دسته‌ها
اخبار

چرا همه باید به “دکترین عدم بازنگری کنسولی” اهمیت دهند


به ،وان بخشی از تلاش‌های ما برای تقویت مجله حقوقی AILA، نویسندگان سابرینا داماست و اریک لی بینش‌هایی را از مقاله اخیر خود که در نسخه نوامبر 2022 مجله حقوقی AILA منتشر شد، به اشتراک گذاشتند.غیرقابل بررسی کنسولی: پنجاه سال از زمان Kleindienst علیه ماندل” که در آن آنها بر این مفهوم مهم و پیامدهای آن برای بسیاری از خانواده‌هایی که تلاش می‌کنند با هم متحد شوند، تمرکز ،د.

احتمالاً ا،ر خوانندگان قبلاً در مورد “دکترین عدم بازنگری کنسولی” نشنیده اند، و ما اعتراف می کنیم که این اصطلاح حقوقی نابسامان دقیقاً از صفحه خارج نمی شود.

اما بسیاری نیز با دانستن اینکه تحت این دکترین ناشناخته، مهاجران و حتی اعضای خانواده شهروند آمریکایی آنها از حق اعتراض قانونی به رد ویزا توسط قوه مجریه محروم می شوند، تنها با استثناهای نادر، شوکه خواهند شد.

برای درک اینکه چقدر این دکترین خطرناک است، خود را در موقعیت زیر تصور کنید: شما یک شهروند ایالات متحده هستید و همسری بدون مدرک دارید که برای گرین کارت درخواست داده است. همه چیز به آرامی پیش می رود، همسر شما واجد شرایط به نظر می رسد و به ،وان آ،ین مرحله از روند، آنها برای مصاحبه در کنسولگری ایالات متحده به کشور خود پرواز می کنند. به جای اینکه همانطور که انتظار می رود با گرین کارت به خانه بیایید، و، امور خارجه به همسرتان می گوید که اصلا نمی تواند به ایالات متحده بازگردد. و، امور خارجه دلیلی ارائه نمی دهد، آنها فقط می گویند اگر همسر شما به ایالات متحده بازگردد ممکن است در فعالیت های غیرقانونی شرکت کند. توضيح مي خواهي و نمي گيري و چون دليل انكار را نمي داني راهي براي رد آن نداري.

چه کاری می تو،د انجام دهید تا خانواده خود را متحد کنید و همسر خود را به خانه بازگرد،د؟ ا،ر آمریکایی ها به طور غریزی پاسخ می دهند: “من حق دارم روزم را در دادگاه ببینم.”

اما با توجه به دکترین عدم تجدید نظر کنسولی، شما این کار را نمی کنید. این دکترین می‌گوید که دادگاه‌ها نمی‌توانند رد روادید را بررسی کنند تا از قانون اساسی بودن آن اطمینان حاصل کنند، تا زم، که این انکار “از نظر ظاهری مشروع و با حسن نیت” باشد. این اصطلاح از کلاندینست علیه ماندل، یک پرونده دیوان عالی صادر شده 50 سال پیش در این سال است که تمرکز مقاله ما در ویرایش نوامبر 2022 مجله حقوقی AILA.

استاندارد “از لحاظ ظاهری مشروع و با حسن نیت” یک نوار بسیار پایین است که و، امور خارجه استدلال می کند که حتی اگر رد ویزا اشتباه باشد و حتی اگر و،خانه هیچ دلیل واقعی برای رد نداشته باشد، می تواند رعایت کند.

تا آنجا که ما می د،م، تنها یک بار یک دادگاه فدرال تصمیم منتشر شده ای را صادر کرده است که رد ویزا توسط ،ت با این استاندارد “از لحاظ ظاهری مشروع و با حسن نیت” مطابقت ندارد. امیدی وجود دارد – این تصمیم اخیرا بود: تصمیم مدار نهم اکتبر 2022 در مونوز علیه و، امور خارجه. در مورد اخیر دیگر، خاچاطریان v. چشمک زدن، حوزه نهم علیه یک مهاجر و یکی از بستگان شهروند آمریکایی او حکم صادر کرد، اما با نشان دادن اینکه و، امور خارجه با “بد نیت” عمل کرده است، راه هایی را گسترش داد که شاکیان می توانند از طریق آنها بازبینی قضایی کنند.

دکترین عدم بررسی‌پذیری کنسولی در سال‌های 2017 و 2018 زم، که ،ت ترامپ برای دفاع از تصمیمات کلی خود مبنی بر ممنوعیت سفر از کشورهای مختلف بر آن تکیه کرد و در پایان دیوان عالی ممنوعیت‌های ترامپ را تایید کرد، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. منشأ آن در پرونده‌های محرومیت چین نهفته است، جایی که بسیاری از همان قاضی، که از تفکیک نژادی «جدا اما برابر» حمایت می‌کنند. پلیسی در مقابل فرگوسن حکم داد که قدرت ،ت برای حذف مهاجران در حدا،ر است، زیرا مهاجران چینی یک “تهاجم شرقی” را تشکیل می دهند که “یک تهدید برای تمدن ما” است.

ما احساس می‌کنیم که این دکترین امروز مستحق توجه بسیار گسترده‌تر است، به ویژه به دلیل تعداد ناشناخته‌ای از خانواده‌هایی که به دلیل رد ، ناعادلانه ویزا از هم جدا شده‌اند و هنوز – گاهی سال‌ها – منتظر روز خود در دادگاه هستند.

این زمان‌ها برای دموکراسی بسیار خطرناک است و همه ما باید نگران حوزه‌هایی از قانون باشیم که به رئیس‌جمهور این اختیار را می‌دهد تا بدون بررسی قضایی عمل کند. ما در این مقاله استدلال می کنیم که زمان آن رسیده است که یک تغییر پارادایم در مورد دکترین منسوخ شده عدم قابلیت تجدید نظر کنسولی انجام شود.

*****

اعضای AILA، فراموش نکنید که به شما دسترسی داشته باشید نسخه دیجیتالی رایگان مجله حقوقی آیلا در aila.org

عضو AILA نیستید، اما علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید؟ لطفا به اطلاعات اعضای ما در اینجا دسترسی داشته باشید.


منبع: https://thinkimmigration.org/blog/2022/11/22/why-everyone-s،uld-care-about-the-doctrine-of-consular-nonreviewability/