دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به استرالیا 2022 ؛ شرایط، هزینه ها و روشهای اخذ اقامت استرالیا

افراد می توانند در صورت ازدواج با تبعه و شهروند استرالیایی تابعیت این کشور را به دست آورند. اما باید در نظر داشت که طبق قوانین کشور استرالیا، تابعیت این کشور از همان ابتدا به متقاضی تعلق پیدا نمی کند. در ابتدا افراد می توانند با یک اقامت 2 ساله وارد کشور استرالیا شوند و بعد از ارائه مدارک لازم مبنی بر زندگی مداوم با شهروند استرالیایی اقامت خود را تمدید نمایند و پس از 5 سال اقامت دائم در خواست تابعیت استرالیا را در اداره مهاجرت و کنسولگری این کشور اعلام نمایند. تهیه و گردآوری مدارک لازم برای اقامت استرالیا یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به این کشور می باشد. افسر پرونده پس از بررسی مدارک و انجام مصاحبه در مورد ویزای مورد نظر شما تصمیم می گیرد پس هرگونه نقصی در مدارک ممکن است باعث ریجکتی ویزا شود و شما را از اقامت استرالیا باز دارد. هر کدام از مسیرهای مهاجرتی شرایط و مدارک خاصی را لازم دارند به عنوان مثال در مسیر تحصیلی لازم است که متقاضی از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش دریافت نموده باشد در صورتی که برای مسیر کاری داشتن جاب آفر الزامی است.

  • اغلب دانشجویان ملزمند برای تحصیل در این مقطع مدرک زبان معادل آیلتس 6 را ارائه دهند و در مواردی با ارائه آیلتس پایین تر نیز می توانند برای شرکت در دوره های زبان پیش نیاز دوره اصلی شرکت کنند.
  • از آب و هوای بی نظیر تا مکان های دور افتاده زندگی در استرالیا همه و همه از نقاط مثبت و منفی این کشور است.
  • کرونا در سراسر جهان تغییرات عظیمی در سبک زندگی افراد، اقتصاد، کار و … بوجود آورده است، قوانین مهاجرتی کشورها نیز دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند، در این بخش از مقاله ما شما را با جدیدترین قوانین و اخبار مربوط به مهاجرت به این کشور آشنا می­کنیم.
  • این موضوع می تواند به شما بگوید افرادی که 40 سال را رد کرده‌اند شانس بسیار کمی دارند.
  • شرط سنی، داشتن اسپانسر یا حامی در استرالیا، داشتن دعوت نامه یا پیشنهاد شغلی برای کار، تمکن مالی و کسب امتیاز مورد نظر (برای بعضی ویزاها) از مهم ترین شرایط مهاجرت به استرالیا است.

متأسفانه در سال‌های گذشته، مراجعان زیادی از دارندگان این ویزا، به‌دلیل ارائه نادرست اطلاعات در فرم‌های اولیۀ اخذ ویزا،‌ شانس دریافت اقامت استرالیا را از دست داده‌اند. اگر فکر می‌کنید که شرایط مورد نیاز را دارید، می‌توانید مدارک مرتبط شامل قیمت‌گذاری املاک، گزارش‌های مالی، طرح کسب‌وکار و … را ارسال کنید. پس از تأیید ادارهٔ مهاجرت استرالیا، قادر به دریافت یکی از انواع این ویزاها برای خود و خانواده‌تان خواهید بود. متقاضیان مهاجرت، همیشه کشور استرالیا را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی خود برای مهاجرت و شروع یک زندگی جدید در نظر داشته‌اند. کشور استرالیا به دلیل داشتن اقتصاد پویا، فرهنگ مهاجر پذیر مردم این کشور، بازار کار مناسب و سطح بالای رفاه اجتماعی به یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت افراد خارجی تبدیل شده است.

قوانین مهاجرتی هر کشور بسته به نیازمندی های ایالات مختلف و اقتضای زمان تغییراتی را به خود میبینند. قوانین مهاجرتی کشور استرالیا نیز در سال 2016 در زمینه های مختلف تغییراتی داشته است که در زیر به اختصار توضیح داده می شوند. همسر متقاضی باید دارای تابعیت کشور استرالیا باشد و یا حداقل اقامت وی ثبت شده باشد.

📣 قوانین مهاجرت به استرالیا با ویزای ازدواج

به عبارتی دیگر برای متقاضیانی است که دارای اسپانسر ایالتی نیز می‌باشند. یکی دیگر از مزایای مهم مهاجرت به استرالیا سطح درآمد بالا در این کشور است. با توجه به اقتصاد قوی و رو به‌ رشد استرالیا این کشور جزو کشورهایی است که درآمد و حقوق در آن بالا است. البته باید توجه داشته باشید که هزینه‌های زندگی هم در این‌ گونه کشورها بالا است. استرالیا نیز به دلیل نرخ منفی رشد جمعیت و کمبود نیروی کار و نیروی متخصص در بازار، تمایل به پذیرفتن افراد مهاجر دارد تا بتواند نیروی لازم برای کار و زندگی را برای خود فراهم کند.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای نامزدی و ازدواج

استرالیا برای صدور ویزا به مهاجران یک جدول امتیاز بندی دارد و متقاضیان ویزاهای 190، 189، 188، 489، 491 باید از طریق سیستم امتیازبندی استرالیا اقدام کنند. این سیستم با توجه به معیارهایی همچون سن، دانش زبان انگلیسی، تحصیلات، سابقه کار، مقدار سرمایه، داشتن نامه اسپانسری و غیره به متقاضیان امتیاز می‌دهند. در این مقاله سعی کردیم شرایط مهاجرت به کشور استرالیا را برایتان توضیح بدهیم. همانطور که مطالعه فرمودید مهاجرت به استرالیا از طرق مختلف ازجمله دریافت ویزای کار، تحصیل، ازدواج، سرمایه‌گذاری و… امکان‌پذیر است. در این حالت صحت رابطه دو فرد به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت و آن‌ها باید اثبات کنند که این رابطه‌ای واقعی بوده و فقط برای اخذ اقامت استرالیا صورت نگرفته است.

دلایل مهم پذیرش مهاجر در کشور استرالیا کاهش نرخ رشد اقتصادی، کاهش رشد جمعیت، کمبود نیروی متخصص در بازار کار و افزایش روز افزون نرخ پیری است. فرهنگ این کشور که از نیمه قرن نوزدهم، مقصد نهایی شمار زیادی از مهاجران بوده، به شکل قابل توجهی تحت تاثیر فرهنگ های بومی، غربی و آسیایی شکل گرفته است و موزائیکی فرهنگی محسوب می شود. ✅ در این روش به تست بالانس فامیلی (نیمی از فرزندان مقیم یا شهروند استرالیا باشند) نیاز نیست.

از تاریخ 20 آگوست 1986 با لغو قانون خاک و تبدیل آن به قانون خون، شخص متولد شده در استرالیا در صورتی می تواند تابعیت استرالیا را اخذ کند که یکی از والدین او در زمان تولد وی تابعیت استرالیا را داشته باشند. به علاوه، افرادی که از والدین نامشخص در استرالیا متولد شوند و تابعیت خاصی نداشته باشند می توانند تحت شرایط خاصی تابعیت استرالیا را کسب نمایند. دوره کارشناسی در استرالیا دوره ای 4 ساله است که ارائه مدرک دیپلم پیش نیاز آن است. اغلب دانشجویان ملزمند برای تحصیل در این مقطع مدرک زبان معادل آیلتس 6 را ارائه دهند و در مواردی با ارائه آیلتس پایین تر نیز می توانند برای شرکت در دوره های زبان پیش نیاز دوره اصلی شرکت کنند. داشتن یکی از انواع ویزای دائم کشور استرالیا که باید حداقل یک سال از دریافت آن گذشته باشد.