دسته‌ها
اخبار

ویزاها و هزینه مهاجرت اقامت و مهاجرت به استرالیا ۲۰۲۳

این ویزا مختص سرمایه‌گذاران و کارآفرینانی است که تمایل به راه‌اندازی کسب وکار در یک کشور بدون ریسک را دارند. از طرفی، فاکتورهایی مثل شرایط سنی، تحصیلات، سابقه کار، رشته و سابقه تحصیلی، سرمایه شخصی و بیزینس و … می‌توانند شرایط مهاجرت به استرالیاو دریافت ویزای این کشور را متفاوت کنند. این کشور برای زندگی دانشجویی بسیارگران به حساب می­آید، اما بسیاری از افرادی که از طریق اپلای تحصیلی به این کشور وارد می‌شوند، در واقع قصد مهاجرت به استرالیا را دارند و تحصیل را تنها پله‌ای اولیه در مسیر دریافت اقامت دائم می‌دانند. و آشنایی با آن از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا علاقه‌مندان ورود و زندگی در این کشور باید خود را برای پرداخت آنها قبل از اقدام نهایی آماده کنند. به صورت کلی می‌توان مخارج موجود در این زمینه را به دو نوع آماده سازی مدارک ارائه شده و بررسی پرونده تقسیم بندی کرد. در کنار موارد بیان شده باید به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که برخی روش‌ها نظیر سرمایه گذاری نیازمند صرف مبالغ بیشتری هستند.

  • برای مهاجرت به استرالیا به حداقل سطح زبان معادل آیلتس 6 نیاز دارید، هرچند داشتن آیلتس 7 به بالا منجر به اخذ امتیاز می‌شود.
  • فردی که در یک رشته کاری، هنری، ورزشی، آکادمیک و یا تحقیقاتی شهرتی قابل توجه دارد.
  • ویزای 190 تکمیل شده ویزای 189 استرالیا می باشد که مهم‌ترین امر دخیل داشتن تخصص کاری می باشد، اما در این ویزا داشتن اسپانسر شیپ ایالتی نیز حائز اهمیت می باشد.
  • در ادامه به برخی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای تمام روش‌های مهاجرت به استرالیا اشاره می‌کنیم.
  • اگر همسر یا نامزد شما استرالیایی است یا اقامت دائم این کشور را دارد، می‌توانید برای زندگی در کنار او تقاضای ویزای ازدواج یا نامزدی استرالیا را ارائه دهید.
  • حداکثر تا سه سال قبل از تاریخ مهاجرت در امتحان CEA شرکت کرده و حداقل امتیاز 169 را به خود اختصاص داده باشد.

سازمان FRIB وظیفه گزینش اشخاص مجاز و بررسی درخواست‌های ارائه شده را بر عهده دارد و معمولا ظرف 1 تا 2 ماه تصمیم نهایی خود را اعلام می‌کند. اگر اجازه حضور در کشور بیان شده را دارید و می‌توانید سرمایه اولیه مناسبی را برای تهیه مستغلات فراهم کنید، قادر خواهید بود از وام خرید مسکن در استرالیا استفاده کنید. اگر به دنبال زندگی در یکی از کشورهای برتر جهان از نظر سطح زندگی، امنیت، تنوع فرهنگی، علم و فناوری می‌گردید، استرالیا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

بهترین روش مهاجرت به استرالیا

آنها تمام تحقیقات را از طرف شما انجام می دهند، و در روند درخواست ویزای کاری استرالیا به شما راهنمایی می کنند تا شانس موفقیت شما افزایش پیدا کند. کشور استرالیا به علت برخورداری از وضعیت اقتصادی و رفاه اجتماعی مطلوب، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجران مختلف است. این مطلب به شما کمک می کند تا بدانید چه ویزایی مناسب شما است و برای اخذ هر نوع ویزا به چه مدارکی احتیاج دارید. همۀ بزرگسالانی که از تاریخ 1 ژوئیۀ 2007 به بعد اقامت دائم استرالیا را کسب کرده باشند، می‌توانند پس از 4 سال سکونت در این کشور، شهروندی آن را نیز به دست آورند. استرالیا برای افراد بازنشسته‌‌ای که هم واجد شرایط هستند و هم تمایل دارند سال‌های بازنشستگی‌شان را در این کشور بگذرانند، ویزای بازنشستگی صادر می‌کند.

شرایط مهاجرت  نخبگان یا گلوبال تلنت به استرالیا

استرالیا اقامت دوگانه را می پذیرد به این معنی که شما بعد از اخذ اقامت استرالیا قادر به حفظ اقامت کشور خود نیز می باشید. صدور ویزاهای مهارتی و نیروی متخصص توسط یک سیستم امتیازبندی تحت برنامه عمومی SkillSelect، برای متقاضیان واجد شرایط از سراسر جهان انجام می شود. امروزه، استرالیا در کنار کانادا و آمریکا به یکی از مقاصد اصلی مهاجرین تبدیل شده است. استرالیا توانسته با فراهم کردن بستری مناسب از نظر شغلی و اقتصادی به یکی از پیشگامان در زمینه جذب مهاجرین جویای کار، تحصیل و سرمایه گذاری تبدیل شود.

اخذ تابعیت استرالیا از طریق تحصیل

مهاجرت به استرالیا با توجه به سختگیری‌های دولت استرالیا، پیچیدگی‌ها و موانعی دارد. در این موضوع کمک گرفتن از یک وکیل مهاجرت به استرالیا می‌تواند روند بررسی پرونده شما را سریع‌تر کرده و شانس اخذ ویزای استرالیا را دوچندان کند. یکی از مسائلی که مهاجرین با آن روبه‌رو هستند مسئله پذیرش در کشور مقصد است. استرالیا با قرار دادن شرایطی برای افراد متقاضی، امکان شهروندی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.