دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به عمان چگونه است؟️دانستنی‌های اقامت عمان برای ایرانیان-مهاجرت دی بی

فردی که می‌خواهد برای گرفتن ویزای کاری اقدام کند نباید کمتر از 21 سال و بیشتر از 60 سال سن داشته‌باشد. داشتن حداقل مدرک لیسانس و گواهینامه‌های مربوطه و تسلط به زبان عربی یا انگلیسی نیز از دیگر شرایط اخذ ویزای کاری در عمان می‌باشد. از جمله شرایط مهمی که افراد و متقاضیان کار باید داشته باشند، داشتن سن بین 21 سال تا نهایت سن 60 سال و تسلط به زبان عربی یا زبا انگلیسی است. قوانین و ظوابطی که در خصوص استخدام افراد در کشور عمان اعمال می شود دارای محدودیت های زیادی است که برای افراد غیر عمانی ایجاد میکند. دلیل این قوانین سخت این است که در وهله اول کارمندان و نیروی کار عمانی را استخدام نمایند. در شرکت های خصوصی در این کشور قوانین مهم کار، امور اجتماعی و قانون اساسی مورد توجه فراوان قرار می گیرد.

تدریس در دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد؛ بنابراین دانشجویان بین‌المللی تنها به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارند و عدم تسلط به زبان عربی خللی در مراحل آموزشی ایجاد نمی‌کند. علاوه‌بر مدرک زبان، شرایط سنی، سوابق تحصیلی و وضعیت سلامت دانشجو برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه اهمیت دارد. علاوه‌بر آنچه از مزایای مهاجرت و زندگی در عمان گفته شد، بُعد مسافتی کوتاه میان ایران و کشور عمان یکی از دلایل محبوبیت مهاجرت به این سرزمین در میان ایرانیان بوده است. بنابراین مهاجران ایرانی به آسانی و با هزینه کمتری می‌توانند به سرزمین مادری خود سفر کنند. در سال‌های اخیر پزشکان بسیاری به زندگی و کار در این پهنه بیابانی علاقه‌مند شده‌اند.

  • روش های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد و هر کدام هزینه مختلفی دارد، اما شاید بتوان گفت هزینه مهاجرت در کمترین حالت به میزان هزینه خرید یک ماشین اقتصادی است و در برخی روش های مهاجرتی این عدد به اندازه هزینه خرید یک خانه است.
  • افرادی که متقاضی دریافت اقامت عمان از طریق تحصیل هستند، باید برای دریافت ویزای تحصیلی عمان اقدام کنند.
  • مهاجرت به عمان مهاجرت به عمان ، شرایط مهاجرت به کشور عمان از طریق کار، تحصیل، تولد، ازدواج و پناهندگی را در این مقاله بررسی خواهیم کر…
  • با توجه به تصویب قوانین جدید دولت عمان، برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش نرخ سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت با مالکیت 100% برای افراد خارجی حتی ایرانیان ممکن است.
  • با مراجعه به این موسسه می‌توانید از تخصص و تجربه وکلای پارسی کانادا در زمینه مهاجرت بهره‌مند شوید.
  • دریافت اقامت دائم عمان برای متقاضیان خارجی خیلی راحت نیست، زیرا عمان در خصوص دادن تابعیت عمان به افراد خارجی بسیار سخت‌گیر است و در موارد خیلی کمی اقامت دائم به متقاضیان خارجی می‌دهد .

در عمان خبری از مالیات بر درآمد شخصی نیست و با توجه به جمعیت کم این کشور، فرصت استخدام در مشاغل متنوع و پردرآمدی را خواهید داشت. فرد متقاضی مهاجرت به عمان از طریق ازدواج در صورت ارتکاب جرم، عملاً باید قید مهاجرت به عمان را بزند. در صورت ارتکاب جرم، این شخص از این کشور اخراج خواهد شد و تا دو سال بعد نمی‌تواند تقاضای مهاجرت به عمان را بدهد. تازه بعد از دو سال، شرایط سخت‌تری نسبت به فردی که بدون سوءسابقه درخواست داده است، پیش رو دارد.

در صورت قبولی و برآمدن از پس آزمون و مصاحبه‌ها، اقامت عمان با ویزای کاری به اعتبار 2 ساله صادر می‌شود. متقاضی به همراه خانواده (همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال) می‌تواند زندگی در عمان را تجربه کند؛ البته به شرط آنکه میزان درآمد ماهانه بالای ۵۰۰ ریال باشد! در غیر این صورت اقامت عمان برای هانواده متقاضی صادر نمی‌شود؛ چراکه تامین هزینه‌های زندگی و مخارج تحصیلی خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است.

کار در عمان و مدارک مورد نیاز ویزای کار

انواع روش های مهاجرت به کانادا و جدیدترین قوانین را می توانید در لینک زیر مطالعه کنید. موسسه حقوقی بین‌المللی دادگران حق و عدالت یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات مشاوره مهاجرتی است که از یک سیستم مشاوره‌ای نوین استفاده می‌کند. با مراجعه به این موسسه می‌توانید از تخصص و تجربه وکلای پارسی کانادا در زمینه مهاجرت بهره‌مند شوید. متخصصین ما می‌توانند رزومه مهاجرتی شما را به نحو مطلوبی ارتقا دهند و در صورت عدم دریافت ویزا، تمام وجه دریافتی را به شما بازگردانند. تیم متخصص پارسی کانادا تمام مراحل مهاجرتی شما را اعم از ترجمه مدارک، رزرو هتل، اخذ بلیط رفت‌وبرگشت، اخذ PR، اجاره خانه و ماشین و … برای شما انجام می‌دهند. علاوه بر دلایلی که بالاتر خواندید، نزدیکی به ایران، آب‌وهوای تقریباً مشابه با ایران و فرهنگ نزدیک مردم این کشور به مردم ما، توانسته عمان را به مقصدی مطلوب و ایدئال برای مهاجرت ایرانیان تبدیل کند.

شرکت کنند و با کسب نمره ۶۰ از ۱۰۰ وارد مرحله ارزیابی شوند و با پشت سر گذاشتن این مرحله، از قبول شدگان مصاحبه به عمل می‌آید.این مصاحبه توسط وزارت بهداشت عمان انجام می‌شود. تمام حقوق مادی و معنوی برای موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجو آتیه آفرینان محفوظ می باشد. پرداخت هزینه با کارت اعتباری یا به صورت نقدی – هزینه درخواست باید توسط کارت اعتباری یا به شکل نقدی از طریق درگاه پرداخت آنلاین امن پرداخت شود.

ویدئو و فایل صوتی موسسه ملک پور در رابطه با اقامت کشورهای عربی

ایرانی‌های بسیاری با ایده‌های بکر و پر منفعت توانسته‌اند سرمایه‌گذاران دیگر را برای راه‌اندازی کسب‌وکار مجاب کنند و علاوه‌بر اقامت عمان، به درآمد ارزی قابل توجهی دست پیدا کنند. روند اخذ ویزای همراه عمان طی سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده است. اما لازم به ذکر می‌باشد که در این پروسه، پرونده قضایی متقاضی دریافت ویزای همراه نیز ارزیابی می‌شود. مهاجرت به عمان از طریق پناهندگی از دیگر راه‌های مهاجرت به این کشور است.

زبان تدریس در دانشگاه‌های عمان اکثراً به زبان انگلیسی بوده و در بعضی موارد به زبان عربی تدریس می‌شود. قابل‌ذکر است که متقاضیان مهاجرت عمان برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا باید مدرک زبان معتبر ارائه دهند. همچنین باید این موضوع را در نظر داشته باشید که میزان درآمد کارگران در کشور عمان نسبت به برخی از کشورهای اروپایی کمتر است.

کار در پرتقال

چون این کار به تخصص و تجربه ی بالایی نیاز دارد و در صورتی که شخصا در این زمینه اقدام فرمایید احتمال موفقیت و دست یابی شما به درافت ویزای مورد نظر کم می شود. یک نکته ی دیگر که در این جا حائز اهمیت می باشد، ایناست که در کشور عمان برای اینکهفرد متقاضی ویزای کار خود را در حوزه های مختلف و از جمله شغل مامایی دریافت کند نمی بایست قرارداد استخدام نیروی خارجی به تایید وزارت کار کشورعمان نیز برسد. ماماها میتوانند با انجام معادل سازی مدرک خود و اشتغال در یکی از بیمارستان های کشور عمان ویزای کاری این کشور را دریافت کنند و به این کشور مهاجرت نمایند. جهت دریافت ویزای کار عمان متقاضی ابتدا باید جهت ثبت نام آزمون کتبی پرومتریک اقدام کند و با موفقیت پشت سر بگذارد. در مرحله بعد متقاضی باید مدارک دانشگاهی و سوابق کار خود راترجمه کرده و به تایید وزارت عمان برساند.

پس از این که معادل سازی مدارک فرد مورد نظر به پایان رسید، داشتن قرارداد استخدامی با بیمارستان دولتی یا خصوصی یکی از موارد ضروری می باشد. در این بین برخی از افراد نیز با عنایت به تخصص و مهارت هایی که دارند، قصد دارند، در دیگر کشورها به کار و فعالیت و اشتغال مناسبی بپردازند. نوع حکومت کشور عمان سلطنت مطلقه است و فرمانروایی آن پادشاهی بی‌چون و چراست اما پارلمان نیز تا حد کمی در قانون‌گذاری این کشور نقش دارد. نیروی کار خارجی که از بنگلادش، هند، پاکستان، اتیوپی، اندونزی، فیلیپین، مصر، نپال و سری‌لانکا می‌آیند، بخش مهمی از اقتصاد عمان است. همچنین جامعه بسیار کمتری از مهاجران اروپایی و آمریکایی وجود دارد. آب و هوای عمان مانند بقیه کشورهای خلیج فارس، در همه فصول گرم و آفتابی و البته شرجی است.