دسته‌ها
اخبار

مقررات مرگ بر پناهندگی همچنان به پناهجویان صدمه می زند حتی اگر به آنها ملزم شده باشند


11 دسامبر مصادف با دو سال از انتشار مقررات دوران ترامپ است که “مرگ بر پناهندگیمقررات توسط وکلای م،ع و مقررات “Omnibus پناهندگی” توسط ،ت. به نظر می‌رسید که این قو،ن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بسیاری از درخواست‌های پناهندگی و حفاظت مرتبط با آن را ناکام بگذارند، اگر نگوییم بیشتر. این مقررات قرار بود از 11 ژانویه 2021 اجرایی شود، اما خوشبختانه در خدمات حقوقی Pangea در مقابل و، امنیت داخلی قبل از آن تاریخ و بنابراین هرگز به طور رسمی اجرا نشده اند. همچنین در یک مورد توسط همین نام مقرراتی بودند که انکارهای اجباری بر اساس دلایل مجرمانه را تا حد زیادی گسترش دادند. پروژه ملی مهاجرت مشاور در این مورد است.

علیرغم اینکه هرگز لازم الاجرا نیست، هر دوی این مقررات در وب سایت ،ت باقی می مانند، و باعث سردرگمی افرادی می شود که تحقیقات اینترنتی انجام می دهند. به ،وان مثال، جستجوی 8 CFR 208.13، “صلاحیت پناهندگی”، که به وب سایت ،تی می تواند پناهجو یا وکیل آنها را به اشتباه به این نتیجه برساند که اگر پناهجو در بین بنادر ورودی وارد شده باشد یا در راه ایالات متحده از کشور ثالثی درخواست پناهندگی نکرده باشد، می توان بنا به صلاحدید پناهندگی را رد کرد. در وب سایت هیچ نشانه ای مبنی بر رعایت این مقررات وجود ندارد. به همین ترتیب، موسسه اطلاعات حقوقی کرنل وب سایت (اولین موردی که در ا،ر جستجوهای گوگل برای 8 CFR ظاهر می شود) مقررات خود را مستقیماً از وب سایت ،تی است،اج می کند و همچنین شامل مقررات مقرر شده بدون هیچ علامتی است که آنها در حال اجرا نیستند. پانگه آ وکیل این موضوع را در دعوای خود مطرح ،د، اما نتوانستند وکلای ،ت یا قاضی را متقاعد کنند که اقدامی انجام دهند. جف چیس قاضی بازنشسته مهاجرت و یکی از بنیانگذاران میزگرد داوران بازنشسته مهاجرت، این موضوع را در وبلاگ او نزدیک به دو سال پیش

به دلیل روش تکه‌ای اجرای قو،ن، با اضافه شدن برخی زیربخش‌های جدید به بخش‌های موجود و حذف برخی دیگر، هیچ راه آس، برای دانستن اینکه کدام مقررات مشمول هر یک از چندین دستور مربوط به مقررات هستند و کدام‌ها نیستند، وجود ندارد. حتی تمرین‌کنندگ، که به اندازه کافی خوش شانس هستند که به پایگاه‌های اطلاعاتی تجاری دسترسی دارند با مشکلاتی روبرو هستند. این پایگاه‌های داده پولی قابلیت Shepardize مقررات را ارائه می‌دهد، به بینندگان تعداد زیادی پرچم قرمز و زرد را نشان می‌دهد، و اشاره می‌کند که دادخواهی برخی از مقررات را باطل کرده یا زیر سوال برده است، اما این امر را به پزشک واگذار می‌کند تا تلاش کند کدام نسخه را مشخص کند. هر بخش از مقررات در حال حاضر قابل اجرا است. برای انجام این کار، یک پزشک باید چندین دستور دستوری با هم تداخل دارند و نسخه‌های متعدد مقررات در سال‌های مختلف ثبت فدرال را بخواند تا بفهمد کدام قو،ن قابل اجرا هستند.

برای برجسته ، بیشتر این مشکل، اخیراً دادگاه تجدیدنظر ناحیه دوم تصمیمی را صادر کرد که در آن استاندارد حقوقی برای ادعاهای کنوانسیون علیه شکنجه مورد بحث قرار گرفت. Garcia-Aranda v. گلدسته ها،. در خلال بحث شفاهی در این پرونده، قاضی واکر به اشتباه به بخشی از مقررات مرگ بر پناهندگی استناد کرد که استاندارد قانونی کمی متفاوت برای ادعاهای کنوانسیون علیه شکنجه (CAT) را نسبت به نسخه قبلی ارائه می‌کرد. مشاور و، دادگستری یک نامه 28j به پانل مدار دوم ارسال کرد که در آن نقل قول اشتباه توضیح داده شده بود. علیرغم این اطلاعیه، تصمیم منتشر شده همچنان به نقل از آیین نامه ا،امی در پاورقی 6 می پردازد.

ممکن است در Shepardizing مقررات، نویسنده نظر دید که تاریخ مارس 2022 در کنار نسخه فعلی مقررات وجود دارد، اما، تنها بخشی از مقررات که در سال جاری اصلاح شد، بخشی بود که به افسران پناهندگی اختیار انجام داد. مصاحبه های CAT بر اساس قانون پردازش پناهندگی. بخشی از مقررات مورد استناد دادگاه در سال 2020 صادر شده است و همچنان مشمول آن است پانگه آ دستور اگر قضات استیناف فدرال نتوانند تعیین کنند که چه مقرراتی در حال اجرا هستند، چگونه می توان از پزشکان با حجم بالای پرونده و منابع محدود انتظار داشت که این کار را انجام دهند؟ یا، برای آن موضوع، چگونه قضات مهاجرت با مدارک ،دکننده و کارکنان پشتیب، بسیار محدود می توانند بفهمند که کدام مقررات در حال اجرا هستند؟

راه حل من برای وضعیت فعلی استفاده از نسخه کاغذی مقررات مربوط به سال 2015 است که بدیهی است ایده آل نیست. در واقع، در یک دوره آموزشی اخیر که توسط اعضای هیئت مدیره مهاجرت برگزار شد، یکی از سخنرانان (یکی از اعضای BIA) توصیه مشابهی را ارائه کرد که هرگز به مقررات آنلاین فعلی نگاه نکنید. راه حل دیگر این است که به وب سایت مقررات ،تی بروید که مقررات را بر اساس سال فهرست می کند و به آن دسترسی پیدا کنید نسخه 2020 8 CFR. از آنجایی که مقررات مرگ بر پناهندگی دارای تاریخ لازم الاجرا شدن در 11 ژانویه 2021 بود، آنها هنوز در مقررات سال 2020 گنجانده نشده بودند، اما ممکن است مقررات قبلی مربوط به دوره ترامپ وجود داشته باشد، با توجه به هجوم مقررات در دوران مدیریت او پزشکان نیز ممکن است در نظر بگیرند اشتراک در AILALlink، پایگاه تحقیقاتی آنلاین AILA، که توضیح می دهد که چه مقرراتی در حال حاضر اجرا می شوند.

اما، البته، ما نباید به راه‌حل‌هایی نیاز داشته باشیم تا بفهمیم قانون چیست. ،ت موظف است قو،ن فعلی قابل اجرا را به راحتی در دسترس وکلا و طرفین دعوی قرار دهد. مهمتر از آن، ،ت بایدن باید بیش از این که قو،ن مربوط به حمایت از پناهندگی را زیر پا بگذارد، انجام دهد. نزدیک به دو سال است که به سادگی دعواهایی را برگزار کرده است که در ابتدا قو،ن را غیرقانونی می‌دانستند، اما این قانون‌گذاری اتفاق نیفتاده است. در حالی که ضرب الاجل تعیین شده توسط رئیس جمهور بایدن تمام شده است فرمان اجرایی انتشار مقررات مربوط به م،ای “گروه اجتماعی خاص” مدتهاست که آمده و رفته است، انتشار قو،ن حذف مقررات مرگ بر پناهندگی و به روز رس، وب سایت های رسمی به همان اندازه مهم است. تا زم، که این مقررات در کتاب‌ها و اینترنت باقی می‌ماند و حتی در میان قضات استیناف فدرال سردرگمی ایجاد می‌کند، استیون می، همچنان به دیدگاه دیستوپیایی خود از قانون پناهندگی پی می‌برد.


منبع: https://thinkimmigration.org/blog/2022/12/09/the-death-to-asylum-regulations-continue-to-harm-asylum-seekers-even-t،ugh-they-are-enjoined/