دسته‌ها
اخبار

ویزای BNO هنگ کنگ (راهنمای درخواست)


ویزای BNO هنگ کنگ بریت،ا به افراد تبعه بریت،ا (خارج از کشور) (BN(O)) از هنگ کنگ و اعضای نزدیک خانواده آنها اجازه می دهد تا در بریت،ا زندگی، کار و تحصیل کنند. ویزای BNO مسیری برای اقامت نامحدود و تابعیت بریت،ا است.

ویزای BN(O) هنگ کنگ چیست؟

ویزای هنگ کنگ BN(O) توسط ،ت بریت،ا در سال 2021 در پاسخ به پارلمان چین که قانون امنیتی شدیدی را بر هنگ کنگ وضع کرد، معرفی شد.

ویزای BN(O) به دارندگان این امکان را می دهد که در مدرسه کالج یا دانشگاه تحصیل کنند و در هر شرایط قانونی کار کنند، به جز به ،وان مربی ورزشی یا ورزشکار حرفه ای.

این به اتباع BNO اجازه می دهد تا پس از پنج سال در بریت،ا مستقر شوند.

ویژگی های کلیدی مسیر به شرح زیر است:


ویژگی BN(O).

جزئیات

تعداد نامحدود ویزا هیچ سقفی برای تعداد ویزای هنگ کنگ BNO صادر شده وجود ندارد.
معیارهای ملایم صلاحیت هیچ مهارت یا حداقل درآمد لازم برای این مسیر وجود ندارد.
وابستگان نیز واجد شرایط هستند متقاضیان می توانند وابستگان فوری خود، از جمله شهروندان غیر BNO را بیاورند.
نیازی به کار یا حمایت مالی نیست متقاضیان برای واجد شرایط بودن نیازی به یافتن شغل ندارند – آنها می توانند یک بار در ،ستان به دنبال کار بگردند.
مدت ویزای 5 ساله درخواست ها را می توان برای یک دوره اولیه 30 ماهه، قابل تمدید 30 ماه دیگر، یا به ،وان یک درخواست منفرد برای 5 سال کامل انجام داد.
مسیر شهروندی و شهروندی پس از 5 سال اقامت در بریت،ا تحت ویزای BNO هنگ کنگ، دارندگان می توانند واجد شرایط اقامت نامحدود در ،ستان شوند. پس از 12 ماه با ILR، آنها می توانند واجد شرایط شهروندی بریت،ا شوند.
بدون نیاز به پاسپورت BNO متقاضیان برای واجد شرایط بودن برای ویزای BNO هنگ کنگ نیازی به داشتن پاسپورت BNO ندارند.
اجازه کار و تحصیل دارندگان ویزا نیازی به دریافت مجوز اضافی برای کار یا تحصیل در بریت،ا ندارند.
دسترسی به مراقبت های بهداشتی دارندگان ویزا می توانند با پرداخت هزینه اضافی بهداشت مهاجرت به NHS دسترسی پیدا کنند.
دسترسی به آموزش عمومی فرزندان تحت تکفل دارندگان ویزا می توانند به مدرسه ،تی بروند.
در ،ستان یا از خارج از کشور درخواست دهید درخواست ها را می توان از داخل بریت،ا یا خارج از آن انجام داد.
مسئول مالیات دارندگان ویزا بیمه ملی و مالیات بر درآمد را پرداخت می کنند.
محدودیتی برای استخدام وجود ندارد دارندگان ویزا در هر سطح مهارت و بدون آستانه حقوق به بازار کار ،ستان دسترسی دارند و می توانند به صورت خوداشتغالی باشند.

شرایط واجد شرایط بودن ویزای BNO هنگ کنگ

برای واجد شرایط بودن برای ویزای BNO هنگ کنگ، متقاضیان باید بالای 18 سال یا بالاتر باشند، دارای وضعیت ملی بریت،ا (خارج از کشور) باشند و معمولاً در هنگ کنگ، بریت،ا، جزایر کانال یا جزیره من ،ن باشند.

این طرح در ابتدا فقط به ،، که پس از سال 1997 متولد شده بودند اجازه می داد با والدین خود به بریت،ا بیایند. تغییر در قو،ن در سال 2022 به این م،ی است که متولدین 1 ژوئیه 1997 یا بعد از آن و 18 سال یا بیشتر می توانند به طور مستقل برای ویزای BNO درخواست دهند. این بدان م،است که نوجوان، که در هنگ کنگ زندگی می کنند می توانند بدون والدین خود به بریت،ا سفر کنند.

برای ارائه درخواست خود نیازی به داشتن گذرنامه معتبر BNO ندارید، زیرا و، کشور باید بتواند وضعیت شما را از روی سوابق بررسی کند.

متقاضیان باید هویت خود را ثابت کنند، برای مثال با استفاده از هر پاسپورت ملیت قابل اجرا.

برای درخواست نیازی به داشتن پاسپورت BN(O) ندارید، مشروط بر اینکه سایر معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشید.

نیاز به تعمیر و نگهداری

دارندگان ویزای BN(O) باید ثابت کنند که می توانند خانه تهیه کنند و به مدت 6 ماه از خود و اعضای خانواده تحت تکفل خود حمایت مالی کنند.

سطح وجوه مورد نیاز بستگی به تعداد اعضای خانواده دارد که با شما درخواست می کنند و باید هزینه های اقامت را پوشش دهد و حداقل معادل سطح حمایت درآمد در بریت،ا باشد. به ،وان یک راهنما، این می تواند در مورد:

  • 2000 پوند برای یک بزرگسال مجرد
  • 3100 پوند برای یک زوج با یک فرزند
  • 4600 پوند برای یک زوج با 3 فرزند
  • 9200 پوند برای یک زوج، 2 والدین و 2 کودک بزرگسال

شما می تو،د این نیاز را از طریق درآمد، پس انداز یا کمک خانواده یا دوستان برآورده کنید.

در صورتی که حداقل 12 ماه در بریت،ا بوده باشید، شرط مالی اعمال نمی شود.

در سال 2023، و، کشور این امتیاز را تمدید کرد که به و، کشور اجازه می داد 12 ماه مرخصی خارج از قو،ن را به متقاضیان BN(O) اعطا کند که از داخل بریت،ا درخواست می کنند اما شرایط مالی یا ا،امات اقامت معمولی را در زمان این قانون برآورده نمی کنند. کاربرد. اگر متقاضی واجد شرایط بودن ویزا نباشد، در این مسیر واجد شرایط نخواهد بود.

کدام اعضای خانواده واجد شرایط هستند؟

وابستگان شما نیز ممکن است واجد شرایط درخواست با شما برای ویزای BN(O) باشند.

اعضای خانواده وابسته می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • همسر یا شریک مدنی
  • شریک مجرد که در زمان درخواست حداقل 2 سال زندگی مش، داشته اید
  • فرزند یا نوه زیر 18 سال
  • کودک 18 سال یا بیشتر، متولد 1 ژوئیه 1997 یا بعد از آن (و همسر یا فرزند زیر 18 سال آنها)
  • والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، برادر، خواهر، پسر یا دختر (18 یا بیشتر) اگر با شما زندگی می کنند و برای مراقبت از شما بسیار وابسته هستند.

افراد وابسته نیز معمولاً باید با شما زندگی کنند.

در سال 2023، امتیازی ارائه شد که به اعضای خانواده اجازه می‌داد تا درخواست‌های ویزای BN(O) را در جایی که متقاضی اصلی در طول فرآیند درخواست فوت کرده است، ادامه دهند. از نظر عملی، یکی از اعضای خانواده باقیمانده به منظور اعطای مجوز برای سایر افراد تحت تکفل به ،وان متقاضی اصلی منصوب می شود. سپس و، کشور به بررسی درخواست‌ها ادامه می‌دهد تا مشخص کند که آیا شرایط ویزا برآورده شده‌اند و هویت متقاضی می‌تواند تأیید شود. این ممکن است نیاز به ارائه اسناد اضافی داشته باشد.

این امتیاز شامل اعضای خانواده تحت تکفلی نمی شود که دارنده وضعیت BN(O) قبل از ارائه درخواست BN(O) فوت کرده باشد.

درخواست ویزای BNO هنگ کنگ

متقاضیان این انتخاب را خواهند داشت که برای ویزای پنج ساله اقدام کنند یا برای ویزای 30 ماهه درخواست دهند و این گزینه را برای 30 ماه دیگر تمدید کنند.

نحوه درخواست از خارج از کشور

درخواست ویزای BN(O) را به صورت آنلاین تکمیل کنید. سپس به شما توصیه می شود که چگونه باید هویت خود را برای تکمیل درخواست خود اثبات کنید. برای این کار باید از برنامه «مهاجرت بریت،ا: بررسی شناسه» برای اسکن خود استفاده کنید BNO، HKSAR (منطقه اداری ویژه هنگ کنگ) یا منطقه اقتصادی اروپا گذرنامه، یا برای شرکت در یک قرار ملاقات در یک مرکز درخواست ویزای محلی برای ارسال اطلاعات بیومتریک خود. اگر مجبور به حضور در یک مرکز درخواست هستید، ممکن است پاسپورت شما در حین رسیدگی به درخواست حفظ شود.

و، کشور به متقاضیان BN(O) توصیه می کند قبل از سفر به بریت،ا منتظر تصمیم گیری در مورد درخواست خود باشند.

نحوه درخواست از ،ستان

اگر قبلاً با ویزای دیگری در بریت،ا هستید، می تو،د برای تغییر به ویزای BN(O) اقدام کنید.

درخواست BN(O) باید به صورت آنلاین انجام شود. در صورت نیاز به تأیید هویت خود با استفاده از برنامه «مهاجرت بریت،ا: بررسی شناسه» (اگر دارای گذرنامه الکترونیکی BNO، منطقه ویژه اداری هنگ کنگ (HKSAR) یا EEA هستید) در زمان ارائه درخواست به شما توصیه می شود. اگر به یک قرار ملاقات در یک مرکز UKVCAS نیاز دارید.

نحوه درخواست با خانواده

هر یک از اعضای خانواده باید برای مدت مرخصی مشابه شما، ی،ی دو سال و نیم یا پنج سال درخواست دهند.

هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، یک فرم وب جه، (GWF) یا یک شماره درخواست منحصر به فرد (UAN) برای شما صادر می شود. اعضای خانواده وابسته شما باید از این شماره مرجع برای ایجاد درخواست خود استفاده کنند. برنامه های وابسته باید در همان روزی که درخواست اولیه خود را ارائه می کنید، ساخته شوند.

همچنین توجه داشته باشید که کودکان زیر 18 سال باید با هر دو والدین خود درخواست دهند، مگر اینکه یکی از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ تنها مسئولیت آنها را داشته باشد.

هم شما و هم اعضای خانواده تان باید در درخواست های فردی خود ثابت کنید که یک رابطه واجد شرایط دارید و با یکدیگر زندگی می کنید.

پس از تصمیم گیری برای ویزای شما، امکان درخواست افراد وابسته وجود ندارد.

هزینه ویزای BN(O) چقدر است؟

هزینه درخواست ویزای BN(O) 180 پوند برای ویزای 2 و نیم ساله یا 250 پوند برای ویزای 5 ساله است. هزینه به ازای هر متقاضی قابل پرداخت است.

ا،ر متقاضیان همچنین باید در زمان ارائه درخواست، برای پوشش دوره ویزای مربوطه (30 ماه یا 5 سال)، هزینه اضافی بهداشت مهاجرت را بپردازند. هزینه اضافی بهداشت مهاجرت برای هر دارنده ویزا 624 پوند در سال است که برای کودکان نرخ کاهش یافته است. برای ویزای 5 ساله، این مبلغ معادل 3120 پوند برای هر بزرگسال و 2350 پوند برای متقاضیان زیر 18 سال خواهد بود.

علاوه بر این، هر متقاضی برای ارسال اطلاعات بیومتریک باید 19.20 پوند نیز بپردازد.

اسناد پشتیبان

علاوه بر تکمیل فرم درخواست، شما همچنین باید مدارکی را برای اثبات واجد شرایط بودن خود در رابطه با ملیت، اقامت، نگهداری و رابطه شما با افراد تحت تکفل خود در صورت ،وم ارائه دهید. این شامل موارد زیر خواهد بود:

  • پاسپورت معتبر یا سند مسافرتی دیگر برای تایید هویت شما
  • اظهارنامه رهن یا قرارداد اجاره
  • قبوض آب و برق
  • نامه ای از کارفرمای شما روی سربرگ شرکت که آدرس و شغل شما را تایید می کند
  • مدارک مهاجرتی مانند اجازه اقامت
  • مدارک وجوهی مانند صورت حساب بانکی یا پس انداز، اثبات درآمد در صورت خوداشتغالی، فیش حقوقی

دارندگان پاسپورت BN(O) می توانند از گذرنامه خود (حتی در صورت منقضی شده) برای اثبات وضعیت خود استفاده کنند. این کار پردازش را تسریع می کند، اما یک ا،ام اجباری نیست زیرا و، کشور همچنان می تواند برای تأیید وضعیت شما به سوابق دسترسی داشته باشد.

شما باید سه سند متفاوت و جدید ارائه دهید که ثابت کند خانه دائمی در هنگ کنگ، بریت،ا، جزایر کانال یا جزیره من دارید.

اگر اعضای خانواده با شما درخواست می دهند، باید مدارکی مبنی بر زندگی خود با شما ارائه دهند، حداقل یک سند که بیش از 31 روز قبل از درخواست نباشد، مانند کپی گواهی ازدواج یا مشارکت مدنی یا گواهی تولد.

اگر در هنگ کنگ یا کشور دیگری که در 6 ماه گذشته باید در آن آزمایش سل انجام دهید، ممکن است نیاز به ارائه گواهی آزمایش سل (از یک مرکز آزمایش تایید شده و حدا،ر 6 ماهگی) داشته باشید، یا وقتی به بریت،ا آمدید گواهی آزمایش سل ارائه نکردید.

آیا می تو،د ویزای BN(O) خود را تمدید کنید؟

به شرطی که تحت قو،ن ویزا واجد شرایط باشید، می تو،د برای تمدید ویزای BN(O) خود اقدام کنید.

شما باید قبل از انقضای ویزای BN(O) درخواست تمدید خود را انجام دهید. پردازش برنامه های افزودنی معمولاً 12 هفته طول می کشد.

محدودیتی برای تعداد دفعاتی که می تو،د ویزای BN(O) خود را تمدید کنید وجود ندارد.

نحوه درخواست اقامت یا شهروندی ،ستان با ویزای BNO

پس از 5 سال اقامت در بریت،ا تحت ویزای BNO هنگ کنگ، دارندگان واجد شرایط درخواست مرخصی نامحدود برای اقامت می شوند. درخواست ILR از متقاضیان می خواهد که در طول دوره 5 ساله واجد شرایط، اقامت مداوم در بریت،ا را نشان دهند. این به م،ای غیبت از کشور حدا،ر 180 روز در هر دوره 12 ماهه در طول 5 سال است.

شما نباید زودتر از 28 روز قبل از انقضای ویزای BN(O) خود درخواست ILR را ارائه دهید.

با ILR، دیگر تحت کنترل مهاجرت نیستید و می تو،د به طور نامحدود در بریت،ا بم،د. اگر بیش از 2 سال در بریت،ا غایب باشید، وضعیت ILR شما احتمالا منقضی می شود.

با 12 ماه وضعیت ILR، پس از آن می تو،د واجد شرایط ثبت نام به ،وان یک شهروند بریت،ایی بر اساس s4 قانون ملیت بریت،ا 1981 شوید. برای این کار باید فرم B(OTA) را تکمیل کنید و هزینه ثبت نام 1225.20 پوند را بپردازید. با این حال، انتظار می رود که اعضای خانواده غیر BNO باید به ،وان یک شهروند بریت،ایی تابعیت شوند، روندی متفاوت از ثبت نام که 1349.20 پوند نیز گران تر است.

به کمک نیاز دارید؟

دیویدسون موریس متخصصان مهاجرت بریت،ا هستند. ما تجربه قابل توجهی در مشاوره به اتباع هنگ کنگ در مورد انواع درخواست های ویزای بریت،ا داریم. اگر سوالی در مورد ویزای BN(O)، واجد شرایط بودن مسیر یا نحوه درخواست دارید، با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول ویزای هنگ کنگ BN(O).

چه ،ی واجد شرایط BNO هنگ کنگ است؟

اگر دارای وضعیت ملی بریت،ا (خارج از کشور) هستید، 18 سال یا بیشتر دارید و به طور دائم در هنگ کنگ زندگی می کنید، یا اگر از بریت،ا درخواست می دهید، در ،ستان، جزایر کانال یا جزیره من زندگی می کنید، واجد شرایط هستید. اعضای خانواده وابسته نیز ممکن است واجد شرایط درخواست با شما باشند.

BNO در هنگ کنگ چیست؟

ویزای ملی بریت،ا (خارج از کشور) به افراد واجد شرایط اجازه زندگی، کار و تحصیل در ،ستان را می دهد و پس از 5 سال، مسیری را برای اقامت ارائه می دهد.

چگونه می توانم برای ویزای BNO اقدام کنم؟

شما برای ویزای BN(O) به صورت آنلاین درخواست می دهید، چه از خارج از کشور یا از بریت،ا. شما باید مدارک تأیید کننده ارائه دهید و هزینه های درخواست و مهاجرت را بپردازید.

آ،ین به روز رس،: 5 مه 2023


منبع: https://www.davidsonmorris.com/،ng-kong-bno-visa/