دسته‌ها
اخبار

هزینه بایگانی، زمان پردازش، دستورالعمل، آدرس پرونده


هم برای ،نان دائم و هم برای ،نان مشروط که دارای گرین کارت هستند، فرم I-90 یک سند مهم برای حفظ وضعیت قانونی در ایالات متحده است. در این راهنما، ما پیچیدگی‌های فرم I-90، درخواست جایگزینی کارت اقامت دائم، از جمله بهترین شیوه‌های تشکیل پرونده، نحوه پاسخ به سؤالات و سایر نکات تخصصی را بررسی خواهیم کرد!

طبق USCIS، قبل از پر ، فرم I-90، باید از آن استفاده کنید ابزار واجد شرایط بودن تابعیت برای دیدن اینکه آیا شما واجد شرایط شهروندی ایالات متحده هستید یا خیر.

اگر مقیم مشروط هستید و به دنبال حذف شرایط در کارت سبز خود هستید، فرم I-90 را ارسال نکنید. ،نان مشروط باید یکی از موارد زیر را ارائه دهند:

با وکیل مهاجرت خود صحبت کنید که کدام مسیر برای پرونده شما من، است.

از ژانویه 2021، ،، که برای تمدید گرین کارت خود اقدام می کنند، یک اعلان رسید I-90 (همچنین به ،وان فرم I-797 شناخته می شود) خواهند داشت که می گوید:

این اخطار شواهدی از وضعیت اقامت دائم قانونی شما به مدت 12 ماه از تاریخ انقضا در فرم I-551، کارت اقامت دائم (که به ،وان گرین کارت نیز شناخته می شود) ارائه می دهد. شما همچنان مجاز به کار و سفر هستید. این اطلاعیه که همراه با کارت اقامت دائم منقضی شده شما ارائه می شود، مدرکی از وضعیت و مجوز کار شما است.

اگر گرین کارت خود را ندارید یا کارت شما بیش از 12 ماه پیش منقضی شده است، در زمان انتظار برای دریافت گرین کارت جدید، به مدرکی مبنی بر اقامت دائم قانونی خود نیاز خواهید داشت و ممکن است برای شما یک اسناد بیگانه، شناسایی و مخابرات صادر کنیم. ADIT) پس از ثبت این فرم، مهر کنید. علاوه بر این، اگر حداقل شش ماه قبل از انقضای گرین کارت خود برای تابعیت درخواست داده باشید، ممکن است بتو،د به جای پر ، فرم I-90، یک مهر ADIT با اعتبار حدا،ر 12 ماه دریافت کنید. اگر به کمک نیاز دارید، با مرکز تماس USCIS.

*توجه داشته باشید که اخطار رسید می تواند همراه با گرین کارت منقضی شده شما به ،وان مدرکی دال بر اقامت دائم قانونی شما استفاده شود.

اگر درخواست شما برای تمدید گرین کارت توسط USCIS پذیرفته شده باشد و هنوز اخطار قرار ملاقات بیومتریک دریافت نکرده اید، USCIS یک اخطار رسید جدید برای شما ارسال خواهد کرد. این اطلاعیه رسید می تواند همراه با گرین کارت منقضی شده شما به ،وان مدرک موقتی از وضعیت اقامت دائم قانونی شما استفاده شود.

مراحل گام به گام درخواست

فرم I-90، درخواست جایگزینی کارت اقامت دائم، نسبتاً ساده است. اگر می تو،د، بهتر است که به صورت آنلاین تشکیل پرونده دهید، زیرا این کار مزایای بسیاری دارد، از جمله:

  • هشدار وضعیت پرونده و پیام های ایمن
  • شما می تو،د تمام مکاتبات پرونده را ببینید
  • وضعیت پرونده خود را بررسی کنید و اطلاعات شخصی خود را به روز کنید
  • مدارک را بارگذاری کنید

از این طریق می تو،د به صورت آنلاین تشکیل پرونده دهید پورتال USCIS.

نمونه فرم i-90

بخش 1. اطلاعات درباره شما

بخش اول برنامه، در صفحه 1، اطلاعات اولیه در مورد شما است. از شما شماره ثبت بیگانه (شماره A)، شماره حساب آنلاین USCIS (در صورت وجود)، نام کامل، هرگونه تغییر در نام قانونی، آدرس پستی، آدرس فیزیکی شما در صورت متفاوت بودن با آدرس پستی، ،ت، تاریخ تولد شما می خواهد. ، محل تولد، کشور محل تولد، نام مادر، نام پدر و مشخصات مربوط به آنها.

،مت 2. نوع برنامه

توجه: اگر وضعیت اقامت دائم مشروط شما در 90 روز آینده منقضی می شود، این درخواست را ارسال نکنید.

در ،مت دوم، خط 1.a.-1.c. شما باید وضعیت خود را انتخاب کنید:

پاسخی که انتخاب می کنید تعیین می کند که آیا به بخش A یا بخش B در ،مت 2 ادامه می دهید.

بخش A فقط باید توسط یک مقیم دائم قانونی یا مقیم دائم در وضعیت رفت و آمد استفاده شود. بخش B فقط باید توسط یک مقیم دائم مشروط استفاده شود. این بخش بسیار مهمی است زیرا به دلیلی که شما فرم I-90 را ارسال می کنید مربوط می شود.

دلایل عبارتند از:

  • کارت قبلی مفقود، دزدیده یا از بین رفته است
  • کارت قبلی صادر شد اما هرگز دریافت نشد
  • کارت موجود قطع شده است
  • کارت موجود به دلیل خطای DHS داده های نادرستی دارد
  • نام یا سایر اطلاعات بیوگرافی از زمان صدور کارت موجود شما به طور قانونی تغییر کرده است
  • کارت موجود شش ماه دیگر منقضی شده یا خواهد شد
  • شما 14 ساله شده اید و در صورت نیاز ثبت نام می کنید. کارت موجود شما پس از تولد 16 سالگی منقضی می شود
  • شما 14 ساله شده اید و در صورت نیاز ثبت نام می کنید. کارت موجود شما قبل از تولد 16 سالگی شما منقضی می شود
  • شما مقیم دائمی هستید که در حال گرفتن وضعیت رفت و آمد هستید
  • شما مسافری هستید که در حال اقامت واقعی در ایالات متحده هستید
  • شما به طور خودکار به وضعیت اقامت دائم قانونی تبدیل شده اید
  • شما نسخه قبلی کارت ثبت نام بیگانگان را دارید یا به دلیلی که در بالا مشخص نشده است برای جایگزینی کارت اقامت دائم فعلی خود درخواست می دهید.

بخش 3. پردازش اطلاعات

در ،مت 3، خط 1، مک، را که برای ویزای مهاجرت یا تنظیم وضعیت درخواست داده اید، پر کنید. در خط 2، n مک، را که ویزای مهاجرتی شما صادر شده است یا دفتر USCIS که در آن وضعیت به شما تعدیل داده شده است را پر کنید. عدد 3.a را کامل کنید. و 3.a1 اگر با ویزای مهاجرت وارد ایالات متحده شده اید. اگر به شما تغییری در وضعیت داده شد، به شماره 4 بروید. خطوط 6-11، جزئیات مربوط به نژاد، قومیت، قد، وزن، رنگ چشم و رنگ مو را می‌پرسد.

بخش 4. اسکان برای افراد دارای معلولیت و یا معلولیت

،، که نابینا هستند، کم بینا هستند یا دارای معلولیت/ناتو، دیگری هستند، باید این بخش را برای درخواست اقامت خود پر کنند.

،مت 5. بی،ه متقاضی، اطلاعات تماس، گواهینامه و امضا

قبل از امضای این بخش، بخش مجازات های فرم I-90 را بخو،د. اگر تأیید می کنید که می تو،د ،یسی بخو،د و تمام سؤالات را خوانده و فهمیده اید، کادر 1.a را انتخاب کنید. اگر از مترجمی به نام ،مت 6 استفاده کرده اید، 1.b را انتخاب کنید. و اگر از آماده کننده ای به نام ،مت 7 استفاده کرده اید، کادر 2 را انتخاب کنید.

،مت 6-8

اگر از مترجم یا تهیه کننده برای تکمیل فرم استفاده کرده اید، بخش های باقی مانده باید تکمیل شوند. اطلاعات مربوط به نام، اطلاعات تماس، آدرس پستی و غیره را می‌پرسد. ،مت 8 فضای اضافی برای پاسخ دادن به سؤالات قبلی است.

با توجه به اهمیت تکمیل دقیق این فرم، ما قویاً توصیه می کنیم که این کار را توسط یک وکیل مهاجرت واجد شرایط انجام دهید تا از هرگونه اشتباه یا تاخیر در پرونده خود جلوگیری کنید.

زمان پردازش I-90 2023

پاسخ کوتاه: 8-12+ ماه، اما ممکن است متفاوت باشد.

تقریباً 2 تا 4 هفته پس از ارسال فرم I-90، یک اخطار رسیدی از USCIS دریافت خواهید کرد که تأیید می کند آنها آن را دریافت کرده اند (فرم I-797C، اطلاعیه اقدام).

اعلامیه رسید دارای یک شماره رسید 10 رقمی است که می تو،د از آن برای بررسی وضعیت پرونده خود استفاده کنید. اگر از یک وکیل واجد شرایط استفاده نکرده اید و در نتیجه آن را به درستی تشکیل نداده اید، USCIS برای رد درخواست برای شما یک اطلاعیه اقدام ارسال می کند. اشتباهات قابل اجتناب پرهزینه هستند و زمان پردازش بیشتری را به پرونده شما اضافه می کنند. به همین دلیل، یک انتخاب عاقلانه داشته باشید و یک متخصص را استخدام کنید.

برای ،، که م،م به دریافت قرار بیومتریک هستند، USCIS تاریخ قرار ملاقات را با مکان و زمان حدود 5 تا 8 هفته پس از تشکیل پرونده برای شما پست می کند. به طور معمول، این یک قرار سریع است که در آن مقامات مهاجرت اثر انگشت شما را به همراه ع، شما و امضای شما جمع آوری می کنند. فراموش نکنید که یک برگه شناسنامه (به ،وان مثال، گذرنامه، گواهینامه رانندگی، شناسه نظامی، کارت شناسایی ،تی) به همراه داشته باشید. تمام تلاش خود را بکنید تا این قرار را مجدداً موکول نکنید، زیرا این کار زمان پردازش بیشتری را اضافه می کند.

حدود 8 تا 12 ماه پس از تشکیل پرونده، درخواست شما بررسی می شود و اگر همه چیز خوب پیش برود و USCIS درخواست شما را تأیید کند، یک گرین کارت جدید به آدرس پستی ایالات متحده ارسال می شود.

اگر وضعیت اقامت دائم را در وضعیت رفت و آمد دارید، USCIS کارت سبز جدید شما را به بندر ورودی که در درخواست خود مشخص کرده اید تحویل می دهد.

تاریخچه عقب ماندگی با پردازش

در سال 2022 تعداد موارد عقب مانده I-90 افزایش شدیدی داشت که به زمان پردازش سال 2023 منتقل شد. نمودار زیر میانگین زمان‌های پردازش I-90 را در ماه‌هایی که به سال 2018 بازمی‌گردد نشان می‌دهد.

I-90 زمانهای پردازش تاریخی

سوالات متداول

در زیر پاسخ متداول ترین سوالات را خواهید یافت.

هزینه تشکیل پرونده برای فرم I-90 چقدر است؟

از ماه می 2023، هزینه پرونده 455 دلار است.

فرم I-90 را کجا باید پر کنم؟

شما این امکان را دارید که آن را به صورت آنلاین یا از طریق پست با نسخه کاغذی ارسال کنید. اگر این کار را از طریق پست انجام می دهید از آدرس های زیر استفاده کنید:

خدمات پستی ایالات متحده (USPS):

USCIS
توجه: I-90
صندوق پستی 21262
فینی،، AZ 85036-1262

تحویل FedEx، UPS و DHL:

USCIS
توجه: I-90 (جعبه 21262)
2108 E. Elliot Rd.
تمپه، AZ 85284-1806

*برنامه‌ها و دادخواست‌هایی که به محل تشکیل پرونده ارسال نمی‌شوند ممکن است با تأخیر در پردازش مواجه شوند.

به صورت آنلاین یا از طریق پست i-90 ارسال کنید

من هرگز گرین کارت خود را دریافت نکردم، بنابراین در حال تکمیل فرم I-90 هستم. آیا باید هزینه را پرداخت کنم؟

اگر فرم I-90 را پر می کنید مجبور نیستید هزینه ای بپردازید زیرا شما هرگز گرین کارت خود را دریافت نکردید، اگر موارد زیر درست باشد:

  • USCIS کارت را بیش از 30 روز پیش پست کرد.
  • به ،وان غیر قابل تحویل به ما بازگردانده شد. و
  • شما از آدرسی که به ما دادید جابجا نشده اید.

با این حال، شما باید موارد زیر را ارسال کنید:

  • یک کپی از فرم I-797، اطلاعیه اقدام، برای فرمی که USCIS برای اعطای گرین کارت شما تایید کرده است. به ،وان مثال، فرم I-485، فرم I-751، فرم I-829، یا فرم I-90؛
  • یک کپی از مدرک شناسایی صادر شده توسط ،ت که حاوی نام، تاریخ تولد، ع، و امضای شما باشد.

گرین کارت فعلی که دارم نام من اشتباه نوشته شده است. آیا باید هزینه را پرداخت کنم؟

شما مجبور نیستید هزینه را بپردازید، اما باید USCIS را ارسال کنید:

  • کارت اصلی که حاوی اطلاعات نادرست است. و
  • مدارکی که نام صحیح یا اطلاعات بیوگرافی شما را مستند کند.

هزینه تمدید گرین کارت در سال 2023 چقدر است؟

هزینه فرم I-90 455 دلار است.

چگونه هزینه I-90 خود را پرداخت کنم؟

در صورت ثبت پرونده از طریق پست، می تو،د با حواله، چک شخصی یا چک صندوق دار وجه را پرداخت کنید. پرداخت با کارت اعتباری استفاده كردن فرم G-1450، مجوز برای معاملات کارت اعتباری. اگر با چک پرداخت می کنید، باید چک خود را به و، امنیت داخلی ایالات متحده پرداخت کنید.

آیا باید هزینه بیومتریک را به همراه فرم I-90 پرداخت کنم؟

پاسخ به آن به دلیل درخواست شما بستگی دارد. نمودار زیر را ببینید تا بد،د که آیا هزینه خدمات بیومتریک 85 دلاری برای شما اعمال می شود یا خیر.

نمودار هزینه خدمات بیومتریک i-90

زمان انتظار برای تمدید گرین کارت چقدر است؟

بخش مربوطه را ببینید. در هر جایی تا یک سال متغیر است. زمان تقریبی رسیدگی را با وکیل مهاجرت خود در میان بگذارید.

آیا I-90 نیاز به مصاحبه دارد؟

در برخی موارد، ممکن است نیاز به یک قرار بیومتریک داشته باشید.

آیا می توانم با I-90 معلق سفر کنم؟

در حالی که درخواست I-90 آنها در حال بررسی است، افرادی که برای I-90 درخواست می کنند وضعیت قانونی خود را به ،وان ،نان دائمی از دست نمی دهند. با این حال، اگر آنها با گرین کارت منقضی شده از ایالات متحده خارج شوند، ممکن است با CBP (محافظت از گمرک و مرز ایالات متحده) با مشکلاتی مواجه شوند.

چگونه می توانم i90 خود را افزایش دهم؟

با وکیل مهاجرت خود در مورد گزینه هایی که ممکن است در دسترس باشد بحث کنید.


منبع: https://www.immi-usa.com/i-90-form/