دسته‌ها
اخبار

مردم افغانستان که به دنبال پناهندگی هستند، شکایت فدرال را به چالش کشیدن تأخیر در قضاوت دولت – اخبار خارجی – قانون مهاجرت


NIJC، آوریل 20، 2023

Kir،d & Ellis LLP و NIJC نشان دهنده اقدامات دسته جمعی افرادی هستند که پس از تخلیه سال 2021 از افغانستان با انتظارهای طول، برای حفاظت دائمی مهاجرت روبرو هستند.

مردم افغانستان که به دنبال پناهندگی هستند، از ،ت ایالات متحده به دلیل تأخیر در رسیدگی به درخواست های پناهندگی خود شکایت می کنند، تقریباً دو سال پس از آن که برای اولین بار به ایالات متحده وارد شدند و به ،وان بخشی از عملیات ایالات متحده برای تخلیه متحد، که با به دست گرفتن قدرت طالبان در افغانستان با تهدیدهای آزار و اذیت مواجه شدند، مواجه شدند.

شاکیان در احمد علیه و، امنیت داخلی شامل افرادی که برای آژانس های ایالات متحده در کابل کار می ،د، م،عان حقوق ،ن، یک کارمند صحی، یک معلم و یک رو،مه نگار. وضعیت مهاجرت موقت آنها در ایالات متحده کمتر از پنج ماه دیگر منقضی می شود. شکایت، که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا بایگ، شده است، ش،ت و، امنیت داخلی (DHS) و خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) را در رسیدگی به درخواست های پناهندگی ارائه شده توسط هفت شاکی و هزاران افغان دیگر به چالش می کشد. افرادی که در مهلت 150 روزه تعیین شده توسط کنگره در ایالات متحده مستقر شدند.

شاکیان از دادگاه می خواهند که به DHS و USCIS دستور دهد تا در مورد تمام قضاوت های معوقه پناهندگی افغانستان ظرف 30 روز تصمیم بگیرند و در آینده به مهلت 150 روزه پایبند باشند.

مایک ویلیامز، شریک دادخواهی Kir،d & Ellis LLP، که روی این پرونده حقوقی کار می‌کند، گفت: «این یک پرونده در مورد وعده‌های ش،ته‌شده و اعتماد ش،ته است، اما همچنین در مورد نقض قو،ن خود توسط ایالات متحده است. به همین دلیل است که ما از دادگاه می خواهیم که ایالات متحده را م،م کند به وعده های خود به این افراد افغان پناهجو عمل کند. این متقاضیان پناهندگی از آسیب پذیرترین افراد برای آمدن به کشور ما هستند و نباید در بلاتکلیفی قانونی قرار بگیرند.»

ریچارد کالدارون، وکیل مرکز ملی دادگستری مهاجران، که یکی از مشاوران این پرونده است، گفت: «ش،ت سیستماتیک USCIS در تصمیم گیری در مورد درخواست پناهندگی برای مردم افغانستان در ج، زم، تعیین شده توسط کنگره غیرقابل توجیه است. برای هزاران نفر – به ویژه آنهایی که مجبور شدند خانواده خود را در افغانستان ، کنند – تاخیرهای USCIS آسیب تهدیدها و خشونت طالبان را تشدید می کند. مردم افغانستان مجبور به ، خانه ها و کشورشان شدند زیرا برای آزادی، برابری و دموکراسی تلاش می ،د. آنها لایق بهتری هستند.»

شاکیان در آگوست 2021 به ،وان بخشی از عملیات ،ت ایالات متحده از متحدان استقبال ،د که به افغان‌هایی که بررسی‌های امنیتی و سوابق سخت‌گیرانه را پشت سر گذاشتند اجازه می‌داد در ایالات متحده مستقر شوند و دو سال از آزادی مشروط بشردوستانه دریافت کنند، در حالی که برای دائمی‌تر درخواست می‌،د. وضعیت مهاجرت. علاوه بر این، کنگره قانونی را تصویب کرد که DHS و USCIS را م،م می‌کند تا درخواست‌های پناهندگی را ظرف 150 روز برای افغان‌هایی که تحت این عملیات اسکان داده شده‌اند، «به‌سرعت رسیدگی کنند».

اما DHS و USCIS فقط 11 درصد از تقریباً 16000 درخواست پناهندگی را که توسط مردم افغانستان تخلیه شده به ایالات متحده ثبت شده است، مورد قضاوت قرار داده اند. هزاران درخواست پس از پایان مهلت 150 روزه قضاوت در حال بررسی هستند و بسیاری از مردم وضعیت آزادی مشروط موقت خود را در آگوست 2023 به پایان می‌رسانند. تحت تهدید دائمی خطر زندگی کنند.”


منبع: https://www.lexisnexis.com/legalnewsroom/immigration/b/outsidenews/posts/afghan-people-seeking-asylum-file-federal-lawsuit-challenging-government-adjudication-delays