دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به عمان با روشهای مختلف صورت می گیرد تحصیلی کاری سرمایه گذاری و غیره-مهاجرت دی بی

همان‌طور که پیش‌تر در این نوشتار اعلام کردیم، قوانین مهاجرتی این سرای بادیه نشین اما مدرن امروز، در ارائه اقامت دائم عمان بسیار سختگیرانه عمل می‌کنند. اما متقاضی می‌توانند با تمدید اقامت عمان از هر روش مهاجرتی که اقدام کرده است، زندگی در عمان را پیشه کند. روش دیگری که برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده است، خرید اوراق قرضه و سهام یا سپرده بانکی و به طور کلی سرمایه گذاری در بازار بورس است. خط سیر رشد بازار بورس این کشور همواره صعودی بوده و عواید مثبتی را در آینده دور و نزدیک نصیب متقاضیان سرمایه‌گذاری در عمان می‌کند. از جمله مزایای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت بهره‌مندی از معافیت مالیاتی به مدت پنج سال است که در برخی شرایط می‌تواند طولانی‌تر باشد.

ممکن است بسیاری از افراد سوالاتی از این قبیل داشته باشند که آیا عمان مکان مناسبی برای مهاجرت و سرمایه گذاری است؟ نکات مهم مهاجرت به عمان چیست؟ تحصیل در عمان، کار در عمان و سرمایه گذاری در این کشور از مواردی است که سواالت زیادی در رابطه با ان وجود دارد. در این مقاله سعی می شود به صورت کامل در رابطه با این گونه سوالات، صحبت شود تا ابهام تمامی شما عزیزان در رابطه با سرمایه گذاری و کار در عمان برطرف شود. همانگونه که می دانید، بسیاری از ایرانی ها به علت نزدیکی به کشور عمان و ارزش پول این کشور، تمایل دارند به این کشور مهاجرت نمایند و بسیاری افراد تمایل دارند با آمدن به این کشور به کشورهای اروپایی، بتوانند راحت تر مهاجرت نمایند.

  • همچنین با وجود صنعت ساخت‌وساز و نفت این کشور، عمان به‌عنوان یک مقصد محبوب برای کارگران مهاجر در نظر گرفته می‌شود.
  • در کنار گردشگری این کشور مقصد خوبی برای تحصیل و کار کردن است، از این رو جدیدا ایرانیان زیادی تقاضای مهاجرت به عمان را داشته اند و هر روز به تعداد آنها افزوده می شود.
  • دریافت اقامت کشور عمان از طریق سرمایه‌گذاری، یک برنامه جدید است که در سال 2021 راه‌اندازی شد.

بنابراین اگر قصدتان از مهاجرت به عمان، اخذ اقامت دائم عمان یا دریافت پاسپورتی دیگر است، قطعاً عمان گزینه خوبی برای شما نخواهد بود. در بحث کار در عمان، افرادی که قصد داشته باشند کار پیدا کنند و روش اینترنی را برای پیدا کردن شغل موردنظر در پیش گرفته اند، به تعدادی از طریق سایت ها و موسسات کاریابی نیاز دارند. ما در این قسمت از مقاله تعدادی از این موسسات کاریابی را معرفی می نماییم. این مطلب توسط موسسه ملک پور، همکار موسسه مشاوره ای MIE تهیه و گردآوری شده است، هرگونه کپی برداری از آن شرعا و قانونا مجاز نمی باشد. به طوری‌که برای ادامه تحصیل در هر کدام از این دانشگاه‌هااخذ ویزای تحصیلی بسیار مهم است. برای این‌که بتوانید ویزای تحصیلی بگیرید لازم است مدارکی را آماده کنید.

تمدید اقامت عمان برای پرستاران بر اساس نظر اسپانسر یا کارفرما صورت می‌گیرد. یکی از دلایل مهمی که سبب می‌شود مهاجرت به عمان برای پرستاران حائز اهمیت باشد؛ میزان حقوق دریافتی پرستاران و رفاه و آسایش می‌باشد. کمبود نیروی انسانی متخصص در عمان کمک می‌کند پرستاران زیادی از ایران به این کشور مهاجرت کنند.

کشور عمان که نام رسمی آن سلطان نشین عُمان میباشد از جمله کشورهای پادشاهی است که در شرق جزیره عربستان واقع گردیده است. از همسایه های عمان میتوان به یمن، عربستان سعودی، امارات و ایران اشاره نمود که تنها با ایران مرز دریای دارد و با باقی این کشورها مرزی زمینی دارد. منبع اصلی درآمد کشور عمان مثل باقی کشورهای عربی خلیج فارس، نفت می باشد. از دیگر راههای درآمد این کشور میتوان به کشاورزی، ماهیگیری و گردشگری اشاره نمود.

برای مهاجرت چقدر پول لازم است؟

ایشان توان مالی مناسبی داشته و همچنین ممکن است، از فکر اقتصادی خوبی برخوردار باشند که قادر هستند، در شاخه های مختلف اقتصادی به سرمایه گذاری و ارائه طرح های مناسب اقتصادی در دیگر کشورها بپردازند. این افراد برای موضوع مهاجرت خود از شیوه های گوناگونی استفاده می نمایند و هر یک از ایشان نیز علت خاصی را برای خود دارد. تعدادی از افراد به دنبال ادامه ی تحصیل در کشورهای پیشرفته ی دنیا می باشند و به نوعی می توانیم بگوییم هدف اصلی ایشان از مهاجرت به دیگر کشورهای دنیا موضوع ادامه تحصیل و یا ارتقاء شرایط تحصیلی می باشد. برای این کار شما می بایست ثبت شرکت نمایید و یا از یک کفیل که شرکت ثبت شده دارد بخواهید تا کسب و کار شما را زیر مجموعه شرکت خود قراردهد.

پس از بررسی وضعیت تحصیلی متقاضی توسط مسئولان پذیرش تحصیلی و صدور نامه پذیرش تحصیلی، برای مهاجرت تحصیلی به کشور عمان نیاز به دریافت ویزا است. ویزای تحصیلی قوانین خاص خود را دارد؛ بر اساس این قوانین، متقاضی باید معرفی از سوی شهروندان عمانی داشته باشد تا به عنوان حامی مالی خود معرفی کند. مهاجرت به کشور عمان روش‌های مختلف و متنوعی دارد که هر یک از آن‌ها برای گروه سنی خاصی تعریف شده است؛ به عبارت دیگر هر یک از روش های مهاجرت به کشور عمان شرایط خاص خود را دارد که از سوی سازمان مهاجرت این کشور تعیین می‌شود. به دلیل تنوع این راه‌ها در ادامه به معرفی روش های مهاجرت به عمان و شرایط دریافت اقامت عمان می‌پردازیم.

روش‌های مهاجرت به عمان

شما کاربر گرامی می توانید با استفاده از دکمه ی مشاوره رایگان یا از طریق لینکهای زیر اطلاعات کامل را دریافت نمایید. یکی از شرایط مربوط به این بخش، شرایط مربوط به فرزندخواندگی است که به طور کل سرپرستی گرفتن کودکی غیر عمانی توسط پدر و مادری عمانی تابعیت این کشور را برای کودک فراهم می نماید. ورزشکاران برای مهاجرت به این کشور درحال‌توسعه، باید از طریق دریافت دعوت‌نامه شغلی از طرف کارفرمای عمانی اقدام کنند. با اخذ ویزای کار ورزشکاران، مربیان ورزشی، قهرمانان ورزشی و مفسران ورزشی می‌توانند در این کشور به کار و اشتغال بپردازند. ارزیابی تجربیات افراد در خصوص مهاجرت به عمان نشان می‌دهد در حال حاضر بهترین روش برای مهاجرت به عمان از طریق سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت در این کشور است. از مهم‌ترین مدارک برای پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های عمان، مدرک دیپلم دوازده‌ساله و نمره زبان انگلیسی 5.5 آیلتس است.

متقاضیانی که در عمان مشغول به کار هستند در صورتی که حقوق دریافتی ماهیانه آن ها کمتر از مبلغ 500 ریال می باشد مجاز نیستند تا خانواده را همراه خود به عمان ببرند. دوست عزیز شرایط سنی شما باید برای روش های سرمایه گذاری و روش های زیرمجموعه بررسی شود. کشور عمان دارای مردمی بسیار مهمان نواز و خون گرم می باشد به گونه ای که شهروندان این کشور بسیار از مهاجران ایرانی استقبال می کنند. دلایل بسیاری می‌تواند عمان را به کشوری ایدئال برای مهاجرت تبدیل کند.

مهاجرت از طریق ازدواج

دلیل این سختگیری‌ها برای این است که سازمان‌ها و شرکت‌های عمانی در اولویت اول، عمانی‌ها را استخدام کنند. کشور عمان در اصل یکی از کشورهای پادشاهی در شبه‌جزیره عربستان است. این کشور از سمت شمال با دریای عمان، از سمت جنوب با کشور یمن، از سمت شرق با خلیج‌فارس و از سمت غرب با کشور عربستان، امارات و ایران همسایه است.