دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به ترکیه دریافت اقامت ترکیه 2022-مهاجرت دی بی

بنابر آمار بیشتر از 92 درصد افرادی که برای پناهندگی اقدام می کند امکان مهاجرت از راه های مناسب را دارند اما از شرایط آن آگاه نیستند. همانطور که گفته شد ، برای اخذ پاس ترکیه ملکی که می خرید باید ارزشی به مبلغ 250 هزار دلار باشد اما برای اخذ اقامت ترکیه الزامی نیست که ملکی خریداری شما حتما به ارزش 250 هزار دلار باشد. ابتدا باید شغلی در ترکیه بیابید سپس قرارداد کاری و بیمه و مالیات مشخص شده باشد بعد از آن اقدام برای اقامت کاری. در نظر داشته باشید برای مهاجرت به ترکیه از طریق کار باید کارفرمای شما ترک باشد. این فعالیت شامل هر نوع فعالیت اقتصادی و تجازی از باز کردن رستوران گرفته تا آرایشگاه و … می‌شود.

در جدول زیر می توانید هزینه مهاجرت به ترکیه از روش های مهاجرتی مختلف را به اختصار مشاهده کنید. ترکیه دارای بیشترین تعداد پناهندگان می باشد که اکثر ان ها از جنگ سوریه فرار کرده و به ترکیه پناه آوردند. در ماه آوریل سال 2013، نخستین قانون پناهندگی ترکیه، قانون خارجی و حفاظت بین المللی، توسط پارلمان تأیید شد و در تاریخ 11 آوریل 2014 به اجرا در آمد. این قانون ستون های اصلی سیستم پناهندگی ملی ترکیه را تشکیل می دهد و اداره کل امور مدیریت مهاجرت به عنوان نهاد اصلی مسئول سیاست گذاری و رسیدگی برای همه خارجیان در ترکیه است.

  • این کشور از این نقطه به عنوان نقطه قوت خود استفاده کرده و روز به روز برای جذب بیشتر توریست، تلاش می‌کند.
  • هزینه های سیگار کشیدن، مشروب خوری و راه اندازی ماشین اضافه می شود.
  • اگر در مورد نوع ویزای مورد نیاز خود سوالی دارید، از مسئولان سفارت بپرسید.
  • زیرا دریافت اقامت از طریق خرید سهام از مابقی راه های سرمایه گذاری سخت تر می باشد.
  • قبل از ارسال درخواست خود، تمام الزامات و محدودیت ها را با TURKISH EMBASSY IN TEHRAN بررسی کنید، زیرا بهتر است اطلاعات را با مقامات ترکیه در سفارت بررسی کنید تا در طول سفر اشتباهی رخ ندهد.

دانشگاه های دولتی ترکیه و همچنین دانشگاه های خصوصی ترکیه هر ساله از دانشجویان بین المللی در ترکیه ثبت نام می کنند. در این مقاله از ترامند قرار است به این سوال پرکاربرد پاسخ بدهیم که برای مهاجرت به ترکیه چقدر سرمایه لازم است؟ پس اگر به دنبال پاسخ این سوال بودید در ادامه با ما همراه باشید. اگر در ترکیه زندگی می کنید باید اجازه اقامت بگیرید و اگر کار می کنید به اجازه اقامت و اجازه کار نیاز دارید.

مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

در صورتی که فرد متقاضی خانه‌ای در ترکیه اجاره کند می‌تواند با ارائه‌ی اجاره نامه این ویزای توریستی ترکیهرا ۶ ماه دیگر تمدید کند و به مدت ۱ سال در ترکیه اقامت داشته باشد. روش های کاری مثل دریافت پیشنهاد کار از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به ترکیه است. از مهمترین سوالاتی که ممکن است متقاضیان در مسیر مهاجرت ترکیه با آن مواجه شوند، برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است، می باشد. در پاسخ به این سوال اینگونه می توان گفت که راههای مهاجرت به ترکیه بسیار متنوع هستند پس قیمت مهاجرت به ترکیه و شرایط رفتن به ترکیه از هر کدام از این مسیرها متفاوت می باشد. با توجه به اینکه متقاضی مجرد است و تنها اقدام می کند یا متعهل است و با خانواده اقدام می کند،هزینه و نحوه مهاجرت به ترکیه نیز متفاوت خواهد بود.

برای پیدا کردن کار قانونی در ترکیه، اتباع خارجی در ابتدا باید مجوز اقامت داشته باشند و پس از آن می‌توانند برای اجازه کار که توسط وزارت کار و تامین اجتماعی جمهوری ترکیه داده می‌شود، درخواست دهند. متقاضیانی که قصد مهاجرت به ترکیه از طریق کار را دارند، برای گرفتن مجوز اقامت و کار می توانند از طرف کارفرمایان قانونی اقدام کنند. قبل از اینکه برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنید، بهتر است در مورد شرایط زندگی، کار و فاکتورهای اقتصادی و درمانی ترکیه اطلاعات دقیق و کاملی کسب کنید و یا اقامت موقت این کشور را برای بررسی شرایط زندگی در ترکیه دریافت کنید. مهاجرت به ترکیه و اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد، امکان پذیر نمی باشد.

برای تحصیل در دانشگاه، باید در یکی از آزمون‌ های معتبر در ترکیه، شرکت کنید و قبول شوید. برای کار از وزارت کار و رفاه اجتماعی ترکیه، مجوز کار دریافت کنید. شما می توانید با خرید ملک و دریافت وام در کنار آن اقامت دریافت نمایید. میزان سواد، سطح سرمایه، نوع مهاجرت، مدت زمان اقامت، نوع اقامتو همین طور تهیهمدارک لازماز دیگر موضوعات مهم است که باید مورد بررسی قرار دهید. اتباع خارجی که تحصیلات ابتدایی یا متوسطه دارند، نیز می‌توانند تا یک سال اجازه اقامت دریافت کنند. این مجموعه هیچگونه فعالیت تجاری ندارد و صرفا یک مجله اینترنتی می باشد.

اطلاعات

ویزای کشور ترکیه برای تمام خارجی هایی که قصد دارند بیش از 90 روز در ترکیه بمانند باید ویزا صادر شود. هزینه زندگی در استانبول در مقایسه با شهرهای دیگر ترکیه بسیار بالا است اما هنگامی که بخواهیم آن را در سطح بین الملل مورد ارزیابی قرار دهیم، نسبتا ارزان است. هزینه زندگی در استانبول در مقایسه با شهرهای دیگر ترکیه بسیار بالا است، اما وقتی آن را در سطح بین المللی در نظر بگیریم، نسبتا ارزان است. مانند سایر کشورها، زندگی در یک شهر و هزینه های مربوط به آن در نقاط مختلف شهر متفاوت است. در ترکیه گران ترین شهر برای زندگی استانبول است که پر از مراکز خرید بزرگ، مراکز مالی، تجاری و اقتصادی است.

از همسایه‌های این کشور می‌توان به گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، ایران، یونان و بلغارستان اشاره کرد. بله اما برای کسب شهروندی و همچنین ارتقای کیفیت زندگیتان بهتر است زبان ترکی بیاموزید. زندگی در ترکیه نسبت به سایر کشورهای مدیترانه ارزان‌تر است، بنابراین ایرانیان اغلب ترکیه را برای اسکان انتخاب می‌کنند. اگر فردی نیاز به درمان طولانی مدت در ترکیه داشته باشد، پس از آن حق دریافت مجوز اقامت را دارد که برای مدتی صادر می‌شود که مصادف با مدت اقامت در درمانگاه یا بیمارستان است. دانشجویان پس از حداقل یک سال از سپری شدن تحصیلات عالیشان می توانند به عنوان دانشجوی کارشناسی در ترکیه کار هم کنند و اجازه کار دارند. از دیگر مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، بالا بودن هزینه مواد غذایی، هزینه‌های درمانی و هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه می‌باشد.

مردم ترکیه عموما مردمی خونگرم و مهربان هستند و با مردم کشور ما اشتراکات فرهنگی بسیاری دارند. اغلب املاک به صورت آماده سکونت، تعمیر شده و مبله فروخته می‌شوند. ترک‌ها توجه زیادی به راحتی و ظاهر زیبا دارند، بنابراین گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. نگرش ترک‌های بومی نسبت به مهاجران به ملیت شخص مهاجر و شهری که در آن سکونت دارند، بستگی دارد.

شما می‌توانید از طریق راه‌های مختلفی مانند تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، خرید ملک و … اقامت این کشور را دریافت کرده و ساکن کشور ترکیه شوید. البته هرکدام از این راه‌های مهاجرت به ترکیه دارای شرایط و قوانین خاص خودشان بوده که ما به‌صورت کامل در خصوص هرکدام از آن‌ها در این مقاله صحبت کردیم. کشور ترکیه سیاست‌های خود را به‌گونه‌ای تنظیم کرده است تا سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ترکیه ترغیب شوند.