دسته‌ها
اخبار

فرم متقاضیان مهاجرت به عمان کاریابی بین المللی افق-مهاجرت دی بی

از آن جا که ازدواج در عمان، موضوعی حساس و حقوقی است بهتر است حتما با وکیل ماهر به این امور مشاوره کنید و شرایط خود را با او در میان بگذارید. یک نکته مثبت برای ویزای کار عمان این است که بخش زیادی از هزینه‌ها به عهده کارفرمای متقاضی خواهد بود. این کارفرماست که باید کلیه هزینه‌های مربوط به شغل و همین‌طور سایر شرایط را تقبل کند. به جز کارهایی که طبق روال برای پرونده‌تان باید انجام دهید، یک کار پراهمیت، دریافت گواهینامه NOC است. پرستارانی که جهت کار به عمان مهاجرت می‌کنند؛ از مجوز دو ساله اقامت این کشور برخوردار می‌شوند.

  • تا از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور، به موفقیت اقتصادی بالایی دست یابند.
  • مثلاً در حال حاضر، بلیت پرواز رفت و برگشت از تهران به مسقط را با قیمتی کمتر از دو نیم میلیون تومان نیز می‌توان تهیه کرد، در حالی که مثلا قیمت بلیت رفت و برگشت از تهران به تورنتو، کمتر از 16 میلیون تومان نیست.
  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور عمان، باید سایت دانشگاه مربوطه را چک و اطلاعات مورد نیاز را استخراج کنید.
  • متاسفانه ویزای کار عمان در حال حاضر و در شرایط کنونی، شامل حال مهندسین (چه کامپیوتر و چه سایر رشته‌های مهندسی) نمی‌شه و عمدتاً به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی تعلق می‌گیره.
  • یکی از معتبر ترین ، سریع ترین و تضمینی ترین روشهای اخذ ویزای عمان ، ایجاد کار و انجام سرمایه گذاری در عمان است.

کیفیت زندگی در عمان، در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگرِ خاورمیانه، بالا است. رشد و توسعه‌ی عمان در دهه‌های اخیر، مستمر و مداوم بوده و حکومت این کشور توانسته است کیفیت زندگی بالایی برای شهروندان خود ایجاد نماید. کیفیت زندگی در کشور عمان در مقایسه با کشورهای خاورمیانه دیگر، بالا می باشد همچنین این کشور به صورت مداوم در حال رشد و توسعه است.

زوجین باید 14 روز قبل از ازدواج رسمی خود در کشور عمان حضور داشته باشند. فرد متقاضی مهاجرت از طریق ازدواج باید 6 ماه مداوم و یا 8 ماه غیر مداوم در طول یک سال در کشور عمان حضور داشته باشد. HSBC بانک بین‌المللی است که به اتباع خارجی برای خرید ملک در عمان وام می‌دهد.

به عمان

سلام و عرض ادب برای کار در کشور عمان می توانید با ویزای توریستی وارد شده و به دنبال کار باشید در صورت یافتن کار می توانید اقامت کاری دریافت کنید. تقریبا ویزای گردشگری عمان، ویزای تحصیلی عمان و ویزای کاری عمان بیشترین تقاضا را در میان انواع ویزا این کشور را دارد. نزدیک به 30 نوع اقامت در کشور عمان وجود دارد که ما در اینجا به چهار مورد از پرکاربردترین آنها یعنی اقامت کاری، سرمایه گذاری، تحصیلی و آزاد می پردازیم. عمان از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که در سال های اخیر هم در صنعت گردشگری و هم در صنایع دیگر روند رو به رشدی داشته است. در کنار گردشگری این کشور مقصد خوبی برای تحصیل و کار کردن است، از این رو جدیدا ایرانیان زیادی تقاضای مهاجرت به عمان را داشته اند و هر روز به تعداد آنها افزوده می شود. پس، با رعایت این شرایط، اشخاص می توانند ویزای عمان را از طریق کار و پیشنهاد شغلی دریافت کنند.

از جمعیت 6 میلیون نفری عمان، اکنون بیش از 10 هزار نفر ایرانی‌اند و همین تعداد بالا نشان از محبوبیت و مطلوبیت عمان برای مهاجرت ایرانیان است. افزون بر این، کشور عمان نیز مانند همسایه خود، برای جذب گردشگر تدابیر ژرف و پربازده‌ای اندیشیده و در این مسیر بسیار هم موفق عمل کرده است. بهره‌گرفتن از موج‌های نیلی‌رنگ دریای عمان و سواحل صخره‌ای در امتداد دشت‌های کویری وسیع، توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. در کشور عمان مدارس و آموزشگاه‌های بین‌المللی با سیستم آموزشی عالی فعال می‌باشند. اکثر ویزاهای عمان در عرض 24 ساعت پس از درخواست تأیید می‌شوند، اگرچه برای جلوگیری از تأخیر و ناامیدی بهتر است از قبل درخواست خود را ارسال کنید.

ویزای ورود چندگانه عمان

مهاجرت از طریق کار، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت ازطریق سرمایه‌گذاری، ازدواج و مهاجرت از طریق تولد. مسیر دیگر مهاجرت به عمان برای ایرانیان از طریق سرمایه گذاری می‌باشد. کسانی که تمایل دارند برای لیسانس ویزای تحصیلی بگیرند، علاوه بر نمره آیلتس باید مدرک دیپلم 12 ساله متوسطه یا فنی را ارائه دهند و هم‌چنین افراد متقاضی ویزای دکترا باید دارای مقالات معتبر در ISI باشند. دریافت گواهینامه NOC اولین اقدام جهت مهاجرت می‌باشد که دریافت آن به این معنی است که کارفرما در کشور عمان برای ورود فرد متقاضی هیچ‌گونه مخالفت یا ممانعتی را ندارد. در حال حاضر گزینه‌های مهاجرت به عمان بسیار محدوده و شامل قهرمانان ورزشی نمی‌شه. اما شرایطی که می‌فرمایید، برای کشورهای دیگر بسیار مساعد به نظر می‌رسد.

اگر صاحب کار نیز قصد داشته باشد تا برای متقاضی غیر عمانی یک پیشنهاد شغلی بفرستد ابتدا باید از دارد کار و اداره پلیس کشور عمان تایید دعوت نامه شغلی بگیرد و سپس اقدام به استخدام فرد کند. از شرایط استخدام و مهاجرت کاری به عمان داشتن سن 21 تا 60 سال و تسلط به زبان انگلیسی یا عربی می باشد. متقاضیان کار در عمان پس از ورود به این کشور می توانند تا ظرف مدت 30 روز برای اخذ اقامت کاری خود به اداره کار و اداره پلیس این کشور درخواست خود را ارائه نمایند. از جمله این مدارک ارائه نامه شغلی از طرف کمپانی و کارفرمای موردنظر، ارائه نامه سلامت و عدم بیماری خاص و ارائه مدارک هویتی خود و اعضای خانواده می باشد.

مصاحبه پزشکان، ماماها و پرستاران ابتدا در وزارت صحه (وزارت بهداشت) صورت می‌گیرد؛ در صورت قبولی سپس نوبت به مصاحبه با کارفرما می‌رسد. برای انجام جلسات مصاحبه که به صورت حضوری برگزار می‌شود نیاز به ویزای توریستی کوتاه مدت است. برخلاف کشور همسایه یعنی امارات متحده عربی، کشور سلطان نشین عمان، شهرت خوبی در زمینه تجارت و گردشگری ندارد. با این حال، محبوبیت عمان در حال افزایش است و تعداد گردشگران سالانه آن روند روز افزونی دارد. همه متقاضیان مهاجرت ، بعد از جستجو و مطالعه مقالات و متنها در رابطه با مهاجرت ، ذهنیتهای مختلفی نسبت به مهاجرت پیدا می کنند .

به‌ویژه سرمایه گذارانی که هدف‌شان انجام صادرات و واردات بدون محدودیت‌های تحریم‌ها است، می‌توانند در این کشور به راحتی فعالیت کنند و از مزایای سرمایه گذاری در عمان بهره‌مند شده و از این رو به دنبال اخذ اقامت عمان باشند. نزدیکی عمان به ایران و رابط حسنه سیاسی با کشورمان باعث شده ایرانیان بسیاری قصد مهاجرت به عمان و اخذ اقامت دائم این کشور را داشته باشند. به طور کلی هزینه های زندگی در عمان نسبت به زندگی در دیگر کشور های شورای خلیج فارس معقولانه تر است.

برایمهاجرت به عمانو کار در این کشور، شما می توانید از دو نوع ویزا استفاده نمایید. عمان نیز مانند هر کشور دیگری، داری انواع مختلفی از ویزاهای کاری می باشد که اخذ هر یک از آن ها شرایط به خصوصی دارد که در ادامه به بررسی کلی هر یک می پردازیم. خدمات بهداشتیکشور عمان، دارای کیفیت خوبی می باشد و به طور کلی در دسترس عموم مردم قرار دارد. امنیت و ایمنی، از جمله نیاز های اولیه هر انسانی است که کشور عمان آن را در سطح کیفی بالایی در اختیار افراد قرار می دهد. از آنجا که کشور عمان در حاشیه خلیج فارس قرار دارد، صنعت ماهیگیری جز صنایع پر رونق این کشور محسوب می شود و عمده درآمد این کشور از این صنعت به دست می آید.