دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به عمان و اخذ اقامت عمان برای ایرانیان + شرایط 2023-مهاجرت دی بی

مسئله بسیار مهم این است که شخص متقاضی باید توانند اثبات نماید که شغل و درآمد او در این کشور ماهیانه حدود 300 ریال عمان می باشد و این مبلغ برای پرداخت هزینه های همراهان او کفایت می کند. همچنین باید یک اجاره نامه ارائه نماید که ثابت کند که یک خانه در این کشور دارد و این اجاره نامه می تواند یا به نام کارفرمای او باشد و یا به نام خود شخص متقاضی. متقاضی همچنین باید یا از حساب ماهیانه و حقوق و دستمزد خود پرینت ارائه دهد و یا از گردش حساب 6 ماهه خود. برای مهاجرت به عمان از طریق کار می توان به این امر اشاره نمود که حدود ۲۰ % از کل جمعیت کارکنان عمان اتباع خارجی می باشند. بیشترین قسمت هایی که جذب نیرو در آنها صورت می‌گیرد فناوری اطلاعات، دبیری، مدیریت و تدریس زبان خارجه می باشد. لازم به ذکر است که در سال‌های گذشته کشور عمان نرخ بیکاری چشمگیر و بسیار پایینی را به اسم خود ثبت کرده است که در سال ۲۰۱۷ این میزان به 2/3% درصد کاهش پیدا کرده است.

  • سرمایه گذاری در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امور سودمندترین و پردرآمدترین راه های سرمایه گذاری در خاورمیانه تلقی می شود.
  • این کشور پادشاهی از موقعیت استراتژیک مهمی برخوردار است و عضویتش در سازمان های مختلف منطقه ای و اسلامی سبب شده تا نقش مهمی در تحولات منطقه ای داشته باشد.
  • از جمله مشاغلی است که با ویزای استخدام امکان حضور دراین کشور برای مهاجران فراهم می‌شود.

ثروتمند بودن کشور عمان، نرخ تولید ناخالص سالانه 3.7% داشتن ارز ملی با ارزش و تورم صفر در این کشور شرایط مهاجرت به عمان برای ایرانیان را فراهم آورده است. مثلا وقتی شما ملکی را در عمان خریداری می‌کنید، آن ملک برای همیشه متعلق به شما نخواهد بود بلکه مالکیت آن ملک، فقط تا 90 سال به شما تعلق خواهد داشت. البته در طول تمام مدتی که آن ملک به نام شماست، اقامت عمان را نیز خواهید داشت. محدودیت دیگری که دولت عمان برای خارجی‌ها جهت خرید ملک در نظر گرفته، این است که شما به عنوان یک خارجی و سرمایه گذار، نمی‌توانید در هر جایی که دل‌تان خواست اقدام به خرید ملک کنید بلکه خود دولت عمان، مناطق مجاز برای خرید ملک را به شما اعلام می‌کند.

وضعیت حقوق و درآمد در عمان

در واقع کار در این کشور مناسب افرادی است که به هر دلیلی نتوانسته اند به کشور های اروپایی مهاجرت کنند و حالا می خواهند با کار در کشوری چون عمان که شرایط اقتصادی خوبی دارد، پس انداز مالی و رزومه کاری خود را توسعه دهند. پیدا کردن کار در عمان، از شیوه های مختلفی امکان پذیر می باشد که یکی از رایج ترین آن ها، ارسال رزومه برای کارفرما به صورت مستقیم می باشد. در این شیوه، شما باید رزومه ای کامل برای خود ایجاد کنید که به طور خلاصه کلیه سوابق شغلی و تحصیلیتان در آن درج شده باشد. توجه داشته باشید که واحد پول کشور عمان، ریال می باشد و ما برای راحتی بیشتر شما در مقایسه با میانگین درآمد مشاغل مختلف در این کشور نسبت به سایر کشور ها، آن ها را به دلار تبدیل کرده ایم. کار در عمان به سطح زبان انگلیسی عالی و ارائه مدارک زبان پیشرفته ای نیازی ندارد. عمان، یکی از کشور های واقع شده در حاشیه خلیج فارس است که مردم آن به تواضع و فروتنی معروف هستند و پایتخت آن معروف بهعروس کشورهای عربیاست.

هزینه و درآمد در اتریش

ساختار سیاسی این کشور پادشاهی است و پارلمان نیز نقش قانونگذاری و بازرسی دارد. این کشور پادشاهی از موقعیت استراتژیک مهمی برخوردار است و عضویتش در سازمان های مختلف منطقه ای و اسلامی سبب شده تا نقش مهمی در تحولات منطقه ای داشته باشد. عمان به دلیل داشتن منابع نفتی قابل ملاحظه، رده بیست و پنجم جهان را از این نظر در اختیار دارد. ولی در صورت کلی عمان به صورت محدود جاب افر ارائه میده و باید در هر دوره ببینید ایا این مشاغل جزو شغل های مورد نیاز عمان هست یا خیر. حدودا ۱۰ سال سابقه بیمه‌ای دارم در رابطه با ساخت و ساز پروژه های مختلف ملی نظیر احداث دانشگاه و غیره که اگه لازم شد رزومه رو میفرستم. به عنوان نیروی کار و خدمات توی شرکت ها و کارخونه ها میتونید اقدام کنید.

تحصیل دکتری در عمان

افراد متقاضی دریافت این دعوتنامه می بایست سنی بین 21 تا 60 سال داشته باشند. همانطور که ذکر شد در سال های اخیر به دلیل شرایط موجود مهاجرت کاری به کشور عمان فقط برای کادر درمان امکان پذیر است و اگر جز این دسته هستید مهاجرت به این کشور برای شما بسیار راحت و مناسب می باشد. مهاجرت تحصیلی به عمان نیز به دلیل ارزش بالای پول این کشور و هزینه های زیاد، مورد استقبال ایرانیان نیست. در نتیجه می توان گفت یکی از راحت ترین روش های مهاجرت به عمان سرمایه گذاری در این کشور است.