دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به استرالیا در سال 2022 و مسیرهای قابل دسترس برای متقاضیان-مهاجرت دی بی

یکی از نکات عجیب و جالب درباره کشور استرالیا دانستن این واقعیت است که به دلیل قرار گرفتن این کشور در نیم‌کره جنوبی همه فصول در استرالیا با دیگر فصول در سراسر جهان متقارن هستند. به این معنی که زمستان در سراسر جهان با تابستان در استرالیا همزمان است. این موضوع بسته به شخصیت شما می‌تواند موضوعی جالب و یا آزاردهنده تلقی شود.

  • جاذبه‌های هنری این شهر همچون موزه هنرهای ملی استرالیا به همراه رستوران‌های مشهور گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.
  • از جمله شاخص‌های دیگری که جهت ارزیابی یک کشور برای مناسب بودن مهاجرت کاری در نظر گرفته می‌شوند، میزان حقوق و دستمزد دریافتی است.
  • این کشور در حال حاضر در رده نهم کشورهای دارای بالاترین میزان مهاجر قرار دارد و حدود یک سوم جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند.
  • پناهنده فردی است که به دلیل سخت بودن شرایط زندگی و یا در شرایطی حادتر، در خطر بودن جان آن‌ها به واسطه دلایل سیاسی، مذهبی، قومیتی و نژادی، جنگ و…

مدرک فنی در سیستم امتیازبندی استرالیا پایین ترین امتیاز را داراست و برای اینکه حد نصاب امتیاز را کسب کنید می بایست سابقه کاری بالا و مدرک زبان سطم بالا ارایت دهید. کشور استرالیا کشوری دموکراتیک است که در سرتاسر آن با چشم اندازهای مهیج و چشم انداز مواجه می شویم. تفریح و خوشگذرانی بخش جدایی ناپذیر زندگی استرالیایی هاست و زندگی آنها با تکنولوژی پیوند نزدیکی دارد. انگلیسی زبان رسمی استرالیایی هاست اما زبان هایی همچون ایتالیایی، ماندارین و یونانی نیز در این کشور رواج دارند. هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این مقاله بدون ذکر منبع آن کاملاً غیر شرعی و غیر قانونی است. والدینی که از اقامت استرالیا برخوردار بوده، اما خارج از کشور استرالیا اقامت دارند، در صورت تولد فرزند می‌توانند درخواست خود را برای دریافت اقامت فرزندشان در استرالیا اعلام نمایند.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تلنت

ویزای کارآفرینی استرالیا از جمله برنامه های سرمایه گذاری این کشور می باشد. این ویزا ویزایی 4 ساله و موقت است که در صورت انجام تمامی تعهدات به ویزای دائم منجر خواهد شد. برای اقدام جهت دریافت این ویزا متقاضی باید ابتدا از طریق یکی از استانهای استرالیا اقدام نماید و سپس تائیدیه استرالیا را دریافت نماید.

البته این گفتار برای تمام متقاضیان صدق نخواهد کرد چرا که شرایط متقاضیان و افراد ممکن است کاملا متفاوت باشد. پس از بررسی ویزای فرزند و والدین از انواع ویزای خانوادگی، نوبت به بررسی ویزای ازدواج می‌رسد. اگر با شخصی ازدواج کرده‌اید که شهروند مقیم استرالیا است و یا اقامت دائم این کشور را دارد، می‌توانید برای اخذ این ویزا اقدام کنید. ویزای ازدواج استرالیا، دارای انواع مختلفی نظیر ویزای 309، 100، 820 و 801 است. با اخذ ویزای ازدواج استرالیا، شما می‌توانید پس از گذشت مدتی مشخص و با اثبات داشتن شرایط مد نظر دولت استرالیا، برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

مسیر اقامت دائم استرالیا

افراد متقاضی اخذ این ویزا می‌بایست اثبات نموده که در 2 سال گذشته مشغول به فعالیت در یکی از زمینه‌های مذکور بوده اند. همچنین شخصی که قصد دارد برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای گلوبال تلنت اقدام کند، حتما باید ثابت کرده که حضورش در استرالیا برای این کشور سودمند خواهد بود و نقش موثری در استرالیا به ویژه از نظر اقتصادی و فرهنگی خواهد داشت. همچنین شخص متقاضی برای اقدام از این روش به یک معرف نیازمند خواهد بود و کسانی که موفق به اخذ این ویزا شوند می‌توانند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را نیز با خود به استرالیا بیاورند. همچنین سن متقاضیان باید کمتر از 31 سال و مدرک اخذ شده می‌تواند شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری باشد. ویزای موقت کاری 476 استرالیا برای 18 ماه اعتبار داشته که به افراد اجازه سفر، تحصیل و کار در استرالیا را می‌دهد. همراهی اعضای خانواده فرد با اخذ این ویزا امکان‌پذیر بوده و هزینه آن 405 دلار استرالیا است.

برای بررسی اینکه آیا شما واجد شرایط این ویزا هستید یا خیر، دولت استرالیا درخواست شما را در یک سیستم امتیازبندی مهارت امتیازدهی می‌کند و شما باید بتوانید حداقل 60 امتیاز برای دریافت این ویزا کسب کنید. یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت این کشور، اخذ ویزای ازدواج است. لازم به ذکر است که دریافت ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا نسبت به کشورهای کانادا و آمریکا راحت‌تر است. به عبارتی شما قبل از ورود به استرالیا ملزم نیستید هیچ مبلغی وارد این کشور کنید.

معرفی کشور استرالیا برای مهاجرت

بسیاری از افراد با ویزای توریستی وارد این کشور می‌شوند و در ادامه نوع ویزای خود را تغییر می‌دهند. پایین بودن نرخ بیکاری، نیاز به مشاغل مختلف و فراهم بودن حوزه‌های کاری متعدد در استرالیا و همچنین بالا بودن درآمد و امکانات رفاهی مخصوص ویزاهای کاری و مهارتی موجب شده است که مهاجرت از طریق کار پرطرفدارترین روش مهاجرتی به استرالیا باشد. به همین خاطر اگر در حرفه یا زمینه‌های کاری و تجاری در صنایع مختلف، مهارت، تجربه و دانش کافی دارید، قطعاً می‌توانید در بازار کار استرالیایی‌ها برای خود موقعیت شغلی مناسبی فراهم کنید و از طریق ویزای نیروی متخصص و یا تجاری استرالیا به این کشور مهاجرت کنید. پدیده مهاجرت همگام با پیشرفت دنیا و جامعه بشری توسعه چشمگیری داشته و روند رو به رشدی را طی می‌کند. فاکتورهای مهاجرت امروزه به صورت شرایط شغلی، شرایط اقتصادی و شرایط تحصیلی تغییر کرده است. هرچه متقاضی، دارای سطوح بالاتری از این فاکتورها باشد، ممکن است موقعیت بهتری برای مهاجرت نیز پیدا کند.

موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است. بسته به روش مهاجرتی و نوع ویزا، باید قبل یا بعد از ورود به استرالیا توانایی زبان خود را اثبات کنید. در مورد هزینه‌های زندگی در استرالیا هم باید بگوییم این کشور یکی از کشورهای گران برای زندگی است. فراموش نکنید این هزینه‌ها، هزینه‌های دولتی صدور ویزاست که باید در روند مهاجرت به دولت استرالیا پرداخت کنید و جدای از هزینه‌های حق‌الوکاله، وکیل مهاجرت و موسسات مهاجرتی است. این خبر خوبی است برای کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج را دارند. مطلب پیشِ رو، راهنمای کامل مهاجرت به استرالیا در سال 2022 است که با استفاده از تازه‌ترین اطلاعات و آمار از دقیق‌ترین منابع تهیه کرده‌ایم.