دسته‌ها
اخبار

مسیرهایی به وضعیت قانونی برای مهاجران غیرقانونی


اقامت دائم (گرین کارت) از طریق ازدواج

یکی از متداول‌ترین سؤالات و رایج‌ترین راه‌ها برای رسیدن به وضعیت قانونی، نحوه برخورد با یک مهاجر غیرقانونی در هنگام ازدواج با یک شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی است.

همسر خارجی یک شهروند آمریکایی واجد شرایط به ،وان یکی از بستگان نزدیک است. برای بستگان نزدیک یک شهروند ایالات متحده، اخذ گرین کارت ممکن است یک فرآیند نسبتاً مستقیم باشد. در واقع، وکیل ممکن است حتی ضروری نباشد. با این حال، شرایط خاصی باید وجود داشته باشد. در غیر این صورت، روند پیچیده می شود. اما اغلب مسیرهای من،ی برای رسیدن به وضعیت قانونی وجود دارد.

بستگان مستقیم با ورود قانونی

رده نسبی فوری شامل همسر، والدین و فرزند مجرد (زیر 21 سال) شهروندان ایالات متحده است. مشروط بر اینکه بستگان مستقیم به ایالات متحده ورود قانونی داشته باشد، می تواند وضعیت خود را به مقیم دائم تغییر دهد. به عبارت دیگر، یکی از بستگان بلافصل بدون مدرک ممکن است به طور کلی از داخل ایالات متحده درخواست گرین کارت کند. ورود قانونی ضروری است فرد بدون مدرک باید با مدارک معتبر وارد ایالات متحده شده باشد و با یک افسر مهاجرت ایالات متحده تماس چهره به چهره داشته باشد و آن افسر ورود فرد به ایالات متحده را تایید کرده باشد.

بنابراین، فردی که ویزا را بیش از حد باقی می‌ماند و سپس با یک شهروند ایالات متحده ازدواج می‌کند، معمولاً می‌تواند از طریق تعدیل وضعیت، گرین کارت دریافت کند. فرقی نمی کند که مدت اقامت ویزا فقط شش ماه باشد یا شش سال. بستگان بلافصل بدون مدرک توانایی درخواست گرین کارت را دارند.

معافیت موقت I-601A

اگر ورود مهاجر قانونی نبود یا همسر مهاجر مقیم دائم باشد، این روند پیچیده تر می شود. طبق قانون، اگر همسر و فرزندان خارجی بدون بازرسی وارد ایالات متحده شده و در ایالات متحده باقی مانده اند، باید کشور را ، کرده و فرآیند مهاجرت خود را از طریق کنسولگری های ایالات متحده در خارج از کشور برای دریافت ویزای مهاجرت (گرین کارت) به پایان برسانند. مهمتر از آن، اگر همسر و/یا فرزندان بالای 18 سال مهاجر به مدت حداقل 180 روز (6 ماه) به طور غیرقانونی در ایالات متحده اقامت داشته باشند، پس از آن می توانند به طور خودکار یک بار از ورود مجدد به ایالات متحده برای 3 تا 10 سال منع شوند. آنها آمریکا را ، می کنند

در بسیاری از موارد، این افراد می توانند واجد شرایط و درخواست معافیت از محرومیت های 3 و 10 ساله داشته باشند، اگر بتوانند ثابت کنند که غیبت آنها از ایالات متحده باعث “مشکل شدید و غیرمعمول” برای شهروند ایالات متحده یا همسر مقیم دائم یا قانونی می شود. والدین. در گذشته نزدیک، فرآیند معافیت مست،م آن بود که فرد ابتدا به خارج از ایالات متحده سفر کند و از کشور مبدأ خود درخواست دهد. این یک فرآیند پرهزینه و بسیار نامطمئن بود که همچنان خطر دور نگه داشتن خانواده ها از دوره های طول، تایید معافیت یا حتی بدترین، انکار معافیت و قرار گرفتن کامل در معرض محرومیت های 3 یا 10 ساله را به همراه داشت.

خوشبختانه این روند مربوط به گذشته است. معافیت “موقت” در حال حاضر در دسترس است که می توان برای آن درخواست داد و در زم، که متقاضی هنوز در ایالات متحده است به دست آورد. معافیت موقت سطحی از اطمینان را به افراد ارائه می دهد که پس از تأیید، می توانند پس از مصاحبه موفق کنسولی به ایالات متحده بازگردند. برنامه معافیت موقت همسر و فرزندان بدون مدرک شهروندان ایالات متحده را پوشش می دهد.

هدف از برنامه معافیت موقت حفظ وحدت خانواده است. “مشکلات شدید و غیرعادی” به طور کلی می تواند شامل موارد زیر باشد: پیوندهای خانوادگی با ایالات متحده و کشور خارج کننده، شرایط کشور خارج کننده، سن شهروند ایالات متحده یا همسر یا والدین مقیم دائم، طول مدت اقامت در ایالات متحده ، شرایط بهداشت رو، و پزشکی مرتبط، مشکلات مالی و مشکلات تحصیلی.

متقاضیان باید به خاطر داشته باشند که این ازدواج باید یک ازدواج با حسن نیت (واقعی) با شهروند ایالات متحده باشد و تمام ازدواج های قبلی باید به طور قانونی فسخ شده باشد. تقلب در ازدواج (ازدواج جعلی برای گرفتن گرین کارت) مجازات های سختی را در پی دارد که حتی می تواند منجر به محکومیت یک شهروند آمریکایی به جرم شود.

متقاضیان احتمالی همیشه باید قبل از درخواست برای معافیت موقت با یک وکیل مهاجرت با تجربه صحبت کنند (فرم I-601A، درخواست معافیت موقت غیرقانونی حضور). اگرچه ممکن است فرآیندی نسبتاً ساده به نظر برسد، اما این معافیت ها بسیار فنی هستند و نیاز به تجزیه و تحلیل حقوقی دقیق و کامل دارند. پاسخ های شما در مورد درخواست می تواند پیامدهای طول، مدتی برای پرونده مهاجرت شما داشته باشد.




منبع: https://citizenpath.com/paths-to-legal-status-undo،ented/