دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به عمان روش های مهاجرت به عمان-مهاجرت دی بی

کشور عمان، جزء 10 کشور امن جهان برای سفر و زندگی در سال 2019 شناخته شده است. در کنار درآمدهای نفتی، پیشرفت در صنایع مربوط به شیلات و کشاورزی در اقتصاد این سرزمین نقش مهمی را ایفا کرد. اما در سده بیستم میلادی، درآمد حاصل از صنعت گردشگری این دو صنایع را منزوی کرده است. کشور عمان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشر بوده است و روزگاری یکی از استان‌های ایران‌زمین برشمرده می‌شد. کشور عمان (نام رسمی آن سلطان‌نشین عُمان)، کشوری پادشاهی در جنوب دریای عمان است که با کشورهای عربستان، امارات متحده عربی و یمن مرز خاکی مشترک و با کشور ایران مرز دریایی مشترک دارد.

در اقامت از طریق تحصیل نیز متقاضی بعد از گرفتن مدرک تحصیلی ، در صورت یافتن شغل میتواند اقامت موقت دریافت کند و این اقامت در صورت تمایل کارفرما می‌تواند تمدید شود. در سال های اخیر به علت کمبود نیروی متخصص و نیز افتتاح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متعدد در عمان، نیاز به نیروی کار پرستار و پزشک در این کشور عربی افزایش یافته است. قابل ذکر است که مرد غیرعمانی با ازدواج با زن عمانی نمی‌تواند تابعیت کشور عمان را به‌دست بیاورد. چنانچه در زمینه پزشکی فعال هستید و قصد دارید به عمان مهاجرت کنید، در ابتدا باید در آزمون PROMETRIC قبول شوید و سپس مصاحبه VIVA با وزارت بهداشت عمان را با موفقیت پشت سر بگذارید.

  • کسانی که تمایل دارند برای لیسانس ویزای تحصیلی بگیرند، علاوه بر نمره آیلتس باید مدرک دیپلم 12 ساله متوسطه یا فنی را ارائه دهند و هم‌چنین افراد متقاضی ویزای دکترا باید دارای مقالات معتبر در ISI باشند.
  • این کشور در زمینه های نفتی و گردشگری زمینه های فعالیت بسیاری دارد و می تواند برای سرمایه گذاری نقطه بسیار مثبتی باشد.
  • هزینه دریافت ویزای کاری 20 ریال عمان است که 3 ماهه می‎باشد و به ازای هر ماه دیرکرد جهت تمدید فرد خاطی 50 ریال عمان جریمه می‌گردد.
  • افراد متقاضی دریافت این دعوتنامه می بایست سنی بین 21 تا 60 سال داشته باشند.

البته ناگفته نماند که صنعت نفت نیز، درآمد قابل توجهی برای کشور عمان به ارمغان می آورد و همچنین جز صنعت ماهیگیری، صنعت نفت و کشاورزی نیز، در این کشور رونق قابل توجهی دارد. این کشور از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان منتهی شده و از جنوب با کشور یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارت متحده عربی و ایران همسایه است.عمان با کشور ایران مرز دریایی دارد و دریای عمان بین این دو کشور قرار گرفته است. پایتخت و بزرگترین شهر عمان شهر مسقط و زبان رسمی مردم این کشور عربی است اما می توان گفت که زبان دوم این کشور انگلیسی است.

مهاجرت تحصیلی به عمان؛ در یک سیستم آموزشی مدرن درس بخوانید!

موسسه مهاجرتی یونیکن در بسیاری از کشورها از جمله کانادا، انگلستان، آلمان، دانمارک، سوئد، نروژ و… مشاوره و خدمات مهاجرتی حرفه ای و تخصصی دارد. در شرکت‌های پایه ممتاز نیاز به حداقل 250 هزار ریال عمان سرمایه دارید و 30% سهم شرکت به فرد عمانی تعلق می‌گیرد. دختری که قصد دارد با ازدواج اقامت عمان را بگیرد باید مجرد باشد و یا مدرکی دال بر جدایی از همسر یا فوت همسر ارائه دهد. اگر قصد ادامه تحصیل درمقطع دکترا را دارید باید از طریق رشته های مدیریتی، حسابداری، رشته های مهندسی، تکنولوژی و اطلاعات اقدام کنید. دوره تحصیلی مقطع دکترا 2 الی 4 سال است و نیاز به شرکت کردن دانشجویان در سمینارها و پروژه های علمی دارد. متاسفانه ویزای کار عمان در حال حاضر و در شرایط کنونی، شامل حال مهندسین (چه کامپیوتر و چه سایر رشته‌های مهندسی) نمی‌شه و عمدتاً به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی تعلق می‌گیره.

مهاجرت به عمان | روش های مهاجرت به عمان

از آنجا که یکی از شروط اصلی امکان اخذ ویزای کار عمان، دارا بودن یک پیشنهاد کاری می باشد، ما لازم می دانیم شما را با مشاغل مورد نیاز این کشور نیز، به طور کلی آشنا کنیم. اگر زنی با یک مرد عمانی ازدواج کند، زن می‌تواند شهروندی کشور عمان را دریافت کند. دو نوع بورسیه تحصیلی در کشور عمان وجود دارد، بورسیه تحصیلی مربوط به تمام طول تحصیلی که برای افراد نخبه و کسانی مناسب است که دارای شرایط تحصیل بهتری نسبت به سایرین هستند. این افراد در ابتدا در آزمون‌هایی که از سوی دانشگاه مشخص می‌شود شرکت می‌کنند. مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا نیز شرط ورودی دیگری برای بورسیه است و در نهایت به آن‌ها کارت‌های معتبر تحصیلی داده می‌شود و به سادگی می‌توانند در تمام طول تحصیل از امکانات خوبی استفاده کنند.

اما اولین گام در مهاجرت به عمان و اخذ اقامت عمان این است که در این کشور، کار پیدا کنید. به بیان دیگر، نمی‌توان از طریق کار به عمان مهاجرت کرد و بعد تازه دنبال کار در این کشور بود. گواهی NOC نشان‌دهنده‌ی این است که متقاضی مهاجرت به عمان از طریق کار، هیچ منع قانونی، اقتصادی یا سیاسی برای ورود به عمان و کار در این کشور ندارد. عمان در سال‌های اخیر یکی از امن‌ترین کشورهای خاورمیانه بوده است و امنیت نیز یکی از مشوق‌های متقاضیان برای مهاجرت به عمان و اخذ اقامت عمان است. عمان به خاطر ثبات و امنیت بالای اقتصادی خود، مقصدی ایده‌ال برای ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری بلندمدت، و اخذ اقامت دائم عمان است.

مهاجرت به پرتقال

بهترین مشاوران مهاجرتی و وکیل مهاجرت موسسه آماده هستند تا راهنمایی‌های لازم را در زمینه اخذ ویزا، اقامت، پذیرش تحصیلی و بورسیه تحصیلی، ارایه دهند. تجربه‌ای که در اختیارتان قرار خواهیم داد، باعث افزایش سرعت فرآیند مهاجرتی و کاهش هزینه‌های شما خواهد شد. اگر شما مخاطب عزیز در خصوص جزئیات مربوط به دریافت اقامت دائم کشور عمان سوالی دارید، می توانید پاسخ خود را از کارشناس های خبره ی گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ دریافت نمایید. ایشان در خصوص شیوه های مختلف مهاجرت به کشور عمان دارای تجربه و سابقه ی زیادی می باشند و می توانند بهترین راه حل ها را به شما عزیزان ارائه نمایند. پس از این که فرد مورد نظر در این آزمون نمره قبولی و حد نصاب را کسب نمود، باید مدارک و مستندات خود را برای دریافت ویزای کاری کشور عمان آماده و آن ها را ارائه نماید. شرایط اجتماعی حاکم بر کشور عمان، از جمله نکات مهم مهاجرت به عمان محسوب میگردد.

در این جا مجموعه توضیحات ما در زمینه ی مهاجرت کاری ماما به عمان به پایان رسید. امید است، مطالب متنوعی که در زمینه ی مهاجرت کاری ماما به عمان برای شما عزیزان توضیح دادیم مفید واقع شده باشند و شما مخاطب گرامی به خوبی با شرایط مربوط به مهاجرت کاری ماما به عمان آشنا شده باشید. پس بهتر است، با گروه های مشاوره ی مهاجرتی با تجربه مشورت نمایید و از نظرات کارشاسی شده ی ایشان در خصوص شرایط مهاجرتی خود استفاده نمایید.