دسته‌ها
اخبار

مهاجرت چیست؟ صفر تا 100 مهاجرت-مهاجرت دی بی

قیل ازمهاجرت به آلمانباید بدانید که شما برای ادامه زندگی، تحصیل و یا کار در آلمان به مجوز اقامت نیازمندید. برای دریافت اجازه اقامت در آلمان روش‌های مختلفی وجود دارد که شما با توجه به دلیل مهاجرت خود باید یکی از این نوع مجوزها را دریافت کنید. مجوز اقامت موقت رایج ترین نوع مجوز است.معمولا این مجوز به مدت یک سال معتبر است. به عنوان مثال، مهاجران آمریکایی که قرارداد کاری نامحدود با شرکت های آلمانی دارند، ممکن است مجوزی را دریافت کنند که پس از سه سال نیاز به تمدید داشته باشد. با این حال اگر همان فرد دارای قرارداد کاری محدود دو ساله باشد، مجوز اقامت او پس از دو سال فاقد اعتبار می شود.

بسیار این کشور را برای مهاجرت در اروپای مشهور به پرداخت مالیات‌های بالا محبوب ساخته است. که البته این را هم باید در نظر داشت که برای بهره‌مندی از این نظام آموزش قوی و پیشرفته در کنار رایگان بودن آن، طبیعتا متقاضی از هر روشی (تحصیلی، کاری و…) باید زبان آلمانی را فرا بگیرند. مهاجرت شغلی و مهاجرت تحصیلی از روش‌های رایج مهاجرت به این کشور هستند و افرادی که موفق به دریافت مدرک تحصیلات تکمیلی خود در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شوند، شانس بهتری برای استخدام شدن در این کشور دارند. همچنین در صورت دارا بودن EU Blue Card، در طول 6 ماه می‌توانید بهره‌مند از شهروندی آلمانی شده و در غیر این صورت این فرآیند 6 سال زمان می‌برد. با داشتن ایده ای خلاقانه می توانید به کشورهای مختلفی همچون کانادا، آمریکا و استرالیا مهاجرت نمایید. برای این امر داشتن بیزینس پلنی که مسیر راه اندازی کسب و کارتان در آن کاملا تعریف شده باشد، لازم می باشد.

  • کسانی که در این کشور زندگی میکنند، از امنیت بسیار بالای برخوردار هستند.
  • خیر، اما سن یکی از فاکتورهای مهمی است که در سیستم‌های امتیاز بندی مهاجرتی تاثیر گذار است.
  • این حوزه ها عموما شامل مالی، مدیریت منابع انسانی یا برنامه ریزی می شوند.

توصیه اکید داریم که پیش از اقدام برای مهاجرت تحصیلی حتماً برآورد صحیحی از مخارج داشته باشید. اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری که به شهروندی اقتصادی نیز شهرت دارد، به وضعیتی گفته می‌شود که در آن فرد متقاضی مبلغ قابل توجهی را در اقتصاد کشور مقصد سرمایه‌گذاری کند. البته این روش بیشتر بر داشتن سهم اقتصادی تاکید دارد تا سرمایه‌گذاری صرف و فرد مهاجر باید در راستای رشد و توسعه اقتصادی کشور مقصد عمل کند.

با ارائه دیپلم و مدرک زبان انکان اقدام از طریق ویزای کاری برای شما وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانان با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. یافتن شغلی در المان به شما این امکان را می دهد که اجازه اقامت موقت در کشور المان را بگیرید. شما می توانید از همان ابتدا از کشور خودتان برای یافتن شغلی در آلمان اقدام کنید و یا ویزای متعلق به جویندگان کار را بگیرید و به آلمان بروید سپس به دنبال کار بگردید.

روش‌های تقویت و یادگیری زبان ترکی استانبولی برای مهاجرت

اما اگر هدف شما از تحصیلات دانشگاهی مهاجرت و در واقع گرفتن اقامت کشور مد نظرتان باشد، داستان کمی متفاوت میشود. اما بیش از آن باید به کشوری که قصدمهاجرت تحصیلی به آن را دارید، توجه کنید. انتخاب کشور مطلوب و ایده آل شما است که در این بخش حرف اصلی را میزند. علاوه بر این‌ها، سعی کنید اطلاعات خود را تا جایی که ممکن است کامل کنید.

شرایط عمومی کشور آلمان

مهاجرت تحصیلی در اروپا از نظر زبان، سبک زندگی و هزینه های تحصیل بسیار متفاوت است. 420 دانشگاه اروپایی در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 وجود دارد. 20 دانشگاه برتر اروپایی امسال شامل ورودی هایی از بریتانیا، سوئیس، فرانسه، آلمان، هلند و بلژیک است. با نگاهی به 20 دانشگاه برتر اروپایی، ادامه مطلب را بخوانید.

بعد از اتمام تحصیل، می توانید به مدت یک سال برای جستجوی کار در المان بمانید. اگر در زمان تعیین شده کار مناسبی پیدا کنید، شرایط اقامت در آلمان را خواهید داشت. گزارش ها نشان می دهد که 54% از فارغ التحصیلان خارجی در آلمان موفق شده اند که در این کشور کار پیدا کنند و بمانند. اکثر بخش ها و حوزه های مورد نیاز به شاخه های مهندسی، فناوری اطلاعات، پزشکی و پرستاری مرتبط هستند.