجام دهند. آزادی مشروط یک وضعیت مهاجرت قانونی نیست، بلکه اجازه موقت برای ورود و اقامت در ایالات متحده است. آزادي مشروط همچنان به ،وان يك تلقي مي شود متقاضی پذیرش، و آزادی مشروط آنها ممکن است در هر زم، توسط DHS خاتمه یابد.

حداقل در این ،ت بعید است که DHS در هر نوع کمپین اجرایی روحیه‌ای برای حذف بیگانگ، که دوره آزادی مشروط موقت آنها به پایان رسیده است، شرکت کند. به احتمال زیاد DHS به بیگانگان اجازه می دهد تا آزادی مشروط خود را تمدید کنند، درست مانند رفتارش با برنامه وضعیت حفاظت شده موقت، که ثابت شده است هر چیزی جز موقتی است.

اصلاحات مورد نیاز است

از قضا، بی،ه مطبوعاتی DHS بیان می کند که «این اقدامات نیاز به اقدام کنگره را جایگزین نمی کند. تنها کنگره می تواند اصلاحات و منابع لازم برای مدیریت کامل چالش مهاجرت منطقه ای را فراهم کند. در حالی که ما در مرکز به شدت با ارزیابی DHS در مورد نیاز به اصلاح قانون موافق هستیم، رد مکرر قانون توسط کنگره خود یک اقدام است، نه یک نادیده گرفتن. این نشان دهنده پیچیدگی موضوع است که مستقیماً بر بسیاری از منافع گسترده اجتماعی و اقتصادی تأثیر می گذارد و نیاز به رایزنی و مذاکره سیاسی برای متعادل ، این منافع را نشان می دهد. دعوتی برای اقدام اجرایی یکجانبه نیست.

اگر ،ت بایدن واقعاً بخواهد بحران گسترده مهاجرت غیرقانونی را متوقف کند، ابزارهایی در چارچوب قانونی موجود دارد:

  • DHS می تواند یادداشت های سیاستی خود را که مقامات اجرایی مهاجرت را از شروع اقدامات اجرایی، از جمله اجرای محل کار منع می کند، لغو کند. در بخش های بزرگ ایالات متحده علیه بخش بزرگی از جمعیت در ایالات متحده به صورت غیرقانونی این سیاست ها این پیام را به جهان ارسال کرده است که این ،ت علاقه ای به اجرای قانون مهاجرت علیه ا،ریت قریب به اتفاق بیگانگان در ایالات متحده به طور غیرقانونی ندارد.
  • DHS همچنین می تواند راه اندازی مجدد و تقویت اجرای بخش 235 (ب) (2) (C) INA (که در زمان ،ت ترامپ «در مکزیک بم،د» یا پروتکل‌های حفاظت از مهاجران نامیده می‌شد) برای ممنوعیت آزادسازی گذرگاه‌های مرزی به داخل ایالات متحده تا زم، که مراحل مهاجرت (اولویت‌بندی شده) آنها تکمیل شود. ،ت بایدن همچنین می‌تواند با ،ت مکزیک همکاری کند تا اطمینان حاصل شود که مهاجر، که به مکزیک بازگردانده می‌شوند به اندازه کافی در زمان انتظار اقامت دارند.
  • DHS همچنین باید حفره‌های موجود در سیستم پناهندگی را ببندد که بیگانگان را با ادعاهای جعلی تشویق می‌کند تا ادعاهای ترس معتبری را برای تنها هدف رهایی در ایالات متحده ارائه کنند. این شامل پایان دادن به توافقنامه تسویه حساب فلورس در سال 1997، حکم دادگاهی است که توانایی DHS را برای بازداشت واحدهای خانوادگی در مراکز اقامتی خانوادگی بیش از 20 روز (مدت زم، که دادگاه در آن در که زمان – تصور می شود که مراحل حذف سریع می تواند تکمیل شود) و تقویت فرآیند ترس معتبر اطمینان حاصل شود که آن به ،وان یک بررسی واقعی برای صلاحیت پناهندگی عمل می کند، نه یک تشریفات گران قیمت، در میان اصلاحات ضروری دیگر.




منبع: https://cis.org/Jacobs/What-Lawful-Pathways