دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به عمان و اخذ اقامت عمان برای ایرانیان + شرایط 2023-مهاجرت دی بی

همچنین در قسمت ثبت پرسش و دیدگاه می توانید سوالات خود را مطرح نمایید تا در اسرع وقت به آن پاسخ مطلوب داده شود. همان طور که در قسمت های قبلی مقاله ذکر کردیم، راه های متفاوتی برای اخذ پاسپورت و تابعیت کشور عمان بعد از مهاجرت به عمان وجود دارد. همچنین تحصیل در کشور عمان تنها زمانی منجر به اخذ تابعیت این کشور می شود که دانشجو پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های عمان، شروع به جستجوی کار در این کشور کند و پس از یافتن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نماید. فرد متقاضی بعد از چندین سال کار کردن در این کشور،اگر شرایط لازم داشته باشد می تواند برای اقامت دائم و سپس اخذ تابعیت و پاسپورت کشور عمان درخواست دهد.

  • میزان درآمد در عمان بسته به نوع شغل متفاوت است، اما حدودا این میزان بین 37,000 دلار آمریکا الی 95,000 دلار آمریکا می باشد.
  • بر این اساس صرفاً به دنیا آمدن فرزند در این کشورها منجر به اخذ تابعیت نخواهد شد؛ بنابراین افرادی که تابعیت این کشورها را ندارند، نمی‌توانند با مهاجرت و به دنیا آوردن فرزند خود، تابعیت بگیرند.
  • همچنین فرد متقاضی باید از طرف کارفرما دعوت نامه داشته و تحصیلات کارشناسی را به پایان رسانده باشد.
  • در این نوشتار به بررسی انواع مهاجرت به عمان پرداخته و شرایط آن را برای شما تشریح می‌کنیم.
  • اما روش‌های دیگری نیز برای سرمایه گذاری در عمان وجود دارد که به عنوان نمونه می‌توان به خرید ملک در این کشور اشاره کرد که می‌تواند منجر به اقامت عمان برای شما شود.
  • البته راه‌های دیگری هم برای اخذ اقامت از طریق تولد وجود دارد، به این صورت که مثلا خانواده عمانی فرزندی را از کشوری خارجی به فرزندخواندگی بگیرند و یا اینکه تابعیت والدین کودک نامشخص باشد.

همانطور که در آب و هوای بیابانی معمول است، دما می‌تواند به شدت بین روز و شب متفاوت باشد، به خصوص هر چه بیشتر به سمت مرکز کشور بروید. آیا قصد مهاجرت به عمان را دارید؟ عمان یک مقصد ایده آل برای مهاجرت است و هر ساله مهاجران بسیاری را به سوی خودش جذب می‌کند. مهاجرت به عمان شما را به گوشه‌ای کمتر شناخته شده از خاورمیانه می‌برد. گروه مشاوره ی الست گروپ یکی از با تجربه ترین و با سابقه ترین تیم های مشاوره ی مهاجرتی در کشور می باشند. خیلی از هم وطنان عزیزمان در ایران مایل به مهاجرت به کشورهای خاور میانه و منطقه حاشیه ی خلیج فارس می باشند.

شرایط اختصاصی اقامت عمان از طریق ورزش

مساحت عمان تقریباً برابر با لهستان یا ایالت کانزاس ایالات متحده است. همچنین همه ی اعضای خانواده ی فرد درخواست کننده تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند. ایشان باید در ابتدا دانش نامه و ریز نمرات تحصیلی خود را مورد ترجه قرار دهند. این قرارداد زمانی دارای رسمیت و اعتبار کامل می باشد که به مهر رسمی ارگان و کارفرمای مربوطه ممهور شود. همان گونه که اطلاع دارید، برخی از مردم در اقصی نقاط دنیا و بر اساس وضعیتی که در زندگی و محیط زندگی خویش دارند، مایل به مهاجرت به دیگر کشورها و مناطق جاه می باشند. کشور آلمان برای رشته مهندسی برق گزینه مناسبی هست ، ولی سنتون باعث ریسک سنی پروندتون میشه .

فرم مشاوره رایگان

مهاجرت به عمان در سال‌های اخیر بسیار پرتقاضا بوده و بسیاری از کسانی که به دنبال مهاجرت از ایران بوده‌اند، اخذ اقامت عمان را یکی از راه‌های تحقق خواسته‌ی خود یافته‌اند. یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که در فرایند اخذ ویزای عمان و مهاجرت به این کشور از طریق ورزش وجود دارد این است که ورزشکار باید ثابت کند که از طریق فعالیت ورزشی در کشور مبداء خود درآمد کافی داشته است. موضوع مهمی که ورزشکاران باید در انتخاب مقصد مهاجرتی خود در نظر بگیرند، موضوع زبان اصلی آن کشور است. ورزشکارانی که قصد مهاجرت به عمان را دارند، به‌هرحال لازم است زبان عربی عمان را به خوبی فراگیرند. در کشور عمان، رضایت پدرِ زن برای ازدواج دختر با تبعه خارجی یک موضوع حقوقی جدی است.

شما می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد مهاجرت کاری به عمان و شرایط و هزینه های مربوط به آن، سایر مقالات موجود در سایت را مطالعه فرمایید یا با تیم مشاوران مجرب ما تماس حاصل فرمایید. پس از آنکه به هر دلیلی تصمیم به مهاجرت گرفتید، حالا مهم‌ترین گام انتخاب یک مقصد مناسب است. در این مقاله قصد داریم تا راحت ترین راه اقامت عمان را با شما عزیزان در میان بگذاریم و همچنین این کشور زیبا را به شما معرفی کنیم. ویزای توریستی عمان برای افرادی صادر می‌شود که می‌خواهند به قصد تفریح به عمان بروند. ویزای عمان به دو صورت عادی و فوری به مدت ۱۰ روز و یا یک ماهه صادر می‌شود. مدت زمان صدور این نوع ویزا برای ویزای عادی در حدود یک الی دو هفته و برای ویزای فوری در حدود ۲ الی ۵ روز زمان می‌برد.

ازدواج با افراد تبعه کشور عمان می‌توانید شهروندی این کشور را به دست آورید. لذا باید به مسائل جانبی و ظرافت‌های آن و آداب‌ورسوم کشور عمان اشراف داشته باشید. یکی از شرایط مهاجرت به عمان از طریق ازدواج این است که شخصی که تابعیت عمان را دارد، باید بالای ۲۰ سال سن داشته باشد. هزینه‌ای که برای دریافت ویزای کاری در نظر گرفته شده، حدود 20 ریال عمان است که البته ممکن است تغییر کند. بنا به اعلام دولت سرمایه‌گذاران خارجی با مالکیت صددرصد می‌توانند در کشور عمان فعالیت کنند؛ این بدین معناست که راه‌اندازی کسب‌وکار نیازی به سهام‌داران و شرکای عمانی ندارد.

عمان از جمله کشورهای خاورمیانه می‌باشد که اغلب صادرات آن حاصل است نفت خام و درصد کمی از آن مربوط به مسائل صنعتی و شرکتهای کوچک می باشد. شما با سرمایه‌گذاری در عمان و یا حتی شروع اشتغال در این کشور می ‌توانید برای مهاجرت به عمان راحت تر عمل کنید. سرمایه گذاری در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امور سودمندترین و پردرآمدترین راه های سرمایه گذاری در خاورمیانه تلقی می شود. 6 راه اصلی مهاجرت به عمان از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی می باشد که در ادامه بررسی خواهند شد. نکات مهم مهاجرت به عمان ، مقایسه ی عمان با کشورهای اروپایی و امارات و وضعیت سرمایه گذاری و کار در این کشور، به صورت کامل در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

در صورتی که در اروپا قوانینشان ثبات دارد و با اطمینان بیشتری می توان سرمایه گذاری کرد. همچنین، ویزای ترانزیت عمان برای شهروندان ایرانی حداکثر برای مدت سه روز صادر می‌شود تا بتوانند ازطریق خاک عمان به مقصد اصلی خود سفر کنند. البته شهروندان ایرانی می‌توانند انواع دیگری از ویزاهای عمان مانند ویزای تحصیلی، ویزای کار، ویزای ازدواج و… را نیز از سفارت عمان در تهران درخواست کنند. با استفاده از تجربیات یک وکیل و یا خود کارفرما، قرارداد را به اداره کار و مهاجرت کشور عمان ارائه می کنند.

دولت کشور عمان برنامه های گسترده ای برای مبارزه با بی سوادی در بزرگسالان در نظر گرفته است و به کمک آن ها قصد دارد نرخ بی سوادی در بزرگسالان که در این کشور بسیار بالا بوده است را کاهش دهد. همچنین تنها دانشگاه ملی عمان در نزدیکی شهر مسقط است که دانشگاه سلطان قابوس نام دارد. در جدول زیر چند دانشگاه دیگر در عمان را به همراه رتبه های آنان برای شما قرار داده ایم. عمان به دلیل نیاز به نیروی کار و متخصص، روش‌های متنوعی برای جذب مهاجرین به این کشور، طراحی کرده است. از جمله این روش‌ها می‌توانیم به مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق کار و مهاجرت به کشور عمان و اخذ تابعیت از طریق تولد اشاره کنیم.