دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به عمان + روش‌ها، شرایط، هزینه‌ها در سال 2022 پارسی کانادا-مهاجرت دی بی

کارفرما نیز باید از اداره کار کشور عمان برای استخدام نیروی خارجی خود مجوز دریافت کرده باشد.برای اخذ ویزای کار عمان باید مدارک خود را به یک کارفرما ایمیل کنید، تا اثباتی برای سابقه شما محسوب شود. مهاجرت به عمان از طریق کار، یکی از انواع مهاجرت به این کشور است که متقاضیان زیادی دارد برای مهاجرت از این طریق، باید یک کارفرما، از شما دعوت کند که به عمان بروید. تنها در صورت دعوتنامه است که می‌توانید درخواست ویزای کار به این کشور را داشته باشید. برای اخذ ویزای کار عمان نیز باید مدارک خود را به یک کارفرما ایمیل کنید، تا اثباتی برای سابقه شما محسوب شود.

  • در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به مشاوره برای مهاجرت، شما می توانید با موسسه تماس حاصل نموده و از مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسانی مجرب در زمینه مهاجرت به کشور عمان بهره مند شوید.
  • در کنار درآمدهای نفتی، پیشرفت در صنایع مربوط به شیلات و کشاورزی در اقتصاد این سرزمین نقش مهمی را ایفا کرد.
  • این روش، روشی منطقی برای مهاجرت نمی تواند باشد و به علت اینکه در این مسیر افراد با خطرات بسیاری مواجه خواهند شد که اغلب این خطرها، خطراتی غیر قابل جبران است نمی توان به آن اعتمادی کرد.
  • کانادا یکی از بهترین کشور ها برای ایرانیان است که زیر ساخت های قوی بر آن حاکم اند.
  • بسته به شرایط شخص متقاضی مهاجرت به عمان از جمله تخصص، رشته تحصیلی، تمکن مالی، سطح زبان انگلیسی و عربی و … متفاوت است و روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت عمان وجود دارد.

بسیاری از این مهاجران با هدف یافتن راهی برای مهاجرت به کشورهای پیشرفته ای همچون آمریکا، انگلیس، کانادا و باقی کشورهای اروپایی هستند. اگر شما هم قصد مهاجرت کاری و سرمایه گذاری در عمان را دارید بایستی ابتدا از نکات مهم مهاجرت به عمان و شرایط حاکم بر این کشور اطلاعاتی کسب نمایید تا با دیدی باز و اطلاعاتی کامل اقدام به مهاجرت نمایید. میتوانید با مطالعه ی کامل این مقاله از نکات مهم مهاجرت به عمان اطلاعاتی کامل به دست آورید.

اقامت تحصیلی با ثبت نام شما در یکی از دانشگاه های کشور عمان آغاز می شود و تا پایان تحصیلات شما معتبر خواهد بود. توجه به این نکته ضروری است که دستور صدور ویزای الکترونیکی یا آنلاین از 21 مارس 2018 (اول فروردین 1397)، با هدف صرفه جویی در زمان و هزینه ها و در چارچوب بهبود و تسریع ارائه خدمات، توسط سلطان عمان صادر شد. براساس این دستور، صدور ویزاهای توریستی، کاری و اکسپرس و همچنین تمدید ویزای اقامت تنها به شکل آنلاین انجام می شود. حرکت سریع روند پیشرفت در کشورهای واقع در شبه جزیره عربستان در سال های اخیر، سبب افزایش تقاضای مهاجرت به این کشورها شده است.

ویزای سرمایه‌گذاری عمان برای کسانی صادر می‌شود که توانایی سرمایه‌گذاری در این کشور را داشته باشند. بر این اساس مه‌ترین مدرک در این مورد، مدرکی است که توانایی و تمکن مالی فرد را ثابت کند. پس از ورود فرد سرمایه‌دار به عمان، در صورتی که کار وی به درستی انجام شود می‌تواند ویزای خود را تمدید کرده و کار مورد نظر را در این کشور تداوم دهد. در بخش دیگری از مقاله ی مهاجرت کاری ماما به عمان وارد مطالب مربوط به بحث جاب آفر کشور عمان شدیم و مهم ترین نکات را برای شما توضیح دادیم. شما مخاطب گرامی می توانید برای دریافت بهترین و مناسب ترین اطلاعات در زمینه ی همراه نمودن فرزند و همسر در برنامه مهاجرت کاری به کشور ویزا به گروه مشاوره ی الست گروپ مراجعه و با کارشناس های با تجربه ی این تیم مشورت نمایید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی عمان

پس از آن نیز کارفرما برای استخدام متقاضی غیر عمانی باید ابتداء از اداره‌ی کار و اداره‌ی پلیس تأییدیه‌ی دعوت‌نامه‌ی شغلی بگیرد تا اجازه‌ی استخدام فرد را داشته باشد. شرایط مهاجرت به کشور عمان برای کار بسته به شغل مورد نظر متفاوت خواهد بود. در برخی موارد تنها سابقه شغلی و رزومه تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرد اما در مشاغل مهمی مثل پزشکی و پرستاری، آزمون هایی از فرد متقاضی اخذ خواهد شد. یکی از راه های دریافت اقامت یک ساله عمان، مهاجرت به عمان از طریق تخصص است.

عمان سیستم آموزشی پیشرفته‌ای دارد و درست مثل کشورهای توسعه یافته، تحصیلات در این کشور تا سطوح عالی، تقریباً رایگان است؛ البته تحصیل برای کسانی که به عمان مهاجرت می‌کنند؛ چون باید در مدارس بین‌المللی درس بخوانند، رایگان نیست. رابطه بین ایران و عمان، در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد، همین روابط خوب، دلیل مناسبی برای مهاجرت ایرانیان به این کشور است. کشور عمان اقتصاد روبه‌رو رشد و مناسبات سیاسی گسترده‌ای با جهان دارد.

مهاجرت به عمان از طریق خرید ملک

در خصوص کار در عمان مسئله مهم دیگری که وجود دارد میزان حقوق دریافتی است که یک کارمند می تواند داشته باشد. لازم است بدانید که واحد پول کشور عمان ریال است و بعد از دینار کویت، ریال عمان با ارزش ترین پول دنیا قلمداد شده استکه این نکته باعث شده است که کشور عمان برای کار مورد توجه قرار گیرد. هر ریال عمان معادل حدود 35 الی 38 هزار تومان می باشد که تقریبا 2 و نیم برابر دلار آمریکا است. درآمد و حقوق یک کارمند معمولی حدود 300 الی 350 ریال در ماه می باشد.

بدون شک هزینه مهاجرت به عمان می‌تواند برای افراد مختلف با میزان دارایی مختلف، متفاوت باشد؛ اما یکی از روش‌ های مهاجرت به عمان، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. مهاجرت به عمان در سال‌های اخیر بسیار موردتوجه متقاضیان قرارگرفته است؛ زیرا این کشور ازنظر اقتصادی در شرایط ایده آل و مناسب به سر می‌برد. داشتن مدرک لیسانس پرستاری، دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرما، قبولی در ازمون پرومتریک و دیتافلو، و قبولی در مصاحبه حضوری و تسلط به زبان انگلیسی در حد ایلتس 5 ونیم و 3 سال سابقه کاری مرتبط. قبل از بررسی شرایط مهاجرت به عمان برای ایرانیان ابتدا به معرفی خود کشور عمان می‎‌پردازیم.

همچنین فرد مسئول استخدام باید گواهی‌ای ارائه کند که نشان دهد کارمندی که قصد استخدامش را دارد، سابقه ارتکاب جرم را نداشته باشد. از جمله مشاغلی است که با ویزای استخدام امکان حضور دراین کشور برای مهاجران فراهم می‌شود. دانشگاه سلطان قابوس عمان در میان دانشگاه‌های این کشور از معروفیت خاصی برخوردار است.این دانشگاه در سال ۱۹۸۶ توسط سلطان قابوس پادشاه فقید عمان افتتاح شد.دانشگاه سلطان قابوس تنها دانشگاه عمان است که دارای رنکینگ بالای بین المللی است. اتباع خارجی مجاز هستند اشکال مختلفی از نهادهای تجاری ایجاد کنند؛ سرمایه‌گذاران می‌توانند برای سازماندهی تجارت خود بیش از یک شخص حقوقی تشکیل دهند و شرکت‌های سهامی عام، همکاری‌های بسته عمومی، شرکت‌های با مسئولیت محدود و شرکت‌های هلدینگ تأسیس کنند.