دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به عمان برتر مهاجر-مهاجرت دی بی

برخی از افراد روش اینترنتی را می پسندند و برخی دیگر نیز تمایل دارند به صورت مراجعه حضوری در کشور مورد نظر، شغل مناسبی را پیدا نمایند. نکته مهم دیگر در خصوص کار در عمان، لیست مشاغل مورد نیازی است که هر ساله از طرف این دولت اعلام می شود. همیشه تعداد موقعیت های شغلی موجود در هر کشور با اقتصاد آن کشور ارتباط مستقیم دارد و از آنجایی که کشور عمان دارای صنعت نفت و گاز است، درآمد و بودجه لازمه در این کشور از طریق نفت و گاز تامین می شود. اما در کنار در این مسئله، مشاغل دیگری نیز در این کشور وجود دارد که در آن ها به نیروی کار احتیاج داشته باشند. اما به دلیل حقوق پایین در این دسته از مشاغل، زیاد مورد تقاضای افراد قرار نمی گیرد.

  • متوجه شدیم برای سفر به عمان چه باید کرد و چگونه می توان ویزای این کشور را به روش های مختلف به دست آورد.
  • بسیاری از این مهاجران با هدف یافتن راهی برای مهاجرت به کشورهای پیشرفته ای همچون آمریکا، انگلیس، کانادا و باقی کشورهای اروپایی هستند.
  • این کشور از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان منتهی شده و از جنوب با کشور یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارت متحده عربی و ایران همسایه است.عمان با کشور ایران مرز دریایی دارد و دریای عمان بین این دو کشور قرار گرفته است.
  • ماماها می‌توانند با دریافت پیشنهاد کار؛ نسبت به اخذ ویزای کار اقدام کنند.
  • جمعیت کشور عمان در آخرین سرشماری ها 4 میلیون و 656 هزار نفر تخمین زده شده است.

عمان به ایران بسیار نزدیک است و از این رو پس از اخذ اقامت عمان، می‌توان به راحتی و با هزینه‌ی کم به ایران سفر کرد و در رفت و آمد بود. مثلاً در حال حاضر، بلیت پرواز رفت و برگشت از تهران به مسقط را با قیمتی کمتر از دو نیم میلیون تومان نیز می‌توان تهیه کرد، در حالی که مثلا قیمت بلیت رفت و برگشت از تهران به تورنتو، کمتر از 16 میلیون تومان نیست. بعلاوه، در این مطلب شما را با مزایای اخذ اقامت عمان و همچنین با شیوه‌های مهاجرت به عمان آشنا می‌سازیم. سلام فاطمه عزیز…مدرک تحصیلی شما به عنوان فوریت پزشکی جز لیست مشاغل مورد نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس نمیباشد .

سرمایه گذاری در عمان

برای مهاجرت کاری باید تخصصتون مرتبط با رشته تحصیلی و یا مدرک فنی حرفه ای شما باشد . ولی اگر مدرک فنی معتبر دارین میتونید جاب افر برای کشور های دیگه اقدام کنید. مایل بودین تماس بگیرید و یا فرم مشا.ره پر بفرمایید تا کارشناسانمون راهنماییتون کنند. ولی برای ادامه تحصیل در رشته ی mba در کشور کانادا برای مستر و دکترا میتونید اقدام کنید. در این ویزا فرد متقاضی قبل از ورود به خاک عمان، شغل مورد نظر را پیدا کرده است و با استفاده از ویزا توریستی به فرد فرصتی داده می شود تا برای بستن قرارداد به عمان سفر کند.

✳️ انواع روش های مهاجرت به کشور عمان چیست؟

لذا بهتر است قبل از هرگونه اقدام و تصمیم گیری برای مهاجرت عمان با وکلای معتمد و مجرب در این زمینه مشورت کنید. اخذ ویزای کار عموماً هزینه کمتری دارد و از آنجایی که حقوق دریافت می کنید، هزینه پرداختی با سرعت بیشتری به شما باز می گردد. اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در عمان نیز امکان‌پذیر نیست و چنانچه فرد متقاضی ضمن فعالیت خود به اقتصاد و رشد کشور عمان کمک کرده قادر خواهد بود به اقامت موقت خود ادامه دهد و تا زمانی که این کار به سود عمان باشد می‌تواند در عمان زندگی نماید.

نکات مهم مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

این امر سبب شد تا موسسه حقوقی – مهاجرتی «همراه»، تهیه مجموعه مقاله هایی را که دربردارنده پاسخ به سوال های متعدد در مورد مهاجرت به این کشور باشند، در دستور کار خود قرار دهد. در قوانین مهاجرتی کشورهای عربی و مهاجرت به اونها بخصوص درباره ی عمان و اخذ اقامت این کشور از طریق ازدواج، این کار امری حقوقی تلقی می شود. در بحث مهاجرت و اخذ اقامت عمان یکی از شرایط مهاجرت به این کشور از طریق ازدواج این است که شخصی که تابعیت عمان رو دارد باید بالای ۲۰ سال سن داشته باشد. به‌طور کل پزشکان برای کار در عمان باید حداقل 3 سال سابقه کار داشته و در آزمون پرومتریک عمان قبول شوند؛ و پس از آن وارد مرحله ارزیابی مدارک و دیتافلو و مصاحبه در عمان می‌شوند. به‌طور کل حقوق پزشکان عمومی در عمان ماهانه بین 900 تا 1100 ریال عمان است و حقوق پزشکان متخصص بسته به تخصص آنان بین 1800 تا 2000 ریال عمان. مهاجرت به عمان برای پزشکان عمدتاً از طریق ویزای کار عمان می‌باشد.

از سویی دیگر، متقاضیان سرمایه‌گذاری می‌توانند با دریافت وام‌های کم‌بهره بانکی از فرصت‌های این کشور بهره‌مند شوند. علاوه‌بر این، در بسیاری مواقع معافیت‌های گمرکی نیز برای سرمایه‌گذاران خارجی دیده می‌شود. کودکانی که از والدین با تابعیت عمانی متولد می‌گردند، به عنوان شهروند عمانی در نظر گرفته می‌شوند. همچنین بر اساس برخی از تبصره‌ها و قوانین مهاجرت، در صورتی که کودکی از والدین با تابعیت کشورهای دیگر، در قلمرو حاکمیت این کشور متولد گردد، از اتباع عمان به حساب می‌آید. علاوه بر این، کودکانی که در عمان متولد نشده باشند، اما به مدت ۵ سال به طور مداوم اقامت عمان را داشته باشند، می‌توانند تابعیت عمان را دریافت کنند.