دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به ترکیه کاریابی بین المللی کاربین به همراه مجوز رسمی از وزارت کار-مهاجرت دی بی

دانشگاه فنی استانبول رتبه 81 را میان دانشگاه‌های قاره آسیا دارا می‌باشد. خیر، لزوما نیازی به وکیل داشتن برای مهاجرت به ترکیه نیست؛ اما با گرفتن وکیل مراحل کار ساده تر و سریع تر خواهد شد. در مورد شرایط ازدواج برای مهاجرت به ترکیه بیشتر توضیح بدین لطفا. بسته به اینکه شما برای کدام مقطع تحصیلی قصد اقدام دارید، پاسخ متفاوت است، برای مثال جهت مقطع کارشناسی شما باید در آزمون های یوس و یا ست برای دانشگاه های دولتی شرکت کنید. چنانچه هدف مهاجرت تحصیلی به ترکیه را دارید، مقالات زیر را از دست ندهید.

  • آنها عمدتاً در سواحل دریای اژه و مدیترانه مستقر می شوند، جایی که گردشگری تجارت پیشرو است.
  • آیا متقاضی تحصیل دندانپزشکی در ترکیه هستید؟ اگر می‌خواهید رشته دندان‌پزشکی را در مقاطع عالی چون کارشناسی ارشد و دکترا بخوانید…
  • ترکیه کشوری از لحاظ قومیتی متنوع با زبان های قومی مختلف در این کشور است.
  • فرهنگ ترکی بسیار خانواده محور است و زندگی حول محور خانواده می‌چرخد.

به طور کلی در زمینه اخذ اقامت و یا تابعیت از طریق تولد، کشورها به دو بخش تقسیم بندی می گردند؛ برخی از کشورها سیستم خاک را مورد قبول قرار می‌دهند و برخی از کشورها سیستم خون را مورد پذیرش قرار خواهند داد. کشورهایی که بر اساس سیستم خاک تابعیت خود را به نوزاد متولد شده اعطا می کنند، بر این اساس که وی در خاک آن کشور متولد شده است، وی را واجد شرایط برای اخذ تابعیت می‌دانند. البته این امر مستلزم آن است که نوزاد متولد شده دارای پدر یا مادری باشد که اقامت موقت یا دائم کشورهایی که سیستم خاک را مورد پذیرش قرار می‌دهند داشته باشند. از جمله کشور هایی که سیستم خاک را مورد پذیرش قرار داده اند می توان به کانادا، آمریکاو برزیل اشاره کرد. اکثر قریب به اتفاق کشورها، سیستم خون را مورد پذیرش قرار دادند؛ به این ترتیب که تابعیت نوزاد بر اساس تابعیت پدر یا مادر وی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت. اگرچه پدیده مهاجرت در همه زمان‌ها و در طول تاریخ دلایل مختلفی دارد، اما دلیل مهم آن تمایل مهاجران به ترک کشورشان به منظور فراهم کردن کیفیت زندگی بهتر برای خود و خانواده‌شان است.

بهترین محله های استانبول برای خرید خانه

البته هزینه های دیگری مانند افتتاح حساب بانکی و خرید سیم کارت هم دارید که مبالغ مربوط به آنها جزئی است و خیلی گران نیست. برای خرید ملک می بایست بههزینه های جانبی خرید ملک در ترکیهنیز توجه نمایید. از مزایای خرید ملک در ترکیه می توان به امکان اخذ وام اشاره کرد. در برخی از پروژه های ملکی که توسط موسسه ویزاتیک معرفی می شوند شما تنها باید 150 هزار دلار از قیمت خانه در ترکیه را بپردازید و 100 هزار دلار باقی مانده توسط کمپانی ارائه دهنده پروژه پرداخت می شود. در واقع شما خانه ای به ارزش 250 هزار دلار را با مبلغ 150 هزار دلار خریداری می کنید.

بهترین راه برای مهاجرت به ترکیه چیست؟

یا برای مجوز کار اقدام کرده و پس از اخذ مجوز کار در ترکیه، به دنبال کار باشید و کار پیدا کنید و اقامت کاری ترکیه را دریافت نمایید. برای مهاجرت ترکیه از روش سرمایه گذاری هم می توانید با ویزای توریستی وارد شده و ملک مورد نظر را ببینید و اقدام به سرمایه گذاری نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ سوال مهاجرت از ایران به ترکیه به چه صورت است ؟ و شرایط ورود ایرانیان به ترکیه چیست ؟ را با مطالعه ادامه مقاله دریافت نمایید. تا کنون روش های مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت ترکیه به همراه هزینه های آنها را در این مقاله مطالعه کردید.

نکته مهم تر از بقیه دانش زبان ترکی متقاضیان است؛ کارفرمایان ترک اغلب افرادی را استخدام می کنند که علاوه بر زبان انگلیسی به زبان ترکی هم تسلط خوبی داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع روش هایمهاجرت به ترکیهبه قسمت ترکیه دانشنامه بخش کانادامراجعه بفرمائید. اما در صورتی که کار خود را در این‌ کشور راه اندازی نمایید میتوانید اقامت خود را نیز به اقامت کاری تغییر دهید.

این نرخ در کشور ترکیه پس از شیوع کرونا در سال 2019 افزایش سه درصدی داشته است و به 12.9 درصد در سال 2021 رسیده است. این آمار کمی برای داوطلبان ویزای کاری ترکیه گران کننده است، زیرا حدود پنج درصد از میانگین کشورهای اروپایی بیشتر می‌باشد. بنابراین اگر علاقه‌مند به کار در کشورهای اروپایی هستید می‌توانید گزینه‌های دیگری مانند اتریش و پرتغال را در نظر بگیرید.

دارایی خود؛ اگر شخصی در ساخت و ساز سرمایه گذاری کرده باشد، یک ملک یا زمین در ترکیه برای زندگی یا برای مقاصد تجاری خریداری کرده باشد، حق دریافت e-ikamet و سپس شهروندی را دارد. در حالت اول، فرآیند اخذ اقامت دائم و شهروندی خود 2 تا 3 ماه طول خواهد کشید. اگر هدف از ملاقات شما پیوستن به خانواده یا ازدواج باشد، این روند از 1 تا 1.5 سال طول خواهد کشید. از جمله شیوه هایی که می توان به کمک آن اقامت بلند مدت در ترکیه را اخذ کرد، تولد است. نکته ای که در مورد اقامت در ترکیه باید بدانید آن است که افرادی که ساکن ترکیه محسوب می شوند تنها اجازه انجام فعالیت هایی نظیر کار، سرمایه گذاری، تحصیل و غیره را خواهند داشت.

به صورت کلی در حال حاضر کشورهای برتر اروپایی مانند آلمان و اتریش در مقایسه با ترکیه از بهترین گزینه های مهاجرت کاری برخوردار هستند لذا توصیه می گردد با توجه به رزومه شغلی و تحصیلی خود،‌ ویزای کاری این کشورها را نیز بررسی نمایید. برخی از افراد بسیار به ترکیه علاقه مند هستند و علاوه بر اقامت ترکیه به تمدید اقامت ترکیه در شرایط کرونا، می‌ اندیشند. آنان حتی قبل از مهاجرت در رابطه با پیگیری کارت اقامت ترکیه تحقیق می‌ کنند. در واقع آنان می خواهند بدانند که، پیگیری‌ کارت اقامت ترکیه به تنهایی امکان پذیر است و یا نیاز به الگو قراردادن راهنمایی های برخی از افراد آگاه دارند.

ازاین‌رو افرادی که قصد دارند مهاجرت را از طریق سرمایه‌گذاری تجربه کنند، علاوه بر اینکه می‌توانند اقامت دائم این کشور را کسب کنند، می‌توانند سودهای زیادی را به دست بیاورند. شما با ثبت شرکت در کشور ترکیه می‌توانید به‌سادگی مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه‌گذاری را تجربه کنید. امکان مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره ملک در این کشور برای متقاضیان وجود دارد. از دیگر نکات مهم برای متقاضیان کار در ترکیه بررسی شرایط ویزای همراه است. شخص متقاضی پس از یک سال کار و زندگی در ترکیه همچنین پرداخت بیمه و مالیات به دولت این کشور می تواند برای همراهان خود اعم از همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال درخواست ویزا نماید.

پس از استخدام متقاضی به او اجازه‌ی اقامت یک ساله در ترکیه داده خواهد شد. در صورتی که فرد متقاضی به مدت ۵ سال مداوم در ترکیه کار کند، به او اقامت دائم ترکیه داده خواهد شد. درصورتی‌که شما هم علاقه‌مند شدید تا در خصوص مهاجرت به کشور ترکیه بیشتر بدانید، لازم است پیش از هر چیزی کمی در خصوص شرایط دریافت اقامت و مهاجرت به این کشور صحبت کنیم.