دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به استرالیا 2022 + سریعترین روش اخذ اقامت استرالیا شرایط هزینه-مهاجرت دی بی

این کودکان ممکن است با ویزای کودک (زیر کلاس 101) ساکن استرالیا شوند. او باید قول دهد که حداقل برای دو سال اول اقامت کودک در استرالیا، حمایت مالی از جمله محل اقامت ارائه کند. فرزندان ناتنی و فرزندخوانده نیز واجد شرایط دریافت ویزای کودک (زیر کلاس 101) هستند. تمام افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند باید همانند تمام کشورهای دیگر از قوانین و مقررات آن کشور تبعیت نمایند و شرایط و قوانین آن را در روش های متعدد کسب اقامت و تابعیت بررسی کنند.

این مسیر مهاجرتی برای افراد نخبه در نظر گرفته شده و طی آن استرالیا افراد مستعد و نخبه را به خود جذب می‌کند تا مسیر رشد کشور هموارتر شود. افرادی که دارای مدرک دکترا و دستاوردهای ورزشی، هنری، علمی و دانشگاهی هستند می‌توانند از این طریق برای ورود و دریافت اقامت استرالیا اقدام کنند. همه آنهایی که به دنبال مهاجرت به استرالیا هستند درصدد اخذ اقامت این کشور هستند، هر متقاضی براساس شرایط و مسیری که برای آن اقدام کرده‌اند دائم و یا موقت فرقی ندارد هدف رسیدن به اقامت قانونی استرالیا و درنهایت سیتیزنی این کشور است. تمامی مسیرهای ذکر شده در این بخش دارای اقامت استرالیا هستند که نکته جذاب آن این است که حتی اگر شما اقامت موقت این کشور را هم دریافت کنید در نهایت مسیر روشنی برای تبدیل آن به دائم را دارید. نیز استفاده کنید تا بتوانید شرایط خود را زیر نظر متخصص مربوطه به صورت تخصصی بررسی کنید.

البته این امر چندان ساده نیست و این کشور سخت‌گیری‌های زیادی در این مورد انجام می‌دهد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اما پیش از این موضوع، باید با انواع ویزای استرالیا آشنا شویم و شرایط هر کدام را بررسی کنیم. افرادی که موفق به دریافت اقامت دائمی کشور استرالیا شده اند باید ۵ سال از اقامتشان گذشته باشد تا برای گرفتن پاسپورت این کشور اقدام کنند.

استرالیا اقامت دوگانه را می پذیرد به این معنی که شما بعد از اخذ اقامت استرالیا قادر به حفظ اقامت کشور خود نیز می باشید. بعد از 2 اگوست 1986 در استرالیا متولد شده باشید و یکی از والدینتان شهروند citizen)) استرالیا باشد و یا اقامت دائم استرالیا را داشته باشند. آقای ملک پور بنده 37 سالمه تحصیلاتم کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی و آسیب شناسی بوده و مدارک مربیگری فوتبال A و B و C فوتبال از AFC دارم دارای 2 فرزند 10 ساله و 8 ساله می باشم که هر کدام در رشته شنا در کشور مقام دارند می توانم اقامت بگیرم . دوست عزیز در استرالیا تحصیل رایگان امکانپذیر نمی باشد .ولی چنانچه پدر یا مادر به طریقی اقامت این کشور را اخذ نمایند فرزند شانس تحصیل رایگان خواهد داشت.. در ویدئو زیر یکی از بهترین روش برای مهاجرت و پذیرش اقامت در کشور فوق العاده استرالیا معرفی شده است.

  • در جدول امتیازبندی مهاجرت به استرالیا هر بازه سالی برای سابقه کار، امتیاز مشخصی دریافت می‌کند که به تبع هر چقدر سابقه کاری شما بیشتر باشد امتیاز بیشتری کسب می‌کنید.
  • دانشجویان بین المللی می توانند در بیش از 1200 موسسه آموزشی در بیش از رشته تحصیلی به تحصیل ادامه دهند.
  • در واقع این دو نوع ویزا، شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و اکثر متقاضیان برای دریافت آن‌ها تلاش می‌کنند.
  • فراموش نکنید این هزینه‌ها، هزینه‌های دولتی صدور ویزاست که باید در روند مهاجرت به دولت استرالیا پرداخت کنید و جدای از هزینه‌های حق‌الوکاله، وکیل مهاجرت و موسسات مهاجرتی است.

مهاجران برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید اقامت دائم و تابعیت استرالیا را داشته باشند. داشتن اقامت دائم کشور استرالیا عامل بسیار مهمی در سهولت دریافت ویزای سایر کشورها است. اما در نظر داشته باشید که تنها با داشتن اقامت دائم، حقی برای سفر به هر کشوری و بدون داشتن ویزا را نمی‌توانید برای خود قائل شوید. مدرک تحصیلی رو باید اعلام بفرمایید که بشه امیتازتون رو محاسبه کرد و نمره زبان رو ، به نظر اگر از طرق ثبت شرکت یا سرمایه گذاری اقدام بفرمایید شانستون خیلی بالاتر هست.

ویزای توریستی هم یکی دیگر از انواع ویزای استرالیا که برای مدت محدود با اهداف مسافرت یا اقامت کوتاه‌مدت برای متقاضیان صادر می‌شود. البته ویزاهای سرمایه گذاری هم در دسته‌بندی ویزاهای کاری و مهارتی Working and skilled visas استرالیا قرار گرفته‌اند. یکی از بزرگترین مزیت های کشور استرالیا، اقتصاد قوی این کشور می باشد. در کنار این مورد نرخ بیکاری در این کشور عدد مناسبی است و افراد جویای کار کم در این کشور در موقعیت های شغلی مناسب برای متخصصان سبب شده است تا افراد زیادی این کشور را برای کار و زندگی انتخاب نمایند. چه فرزند یا همسری دارید که در خارج از کشور زندگی می کند و می خواهید به شما ملحق شود یا برای کار یا تحصیل به طور موقت در استرالیا هستید.

سیستم صدور ویزا بر اساس امتیازبندی یا Objective

میانگین هزینه زندگی برای یک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن اجاره خانه ۳۳۰۰ دلار استرالیا در ماه برآورد می‌شود. در شهر گلد کوست هزینه زندگی بدون اجاره برای خانواده چهار نفره معادل ۳۲۰۰ دلار استرالیاست. هزینه‌های مربوط به دریافت ویزا با توجه به نوع برنامه مهاجرتی متفاوت خواهد بود اما همه این روش‌ها شامل موارد مشترکی همچون هزینه‌های دولتی صدور ویزا، هزینه وکیل مهاجرت و خرید بلیت می‌شوند. یا ممکن است شما طی مدتی که به عنوان توریست در استرالیا هستید، با موسسات و دانشگاه‌های مختلف در ارتباط باشید و مقدمات تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی را فراهم کنید.

شرایط تحصیل در استرالیا چیست؟

همچنین کارآفرینان باید برنامه کاری خود را به صورت کامل جهت فعالیت تجاری خود در استرالیا به اداره مهاجرت ارائه دهند. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که حداقل ۱۰٪ از بودجه توافق شده را ۱۲ ماه قبل از شروع فعالیت باید به سازمان کارآفرینی در استرالیا پرداخت نمایند. در سال ۲۰۱۶ این ویزا جایگزین چند نوع ویزای دانشجویی و دانش آموزی متفاوت شده است. جهت اقدام برای ویزاهای دانش آموزی (مقطع دبستان تا انتهای دبیرستان)، مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا باید از طریق ویزای ساب کلس ۵۰۰ اقدام کنید. مسیر مهاجرت پر است از چاه و چاله که اگر اسیر یکی از آن‌ها شوید، باید زمان و هزینه زیادی برای خلاصی صرف کنید. به زبان ساده ایمیگو می‌خواهد دست کسانی را که قصد کوچ کردن دارند، بگیرد و تا زمانی که پایشان را روی خاک کشور مقصد نگذاشته‌اند، رها نکند.

اگر والدین یا یکی از آنها شهروند استرالیا باشند و پاسپورت این کشور داشته باشند کودک حتی اگر خارج از خاک استرالیا متولد بشود نیز تابعیت استرالیا را خواهد داشت. ⬅ در ویزای تحصیلیهر چقدر سن متقاضی کمترو گپ یا وقفه تحصیلی کمتر باشد، شانس دریافت ویزا بیشتر می‌شود. تجربه نشان داده که در مسیر مهاجرتی، مطمئن‌ترین و منطقی‌ترین کار، استخدام وکلای مهاجرتی است.

سال‌های بین 2020 تا اواخر سال 2021 میلادی، تبعاتی منفی قابل توجهی برای اقتصاد کشورهای مهاجرپذیر همچون استرالیا داشت، زیرا به دلیل محدودیت‌های سفر، حجم کلی و نرخ مهاجرت کاهش چشمگیری داشت. برای مثال یکی از اقدامات این است که دانشجویانی که در دانشگاه‌های مناطق حاشیه‌ای تحصیل کرده‌اند، هم اکنون می‌توانند ویزای موقت کاری پس از فارغ‌التحصیلی خود را برای 1-2 سال بیشتر دریافت کنند. همچنین ظرفیت جذب نیروی کار ماهر بین‌المللی طبق اعلام سپتامبر 2022 از سوی وزیر امور داخلی این کشور، به میزان بسیار قابل توجهی برای سال 2023 افزایش خواهد یافت. کشور استرالیا انواع متعددی ویزای کاری را در اختیار شما قرار خواهد داد که می­تواند به صورت موقت و یا همراه با اقامت دائم باشد.