دسته‌ها
اخبار

فرودگاه پاناما می تواند برای پروازهای بازگشت استفاده شود


تاد بنزمن از مرکز اخیراً خاطرنشان کرد که تنها راه مطمئن برای کاهش جریان بیگانگان غیرقانونی از طریق خائنانه دارین گپ در شرق پاناما، پرواز آنها به خانه است.

این امر مست،م آن است که پاناما مشارکت خود را در آنچه “جریان کنترل شده” نامیده می شود متوقف کند. این ایده به سال 2015 برمی گردد، به موجب آن ،ت های پاناما و کاستاریکا انتقال مهاجران که از سفر خطرناک از طریق شکاف دارین از طریق کشورهای خود به نزدیکترین منطقه به ایالات متحده جان سالم به در می برند. پاناما ترتیبی می دهد که بیگانگان با اتوبوس به مرز کاستاریکا بروند، سپس کاستاریکا مطمئن شود که آنها به مرز نیکاراگوئه برسند. این کمک صرفاً مهاجرت غیرقانونی بیشتر را تشویق می کند.

یک اتوبوس مهاجر از دارین به سمت کاستاریکا حرکت کرد

یک اتوبوس مهاجر “جریان کنترل شده” از دارین به سمت کاستاریکا در بزرگراه بین آمریکایی در غرب ریو هاتو، پاناما حرکت کرد. ع، از نویسنده

پاسخ به چگونگی جایگزینی «جریان کنترل شده» مهاجران غیرقانونی با بازگرداندن هوایی در شهر کوچک پانامایی ریو هاتو نهفته است: فرودگاه بین المللی اسکارلت مارتینز.

در سال 1938، 64 مایلی فراتر از لبه غربی منطقه کانال پاناما، نیروی هوایی ارتش ایالات متحده یک پایگاه هوایی در ریو هاتو برای پشتیب، از دفاع از کانال افتتاح کرد. این پایگاه تا سال 1948 فعالیت کرد، زم، که ایالات متحده آن را به جمهوری پاناما بازگرداند، اگرچه تا سال 1990 به ،وان یک میدان فرود کمکی برای پایگاه هوایی هوارد ادامه داد.

قبل از تهاجم ایالات متحده به پاناما در سال 1989، ریو هاتو اسماً یک پایگاه نیروی هوایی پاناما زیر نظر نیروهای دفاعی پاناما (PDF) بود. با انحلال PDF در سال 1990 به نفع پلیس ملی تحت نظارت سختگیرانه، این پایگاه به خانه پلیس ملی و سایر سازمان های مجری قانون تبدیل شد. نیاز چند، به نگهداری فرودگاه “نظامی” در ریو هاتو وجود نداشت.

در سال 2011، پس از رکود بزرگ، برنامه های نوسازی رئیس جمهور وقت ریکاردو مارتینلی بروکال برای پاناما شامل گسترش بود. فرودگاه بین المللی توکومن – پرواز اصلی پاناما – تمرکز بر پروازهای تجاری و پروازهایی که به سایر نقاط قاره آمریکا متصل می شوند، در حالی که فرودگاه ریو هاتو (به فرودگاه بین المللی اسکارلت مارتینز تغییر نام داد) برای پذیرش ترافیک هوایی مسافری تجاری، به ویژه گردشگران خارجی که به سواحل نزدیک اقیانوس آرام می روند.

مشکل این است که در حالی که مارتینلی اسکارلت مارتینز را ساخته است، گردشگران حداقل به تعداد قابل توجهی نمی آیند. در حال حاضر، این فرودگاه تنها توسط چهار شرکت هواپیمایی خدمات رس، می کند. دو حامل داخلی پانامایی و دو حامل کانادایی که فقط به صورت فصلی این کار را انجام می دهند. تا زمان نوشتن این پست، فقط وجود داشته است 37 ورود در 30 روز گذشته.

با این حال، کمبود مسافر در ریو هاتو، آن است نزدیک به فاصله بین مرز کاستاریکا و پاناما و جایی که بزرگراه بین آمریکایی به دارین ختم می شود و باند 8038 فوتی آن، فرودگاه را به نقطه عزیمت طبیعی برای پروازهای بازگشت به کشور برای نزدیک به 700 مهاجر در روز تبدیل می کند که از جنگل در سمت پاناما خارج می شوند. دارین گپ (و مرکزی برای پروازهای ا،اج از ایالات متحده که در خطوط هوایی تجاری انجام نمی شود). چنین پروازهایی توسط با بوئینگ 737، 767 و 777 قرارداد گرفت به کشورهای سراسر جهان.

در حالی که مارتینلی دارد کاندیداتوری خود را اعلام کرد برای دومین (دوره غیر متوالی) ریاست جمهوری، آمریکایی ها نباید منتظر بمانند تا ببینند که انتخابات 2024 – در هر دو کشور – چگونه انجام می شود تا استفاده از اسکارلت مارتینز برای جلوگیری از ورود مهاجران از آمریکای ج،ی و فراتر از آن از طریق این کشور انجام شود. پاناما به مرز ج، غربی ما.




منبع: https://cis.org/Celler/Airport-Panama-Could-Be-Used-Repatriation-Flights