دسته‌ها
اخبار

پایان عنوان 42 ممکن است آشفته باشد، اما نباید گیج کننده باشد. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید


،وان 42 – سیاستی که به ،ت ایالات متحده اجازه می دهد عبور کنندگان مرزی را بدون فرصتی برای درخواست پناهندگی ا،اج کند – انتظار می رود هفته آینده رسما غروب کند. دادگاه‌های فدرال، ،ت بایدن را از لغو حکم «بهداشت عمومی» تا زم، که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در سراسر کشور لغو نکند، منع ،د. این کار را در 11 می انجام می دهد و ،وان 42 انتظار می رود پس از آن به طور رسمی پایان یابد.

تعداد افرادی که از مرز ایالات متحده و مکزیک عبور می کنند حتی قبل از پایان ،وان 42 به سرعت در حال افزایش است. بیش از 20000 نفر در گمرکات و حفاظت از مرزها در پایان ماه آوریل بازداشت شدند. ،ت انتظار دارد که پس از پایان ،وان 42، افراد بیشتری بیایند. در حالی که ،ت برای ایجاد راه‌های قانونی جایگزین برای مردم نیمکره غربی کار کرده است تا بتوانند به ایالات متحده بیایند و کار کنند – و به تازگی برخی ابتکارات جدید را نیز آغاز کرده است – جوامع در سمت مرز مکزیک در حال حاضر شاهد ده‌ها هزار نفر هستند. افرادی ناامید که ماه ها یا سال ها برای ورود به ایالات متحده منتظر بوده اند

پاسخ به “آنچه پس از ،وان 42 می آید” هنوز در حال شکل گیری است. اما خطوط گسترده‌ای وجود دارد: بازگشت به مجازات‌های اجرایی سخت‌گیرانه‌تر فدرال، همراه با تلاش‌هایی برای ا،اج هرچه بیشتر پناهجویان از طریق یک روند کوتاه‌شده و احتمالاً محدود شده پناهندگی، و ظرفیت پردازش موقتی که ممکن است برای جلوگیری از ،ت کافی نباشد. از آزادی تعداد زیادی از پناهجویان بدون حمایت.

در اینجا خلاصه ای از آنچه باید انتظار داشته باشید بعد از پایان ،وان 42 رخ دهد، آمده است.

مهاجر، که بدون مدارک وارد ایالات متحده می شوند، واجد شرایط ا،اج سریع خواهند بود.

بر اساس قانون مهاجرت فدرال، مهاجران غیرمجاز که وارد ایالات متحده می شوند مشمول «حذف سریع” – ا،اج بدون رسیدگی به قاضی مهاجرت. بر خلاف ا،اج تحت ،وان 42 – که فقط به م،ای ا،اج فیزیکی از خاک ایالات متحده بود – ا،اج هم مجازات تشدید کننده کیفری برای تلاش های مکرر برای ورود و هم عواقب برای تلاش های آتی برای به دست آوردن وضعیت قانونی در ایالات متحده دارد. با این حال، در حالی که ،ت به افراد مشمول ،وان 42 اجازه درخواست پناهندگی نمی‌دهد، افرادی که به زودی ا،اج می‌شوند، حق قانونی این کار را دارند. سوال این است که آیا آنها فرصت م،اداری برای ارائه مطالبات خود به ،ت خواهند داشت؟

روزانه 1000 قرار ملاقات برای پناهجویان در مبادی ورودی از طریق اپلیکیشن CBP One در دسترس خواهد بود.

CBP One در حال حاضر برای دریافت قرار ملاقات برای معافیت از ،وان 42 استفاده می شود. تقاضا بسیار بیشتر از تعداد واقعی اسلات های موجود است – که منجر به “Aylum Ticketmaster” برای پناهجویان در امتداد مرز می شود که مجبور به استفاده از برنامه های تکراری کلیک می شوند. یا حتی جدا ، برخی از اعضای خانواده از یکدیگر برای گرفتن قرارهای سریع رزرو شده. با پایان یافتن ،وان 42، قرار ملاقات های CBP One که 14 روز قبل در دسترس است، به راه اصلی برای پناهندگی در مبادی ورودی تبدیل می شود. (،ت ایالات متحده تاکید کرده است که این تنها راه برای پناهجو نخواهد بود که خود را در بندری معرفی کنند، اما هیچ گزینه دیگری را روشن نکرده است.) ،ت بایدن قول داده است که تعداد قرار ملاقات های موجود از طریق CBP One را افزایش دهد. 1000 در روز در امتداد مرز – که هنوز بسیار کمتر از تعداد افرادی است که به دنبال فرصت درخواست پناهندگی هستند.

صدها کارمند اضافی DHS فقط برای انجام مصاحبه های غربالگری پناهجویان مستقر شده اند.

DHS هفته گذشته تأیید کرد که علاوه بر افسران پناهندگی که معمولاً وظیفه انجام مصاحبه های غربالگری (معروف به “مصاحبه های ترس معتبر”) برای پناهجویان را بر عهده دارند، 500 کارمند دیگر DHS را برای این کار استخدام کرده است. این کارمندان اضافی قبلاً در مورد غربالگری پناهندگی آموزش دیده بودند، اما در حال کار بر روی درخواست های پناهندگی مثبت، غربالگری پناهندگان یا سایر مشاغل در جاهای دیگر در DHS بودند. مشخص نیست DHS تا چه زم، انتظار دارد 500 اضافی اضافی را برای بررسی های مرزی نگه دارد، اما هر چه طول، تر شود، سایر اولویت های مهاجرت (مانند اسکان مجدد پناهندگان و رفع معوقات چند ساله برای درخواست های پناهندگی USCIS) احتمالاً آسیب خواهند دید.

بزرگسالان مجرد – اما نه خانواده ها – در بازداشتگاه گشت مرزی نگهداری می شوند و تحت مصاحبه پناهندگی باجه تلفن قرار می گیرند.

،ت تأیید کرده است که در حال بازگشت به رویه ،ت ترامپ برای قرار دادن برخی از پناهجویان از طریق مصاحبه های غربالگری در حالی که هنوز در بازداشتگاه گشت مرزی هستند، به جای سپردن آنها به اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE) است. این پناهجویان برای مدت طول، تری در تأسیسات CBP نگهداری خواهند شد، در حالی که زمان کمتری برای آماده شدن برای مصاحبه خود خواهند داشت (و دسترسی اندکی به کمک حقوقی). فقط برخی از پناهجویان – و فقط بزرگسالان مجرد – تحت غربالگری پناهندگی باجه تلفن قرار خواهند گرفت.

اینکه چه ،ی در بازداشتگاه CBP اضافه کاری نگه داشته می شود تا منتظر مصاحبه با غرفه تلفن باشد و چه ،ی به ICE منتقل می شود به اولویت های ،ت و مسائل تدارکاتی بستگی دارد (برای مثال، پناهجویان تحت برنامه معادل دوره ترامپ قرار می گیرد به دلیل سهولت یافتن مترجم، به جای نیازهای فوری پناهجویان یا شایستگی ادعاهایشان، به اسپ،ایی یا بعداً پرتغالی صحبت می ،د.

پناهجوی، که توسط گشت مرزی دستگیر می شوند احتمالاً تحت مقررات جدیدی قرار خواهند گرفت که واجد شرایط بودن را برای بسیاری تقریباً غیرممکن می کند.

،ت بایدن به ادعای خود ادامه می دهد که نسخه نهایی مقررات پناهندگی را که در ماه مارس پیشنهاد کرده بود، در زمان پایان ،وان 42 منتشر خواهد کرد. تا زم، که آنها از طریق یک کشور دیگر بدون درخواست (و رد شدن) پناهندگی به آنجا سفر ،د. اساساً، این بدان م،ی است که تقریباً هر،ی که قرار ملاقات CBP One دریافت نمی کند – یا به طور نامحدود برای گرفتن آن تلاش می کند – خطر پناهندگی را به طور کامل ممنوع می کند.

ممکن است متن نهایی متفاوت از آنچه که ،ت در ابتدا منتشر کرد، در پاسخ به هزاران نظر دریافت شده از این پیشنهاد، به نظر برسد. اما هنوز نداشتن متن نهایی به این م،ی است که مردم، وکلای دادگستری و خود پناهجویان نمی‌دانند زم، که در نهایت بتوانند درخواست پناهندگی کنند، مشمول چه قانونی خواهند بود. به همین ترتیب، مقامات ،تی که مسئول تعیین اینکه چه ،، مشمول این ممنوعیت جدید هستند، فرصت کمی برای آموزش و آمادگی قبل از اتخاذ تصمیماتی خواهند داشت که ممکن است خطر مرگ یا زندگی را داشته باشند.

ظرفیت با 1500 پرسنل نظامی افزایش خواهد یافت، اما محدود خواهد بود و افراد – به ویژه خانواده ها – ممکن است بدون معاینه یا تاریخ دادگاه آزاد شوند.

،ت ایالات متحده برای گسترش ظرفیت نگهداری موقت برای مهاجران وارد شده تلاش کرده است. علاوه بر این، علاوه بر 500 کارمند DHS که در مورد غربالگری پناهجویان توضیح داده شده است، و، دفاع روز سه شنبه اعلام کرد که 1500 پرسنل نظامی فعال برای کمک به وظایف اداری مانند ورود اطلاعات تا زم، که CBP بتواند پیمانکار، برای ایفای این نقش ها پیدا کند به مرز اعزام خواهند شد. .

با این حال، هنوز کاملاً ممکن است که افراد بیشتری نسبت به فضای فیزیکی CBP برای نگهداری یا پرسنلی برای پردازش، دستگیر شوند. این امر به ویژه برای خانواده ها قابل قبول است، زیرا ،ت بایدن قول داده است که بازداشتگاه های خانوادگی در مقیاس بزرگ را بازگشایی نخواهد کرد – حداقل در حال حاضر. اگر این اتفاق بیفتد، ،ت به احتمال زیاد به آزادی پناهجویان ادامه خواهد داد، با اخطاریه ای برای حضور در دادگاه یا تحت برنامه های جایگزین برای بازداشت (ATD) و با درخواست از آنها برای بررسی با ICE هنگامی که به مقصد نهایی خود رسیدند.

این انتشارات می‌تواند جوامع مرزی را تحت فشار قرار دهد، به‌ویژه اگر ،ت فدرال با ،ت‌های محلی و سازمان‌های غیرانتفاعی برای اطمینان از حمایت مردم هماهنگ نباشد. آنها همچنین می توانند افراد را در بلاتکلیفی رها کنند، بدون اینکه تاریخ دادگاهی برای طرح پرونده پناهندگی آنها وجود داشته باشد.

برخی از مهاجران کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه و هائیتی به جای کشورهای خود به مکزیک ا،اج خواهند شد.

طی چند ماه گذشته، مکزیک به ایالات متحده اجازه داده است تا ماهانه چندین هزار نفر را از کوبا، هائیتی، نیکاراگوئه و ونزوئلا به مکزیک تحت ،وان 42 ا،اج کند، علاوه بر این مکزیکی‌ها و مردم «مثلث شمالی» (گواتمالا، هندوراس و … السالوادور).

هفته گذشته، DHS تأیید کرد که مکزیک به بازگرداندن برخی از این مهاجران به ،وان ا،اج شده ادامه خواهد داد. مشخص نیست که آیا گواتمالایی‌ها، هندوراس‌ها و سالوادورایی‌ها مشمول ا،اج کشورهای ثالث خواهند شد یا خیر – و اینکه آیا تعداد ا،اج‌شدگ، که مکزیک می‌پذیرد با تعداد ا،اج‌های ،وان 42 متفاوت است یا خیر.

به خاطر داشته باشید که برخی از این موارد – مانند آزادی گروه‌های بزرگ پناهجویان – به راحتی توسط رسانه‌ها ضبط می‌شود و برای عموم مردم آمریکا بسیار قابل مشاهده است. اما موارد دیگر – مانند مصاحبه‌های باجه تلفن در تأسیسات CBP، که معروف است نه تنها برای عموم بلکه حتی برای وکلای مهاجران بسته است – نظارت بسیار سخت‌تر خواهد بود. این احتمال وجود دارد که روزهای پس از پایان ،وان 42، سردرگمی و اطلاعات متناقض زیادی را به همراه داشته باشد، زیرا مردم دو طرف مرز سعی می‌کنند بفهمند چه سیاست‌هایی و کجا اعمال می‌شوند. اما همانطور که از سرکوب‌های مرزی قبلی، از بازداشت خانوادگی در سال 2014 تا سیاست ماندن در مکزیک در سال 2019 (و آغاز خود ،وان 42) دیده‌ایم، حتی یک مرز آرام ،وماً یک مرز کارآمد نیست – می‌تواند به این م،ا باشد که نقض حقوق مهاجران به تازگی از چشم ها دور شده است.

ثبت شده در زیر: ،وان 42


منبع: https://immigrationimpact.com/2023/05/02/what-to-know-end-of-،le-42/