دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به استرالیا 2022 ؛ شرایط، هزینه ها و روشهای اخذ اقامت استرالیا

این امر کاملا بستگی به شرایط مالی شما دارد چرا که شهریه مدارس در این کشور بالاست . ارائه گواهی تمکن مالی برای برخی از برنامه‌ها یا ایالات استرالیا اجباری نیست، در حالی که ارائه این گواهی برای تمامی برنامه‌ها و استان‌های کانادا الزامی است. لازم به ذکر است بعضی از مدارک شما باید به‌صورت کامل ترجمه انگلیسی شده و مهر ناتی NAATI داشته باشند. رنکینگ Passport Index 2021رنکینگ Henley Passport Index با در دست داشتن این پاسپورت می توانید بدون ویزا یا با دریافت ویزا پس از ورود، به 130 کشور دنیا سفر داشته باشید.

  • طبق آمار رسمی اخیر، 44٫9% مهاجران ایرانی ساکن ایالت نیوسات‌ولز، 21٫6% درصد ساکن ایالت ویکتوریا، 10٫8% ساکن ایالت استرالیای غربی، 8/2% ساکن ایالت استرالیای جنوبی و 5/4% ساکن ایالت کوئینزلند هستند.
  • همونطور که می‌دانید استرالیا یک جزیره است از نظر تنوع زیست محیطی، تنوع گونه‌های حیوانی‌اش بسیار خاص و منحصر‌به فرد است از این رو بسیار حساسیت در این زمینه انتقال حیوانات به کشور خود دارد.
  • هزینه ثبت‌نام در سامانه SKILL SELECT استرالیا 4500 دلار بوده در حالی که هزینه ثبت‌نام در EXPRESS ENTRY کانادا 200 دلار است.
  • مهاجرت به استرالیا یا هر کشور دیگری تصمیم و انتخاب بزرگی است که یک فرد برای خود و یا خانواده خود انجام می دهد.

ارائه یک رزومه کاری که نمایانگر تخصص شما باشد کمک بسزایی در پذیرش سریعتر شما خواهد داشت. لازم به ذکر است که رزومه شما باید مختصر و مفید و جامع باشد و تمامی شرایط شغلی شما را در بر داشته باشد. اولین مهاجران این کشور به طور قطع غیرارادی وارد این کشور شدند، محکومین از بریتانیا، ایرلند و سایر مستعمرات این کشور به استرالیا منتقل شدند. یک مقصد مهاجرتی مناسب برای اقشار مختلف است و دارای مقرراتی شفاف در این حوزه است. ویزای گلوبال تلنت مستقل و ویزای استعدادهای برجسته که از اواخر سال 2019 معرفی و در حال اجرا هستند. مطابق رتبه بندی 100 دانشگاه برتر جهان درسال 2021 دانشگاه کویینزلند رتبه 46 را کسب نموده است.

مهاجرت به استرالیا با ویزای نیروی کار ماهر در سال مهاجرتی 2022-2023:

همچنین هزینه های مهاجرت به استرالیا شامل هزینه های انگشت نگاری و صدور ویزا نیز می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی از یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی استرالیا و سابقه تحصیل به میزان حداقل 2 سال در این کشور، ویزای موقت فارغ‌التحصیلی (ساب کلس 485) را دریافت کرده و به طور قانونی در این کشور مشغول به کار شوند. کسب سابقه شغلی از این طریق به متقاضیان کمک می‌کند تا امتیاز ویژه‌ای در سیستم امتیازبندی استرالیا کسب کنند و در مسیر هموارتری برای اخذ اقامت دائم قدم بگذارند. در حالت عمومی به غیر از دیگر مدارک واجب برای اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور، حداقل نمره مدرک زبان آیلتس 6.5 (در کمترین حالت 6) و حداقل معدل مدرک تحصیلی 14 الی 15 (ترجیحا بالای 15 الی 16) توصیه می‌گردد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

همچنین والدین افرادی که در استرالیا هستند مشمول شرایط بخشی از ویزاها هستند که در بخش ویزاهای والدین به صورت مفصل در مورد آنها صحبت کرده‌ایم. کشور استرالیا ویزاهای متنوعی دارد برای مثال در حوزه‌ ویزاهای اسکیل ورکر این کشور یکی از برنامه‌های بزرگ مهاجرتی استرالیا را ایجاد کرده است. من مانی هستم و ۳۷ سال سن دارم متأهل و دارای دو فرزند پسر زیر ۱۲ سال . با سلام برای اخذ ویزای کار باید حداقل مدرک تحصیلی شما لیسانس باشد تا بتوانید اقدام نمایید . هزینه ها به دلار استرالیا محاسبه می شوند و در سایت اداره مهاجرت این هزینه ها به صورت دقیق قرار داده شده اند. هزینه های مهاجرت به استرالیا از هزینه های زندگی در این کشور جدا هستند، متقاضی با توجه به شرایط و نحوه زندگی خود موظف به پرداخت هزینه های زندگی در استرالیا نیز می باشد.

با داشتن شرایط کامل هر یک از ویزاها، شما قادر خواهید بود تا از ویزای مد نظر، برای مهاجرت از روش مورد بحث اقدام کنید. با اخذ هر یک از این ویزاها، شما قادر خواهید بود تا به مدت 4 تا 6 سال در استرالیا اقامت داشته و مشغول به کار شوید. اگر به دنبال سرمایه گذاری سودآور و مطمئنی در خارج از کشور هستید، بهتر است کشوری را برای این کار انتخاب کنید که اقتصادی قدرتمند، پویا و روبه‌رشد داشته باشد.

محدودیت قرا داده شده در این زمینه برای ویزاهای کاری نیز 18 تا 44 سال تعیین شده است. در مسیر تحصیلی و یا خانوادگی، چنین محدودیت‌هایی در نظر گرفته نشده‌اند. یکی از روش های مهاجرت کاری به استرالیا از طریق داشتن مدرک فنی حرفه ای است که متقاضیان بسیاری نیز از سراسر جهان دارد. از دلایل آن می توان به پایین بودن سطح امتیازات این روش مهاجرتی اشاره کرد. شرایط بسیار راحت برای اخذ ویزا از طریق مهاجرت به استرالیا برای آندسته افرادی که از طریق مسیر فنی حرفه ای اقدام می کنند، بسیار مناسب می باشد.