دسته‌ها
اخبار

نحوه درخواست پناهندگی (تحت ممنوعیت ترانزیت پناهندگی بایدن)، در 15 مرحله نه چندان آسان


در فوریه، زم، که ،ت بایدن مقررات جدیدی را پیشنهاد کرد که اساساً ا،ریت قریب به اتفاق عبورکنندگان از مرز را از واجد شرایط بودن برای پناهندگی محدود می‌کرد، ما آن را با راهنمای واجد شرایط بودن برای پناهندگی در ایالات متحده در 12 مرحله نه چندان آسان تجزیه کردیم. . آیین‌نامه نهایی که چهارشنبه منتشر شد، روز جمعه با پایان روز جاری اجرایی خواهد شد ،وان 42 اورژانس “بهداشت عمومی”.

آیین‌نامه نهایی از متن پیش‌نویس مبهم اصلاح شده است، بنابراین ما مراحل نه چندان آسان خود را – که هنوز هم به شما یادآوری می‌کنیم، مشاوره حقوقی نیست – اصلاح کرده‌ایم. در روز جمعه، این فرآیندی خواهد شد که بسیاری از مردم مجبور خواهند شد برای یافتن امنیت در خاک ایالات متحده طی کنند.

  • مرحله 1: اگر اهل کوبا، هائیتی، نیکاراگوئه، اوکراین یا ونزوئلا هستید و به طور نامنظم وارد پاناما (از طریق Darién) یا مکزیک نشده اید: به مرحله 2 بروید. اگر نه، به مرحله 3 بروید.
  • گام 2: اگر افرادی در ایالات متحده دارید که مایل به حمایت مالی از شما هستند که پول کافی به دست می آورند و پول نقد برای بلیط هواپیما، پاسپورت و زمان انتظار دارند: درخواست کنید آزادی مشروط بشردوستانه، که به شما امکان می دهد به مدت 2 سال به ایالات متحده پرواز کنید و به طور قانونی کار کنید. اگر نداری، به مکزیک و مرحله 3 بروید.
  • مرحله 3: سعی کنید سرپناهی امن در سمت مرز مکزیکی پیدا کنید (در حالی که از اجرای قو،ن مهاجرت مکزیکی فرار می کنید اگر اجازه حضور در مکزیک را ندارید). اگر بتو،د آن را پیدا کنید و این توانایی را دارید که آزادانه به بندر ورودی سفر کنید (به جای اینکه قاچاقچی تصمیم بگیرد از کجا عبور کنید)، به مرحله 4 بروید در غیر این صورت، از بین بنادر ورودی به ایالات متحده عبور کنید، درخواست پناهندگی کنید و به مرحله 7 بروید برای مصاحبه نهایی شما
  • مرحله 4: اگر گوشی دارید که قابلیت نصب دارد CBP One، توانایی خواندن ،یسی، اسپ،ایی یا هائیتی کریول، و صبر برای ثبت نام روزانه برای قرار ملاقات ها و امیدواریم که در قرعه کشی برای یک قرار ملاقات برنده شوید: CBP One را دانلود کنید و به تلاش برای گرفتن قرار ملاقات ادامه دهید تا زم، که به شما اجازه داده شود. دسترسی به روند عادی پناهندگی با عبور از یک بندر ورودی اگر صبر، پول، سیگنال تلفن همراه یا امیدتان تمام شد، به مرحله 5 بروید
  • مرحله 5: به بندر ورودی بروید – با فرض اینکه مقامات آمریکایی یا مکزیکی وجود نداشته باشند در مقابل آن قرار گرفته و از پا گذاشتن شما در خاک ایالات متحده جلوگیری می کند. سعی کنید توجه یک افسر را جلب کنید و اگر وارد خاک ایالات متحده شدید، درخواست پناهندگی کنید به مرحله 6 بروید.
  • مرحله 6: منتظر خودت باش fe معتبرمصاحبه با یک افسر پناهندگی شما می تو،د با آنها استدلال کنید که به دلیل “موانع مداوم و جدی” نتوانستید از CBP One استفاده کنید. بار اثبات آن بر عهده شماست. اگر می‌تو،د مسئول را متقاعد کنید که به احتمال زیاد از شما جلوگیری شده است، به آن مراجعه کنید روند عادی پناهندگی، با یک مصاحبه ترس معتبر شروع کنید. در غیر این صورت، به مرحله 7 بروید
  • مرحله 7: افسر پناهندگی از شما می پرسد که آیا قبل از آمدن به ایالات متحده برای پناهندگی در کشور دیگری درخواست داده اید یا رد شده اید یا خیر (اینکه درخواست پناهندگی داده اید، اما در حین انتظار در سیستم پناهندگی بیش از حد برای بررسی درخواست خود منصرف شده اید، به ،وان رد به حساب نمی آید. ) اگر این کار را نکردید، اکنون منع شده اید: واجد شرایط پناهندگی نیستید. به مرحله 8 بروید.
  • مرحله 8: افسر پناهندگی اکنون متوجه خواهد شد که آیا شما واجد شرایط معافیت از وکالت هستید یا خیر – از نظر حقوقی، آیا شما “فرض” عدم صلاحیت را رد می کنید. اگر در معرض یک اورژانس پزشکی “حاد” قرار گرفتید. در “خطر قریب الوقوع و شدید”؛ یا اینکه به شکل «شدید» قاچاق می‌شوید و می‌تو،د همه اینها را به رضایت افسر پناهندگی نشان دهید، به شما اجازه دسترسی به روند عادی پناهندگی، از جمله یک مصاحبه معتبر ترس. در غیر این صورت، به مرحله 9 بروید.
  • مرحله 9: در این مرحله، مصاحبه مانند یک مصاحبه معمولی غربالگری پناهندگی، با سوالاتی در مورد آزار و اذیتی که در کشور شما با آن مواجه است و چرا از بازگشت شما می ترسید، ادامه می یابد. اما استاندارد قبولی در مصاحبه تغییر کرده است. به جای روند عادی پناهندگی، که از یک استاندارد “معتبر” استفاده می کند 60 درصد از مصاحبه شوندگان در سال گذشته ملاقات ،د (اگرچه در گذشته بالاتر بوده است)، شما اکنون تابع یک استاندارد «معقول» هستید که حدود یک سوم مصاحبه شوندگان در آن دوره رعایت کرده اند. اگر بتو،د نوار بالاتر را پشت سر بگذارید، مصاحبه را پشت سر می گذارید و اجازه خواهید داشت در ایالات متحده بم،د تا در مقابل یک قاضی مهاجرت حاضر شوید. به مرحله 12 بروید. اگر نمی تو،د، به مرحله 10 بروید.
  • مرحله 10: شما در مصاحبه ش،ت می خورید. اگر می خواهید به قاضی اعتراض کنید، آن را کتباً درخواست کنید و به مرحله 11 بروید; در غیر این صورت ا،اج خواهید شد.
  • مرحله 11: قاضی متن مصاحبه شما را با افسر پناهندگی بررسی می‌کند و بررسی می‌کند که آیا شما ثابت کرده‌اید که استثنایی از این قانون را دارید (مانند افسر پناهندگی در مرحله 8). اگر آنها متوجه شوند که این کار را می کنید، به شما اجازه داده می شود که به روند عادی پناهندگی دسترسی داشته باشید. اگر نه، آنها سپس بررسی خواهند کرد که آیا شما “ترس معقول” را نشان می دهید (مانند مرحله 9). اگر متوجه شدند که شما “ترس معقولی” دارید، به مرحله 12 بروید. اگر آنها متوجه شوند که شما ندارید، خواهید بود تبعید شد.
  • مرحله 12: شما مجاز به درخواست پناهندگی در برابر قاضی مهاجرت هستید – که به این م،ی نیست که آن را دریافت خواهید کرد. درخواست پناهندگی خود را ارسال کنید، سپس شش ماه تا شش سال منتظر بم،د تا در برابر قاضی رسیدگی شود.
  • مرحله 13: در جلسه دادرسی، قاضی بررسی خود را در مورد اینکه آیا ثابت کرده اید که استثنایی از منع قانونی دارد یا خیر (مثل افسر پناهندگی در مرحله 8 و قاضی در مرحله 11، اگر مجبور بودید به نتیجه منفی مصاحبه اعتراض کنید). اگر آنها متوجه شوند که شما این کار را می کنید، قاضی تعیین خواهد کرد که آیا پرونده شما با استانداردهای پناهندگی مطابق با این قانون مطابقت دارد یا خیر روند عادی پناهندگی. اگر در پرونده خود پیروز شوید، خواهید بود پناهندگی داده است. اگر قاضی پرونده شما را رد کرد، شما خواهید بود دستور ا،اج داد.
  • مرحله 14: اگر قاضی به این نتیجه برسد که شما واجد شرایط استثنا در وکالت نیستید، سپس بررسی خواهند کرد که آیا شما واجد شرایط هستید یا خیر. خودداری از حذف، که برنده شدن آن سخت تر از پناهندگی است و حمایت های کمتری ارائه می دهد. اگر قاضی تشخیص دهد که شما آن استاندارد را رعایت نمی کنید، خواهید بود دستور ا،اج داد
  • مرحله 15: اگر استاندارد بالاتری برای خودداری از ا،اج را رعایت کنید، قاضی یک چیز دیگر را بررسی می‌کند: اینکه آیا همسر یا فرزندی همراه خود در دادگاه دارید که به ،وان بخشی از درخواست شما درخواست پناهندگی می‌کند که در صورت منع شما نمی‌توانستند به طور مستقل حمایت شوند. از پناهندگی، یا همسر یا فرزندی که اگر به شما پناهندگی داده شود، واجد شرایط درخواست برای پیوستن به شما در ایالات متحده خواهد بود، اما اگر طبق این قانون از پناهندگی منع شده باشید، نمی تو،د این کار را انجام دهید. اگر در چنین شرایطی همسر یا فرزندی داشته باشید، بر اساس «وحدت خانواده» و از ممنوعیت معاف خواهید شد. پناهندگی داده است، به همراه هر یک از اعضای خانواده که به درخواست شما پیوستند. اگر این کار را نکنید، به شما اعطا خواهد شد خودداری از حذف

با پیچیده تر شدن اوضاع، مصاحبه های بسیاری از پناهجویان در مرحله 6 از طریق باجه های تلفن در مراکز گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده انجام می شود. آنها با استانداردهای بالاتری حفظ خواهند شد، اما هنوز مشخص نیست که چگونه می توانند به وکیل دسترسی داشته باشند یا مدارک ارائه کنند. و این مصاحبه‌های با ریسک بالاتر و پیچیده‌تر با سرعت صدها نفر در روز انجام می‌شوند، به لطف کارمندان اضافی و، امنیت داخلی که برای انجام این مصاحبه‌های غربالگری جدید دقیق هستند.

تغییرات زیادی در قانون و سیاست مهاجرت به یکباره ایجاد شده است. و جای کمی برای انتقال آسان وجود دارد. با توجه به این که خیلی سریع اتفاق می‌افتد، دیدن اینکه چگونه حفاظت بشردوستانه – در تئوری، کل این فرآیند – ممکن است در عوض در این میان گم شود، سخت نیست.

ثبت شده تحت: ،ت بایدن، ،وان 42


منبع: https://immigrationimpact.com/2023/05/11/15-steps-،w-to-seek-asylum/