دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به ترکیه 2022 ️ شرایط و هزینه راه های مهاجرت ترکیه-مهاجرت دی بی

در بین مهاجران خارجی که به ترکیه مهاجرت کردند به ترتیب عراقی ها، افغان ها و سوری ها رتبه اول را دارند، بعد از آن ها آذربایجانی ها، ازبکستانی ها، ترکمنستان ها و ایرانی ها در لیست مهاجران به کشور ترکیه قرار میگیرند. از آنجایی که پناهندگان هم جزئی از آمار مهاجران به این کشور محسوب می‎شوند، میتوان گفت که پناهندگان سوری در رتبه ی اول قرار دارند هر چند در این کشور تعداد قابل ملاحظه ای از پناهندگان افغانی، عراقی و ایرانی می‎توان یافت. در مجموع مهاجرت قانونی و اخذ اقامت ترکیه هزینه‌هایی را خواهد داشت و شما نیز باید خود را برای هزینه‌های مهاجرت آماده کنید و این هزینه‌ها می‌تواند شامل بلیط هواپیما باشد تا زمانی که برای این مسیر صرف می‌کنید. سلام و عرض ادب .بله با خرید ملک میشه پاسپورت یا اقامت گرفت و تحت این شرایط میشه کار و تحصیل کرد. بعد از 8 سال اقامت ( ‌کار و زندگی ) در ترکیه می‌توانید درخواست اقامت دائم بدهید. در ادامه هزینه های مهاجرت به ترکیه از روش های مختلف را با جزئیات توضیح خواهیم داد.

  • در این نوشتار سعی شد که راه های مهاجرت به ترکیه و طرق مختلف اخذ اقامت و تابعیت ترکیه مورد بررسی قرار گیرد.
  • به خاطر داشته باشید که هرگونه نقص در مدارک ارائه شده ممکن است منجر به رد درخواست شما شود.
  • وقتی در مورد مهاجرت به یک کشور فکر می کنید، باید عمیق فکر کنید.

امکان درخواست مجوز کار از داخل کشور ترکیه نیز برای افراد متقاضی، وجود دارد. در صورتی که قبلاً اجازه کار برای فرد خارجی صادر شده باشد و حداقل 6 ماه از اعتبار این مجوز باقی مانده باشد، مجاز به انجام این کار خواهد بود. همچنین به افرادی که به عنوان گردشگر وارد ترکیه شده‌اند، مجوز کار تعلق نخواهد گرفت. دانشجویانی که در دانشگاه‌های کشور ترکیه پذیرش شده‌اند و ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند در برنامه اراسموس اتحادیه اروپا شرکت کنند. این برنامه از آموزش و تحصیل جوانان در اتحادیه اروپا حمایت می‌کند و علاوه بر امکان تحصیل در خارج از کشور، کمک هزینه‌های تحصیلی نیز در اختیار آنان قرار می‌دهد. این فرصت مطالعاتی، از 3 ماه تا 12 ماه خواهد بود و برای تمامی دانشجویانی که در یکی از هزاران موسسه وابسته به این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، قابل دریافت می‌باشد.

هزینه مهاجرت به ترکیه از روش ازدواج

بی اعتبار بودن ازدواج تشخیص داده شود، بلافاصله موجب از دست رفتن تابعیت ترکیه نخواهد شد. البته این موضوع در صورتی ممکن است که زوجین حسن نیت خود را در زمان عقد ازدواج، اثبات کنند. در غیر این صورت، وی با اتمام تاریخ اعتبار، تابعیت خود را از دست می‌دهد.

انواع اقامت ترکیه

البته، معمولا دانشگاه‌های خصوصی این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان فراهم می‌نمایند و دانشگاه‌های دولتی این کشور، تنها به زبان ترکی استانبولی دروس خود را ارائه می‌دهند. همچنین قابل توجه است که بدانید، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی، بیشتر از دانشگاه‌های دولتی می‌باشد. کشور ترکیه برای افراد با سلیقه‌های گوناگون، امکاناتی را ارائه می‌دهد و شما هر نوع سبک زندگی را که دوست داشته باشید، می‌توانید در این کشور تجربه کنید.

شما می‌توانید به راحتی و با خیال آسوده، به افزایش سرمایه خود در ترکیه بپردازید. همچنین، شما می‌توانید تابعیت ترکیه را از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور اخذ کنید. نکته دیگری که وجود دارد، این است که دولت ترکیه برای پیشرفت فناوری اهمیت بسیاری قائل است و این موضوع نیز می‌تواند زمینه مناسبی جهت سرمایه‌گذاری باشد. تولیدات ناخالص داخلی کشور ترکیه در سال 2020، برابر با 720 میلیارد دلار بوده است و در رتبه 11 جهان قرار دارد. بر اساس آخرین آمار این کشور در سال 2015، بیش از 1/3 دستگاه اتوموبیل در این کشور تولید شد و ترکیه را در این زمینه، در رتبه 14 دنیا قرار داد.

در صورت انتخاب دوره‌های حاوی پایان‌نامه، طیفی از ماژول‌ها و همچنین نوشتن و ارائه پایان‌نامه در ترم دوم سال دوم خود را مطالعه خواهید کرد. اگر در یک دوره غیر پایان‌نامه‌ای ثبت‌نام کنید، ماژول‌های بیشتر به همراه دروس خارج از رشته خود را پشت سر می‌گذارید. تحصیل مقطع کارشناسی در ترکیه، 4 ساله است و به صورت تمام وقت برگزار می‌شود. شما در 8 ترم واحدهای خود را پشت سر می‌گذارید و در آخر هر ترم، باید امتحانات پایانی را قبول شوید.

همواره می توان از بازار املاک به عنوان آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه نام برد. قطعا برای متقاضی که دارای سرمایه کافی است، خرید ملک نه تنها آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه است بلکه مسیری سودآور نیز می باشد. برای این امر متقاضی تنها کافی است که ملکی را با قیمت مشخص شده خریداری نماید، در این صورت علاوه بر اینکه در بازار املاک سرمایه گذاری نموده است، اقامت این کشور را نیز اخذ کرده است. با این حال، بر اساس قانون 6458 خارجی ها و حمایت بین المللی، دولت ترکیه به کودکان خارجی (با مجوز اقامت توریستی معتبر) اجازه می دهد تا در مدارس دولتی برای آموزش زبان و آموزش ترکی با مراقبت های بهداشتی رایگان تا سن 18 سالگی شرکت کنند. از مهمترین مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

استفاده گسترده از زبان ترکی با کاهش استفاده فعال از زبان ترکی بر سایر زبان‌های قومی تأثیر منفی گذاشته است. زبان‌های داخل ترکیه را می‌توان بسته به منشأ، تعداد گویشوران و ماهیت زبان به گروه‌های مختلفی تقسیم کرد. تقسیم بندی های رایج عبارتند از زبان های قومی، مهاجر، خارجی و زبان اشاره. این زبان‌ها تحت تأثیر تعاملات قدیمی و مدرن بین ترک‌های محلی و خارجی‌ها در مراحل مختلف تاریخ ترکیه هستند. حداقل سرمایه 500 هزار دلار برای خرید اوراق قرضه دولتی و نگهداری آن برای مدت 3 سال. دلایل مردم برای جابجایی نیز از قیمت مقرون به صرفه ملک گرفته تا سبک زندگی در فضای باز متفاوت است.