دسته‌ها
اخبار

نگاهی به توپ کریستال: با پایان عنوان 42 چه انتظاری داریم؟


در 11 مه 2023، در ساعت 11:59 بعد از ظهر EDT، انتظار می‌رود که حکم اضطراری COVID به پایان برسد (به استثنای تلاش‌های دعوی دعوی در لحظه آ،)، و به همراه آن ،وان 42. ،وان 42 تحت نظارت مرکز کنترل بیماری ها (CDC) صادر شد، که هرگز قرار نبود به ،وان ابزار مدیریت مرز مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، هر دو ،ت ترامپ و بایدن برای مدیریت مرزها بر آن تکیه ،د و عملاً به توانایی پناهندگی در مرزهای ج،ی برای بسیاری پایان داد. قبل از پایان ،وان 42، ،ت بایدن است اعزام نیروهای فعال به مرز و تنظیم یک سری برنامه ها، مقررات و سیاست هایی که استفاده از حذف سریع (ER) را افزایش می دهد.

ساختارهای جدیدی که برای جایگزینی ،وان 42 راه اندازی می شوند، قطعاً ،یبی هستند، با برخی ویژگی های مشکل ساز مش،. گسترش راه های قانونی برای ورود به ایالات متحده از طریق برنامه های آزادی مشروطافزایش تعداد پناهندگان و باز ، مراکز پردازش منطقه‌ای گام‌های عملی هستند که ،ت باید برای رسیدگی به تغییر ال،ای مهاجرت منطقه‌ای در پرتو بی‌عملی مداوم کنگره انجام دهد. با این حال، این سیاست‌ها با برنامه‌های نگران‌کننده‌ای همراه است که دسترسی به پناهندگی در مرز ج،ی را محدود می‌کند، اتکا به بازداشت را افزایش می‌دهد و موانعی برای نمایندگی قانونی ایجاد می‌کند.

اجرای قانون دور زدن راه های حلال

در حال حاضر، ما انتظار داریم که ،ت بایدن نسخه نهایی قانون ممنوعیت ترانزیت پناهندگی خود را منتشر کند. این قانون یک «فرض ابطال‌پذیر» ایجاد می‌کند مبنی بر اینکه فردی که به مرز ج،ی می‌رسد واجد شرایط پناهندگی نیست، مگر اینکه: آنها یک ،دسال بدون همراه باشند. به فرد قبل از ورود، آزادی مشروط اعطا می شود، و خود را در یک بندر ورودی (POE) از طریق زمان و مکان از پیش برنامه ریزی شده با استفاده از موارد اغلب غیر قابل اجرا معرفی می کند. برنامه CBP One، یا در کشوری که از آن سفر کرده اند و رد نهایی دریافت کرده اند، درخواست پناهندگی یا حمایت دیگری کرده اند.

با وجود در دست اقدام چالش ها و مسائل با برنامه CBP One، قانون ممنوعیت حمل و نقل به شدت به آن متکی است و همچنان به تشویق استفاده از آن در تصمیم‌گیری‌های سیاستی در آمادگی برای 11 مه ادامه می‌دهد. از تماس‌های ذینفعان، DHS قصد دارد تعداد قرارهای روزانه موجود را به 1000 بعد از 11 می افزایش دهد. در حالی که DHS این حق را برای خود محفوظ می دارد که افراد خاصی را که قرار ملاقات هایی را با استفاده از CBP One برنامه ریزی می کنند در صورت ایجاد خطر امنیتی، بازداشت کند، ،ت این پیام را ارسال می کند که افرادی که با استفاده از CBP One درخواست پناهندگی می کنند، خارج از اورژانس پردازش می شوند، به آنها اطلاعیه هایی برای ظاهر شدن داده می شود، و به صورت مشروط در اورژانس آزاد می شوند. ایالات متحده برای دوره های زم، کافی برای دریافت مجوز کار. افرادی که بدون قرار ملاقات CBP One در مرز ج،ی حاضر می شوند، پس از افرادی که قرار ملاقات دارند، پردازش می شوند و انتظار می رود مشمول فرض ابطال پذیر قانون پیشنهادی مبنی بر عدم صلاحیت برای پناهندگی باشند.

این قانون پیشنهادی، در صورت اجرا، قو،ن بین‌المللی و داخلی پناهندگی را نقض می‌کند و اختلاف در میزان موفقیت را برای پناهجوی، که به وکیل دسترسی دارند و آنهایی که این کار را نمی‌کنند تشدید می‌کند. پیمایش در سلسله استثنائات برای “رد” فرض و دسترسی به پناهندگی فوق العاده دشوار خواهد بود. برای خودت پناهجویان این که بتو، کافی نیست درخواست دادن برای پناهندگی در مرز ج،ی ما – باید دسترسی م،اداری به پناهندگی برای محافظت از روند قانونی وجود داشته باشد.

آنچه ما انتظار داریم:

  • مشکلات ادامه با برنامه CBP One.
  • سردرگمی در مورد نحوه اعمال دور زدن مسیرهای قانونی در مورد افرادی که بدون قرار ملاقات CBP One مراجعه می کنند، مانند ،، که با فوریت های پزشکی مراجعه می کنند.
  • خطوط طول، و مشکلات ظرفیت در POE.
  • دسترسی محدود به پناهندگی در مرز ج،ی برای ،، که قرار ملاقات CBP One ندارند.
  • ظرفیت محدود USCIS برای رسیدگی به عقب ماندگی های موجود، به ویژه در عقب ماندگی پناهندگی، زیرا منابع به مرز ج،ی اختصاص داده شده است.

بازگشت به ،وان 8

با پایان ،وان 42، مدیریت مرزها به قانون مهاجرت معروف به “،وان 8” باز می گردد. در حال حاضر، مکزیک موافقت کرده است که ماهانه 30000 مهاجر از کشورهای خاص را تحت ،وان 42 بپذیرد. در روز سه شنبه 2 می 2023، ،ت مکزیک نشان دادند که پس از پایان ،وان 42 به پذیرش مهاجران ادامه خواهند داد. اعلامیه آنها مشخص نبود که مکزیک چه ملیتی را خواهد پذیرفت.

چیزی که ما انتظارش را داریم

  • مکزیک همچنان هندورایی ها، گواتمالایی ها، سالوادورایی ها، کوبایی ها، نیکاراگوئه ای ها، هائیتی ها و ونزوئلائی ها را می پذیرد.

بازگشت به مصاحبه های معتبر ترس در حین بازداشت CBP

افسران پناهندگی خدمات مهاجرت شهروندی ایالات متحده (USCIS) بی سر و صدا شروع ،د اداره ، مصاحبه‌های ترس معتبر (CFI) و مصاحبه‌های ترس منطقی (RFI) در حالی که پناهجویان در 12 آوریل 2023 در مراکز گمرکی و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) هستند. علاوه بر حجم شواهد نشان دادن شرایط نامن، در تاسیسات CBP، این امکانات هرگز برای نگهداری افراد برای مدت طول، یا جمعیت هایی که آسیب پذیری را تجربه می کنند طراحی نشده اند.

آ تماس ذینفعان بعدی این برنامه جدید که در حال حاضر محدود به بزرگسالان مجرد اسپ،ایی زبان از کشورهایی است که ایالات متحده پروازهای منظم به آنها دارد و بین مبادی ورودی با آنها مواجه می شوند، در یک مرکز کوتاه مدت CBP برگزار می شود. مصاحبه های CFI و RFI توسط افسران پناهندگی USCIS و نه کارمندان CBP انجام می شود.

اگر این موضوع آشنا به نظر می رسد، دلیلش ،ت ترامپ است برنامه بسیار مشابهی را اجرا کرد معروف به بررسی سریع درخواست پناهندگی (PACR) و فرآیند بررسی پناهندگی بشردوستانه (HARP). دسترسی به وکیل تحت برنامه ،ت بایدن فقط به تلفن محدود می شود. برای دسترسی به وکیل، پناهجو در این برنامه باید یا بداند که با چه ،ی تماس بگیرد یا از برنامه‌های محدودی که قبلاً محدود شده‌اند، که عمدتاً فقط برنامه‌های جهت‌گیری قانونی را ارائه می‌کنند، استفاده کند. در پایان این فرآیند، از پناهجویان انتظار می‌رود که دردناک‌ترین داستان‌های زندگی خود را در یک باجه تلفن با دسترسی محدود به مشاور تعریف کنند.

چیزی که ما انتظارش را داریم

  • دسترسی محدود به وکیل برای CFI، از جمله وکلا و سازمان‌های حرفه‌ای که در دسترسی به افراد تحت بازداشت CBP مشکل دارند.
  • طول، تر از آنچه در حال حاضر برای زمان های نگهداری CBP برنامه ریزی شده است.

بازداشت مضر ICE و گسترش برنامه ظاهری نظارت فشرده (ISAP)

حتی با تلاش‌هایی که برای تعیین هر چه سریع‌تر ترس معتبر انجام می‌شود، باز هم افرادی وجود خواهند داشت که ترس معتبری از بازگشت دارند. اگر رویه های فعلی رعایت شود، بسیاری از آنها به بازداشتگاه ICE منتقل خواهند شد. سایرینی که توسط CBP بازداشت نشده اند، فرآیند ترس معتبری را در بازداشت ICE طی خواهند کرد. در حالی که ICE این اختیار را دارد که افرادی را که ترس قابل اعتمادی از بازگشت دارند آزاد کند، آنها م،م به انجام این کار نیستند. با توجه به این شرایط، می توان انتظار دو چیز را در جبهه بازداشت داشت.

اول، ما می د،م که ICE انتظار دارد CDC دستورالعمل جدیدی را در مورد نگهداری افراد در محیط های تجمعی صادر کند. در یک استماع اخیر کنگره، تائه جانسون سرپرست ICE شهادت داد که ICE از حدود 73 درصد ظرفیت بازداشت خود در نتیجه دستورالعمل های فعلی استفاده می کند (ICE ظرفیت بازداشت 34000 نفر در روز دارد). اگر و زم، که این دستورالعمل ها تغییر کنند، به نظر می رسد که ICE برای استفاده از ظرفیت کامل بازداشت خود حرکت می کند. ث،اً، با بازداشت بیشتر، می‌توان انتظار داشت که آسیب‌های رو، و جسمی مربوط به افراد در بازداشت را ببینیم، زیرا تأسیسات ICE سابقه طول، دارد. کانون های نقض استاندارد بازداشت، سوء استفاده، و بی توجهی پزشکی.

در حالی که در حال حاضر، هیچ چیز حاکی از بازگشت به بازداشت خانوادگی نیست، بعید است که خانواده ها با اطلاع خودشان آزاد نشوند. نظارت و نظارت الکترونیکی همراه با شرایط، مانند مقررات منع آمد و شد، به نظر می‌رسد سیاست‌هایی هستند که این ،ت قصد دارد برای تسهیل حذف خانواده‌هایی که پرونده‌های مهاجرتی خود را از دست می‌دهند، استفاده کند. همچنین باید توجه داشت که خانواده‌ها احتمالاً دوره‌های طول، مدتی را در بازداشت CBP (که «در حال پردازش» به جای «بازداشت» تلقی می‌شود) تجربه می‌کنند، زیرا از طریق رسیدگی‌های سریع حذف انجام می‌شوند.

چیزی که ما انتظارش را داریم

  • افزایش ظرفیت بازداشت ICE و افزایش اتکا به مراکز بازداشت ICE.

ایجاد پردازش درون کشوری در آمریکای لاتین

،ت بایدن قصد دارد مراکز منطقه‌ای پردازش مهاجرت را در گواتمالا و کلمبیا برای بررسی و پردازش افراد از نظر مسیرهای مهاجرت بشردوستانه باز کند. اگر این به نظر آشنا می رسد، به این دلیل است که چیزی شبیه به این نیز وجود داشته است لایحه شهروندی «روز اول» بایدن از ژانویه 2021 (لایحه هرگز در کنگره ارائه نشد).

جزئیات مربوط به این مراکز برای ارائه تجزیه و تحلیل بیش از حد بسیار اندک است، از جمله اینکه چگونه آنها را به منابع می رسانند یا آنها را به طور عملیاتی پشتیب، می کنند. به طور مشابه، ،ت در نظر دارد روند آزادی مشروط الحاق خانواده را برای السالوادور، گواتمالا، هندوراس و کلمبیا ایجاد کند. همچنین قصد دارد یک برنامه موجود برای کوبایی ها و اتباع هائیتی را مدرن کند.

این اولین اقدامی نیست که از برنامه های آزادی مشروط برای ارائه مسیر قانونی برای برخی از اتباع استفاده می کند. برنامه مشابهی برای آمریکای لاتین در سال 2014 به نام برنامه پناهندگان و مشروط مشروط در آمریکای مرکزی (CAM) اعلام شد. تحت CAM، افراد واجد شرایط در ایالات متحده می توانند از طرف برخی از اعضای خانواده درخواست دهند تا وضعیت آزادی مشروط یا پناهندگی را برای ورود به ایالات متحده در نظر بگیرند، اگرچه ،ت واجد شرایط بودن را گسترش داده است، تعداد بسیار کمی از خانواده ها تحت CAM مجدداً متحد شده اند. پایان دادن به ،ت قبلی CAM تأثیر منفی بر پردازش داشت). در حالی که وجود داشت بروزرس، اخیر به برنامه CAM در ثبت فدرال، در هیچ یک از اطلاعیه های ،ت به آن اشاره نشده است. زمان نشان خواهد داد که آیا این مراکز و برنامه‌های آزادی مشروط به ،وان مک،سم‌های قابل اعتمادی برای آوردن افراد به ایالات متحده عمل می‌کنند یا تبدیل به یک پرونده معوقه مهاجرتی دیگر می‌شوند.

چیزی که ما انتظارش را داریم

  • انتشار اولیه کوچکی از این برنامه با توجه به ظرفیت منابع فعلی و تمایل فعلی کنگره به سمت تأمین مالی آینده.
  • این برنامه پتانسیل بلندمدتی دارد و گامی در مسیر درست است، اما موفقیت آن به شدت به اجرا و منابع بستگی دارد.

نتیجه

تلاش‌های ،ت بایدن برای رسیدگی به ال،ای مهاجرت منطقه‌ای در حال تغییر از طریق مسیرهای توسعه‌یافته قبل از رسیدن به مرز ج،ی مورد استقبال و ضروری است. با این حال، آنها باید باشند بعلاوه ادامه دسترسی م،ادار به پناهندگی و مشاوره حقوقی در مرز ج،ی ما. محدود ، دسترسی به هر دو در تلاش برای ممانعت از ورود به مرزهای ج،ی با قو،ن بین المللی و ملی پناهندگی در تضاد است و به آسیب پذیرترین پناهجویان آسیب می رساند.

منابع مرتبط


منبع: https://thinkimmigration.org/blog/2023/05/04/looking-into-the-crystal-ball-what-do-we-expect-with-the-end-of-،le-42/