دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به استرالیا گروه مهاجرتی یونیک ویزا

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به روش مهاجرتی، کشور مبدا و شرایط مهاجرت متفاوت است. ویزای دانشجویی یکی از انواع ویزای استرالیا است که برای 5 سال صادر می‌شود و امکان تمدید هم دارد. شرط اصلی اخذ ویزای دانشجویی و دانش‌آموزی استرالیا هم ثبت‌نام در یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استرالیا است. هزینه ویزا که برای هر مسیر متفاوت 40 الی 7 هزار دلار استرالیا، هزینه مدرک زبان، هزینه وکیل و هزینه های ترجمه و تمکن مالی، از میزان هزینه لازم جهت مهاجرت به استرالیا می باشد. ویزای ساب کلاس 820 یک ویزای پارتنر موقت است که به شما اجازه می دهد در استرالیا زندگی کنید.

  • داشتن اسپانسر شیپ مهم ترین شرط اخذ این ویزا می باشد که باید دعوتنامه نیز از طرف ایالت مورد نظر داشته باشید.
  • در این میان راه های مهاجرتی هستند که به طور کلی به عنوان راحت ترین روش شناخته شده اند.
  • اداره مهاجرت به استرالیا برای افراد متقاضی مهاجرت در حدود ۱۵۰ مدل ویزا ارائه می‌دهد، داشتن اطلاعات درباره ویزاها می‌تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد.
  • کارفرمای شما می تواند به عنوان حامی مالیتان جهت مهاجرت به استرالیا از شما حمایت کند.
  • شما می توانید از طریق کارآفرینی در استرالیا به اقامت این کشور دست یابید و به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کنید.

در ادامه و برای کمک به شما عزیزان در راستای کسب اطلاعاتی به روز در ارتباط با هزینه‌های بررسی درخواست برخی از مهم‌ترین ویزاها، جداولی را در همین بخش قرار داده‌ایم. علاوه بر موارد فوق مدت زمان شهروند شدن در استرالیا (سیتیزنشیپ) و اخذ پاسپورت معتبر این کشور (که در سال 2022 به عنوان چهارمین پاسپورت برتر جهان شناخته می شود) نسبت به سایر کشورها کوتاه تر بوده و افراد واجد شرایط پس از 4 سال می توانندپاسپورت استرالیارا دریافت نمایند. با توجه به شرایطی از قبیل انتخاب روش مهاجرتی، شرایط مهاجرت و کشور مبدا، مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به استرالیا نیز متفاوت است، که برای کسب جدیدترین شرایط و اطلاعات بهتر است به دفاتر و وکلای مهاجرتی مراجعه نمایید. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان به استرالیا مهاجرت کرد، کسب ویزای تحصیلی است. فرد با تحصیل در استرالیا می‌تواند در یکی از دانشگاه‌های معتبر جهانی و با بهترین سیستم آموزشی تحصیل کند. این کشور بیش از ۴۰ دانشگاه دارد و ۷ دانشگاه آن در رنگینگ جهانی رتبه زیر ۱۰۰ را دریافت کرده‌اند.

شرایط لازم برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذاری

ویزای پارتنر استرلیا مختص افرادی است که هنوز ازدواج رسمی نکرده‌اند اما حداقل یک سال است که با هم زندگی می‌کنند. شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای پارتنر مشابه ویزای ازدواچ است. به این افراد در ابتدا یک ویزای ۲ ساله اعطاء می‌شود تا به استرالیا مهاجرت و در کنار پارتنر زندگی کنند. اگر بعد از مدت معین، مشکلی نداشتند و رابطه همچنان ادامه داشت، می‌توانند این ویزا را به اقامت دائم تبدیل کنند. ویزای توریستی استرالیا برای کسانی است که قصد دارند برای مسافرت یا دیدار اهالی خانواده و یا فامیل به استرالیا سفر کنند. البته ناگفته نماند افرادی که می‌خواهند برای قرارهای کاری، ملاقات‌های بیزینسی و یا شرکت در سمینارها به استرالیا سفر کنند، باید از طریق ویزای توریستی استرالیا اقدام کنند.

مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص و مهارت

ویزای خانوادگی، یکی از دسته بندی‌های دیگر ویزا است که دولت استرالیا، برای بهره‌مندی شهروندان و یا افراد مقیم در این کشور از شرایط بهتری به هنگام زندگی در استرالیا، آن را ارائه داده است. اگر در زمینه خاصی تخصص دارید و قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، یکی از روش‌هایی که پیش پای شما قرار می‌گیرد مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای اسپانسر کارفرما است. در مرحله اول، شما باید لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا را بررسی کنید؛ در صورتی که تخصص شما در این لیست ذکر شده باشد، شما شرط اولیه برای مهاجرت از این طریق را خواهید داشت. به طور معمول، ساکنان دائم می‌توانند برای شهروندی و اخذ پاسپورت این کشور درخواست بدهند و از ویزای اقامت دائم خود برای سفر به خارج از کشور و بازگشت به استرالیا تا پنج سال از تاریخ اعطای ویزا استفاده کنند. پس از پنج سال، در صورت عدم حضور در خاک استرالیا برای ورود مجدد به کشور باید ویزای بازگشت پنج ساله اقامت دریافت کنید.

اما توجه داشته باشید که هزینه های زندگی نیز در این کشور بالا می باشد. اگر متقاضی بین 25 تا 32 سال سن داشته باشد 30 امتیاز دریافت می کند در حالی که افراد بالای 45 سال و بالاتر هیچ امتیازی دریافت نمی کنند. همچنین کارآفرینان باید برنامه کاری خود را به صورت کامل جهت فعالیت تجاری خود در استرالیا را به اداره مهاجرت ارائه دهند. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که حداقل 10٪ از بودجه توافق شده را 12 ماه قبل از شروع فعالیت باید به سازمان کارآفرینی در استرالیا پرداخت نمایند. شرایط بیزینس شما در ایران شرایط کارمند و مراحل اخذ درخواست ویزای ۴۸۲ در ادامه ذکر می گردد. طبق جدیدترین رتبه‌بندی موسسه Passport Index؛ پاسپورت استرالیا در کنار پاسپورت انگلستان رتبه ششم را دارد.

استرالیا یک مقصد مهاجرتی مناسب برای اقشار مختلف و دارای مقرراتی شفاف در این حوزه است. مهاجرت به استرالیا یا هر کشور دیگری تصمیم و انتخاب بزرگی است که یک فرد برای خود و خانواده خود انجام می‌دهد. این تصمیم‌ گیری زمانی رخ می‌دهد که دافعه کشور مبدا مانند شرایط شخصی و خانوادگی فرد، اجتماعی، اقتصادی و یا آموزشی بیشتر و پر رنگ تر از جاذبه آن باشد. در نتیجه افراد برای حرکت به سمت آینده، تغییر شرایط و تحقق آرزوهای خود به مهاجرت فکر می‌کنند. مهاجرت به استرالیا یا هر کشور دیگری تصمیم و انتخاب بزرگی است که یک فرد برای خود و یا خانواده خود انجام می دهد. این تصمیم گیری ممکن است زمانی رخ می دهد که دافعه کشور مبدا مانند شرایط اجتماعی، اقتصادی و یا آموزشی بیشتر و پر رنگ تر از عوامل جذب کننده ی آن است و در نتیجه افراد برای حرکت به سمت آینده، تغییر شرایط و تحقق آرزوهای خود به مهاجرت فکر می کنند.

از ویژگی های این مسیر این است که کف امتیاز آن نسبت به رشته هیا مهندسی پایین تر است و متقاضیان با امیتازات کمتر میتوانند اقامت استرالیا را دریافت کنند. یکی از مهم‌ترین الزاماتی که برای اقدام مورد بحث از طریق مسیرهای مختلف مطرح است را می‌توان شرایط سنی مهاجرت به استرالیا دانست. ویزاهای سرمایه گذاری، کاری، تحصیلی و خانوادگی را روش‌هایی به حساب می‌روند که از طریق آنها هستید اقامت کشور بیان شده را به دست آورید. معمولا متقاضیانی که تا قبل از سن 55 سالگی برای استفاده از ساب کلاس‌های سرمایه گذاری وارد عمل شوند شانس موفقیت خواهند داشت.

فستیوال‌های مختلف غذا و موسیقی به همراه رستوران‌هایی با انواع غذاهای محلی از ویژگی‌های این شهر است. شهر ملبورن برای تنوع فرهنگی خود مشهور بوده و به عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا نیز شناخته می‌شود. ملبورن شهر فستیوال‌های هنری، ورزش‌های گوناگون، موزه‌های بسیار زیبا و دیدنی‌های بی‌شمار است. مهاجران از سراسر جهان با سبک زندگی‌های مختلف به این شهر آمده و فضایی پویا و جذاب را رقم زده‌اند. در مناطق جنوبی، آب و هوای ملبورن پیشبینی‌ناپذیر و متغیر می‌شود تا جایی که ممکن است هر چهار فصل را در یک روز تجربه کنید.

گروه مهاجرتی ادب خدمات مشاوره تخصصی را برای متقاضیان مهاجرت به این کشور فراهم کرده و تمامی مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا را انجام می‌دهد. برای آشنایی کامل با کشور استرالیا و شرایط مهاجرت به آن در ادامه مقاله با ما همراه باشید. استرالیا ششمین کشور پهناور جهان با جمعیتی در حدود 26 میلیون نفر بوده و سالهاست که در لیست مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا قرار دارد. این کشور به عنوان مقصد محبوب بسیاری از مهاجران به خصوص ایرانی ها برای کار، اقامت، تحصیل و سرمایه گذاری شناخته می شود.