دسته‌ها
اخبار

مروری بر H1B1s برای شهروندان شیلی و سنگاپور – موسسه حقوقی مورتی


17 مه 2023

سقف سالانه در رده H1B، همراه با تقاضای فوق العاده، بسیاری از کارفرمایان و متخصصان خارجی را وادار کرده است که به دنبال جایگزین های معقول باشند. یکی از این گزینه ها برای شهروندان شیلی یا سنگاپور دسته ویزای H1B1 است. این رده غیر مهاجر بسیار شبیه به دسته H1B است و همچنین مشمول یک سقف سالانه است. اما، به دلیل اینکه به شدت مورد استفاده قرار نمی گیرد، دسته H1B1 معمولاً در تمام طول سال در دسترس است.

پس زمینه H1B1

دسته H1B1 توسط قراردادهای تجارت آزاد امضا شده توسط ایالات متحده با شیلی و سنگاپور در سال 2003 ایجاد شد. 6800 شماره H1B1 در هر سال مالی برای شهروندان این دو کشور در دسترس است. این اعداد از محدودیت سالانه 65000 H1B ،ر می شود که هر سال در سراسر جهان در دسترس است.

ا،امات برای اعطای وضعیت H1B1

ا،امات H1B1 کم و بیش مشابه موارد H1B است، با چند تفاوت کلیدی:

  • هیچ ا،امی وجود ندارد که ابتدا یک دادخواست به اداره شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) ارسال شود. در عوض، یک کارفرمای ایالات متحده ممکن است یک شهروند شیلیایی یا سنگاپوری را برای درخواست ویزای H1B1 مستقیماً در کنسولگری یا سفارت ایالات متحده حمایت کند. با این حال، اگر ذینفع قبلاً در ایالات متحده باشد، ممکن است درخواستی برای تغییر وضعیت به H1B1 یا تمدید وضعیت H1B1 شخص به USCIS ارسال شود.
  • وضعیت H1B1 به طور کلی به صورت افزایشی یک ساله اعطا می شود و ممکن است به طور نامحدود تمدید شود. محدودیت شش ساله وجود ندارد
  • حتی اگر فردی مدرک لیسانس یا معادل آن را نداشته باشد، ممکن است در شرایط خاصی واجد شرایط طبقه بندی H1B1 باشد. به طور خاص، یک شهروند شیلیایی که به ،وان یک مدیر کشاورزی یا فیزیوتراپ به او پیشنهاد می شود، نیازی به داشتن مدرک معادل 4 سال ندارد. به طور مشابه، یک شهروند سنگاپوری یا شیلیایی که به ،وان تعدیل کننده دعاوی امدادی یا مشاور مدیریت به او پیشنهاد شغل داده می شود، نیازی به داشتن مدرک ندارد.
  • همسر و فرزندان ،دسال یک کارمند H1B1 مجاز به زندگی در ایالات متحده در وضعیت H-4 و تحصیل هستند، اما اجازه کار ندارند.
  • بر خلاف وضعیت H1B و L-1، وضعیت H1B1 قصد دوگانه در نظر گرفته نمی شود. بنابراین، فردی در وضعیت H1B1 باید قصد بازگشت به کشور خود را پس از تکمیل تکلیف کاری H1B1 نشان دهد. با این حال، و، امور خارجه ایالات متحده به صراحت اعلام کرده است که قصد آینده برای مهاجرت به ایالات متحده نباید به خودی خود دلیلی برای انکار وضعیت H1B1 باشد.

نتیجه

برای شهروندان شیلی و سنگاپور، دسته H1B1 انعطاف پذیری فوق العاده ای را هنگام بررسی گزینه های کار در ایالات متحده فراهم می کند. ،، که در مورد درخواست ویزای H1B1 سؤالاتی دارند، تشویق می‌شوند تا با یک وکیل مؤسسه حقوقی مورتی مشورت کنند.

در حالی که برخی از جنبه‌های مهاجرت در سال‌هایی که MurthyDotCom شروع به انتشار مقالات در سال 1994 کرد، به‌طور قابل‌توجهی تغییر کرده است، هنوز هم چیزهای زیادی وجود دارد که ی،ان است. هر از گاهی، ما در موسسه حقوقی مورتی، مشتریان خود را به مقالاتی مانند این مقاله ارجاع می دهیم که همچنان مرتبط است.

حق چاپ © 2016-2023، مؤسسه حقوقی مورتی. تمامی حقوق محفوظ است


منبع: https://www.murthy.com/2023/05/17/overview-h1b1s-citizens-chile-singapore/