دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به استرالیا همه چیز درباره اقامت استرالیا

کشور استرالیا به دلیل داشتن شرایط مناسب کاری و حقوق بالا مورد توجه بسیاری قرار گرفته است به همین سبب افراد بسیاری قصد اخذ ویزای تخصصی این کشور دارند. کشور استرالیا به دلیل تفکیک متخصصین و شرایط مختلف متقاضیان ویزا های متفاوتی را در نظر گرفته است. که هر یک از این ویزا ها شرایط خاصی داشته و فرد متقاضی باید مواردی را رعایت نماید. بسیاری از ویزاهای مهاجرت به استرالیا شامل اقامت دائم استرالیا نیز می باشد، که به شما امکان زندگی و کار به صورت دائم در استرالیا را می دهد. شما پس از چندین سال می توانید گزینه تابعیت نیز روبروی خود داشته باشید. متقاضیان برای دریافت ویزا کار با مدرک فنی و حرفه ای باید حداقل 60 امتیاز کسب کرده باشند.

  • ۱–ویزای ۸۰۱ و ۱۰۰ ویزاهای اقامت دائم به حساب می­آیند ، با گرفتن این ویزا می‌توانید بصورت تمام وقت در این کشورمشغول به کار شوید ، بصورت رایگان تحصیل کنید، اسپانسر اقوام درجه یک خود شوید و پس از کسب شرایط لازم تابعیت این کشور را دریافت کنید.
  • در روشسرمایه‌گذاری معمولیمیزان دارایی متقاضی و شریک زندگی۲.۵ میلیون دلار استرالیادر دو سال اخیر باشد.
  • معمولا وکلای مهاجرت برای مواردی غیر از پر کردن فرم‌ها بیش از 2 هزار دلار دریافت می‌کنند.
  • اگر در استرالیا اقامت می‌کنید و می‌خواهید تا والدینتان به هنگام زندگی در این کشور شما را همراهی کنند، می‌توانید از 6 نوع ویزای همراهی والدین استرالیا بهره ببرید.

با توجه به امتیازات نوع ویزای دریافتی، شما از مزایای زیادی مانند حق کار، تحصیل، بیمه درمانی و غیره برخوردار خواهید شد. به همین خاطر اگر در حرفه یا زمینه‌های کاری و تجاری در صنایع مختلف، مهارت، تجربه و دانش کافی دارید، قطعاً می‌توانید در بازار کار استرالیایی‌ها برای خود موقعیت شغلی مناسبی فراهم کنید و از طریق ویزای نیروی متخصص و یا تجاری استرالیا به این کشور مهاجرت کنید. پدیده مهاجرت همگام با پیشرفت دنیا و جامعه بشری توسعه چشمگیری داشته و روند رو به رشدی را طی می‌کند. فاکتورهای مهاجرت امروزه به صورت شرایط شغلی، شرایط اقتصادی و شرایط تحصیلی تغییر کرده است. هرچه متقاضی، دارای سطوح بالاتری از این فاکتورها باشد، ممکن است موقعیت بهتری برای مهاجرت نیز پیدا کند.

ویزای ازدواج احتمالی

ویزا های کاری استرالیا با توجه به Sub class مشخص شده دارای ارزیابی مخصوص به آن ویزا خواهد شد که عموما بر اساس تحصیلات متقاضی، مهارت های فردی، ‌میزان تجربه کاری آنان و در نهایت برخورداری از مدرک زبان انگلیسی سنجیده می شود و بر اساس Point Based System می باشد. افراد در صورت واجد شرایط شدن بودن می توانند با دریافت این ویزا وارد خاک استرالیا شوند و اقامت کاری خود را دریافت نمایند. در این بخش برخی از ویزاهای کار استرالیا که منجر به اقامت استرالیا می شود را خدمتتان توضیح خواهیم داد.

نمره زبان برای مهاجرت به استرالیا با مدرک فنی و حرفه ای

همسر شما می‌تواند در زمان اقدام برای اخذ این ویزا به عنوان اسپانسر شخصی اعلام حضور کند. مهاجرت به استرالیا باید در مورد مواردی که در زیر به شما گفته شده است کمال دقت را داشته باشید. دولت استرالیا قوانین مالیاتی دارد که برای کسانی که قصد خود اشتغالی و ایجاد مشاغل کوچک و متوسط دارند وضع کرده است.

البته هزینه‌های مراحل اداری صدور ویزا و غیره گاهی اوقات تغییر می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت اصلی اداره مهاجرت استرالیا با ماشین حسابی که در آن قرار دارد؛ هزینه‌های دولتی خود را محاسبه کنید. اشخاصی که اقامت استرالیا را دارند؛ می‌توانند نقش اسپانسر یا حامی را برای دیگر افراد خانواده اعمال کنند و در نهایت برای آن‌ها اقامت موقت یا دائم استرالیا را بگیرند. ویزاهایی که در این بخش صادر می‌شوند، ویزای خانوادگی استرالیا نام دارند. دولت استرالیا قصد دارد با صادر کردن ویزای ازدواج استرالیا یا ویزای پارتنر استرالیا در سال 2022 حدود ۵۲ هزار ویزای خانواده یا family visa صادر کند. این یک خبر خوب برای کسانی که قصد مهاجرت از طریق ازدواج را دارند؛ می‌باشد.

و برخی با سیتیزنی استرالیا می‌شناسند و باید بگوییم که فرقی ندارد و هردو آنها به یک معنا هستند و فرد در آخرین مرحله از مهاجرت به آن میرسد و به عبارتی پاسپورت استرالیا را دریافت می‌کند. شما شهروند استرالیا هستید و بعد از دریافت آن فرقی با یک شهروند استرالیایی ندارید و می توانید در انتخابات شرکت کنید و بدون مشکل به بسیار از کشورها سفر کنید. اکثر متقاضیان این ویزا سنی در بازه 40 سال به بالا را دارند و نمی‌توانند از طریق اسکیل ورکر اقدام کنند. افرادی که بیش از 55 سال دارند در شرایط خاصی می‌توانند برای برخی از ایالت ها اقدام کنند.

استرالیا یکی از خارق العاده ترین کشور های جهان برای کار و زندگی با کیفیت بالا است. شهرهای پرجنب و جوش و مدرن، با میزان اشتغال بالا، زیبایی های چشم نواز و بسیاری دیگر از ویژگی ها موجب شده است که سالانه میلیون ها نفر از سراسر جهان برای کار و زندگی مجذوب این کشور شوند. استرالیا کشوری بسیار زیبا با آب و هوای تمیز در جنوب شرقی آسیا است که به دلیل داشتن یکی از بهترین اقتصاد های دنیا سالیانه خیل عظیمی از مهاجران را به خود جذب می کند. اگر توانایی راه اندازی مشاغل خود را در کانادا ندارید، می توانید پیشنهاد کاری برای مهاجرت به استرالیا داشته باشید.