دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به استرالیا در سال 2022 و مسیرهای قابل دسترس برای متقاضیان

یکی از نقاط قوت تحصیل در استرالیا برای متقاضیان بین‌المللی، اجازه کار پاره‌وقت به‌صورت ۲۰ ساعت در هفته در حین تحصیل و اقامت پس از تحصیل در این کشور است. با انواع ویزای استرالیا و شرایط ویزای استرالیا برای اقامت موقت و دائم آشنا شوید و از مشاوره رایگان مهاجرت پلاس در انتخاب ویزا استرالیا کمک بگیرید. مدت زمان مهاجرت به استرالیا، بسته هر یک از انواع ویزاهای این کشور متغیر خواهد بود. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این رابطه، لازم است که به وبسایت ادارۀ مهاجرت استرالیا مراجعه و شرایط ویزای مد نظر خود را مطالعه کنید. به طور کلی بهترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به استرالیا، متناسب با شرایط هر فرد تعیین خواهد شد. هر یک از روش‌های معرفی‌شده در این مقاله، می‌توانند بسته به اهدافی که دارید، برای شما بهترین مسیر مهاجرت به این کشور باشند.

  • ویزای بیزینس استرالیا به طور کلی در دو دسته ویزای کارآفرینی استرالیا و ویزای سرمایه گذاری قرار می‌گیرند.
  • یکی از مسیرهای اخذ اقامت دائم استرالیا هم از جاده مهاجرت کاری به این کشور می‌گذرد.
  • یکی از مهمترین شرایط برای کار در استرالیا با مهارت کاری این است که شما در آزمون ارزیابی مهارت شرکت کرده باشید.
  • امروزه، استرالیا در کنار کانادا و آمریکا به یکی از مقاصد اصلی مهاجرین تبدیل شده است.

ویزای تلنت یا نخبگان استرالیا ویزایی دائم است و مناسب افرادی است که در زمینه کاری خود نخبه هستند و در استرالیا، موسسه یا شخصی به عنوان معرف دارند. برای مهاجرت به استرالیا تنها داشتن دانش در زبان انگلیسی معیار است، در حالی که برای مهاجرت به کانادا هردو زبان فرانسه و انگلیسی به یک میزان اهمیت داشته و متقاضیان می‌توانند از طریق تسلط در هر دو زبان شانس خود را برای مهاجرت به این کشور افزایش دهند. در کانادا شما حتی با داشتن یک سال سابقه کار در حوزه تخصصی خود امتیاز کسب می‌کنید، در حالی که در استرالیا به حداقل سه سال سابقه کار نیاز دارید.

سطح علمی بالا

تولد فرزند در استرالیا منجربه اقامت دائم برای والدین یا کودک متولد شده نمی‌شود. ویزای ۴۷۶ استرالیا مختص مهندسین فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا است. البته گفتنی است که در بین ۳۶ دانشگاه اعلام شده از سوی استرالیا، دو دانشگاه بزرگ امیرکبیر و دانشگاه تهران نیز قرار دارند. جاب آفر فقط یک نامه نیست بلکه تعهدات زیادی را برای یک کارفرما ایجاد می‌کند. در این شرایط، کارفرما باید ابتدا بیزینس خود را در اداره مهاجرت استرالیا ثبت کند، سپس اثبات کند که برای موقعیت شغلی مدنظرش نتوانسته نیروی کار بومی خوب و ماهر (فرد مقیم یا سیتیزن استرالیا) پیدا کند.

اطلاعات بیشتر

ویزای موقت برای شریک صادر می شود تا از کشور خود در خارج از کشور به استرالیا سفر کند و سپس می تواند وضعیت خود را به اقامت دائم تغییر دهد. اگر با ویزای کارگری به استرالیا می آیید، اعضای خانواده تحت تکفل شما واجد شرایط پیوستن به شما با ویزای وابسته هستند. اگر با ویزای کار موقت به استرالیا می آیید، فقط همسر یا شریک زندگی شما و هر فرزند مجرد زیر 18 سال واجد شرایط دریافت ویزای خانواده وابسته هستند.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار بهتر است یا سرمایه گذاری

استرالیا ششمین کشور پهناور جهان به شمار آمده که در قاره اقیانوسیه؛ کوچکترین قاره جهان؛ واقع گردیده است و به استثنای بخش کوچکی از این قاره را که کشور نیوزلند گرفته، در واقع اکثریت خاک اقیانوسیه، همان کشور استرالیا می‌باشد. این کشور که در یکم ژانویه سال 1901 از بریتانیا مستقل شد، از 6 ایالت به نام‌های نیوساوت ولز، کوئینزلند، استرالیای جنوبی، تاسمانی، ویکتوریا و استرالیای غربی به همراه 2 منطقه و قلمرو با عنوان قلمرو سرزمین‌ شمالی و قلمرو پایتختی استرالیا تشکیل شده است. شهر کانبرا پایتخت کشور استرالیا بوده و شهرهای سیدنی، ملبورن، بریزبن، پرث، آدلاید و همچنین کانبرا از جمله بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای آن هستند. استرالیا به طور خلاصه نه تنها یکی از بهترین کشورهای دنیا از لحاظ کیفیت زندگی، رفاه، آرامش، امنیت، حقوق بشر، امکان پیشرفت، تفریح، گردش و بالا بودن در تقریبا همه‌ی شاخص‌های کیفیتی در زندگی، یکی از کشورهایی بوده که دارای سیاست مهاجرپذیری بالا و بسیار خوب می‌باشد. اولین گام برای مهاجرت به استرالیا شناخت روش های مهاجرت به این کشور و انتخاب بهترین گزینه است.